Spierings
16-02-2011, 19:22
Heb een golf 2 waarop ik binnenkort een nieuwe koppakking ga monteren.
Hierbij ga ik tevens mijn cilinderkop reviseren.
Nou kwam ik dit tegen op een engelse site
Here are some rough & ready before & after tuning figures for some common VW 8V motors
First the original figures for the 1,8 liter motors
1800 motors
GU - - 1.8 -- 90 bhp @ 5200 & 145nm @ 3300 - comp ratio -10.0 to 1 - n/a - no cat
GX - - 1.8 -- 90 bhp @ 5250 & 137nm @3000 - comp ratio -- 9.0 to 1 k/j - with cat
1P - - 1.8 -- 98 bhp @ 5400 & 143nm @3000 - comp ratio - 10.0 to 1 d/f - with cat
PF - 1.8 - 107 bhp @ 5400 & 157nm @ 3800 - comp ratio - 10.0 to 1 - d/f - with cat
PB - 1.8 - 112 bhp @ 5400 & 159nm @ 3800 - comp ratio - 10.0 to 1 - d/f - no cat
PG -- 1.8 - 160 bhp @ 5800 & 225nm @ 3800 - comp ratio - - 8.0 to 1 - d/f - with cat
Tuning the common Syncro motors
GU. 90 bhp
1) Swap the Pierberg carb for a 32/34 or 34/34 DMTL or DMTR Weber - -- + - 5bhp
2) Swap the head for the PF, PB or PG head, this has bigger inlet valves - + - 5 bhp
3) Swap the camshaft for a fast road cam say 268/270 degrees ish - - - - - + - 5 bhp
total increase 15 bhp = 105 bhp ish
Remarks, this motor has an identical bottom end as the PB motor
http://www.vwsyncro.co.uk/data/forums/topic.asp?TOPIC_ID=1942
Nou zat ik er aan te denken om dan maar meteen een andere GTI kop met GTI nokkenas te reviseren en te monteren. Dit ivm de grotere kleppen en iets snellere nokkenas.
Heeft hier iemand ervaring mee ? ? Ik weet dat ik zoizo de injector gaten dicht moet maken.
Hierbij ga ik tevens mijn cilinderkop reviseren.
Nou kwam ik dit tegen op een engelse site
Here are some rough & ready before & after tuning figures for some common VW 8V motors
First the original figures for the 1,8 liter motors
1800 motors
GU - - 1.8 -- 90 bhp @ 5200 & 145nm @ 3300 - comp ratio -10.0 to 1 - n/a - no cat
GX - - 1.8 -- 90 bhp @ 5250 & 137nm @3000 - comp ratio -- 9.0 to 1 k/j - with cat
1P - - 1.8 -- 98 bhp @ 5400 & 143nm @3000 - comp ratio - 10.0 to 1 d/f - with cat
PF - 1.8 - 107 bhp @ 5400 & 157nm @ 3800 - comp ratio - 10.0 to 1 - d/f - with cat
PB - 1.8 - 112 bhp @ 5400 & 159nm @ 3800 - comp ratio - 10.0 to 1 - d/f - no cat
PG -- 1.8 - 160 bhp @ 5800 & 225nm @ 3800 - comp ratio - - 8.0 to 1 - d/f - with cat
Tuning the common Syncro motors
GU. 90 bhp
1) Swap the Pierberg carb for a 32/34 or 34/34 DMTL or DMTR Weber - -- + - 5bhp
2) Swap the head for the PF, PB or PG head, this has bigger inlet valves - + - 5 bhp
3) Swap the camshaft for a fast road cam say 268/270 degrees ish - - - - - + - 5 bhp
total increase 15 bhp = 105 bhp ish
Remarks, this motor has an identical bottom end as the PB motor
http://www.vwsyncro.co.uk/data/forums/topic.asp?TOPIC_ID=1942
Nou zat ik er aan te denken om dan maar meteen een andere GTI kop met GTI nokkenas te reviseren en te monteren. Dit ivm de grotere kleppen en iets snellere nokkenas.
Heeft hier iemand ervaring mee ? ? Ik weet dat ik zoizo de injector gaten dicht moet maken.