Log in

View Full Version : 1800 KR 16v --> Gas


Martijn1300
16-02-2011, 20:22
Hallo,

Ik ben nog erg aan het twijfelen voor het blok dat in m'n jetta 1 komt.
Hij is namelijk al helemaal klaar voor een 1,8 KR 16v blok.
Dit blok wil ik er wel inbouwen. Maar aangezien injectie op gas erg duur is ben ik benieuwd of de injectie ook om te bouwen is naar een enkele carburateur?
Of zit ik dan gelijk aan dubbele vast?

Groet Martijn

staande golf
16-02-2011, 20:24
Volgens mij kun je ook gewoon op lpg met dubbele carburateurs! Afstellen zal wel wat meer werk zijn natuurlijk ;)

Edit: dat afstellen zal meevallen, als de carburateurs op benzine synchroon lopen!. Je houd immers 1 verdamper, met een y-stuk in de aanvoerslang richting je carburateurs.

De Pul
16-02-2011, 20:39
als je toch aan het ombouwen moet,zou ik kiezen voor diesel.gas is om op te koken nl:)

staande golf
16-02-2011, 20:48
ja, en diesel is voor vrachtwagens :D lpg bevalt mij wel goed! :D

Martijn1300
16-02-2011, 20:48
Een goed dieselblok vinden doe je nog al over. Veel gelopen die krengen. En m'n jetta is al klaar voor een KR blok. Dus waarom niet? Al onze auto's rijden op gas. Je hebt er wel meer werk meer maar het betaald je terug.

patjetta
16-02-2011, 21:08
De oude diesels kunnen hoge km standen makkelijk aan.
En de techniek is zo simpel als een eitje bakken.
Er kan ijgelijk niets aan kapot gaan en het loopt erg zuinig.
Ik denk dat als je een diesel er in gooit en hij loopt 1:20 dat je zuiniger uit bent dan een benzine die 1: 10 loopt op niet?

Martijn1300
16-02-2011, 23:08
Maar ik ga toch wel voor het KR blok denk.

Mijn vraag is eigenlijk bestaat er een spruitstuk wat er op past en waar 1 carburateur op kan?

gbgolf2
16-02-2011, 23:15
die zijn er wel ja! rijden genoeg 16v met dubbele webers ofzo;) zijn hier vast wel jongens die je er aan kunnen helpen!

mark-golf1
16-02-2011, 23:32
ik heb een 86 16v op gas gehad en geen dure injectiesystemen
maar gewoon een mengstuk bij de gasklep
2 keer een backfire gehad op 50000 km het kan dus wel

Martijn1300
16-02-2011, 23:41
Oké daar heb ik wat aan! Maar ik heb het liefst een spruitstuk voor 1 carburateur, die bestaan dus ook?

Reden dat ik op gas ga rijden is dat het evenveel kost als een diesel 1 op 20.
En het verbrand mooier als benzine.

Tjeerd
16-02-2011, 23:42
Neem eens contact op met het speedcentre in Geldermalsen. Was daat voor mij een jongen met een 16v op webers en LPG. Jaap van Wijkhuizen legde mij even tijdens de lunch uit hoe hij een blok op LPG zou laten lopen met maximaal resultaat (iets met venturi's en sproeiers en inlaatkelken enzo)
ik heb er geen fuck verstand van maar het is zonde om als 200e het wiel uit te vinden..

Martijn1300
16-02-2011, 23:53
Bedankt! Zal even contact met ze opnemen.

Martijn1300
17-02-2011, 22:18
http://link.marktplaats.nl/413065010

Dit is al injectie toch?

patjetta
17-02-2011, 22:27
Ja een monopoint injectie met 75 of 90 pk.

RubenD
17-02-2011, 23:01
En een 8v kop, dus met de inlaatzijde aan de achterkant van het blok. Direct boven de uitlaatpoorten.

Door die configuratie zitten de draadeinden in spiegelbeeld t.o.v. de 16v kop. Dus dat zal niet zomaar gaan passen.

Martijn1300
17-02-2011, 23:09
Het spruitstuk viel zowiezo al af, geen carburateur.
Iemand een idee welk spruitstuk met carburateur er wel past?

Kan goed lassen maar om nou een inlaat te maken :tongue:

Melvin
18-02-2011, 11:25
Je hoeft overigens niet per se LPG-injectie te monteren omdat de motor injectie heeft. Je kunt toch ook een mengstuk voor je gasklep plaatsen en klaar, is vast in de juiste maat te koop en lijkt me goedkoper dan een KR ombouwen naar iets anders :)

Succes!

Martijn1300
18-02-2011, 11:52
Dan moet ik dus een monopoint injectie hebben?

MauSeR35
18-02-2011, 12:02
Volgens mij maak je het jezelf veel te moeilijk door te kijken naar wat voor systeem de benzine kant gebruikt...

Martijn1300
18-02-2011, 12:18
Hoe bedoel je precies? Ik ben opzoek naar een blok. Maar dan moet ik wel een goede basis hebben.

Renegade
18-02-2011, 12:50
Je hoeft overigens niet per se LPG-injectie te monteren omdat de motor injectie heeft. Je kunt toch ook een mengstuk voor je gasklep plaatsen en klaar, is vast in de juiste maat te koop en lijkt me goedkoper dan een KR ombouwen naar iets anders :)

Succes!

Even naar jou vertaald :tongue: wat ik eruit haal wat hier staat,

- Koop KR blok
- Monteer mengstuk voor de gasklep
- Rijden ! :tongue:

Martijn1300
18-02-2011, 13:25
Ik snapte hem al hoor. Maar klinkt goed, dus hoef niks aan de injectoren te doen en geen dure lpg installatie voor injectie erop te hebben?

De Limburger
18-02-2011, 16:37
Even naar jou vertaald :tongue: wat ik eruit haal wat hier staat,

- Koop KR blok
- Monteer mengstuk voor de gasklep
- Rijden ! :tongue:


:goodpost:

Martijn1300
18-02-2011, 17:56
Oké prima! Ga ik opzoek naar een mengstuk. Even kijken wat ik kan vinden op marktplaats etc.

Martijn1300
18-02-2011, 18:01
Zoiets dus:

http://www.lpgonderdelenshop.nl/epages/61481037.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61481037/Products/5503

Larsv5
18-02-2011, 18:22
Ik heb anders nog wel een 16V KR kop liggen helemaal bewerkt waar van de injectoren dicht zijn gemaakt, mss is dat wat voor je :thumbup:

Martijn1300
18-02-2011, 19:20
Nee m'n injectoren behoud ik dus. Het mengstuk komt voor m'n injectie.

Melvin
18-02-2011, 20:13
Rijd nou eerst ff naar een gasboer, die kan je precies laten zien hoe of wat. Die kan het ook ff voor je erin bouwen, want gas komt nauw en afstellen kun je sowieso niet zelf (tenzij je meetapparatuur thuis hebt natuurlijk). Dan weet je ook zeker hoe en wat!

Martijn1300
19-02-2011, 00:34
Mijn ouweheer weet veel van gas. Al onze auto's lopen op gas. Wel op carburateur allemaal. Heb al een mailtje gestuurd naar speedcentre.