View Full Version : [Swen91] Polo 6n van 1.4i naar 1.8T
even voorstellen:
Naam: Swen
Leeftijd: 19
Werk: Student
Auto: vw polo 6n 1.4i ('96)
in april vorige jaar kocht ik me eerste auto.
de polo dus, ik had er veel plannen mee dus ben maar gelijk begonnen.
hier een paar foto's van hou ik de auto kocht:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/mypolo2.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/mypolo.jpg
ondertussen de Porsche C2's er onder gegooid (die had ik al gekocht voordat ik de auto kocht :P)
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/090420101177.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/130520101207.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/130520101211.jpg
ook het interieur aangepast, leren interieur golf 3 en sportstuurtje erin gezet:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/021220101321.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/021220101322.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/021220101324.jpg
ook even 6n2 achterlichten erin geknald:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/230520101218.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/230520101219.jpg
toen waren me velgen aan de beurt.
ik heb ze na stroeve gebracht om ze hoogglans te laten verdichten
heb daarna ook gelijk nieuwe bandjes omheen gegooid.
het resultaat:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/291020101311.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/291020101310.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/291020101313.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/291020101312.jpg
daarna was de buitenkant van de auto aan de beurt.
de deuren in de oude zaten nogal wat deuken en krassen.
dus heb ik nieuwe van de sloop gehaald en ook gelijk slotloze grepen gehaald
dit alles moet nog wel gespoten worden:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/140120111346.jpg
Nieuwe schuur van me broer met brug (ligt een kozijn op).
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/140120111347.jpg
en even een paar fotootjes tussendoor hoe de polo er nu bij staat:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/140120111345.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/140120111343.jpg
en momenteel bezig met het interieur, hier komt een 6n2 dashboard in inclusief deurpanelen.
ook nog heb ik een beige 6n2 tapijt gehaald.
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/090220111375.jpg
aii
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/080220111369.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/120220111383.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/120220111376.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/120220111382.jpg
6n2 dash moet nog wel gepoetst worden :P
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/120220111378.jpg
dit was het voor nu!
Chr-ome Weber
17-02-2011, 11:33
Welkom.
En je polo ziet er erg netjes uit. :thumbup:
Porsche wielen op een vw doen het altijd goed. :D
jij zit ook op het polo forum of niet? wagen komt me wel bekend voor,
vindt het front op de eerste foto echt geweldig
ja klopt ben al een tijdje actief daar :)
hier even een kleine update hoe het er voor staat:
Dashboard mooi opgepoest:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/160220111399.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/160220111397.jpg
en de paneeltjes:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/160220111401.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/160220111400.jpg
en ook even nieuwe antenne erop gemaakt:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/150220111393.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/150220111394.jpg
Pewi Vwteam
17-02-2011, 23:30
hey swen! mooi dashbord. :D komt me bekend voor :tongue: zet je broer maar aant werk hahaha. snij gereeschap heb ik al geregeld dus denk dat we maandag de ruit er ook wel ff voor je uit snijden! gr stefan
haha dankje, ja nick is hard aan het werk begint al ergens op te lijken :D.
ja laat maar weten als je de ruit eruit hebt.
alvast bedankt ;)
heb je eigenlijk veel zaag en breek werk aan het dashbord of gaat dat redelijk 1 op 1 erin? ziet er netjes uit zo je nieuwe dash
past redelijk 1 op 1 op een paar kleine dingetjes na ;)
Pewi Vwteam
18-02-2011, 22:05
kom morge nog wel ff kijke als ik tijd over heb!
nielsvwteam
19-02-2011, 19:15
Hey Swen,
Al weer een stukje verder??
of had nick nog andere drukte?
Even weer een update:
Hier begon het mee:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/080220111369.jpg
Eerst heeft me broer 2 de zelfde stukken bodem uit een 6n2 geslepen:
en de juiste pasvorm gemaakt.
Daarna de oude stukken eruit geslepen en de nieuwe stukken erin gelast
Resultaat:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/170220111441.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/170220111439.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/170220111440.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/170220111436.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/190220111447.jpg
En het eindresultaat van beide kanten (omdat in beide kanten een gat zat)
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/200220111448.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/200220111449.jpg
netjes....dikke polo:thumbup:
Pewi Vwteam
20-02-2011, 16:27
nu nog de 20vt er swen, en dan is ie helemaal af! maar dat komt vast goed!
ja en ook nog even de schade eruit laten halen, paar delen opnieuw laten spuiten en paar dingetjes cleanen. en dan als kers op de taart de 1.8T :P
Pewi Vwteam
20-02-2011, 16:59
achterbumper met achterklep niks voor je van die 6n2 die we hebben staan. die achterklep kun je helemaal makkelijk cleanen.
Nick-cr32
20-02-2011, 19:16
neej stefan!!!!
moet dat ook weer gelijk en heb ik ff geen tijd voor ;)
Pewi Vwteam
20-02-2011, 19:54
hahahaha nee inderdaad hahaha, je golf4 staat ook nog te wachten, en je corrado r32 :thumbup:
even kleine foto van me nieuwe vloerkleed:
sorry voor slechte kwali (gemaakt met telefoon)
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/220220111455.jpg
nielsvwteam
23-02-2011, 21:59
nu ht kleed nog schoonhouden haha
Netjes hoor...!! :)
Nu nog een paar BBSen van de 6N2 GTI en dan is die af..... :D O,jee die heb ik liggen... :tongue:
BBSen haha heb al Porsche C2's. ik heb nog wel een mooie set steffans in de aanbieding
Nu de halve auto toch uit elkaar ligt en ik er nog graag een 1.8T in wil hebben.
Heeft me broer besloten dat we die er ook gelijk gaan inbouwen.
Dus heeft hij gister gelijk een Audi A3 1.8T opgehaald met vol leder Recaro interieur.
dat de auto gaat voor de rest in onderdelen de deur uit.
beetje slechte foto's maar bij deze.
Donor auto:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/280220111472.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/280220111473.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/280220111474.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/280220111475.jpg
Hey, vet projectje hoor, wat wil je voor dat interieur hebben van de audi?
Pewi Vwteam
01-03-2011, 17:57
ik dacht 1250 euro dat zijn broer gister tegen me zij.
even weer een kleine update hoe het er mee staat:
blok uit de polo gehaald:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/280220111484.jpg
en het blok uit de Audi gehaald:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/020320111492.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/020320111489.jpg
even kijken of het een beetje past :P
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/070320111500.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/070320111501.jpg
nielsvwteam
09-03-2011, 18:51
hey
Is nick al weer wat opgeschoten?
Pewi Vwteam
09-03-2011, 21:19
was net ff bij nick de slijptol zit er al in :D ff ruimte maken voor de 1.8t.
Nick-cr32
09-03-2011, 22:38
jups 1 poot zit nu gehecht morgen de rechterpoot ff doen en dan de boel aflassen :D
Pewi Vwteam
10-03-2011, 22:22
hey kut andere kant ook al klaar hahaha. kom zaterdag wel ff aan!
grondige aanpak.....dik hoor:thumbup:
Pewi Vwteam
11-03-2011, 19:09
inderdaad gerben dit word gewoon goed en netjes gedaan, ze zijn nu bezig met de chassis poten te versmallen, om dat de 1.8t er anders niet tussen past, naja wel met andere steunen maar deze komt in de orginele a3 steunen te hangen, wat natuurlijk wel het beste is.
RitchieVR6
13-03-2011, 14:12
Goed bezig! Ben benieuwd hoe het straks gaat tijden!
:rock:
Nick-cr32
16-03-2011, 23:23
zo,,, beide chassis poten zijn versmald en afgelast
ook hebben de bovenste motorsteunen hun plek gevonden.... :)
swen zal morgen wel foto's posten..
bij deze :P
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/160320111514.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/160320111515.jpg
Pewi Vwteam
19-03-2011, 00:11
gaat goed komen swen, we komen morge wel ff aan biertje drinken :thumbup en natuurlijk ff kieke wat je broer heeft uitgevreten.
Pewi Vwteam
20-03-2011, 20:24
tis weer tijd voor een update swen :D
Nick-cr32
21-03-2011, 22:48
jah zal swen morge is ff zegge :D
kzeg vast 1 ding, de motor hangt (A)
hoe staat het met de kabelboom nu ?
Nick-cr32
22-03-2011, 18:02
die moet nog gemaakt worden :D de 6n kabelboom is compleet uit de auto. In de auto licht nu een kabelboom van een 6N2 en in motorruimte word een 6n2 gemixt met een a3 1.8t met de verlichting stekkers van een 6n :D
Pewi Vwteam
23-03-2011, 22:01
inderdaad altijd leuk die draden is weer een uitdaging, als je hulp nodig bent hoor ik het wel, maar komt vast wel goed.
Even weer een Updateje:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/1.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/2.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/3-1.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/4.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/5-1.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/6.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/7.jpg
nog even een paar fototjes van hoe de polo er momenteel bij staat:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMG_6902.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMG_6894.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMG_6903.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMG_6904.jpg
Pewi Vwteam
30-03-2011, 20:53
uppie
Nick-cr32
20-04-2011, 21:47
Tijdje weinig gedaan, eerst me eigen golf afgemaakt. Maar nu weer tijd voor een update:
Onder het motto als k iets doe, doe ik het goed. Hebben we beslist gelijk het motorruim te cleanen.
Hier het begin:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0006.jpg
Volgende week meer!
Even de wielkasten voor en de gehele onderkant in de body coating gezet.
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0108.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0109.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0110.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0111.jpg
Geweldig project !! En wat een te gekke werkplaats, heel mooi !!
Succes.
Mooi werk!
1 vraag: Was het niet makkelijker geweest om net als bij de 6k2 Ibiza Cupra een Mk3 subframe + motorsteunen te gebruiken? Of past dit niet bij die iets smallere Polo?
Hoe dan ook, het is een mooi project!
Pewi Vwteam
29-04-2011, 19:22
nee dit gaat niet passen, komt wel een ander subframe onder, van wat voor een auto verteld swen zelf wel als het zo ver is.
Pewi Vwteam
06-05-2011, 15:28
zo vandaag ff met nick [de broer van swen] weze shoppen bij de sloop voor weer leuke onderdelen, die zeker de moeite waard zijn. swen zal zo zsm foto s hier neer zetten zodat er meer duidelijk word.:D
Zo de polo staat weer op z'n wieltjes
Vrijdag zijn mijn broer en stefan (pewi) naar de sloop geweest waar een lupo gti stond.....
Ze gingen erheen voor de remmerij achter (schijfrem) en de fusee stukken voorzijde (daar komen dan de oude vr6 klauwen van mijn broer op). Maar toen ze het spul er aan het onderweg draaien waren zagen ze iets anders moois :rolleyes: (subframe met de motorsteun er nog aan) dus dat ook maar meegenomen. :)
Hier een foto van de benodigde remdelen achter....
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0115.jpg
(handremkabels en remleidingen zijn onderweg)
Toen kon het monteren beginnen, remschijfjes ff gestraald en in de gondverf gezet (tegen het roesten) en de brackets achter ff schoon gemaakt dan krijg je dit:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0120.jpg
remblokjes waren nog zo goed als nieuw, dus ff schoongemaakt en weer gemonteerd. Remklauwtjes ook ff schoongemaakt en dan heb je ineens schijfremmen achter :D
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0130.jpg
Dan moeten achter alleen nog de remslangen/leidingen en handremkabels komen en is dat klaar......
Aangezien het subframe van de lupo gti verroest was, heb ik die helemaal kaalgeborsteld (wat een ... werk) en een nieuw likje verf gegeven: :cool:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0121.jpg
Voor de voorzijde zijn de 280mm schijven nog niet binnen dus hier alleen een foto van de fusees met de gereviceerde corrado vr6 klauwen....
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0128.jpg
(bracket moet nog 5mm worden afgefreest zodat de bracket precies midden op de schijf komt)
Hier nog even een foto van hoe het hele spulletje er vrijdag avond bij stond:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0129.jpg
Zaterdag ochtend de draagarmen en fusees gemonteerd (word nog voorzien van een nieuw likje verf).
Toen hebben we het torretje er ingehangen om te kijken hoe we uitkwamen met de lupo motorsteun (word ook nog voorzien van een nieuw laklaagje), dit was boven onze verwachtingen.
Het paste gewoon precies op 1 busje draaien na.... :eek:
foto's zeggen meer als woorden:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0134.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0132.jpg
Smiddags weinig meer gedaan omdat me broer een beunhaas klusje moest doen op de brug......
Hier nog even een foto van de bovenzijde. Voor de gein ff de stnd luchtfilterbox er in gemaakt maar die word toch maar vervangen voor een mooi ander filtertje :tongue:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0135.jpg
Na het eten zijn we nog heel even bezig geweest met de vw sharan inlaat, hier zaten nog 2 bevestigingspunten op voor de motorafdekplaat deze hebben we er afgeslepen om wat mee speling te krijgen tussen motor en motorkap. :rolleyes:
Toen de inlaat gemonteerd icm de a3 gasklep.
aangezien de gasklep en inlaatdruksensor nu aan de andere kant zitten (L ipv R) moest de kabelboom ook wat aangepast worden, deze hebben we een stukje ingekort...
En dan krijg je dit:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0136.jpg
Hier moeten jullie het nu even weer mee doen :tongue: tot de volgende update!!!
dat gaat goed:thumbup:begint er lekker uit te zien....
Pewi Vwteam
08-05-2011, 16:33
dit gaat zeker goedkomen gerben, onder het motto als het hard loopt moet het ook hard remmen, hebben we dit hele zooitje vrijdag op de sloop gedemonteerd. toevallig wist ik nog een lupo gti te staan [een engelse] waar deze leuke goodies nog op zaten. en het mooie is dat een lupo subframe gewoon past onder een polo 6n. het ging ons eigelijk op de fussee stukken ivm de montage van de vr6 remklauwen, op een standaard polo fussee gaat dit niet lukken ivm dat de fussee van een polo uit 1 stuk gegoten is.
2sneaky bora
09-05-2011, 13:48
motorruimte toch wel opnieuw in de verf zetten neem ik aan
verders wordt wel een dik polotje denkkk
Pewi Vwteam
10-05-2011, 17:29
uiteraard word het motorruim opnieuw gelakt.
Pewi Vwteam
14-05-2011, 22:57
er is nieuws :thumbup:
Het is weer lang genoeg stil geweest, maar er zit geluid in!!! (A)
Er is weer een polo 1.8 20vt tot leven gekomen :D
Van de week hebben me broer en stefan niet stil gezeten,, tussen het beun werk door hebben ze de kabelboom voor elkaar gemaakt...... en het resultaat mag er wezen... de motor sloeg gelijk bij de eerste x starten aan yeaahhhhhh.
foutcodes uitgelezen:
nog 2 foutcodes (N75) waarschijnlijk omdat die nog geen vacuum heeft En (N80) dat kan ook kloppen want het koolstoffilter zit er niet op.
Nou genoeg geluld..... foto's:
De 6n2 kabelboom van het motorruim kaal plukken:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0140.jpg
Audi A3 motorkabelboom aan de motor geplugd:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0141.jpg
Draadjes bij elkaar zoeken en aansluiten:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0144.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0143.jpg
Zo alle benodigde draden aangesloten, alles word netjes verwerkt in de parafan:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0146.jpg
En zo stond de polo er gister avond bij toen die voor het eerst liep: :D
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0145.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0147.jpg
Ik probeer vandaag en anders morgen nog even een filmpje te maken dat die loopt!!
Pewi Vwteam
16-05-2011, 21:56
zo nu de rest afbouwen, aandrijfassen op maat maken, 2,5 inch uitlaat op maat maken. enzo enzo.
jaja stef komt goed!!!
Nick onder swen zijn account :P
Nick-cr32
17-05-2011, 20:40
Ff snel een filmpje dan: http://static.photobucket.com/player.swf?file=http://vid279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/VIDEO0004.mp4
Pewi Vwteam
18-05-2011, 22:00
zo uitlaat schiet ook mooi op :thumbup:
Chr-ome Weber
18-05-2011, 22:15
Ziet er weer erg goed uit. :thumbup:
Mooi dat ie in 1 keer loopt ook.
Nou pewi, dan ook maar ff een update: :P
Zoals stefan al zegt, de uitlaat schiet al mooi op. Vandaag heeft me broer de 2,5 inch simons uilaatpijpdelen en einddemper op gehaald bij Diesel Service.
Hier de uitlaat delen. (morgen komt het flexibele deel)
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0151.jpg
(eerste delen al gehecht.)
Passen, meten en hechten onder de auto:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0150.jpg
Me broer de eerste delen aan het aflassen:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0159.jpg
En dan komt het er ongeveer zo uit de zien:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0160.jpg
De middenpijp er even ingestoken en één dan deze eindstukjes wordt er opgelast:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0161.jpg
Morgen avond gaan we beginnen met de downpipe....
tot de volgende update
Vanaaf zijn we weer heerlijk met het uitlaat systeem bezig geweest, na veel passen, meten en zagen kwamen we uit op een mooi resultaat:
hier de downpipe een beetje aan elkaar gehecht:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0162.jpg
Daarna kon het aflassen beginnen, hier het eindresultaat met het flexibele stuk wat me broer vanaaf meenam naar huis van zijn werk.... (A)
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0163.jpg
En nog ff een paar foto's hoe die onder de auto komt te zitten. :D
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0164.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0166.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0165.jpg
To do list voor het uitlaat systeem:
*lambda sonde
*katalysator
*flexibelstuk
*ophang beugels
tot de volgende update
P.S. heb iemand nog een goeie 1.8T katalysator liggen ???
De downpipe stond ons niet aan, aangezien we niet wegkwamen met het flexibele deel icm de kat. dus hebben we de downpipe vanaaf weer veranderd..
ook gelijk de lambdasonde in de downpipe gemaakt, hier het resultaat:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0180.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0181.jpg
En hier onder de auto:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0182.jpg
En afgelopen weekend nog even met het front lopen zagen/frezen tot deze paste:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0184.jpg
aankomende week zal er niet veel gebeuren, aangezien me broer druk is met beunklussen en zijn eigen golf 4 tdi
greetzz...
Pewi Vwteam
28-05-2011, 23:46
uppie voor dit mooie project :thumbup:
Heb je wel enig idee waarom je een topic zou uppen? :D
Pewi Vwteam
30-05-2011, 17:29
ja staat er toch bij ofnie :D
hehe eindelijk ff weer een updateje,,,,
Het complete uitlaat systeem is klaar en hangt netjes in de rubbers......
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0190.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0186.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0191.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0189.jpg
Aangezien we een sharan 1.8t inlaat hebben gebruikt paste de onderste bevestiging niet meer, de bestaande beugel aangepast en er gelijk een bevestiging voor de oliepijlstok aangemaakt.
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0188.jpg
en nog ff naast mn broer zijn golf....
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0193.jpg
Schiet lekker op zo!
Valt me nu pas op hoe jullie meer ruimte tussen de langsdragers hebben gekregen..mooie oplossing!
Pewi Vwteam
26-06-2011, 19:04
aankomende week weer verder met de polo, er zullen waarschijnlijk dan ook wel weer updates volgen :D
Gister even de rijhoogte bepaald, hij is nog wat lager geworden als op de foto's uiteindelijk, met name achteraan.
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/opC2s.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/polo18T.jpg
Pewi Vwteam
01-07-2011, 21:42
hahaha ik sta mooi verdekt opgesteld, achter de brug paal :D
ja je moet wel anoniem blijven he :P ,
G60 remschijven en VR6 klauwen zitten er ook op zal morgen wel even foto posten
Pewi Vwteam
02-07-2011, 21:55
jep hahahaha :D ik had helemaal niet gezien dat je foto s aan het maken was hahaha.
En weer een update:
Begin van de week ben ik begonnen met de aandrijfassen en homokineten schoon te maken.
De buitenste homokineten zijn van de polo, de binnenste van de audi.
De binneste aandrijfassen zijn ook audi. de buitenste linkeras van de polo, en de rechter van een corrado G60 dit in ivm de dikte van as.
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0229.jpg
daarna zijn me met de remmerij begonnen, de G60 schijfen van zimmermann kwamen vrijdag binnen
Die zelfde avond gelijk nog gemonteerd icm VR6 remklauwen met blokken.
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0231.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0232.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0239.jpg
Gister hebben we nog even de pluskabel naar achter gelegt voor de accu die straks achterin komt te liggen, en zijn we begonnen met de stuurbekrachtegings leidingen en resevoir van de audi.
nog even een plaatje hoe die er gister bij stond.
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0234.jpg
Martyn_86C
03-07-2011, 21:14
Wordt netjes!! En gaat best rap hier! ;)
Pewi Vwteam
05-07-2011, 21:43
volgende week gaan nick [swen zijn broer] en ik de aandrijfassen op maat maken. komen er door de drukte niet aan toe deze week.
golf1bart
05-07-2011, 22:07
:thumbup: Goed bezig! :thumbup: ik ben benieuwd! die zal wel vooruit willen.
keep up the good work!
Gr Bart
Moeten de aandrijfassen ingekort worden?
Pewi Vwteam
05-07-2011, 22:21
1 inkorten 1 verlengen, als ik het zo snel ff goed heb gezien, volgende week ding eerst op een 4 koloms brug zetten, dan word het allemaal duidelijk op een 2 kolommer kun je geen aandrijfassen inmeten. aangezien hij dan uit de vering komt.
nielsvwteam
24-07-2011, 18:41
nog wat gedaan het weekend?
Pewi Vwteam
05-08-2011, 22:49
zo vandaag heb ik ff een begin gemaakt aan de aandrijfassen voor swen zijn polo.
zal volgende week ff foto s maken, zodat swen deze kan plaatsen.
Pewi Vwteam
01-09-2011, 22:11
tijd voor een updateje nick:D
is het gelukt met de aandrijfassen?:)
Pewi Vwteam
05-09-2011, 10:08
zijn er mee bezig geweest, alleen de eerst poging mislukte de as ging krom onder de pers.
huh, waarom gaat er een aandrijfas onder een pers dan? Om hem in te korten? :D
Pewi Vwteam
05-09-2011, 12:01
om misschien van 2 stukken as 1 geheel te maken:D alleen was de perspassing iets te strak daarom ging hij krom.
Waarom niet gewoon lassen? Beide uiteinden schuin afslijpen zodat je een mooie v-groef krijgt en die rondom aflassen?
Pewi Vwteam
05-09-2011, 15:10
ik had een gat van 10mm in 1 as geboort in de draaibank 5cm diep de andere as afgedraai naar 10,04 afgedraaide stuk 4,97 lang bijde kanten onder 45 graden afgedraait tot die 10mm, denk pers hem dan in elkaar is hij altijd recht en is hij mooi te lassen maar helaas, as moest nog 1 cm in elkaar en toen ging hij krom dus dit gaan we gewoon nog een keer proberen, alleen dan wel is minder strakke pers passing, maak hem nu zo, dat je hem net niet met de hand in elkaar kunt drukken.
Zo maar is weer een update! :redface:
Aangezien de vakantie andere werkzaamheden en prive dingen geen tijd/zin gehad om te updaten maar hier is weer wat nieuws van mijn kant!
Nog geen aandrijf assen aangezien ik eerst ff 2 andere moest zoeken dus zijn we maar verder gegaan met andere dingen....
Volgende onderdelen kwamen binnen:
Radiateur incl kvs tankje en een intercooler:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0282.jpg
Spal fan:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0310.jpg
Spalfan en de tempvoeler op de radiateur gemonteerd:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0313.jpg
Daarna moest de radiateur pas gemaakt worden in het front, oude front was slecht en gescheurd dus 1 op de sloop opgehaale en even het type plaatje overgezet..
Na wat hakken, zagen en vijlen:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0283.jpg
Front aan de auto gehangen met radiateur er in:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0284.jpg
Nu moet hier de kvs worden bijgevuld:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0328.jpg
Onderste koelslangen aangesloten:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0306.jpg
Bovenste koelslangen aangesloten:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0314.jpg
En hier nog ff 2 pics van de radiateur bevestiging:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0319.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0327.jpg
Het koelsysteem is nu helemaal klaar, toen zijn we verder gegaan met het intercooler systeem.
Wat alu buizen en siliconen: :D
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0324.jpg
Vanaf de inlaat begonnen met passen en meten:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0325.jpg
En dan komen we onder aan het front uit:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0326.jpg
Nu moest de intercooler worden bevestigd, naar wat meten de slijptol in de bumperbalk gezet.
Hier het resultaat:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0331.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0332.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0329.jpg
De intercooler iets verlengt zodat we weer mooi uit kwamen in de opening in het front:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0429.jpg
En toen moetsen we nog langs het wiel naar achter, aangezien een buis te dik is, (loopt het wiel er tegen aan) hebben we de "pannenkoek" van de a3 gepakt en een buis opgelast..
Hier het resultaat:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0430.jpg
Stefan kwam nog wat leuks brengen:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0336.jpg
Even gemonteerd:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0435.jpg
En een totaal plaatje van het motorruim nu:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0436.jpg
En zo is het inlaat gedeelte ook afgerond.. ;)
Volgende wat we hebben gedaan is het stuursysteem af te maken, we zijn begonnen met een ander resorvoir. Dit is er 1 van een lupo geworden net al de leiding van het resorvoir naar het stuurhuis... Leiding van het resorvoir naar de stuurpomp hebben we zelf gemaakt van verschillende leidingen. Nu blijft alleen de leiding van het stuurhuis naar de pomp nog over, hier hebben we de orginele leiding van de polo voor gepakt. We kamen niet uit met het gedeelte wat over de bak liep dus er tussen weg geslepen en een nieuw pijpje aangelast.. (zie de foto)
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0437.jpg
Het stuur systeem is nu verder klaar op de bevestiging van het resorvoir na.
Aangezien we in het motorruim eigenlijk te weinig ruimte hebben en we het zo clean mogelijk willen houden hebben we de accu in de reserve wielbak gemaakt:
Massa - voorziening:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0422.jpg
Plus + voorziening:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0423.jpg
En nog een totaal plaatje....
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0421.jpg
Wat konden we toen gaan doen, uhhhmmmm.....
juist schakeltoren van de a3 bevestigen:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0341.jpg
Nu zijn we bezig met het koppeling systeem, aangezien de polo een kabel heeft en de a3 bak een koppeling cilinder, moesten we een oplossing zoeken.
We hadden 2 mogelijk heden, dmv een koppeling hendel van een transporter t4 de bak van hydraulisch naar kabel te maken of de polo aanpassen zodat het hydraulisch word.
Je raad het al we hebben voor het moeilijkste gekozen aangzien we toch graag het hydraulische willen behouden...
Heb een vr6 koppelingscilinder van een corrado gekocht en deze al in het schutbord bevestigd:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0308.jpg
Ook hebben we de leiding van de cilinder naar de andere cilinder op de bak al gemaakt zo ff geen foto van...
Zo dit was het wel zo beetje waar we nu zijn gebleven.
Om een testritje te kunne maken moeten we de koppeling cilinder in de auto nog aan het pedaal bevestigen en de aandrijf assen moeten nog gemaakt worden....
Ik ben vast nog wel dingen vergeten die we hebben gedaan maar dit is ff globaal hoe het er nu voor staat. :D
Ik hou jullie op de hoogte....
ziet er goed uit,wat ik alleen niet duidelijk uit de foto haal,zit het vulgedeelte weel boven het hoogste punt qua koelgedeelte,dit ivm ontluchten?
antoine91
02-10-2011, 15:44
respect voor jou werk man, hoe netjes je dit allemaal doe enzo,
en zo 1.8T in een polo zal het behoorlijk goed gaan doen denk ik :D
veel succes & ik blijf je volgen
Pewi Vwteam
02-10-2011, 19:36
hey gerben de vulhals van de radiateur zit boven alles van het koelsysteem moet dus geen probleem wezen. anders is dat ook wel weer op te lossen :D
hey gerben de vulhals van de radiateur zit boven alles van het koelsysteem moet dus geen probleem wezen. anders is dat ook wel weer op te lossen :D
:thumbup: lijkt op de foto's niet zo nl. ;)
Ziet er gaaf uit wat hier gebeurt :thumbup:
Ga zo door met dat kanon
Mini Update:
Ondertussen ook even wintervelgen gekocht weer Porsches...Boxsters dit keer :P
16" 6J voor en 7J achter
Nu de bandjes nog.
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/porscheboxter.jpg
Pewi Vwteam
14-10-2011, 16:54
weer leuke wieltjes swen!
WilcoGTI
22-10-2011, 20:47
Word weer eens tijd dat de jongens bezig gaan ofnie swen :D
Nick-cr32
24-10-2011, 22:17
jaja wilco beun werk gaat voor.... en dan moet ik morgen weer met iemand mee een gti ophalen ;)
WilcoGTI
25-10-2011, 07:00
jaja wilco beun werk gaat voor.... en dan moet ik morgen weer met iemand mee een gti ophalen ;)
Hahaha, ojaaaa :P Goed bezig kerel ;)
ik had een gat van 10mm in 1 as geboort in de draaibank 5cm diep de andere as afgedraai naar 10,04 afgedraaide stuk 4,97 lang bijde kanten onder 45 graden afgedraait tot die 10mm, denk pers hem dan in elkaar is hij altijd recht en is hij mooi te lassen maar helaas, as moest nog 1 cm in elkaar en toen ging hij krom dus dit gaan we gewoon nog een keer proberen, alleen dan wel is minder strakke pers passing, maak hem nu zo, dat je hem net niet met de hand in elkaar kunt drukken.
ah, ik vat hem! Mooie oplossing om van 2 assen 1 geheel te maken!
Hoe staat het nu met dit project?
Ik schrok bij het zien van het kenteken aanvankelijk.
Dacht dat mn vorige polo helemaal een gedaante verwisseling had ondergaan.
Mn vorige polo had echter de lettercombinatie 63 ipv 44.
Pewi Vwteam
25-10-2011, 21:31
je wielen zijn klaar swen:thumbup: liggen nu nog te drogen in de spuitcabine
@rene gaat rustig verder nick [swen zijn broer is nogal erg druk] hahaha
WilcoGTI
27-10-2011, 08:12
haha klopt pewi ;) Staat nu z'n oude golf 4 gti in de schuur :D
Velgen zijn terug van de spuiter
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/377598_209796779091496_100001835253507_516394_1772452653_n.jpg
nielsvwteam
01-11-2011, 15:47
Zitten ze er nog niet onder haha,
nu wel :P
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/386264_211171495620691_100001835253507_521655_1006250910_n.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/loww.jpg
wat zijn die maten eigenlijk van je zomervelgen? (C2's?) :D
6j voor en 8j achter (5x130)
btw:
Ik kan jullie mededelen,,,,
DE POLO HEB ZIJN EERSTE METERS GEMAAKT!!! :):):):):)
Vandaag de aandrijfassen afgemaakt bij dieselservice (thnx to hans)
me broertje zal denk ik in deze dagen wel ff een update doen!
gr, Nick.
Goed bezig! Ben benieuwd:)
Wat voor benzinepomp hebben jullie eigenlijk gebruikt?
Ben zéér benieuwd hoe dat gaat ryden zeg :)
nielsvwteam
16-11-2011, 19:05
De olie zeef weer open?
Toch handig dat er lampjes branden als er iets niet goed is.
WilcoGTI
16-11-2011, 19:16
Toch handig dat er lampjes branden als er iets niet goed is.
Ach, sommige mensen knopen um zo ergens anders bij op :D onder het motto als het maar uitgaat voor de apk he haha
nielsvwteam
16-11-2011, 20:16
Zo is nick niet dus dat scheelt!
WilcoGTI
16-11-2011, 22:08
nee idd :) die dubbel checkt alles wel ja gelukkig
Hier een heel klein voorproefje maak binnenkort wel een beter filmpje.
http://s279.photobucket.com/albums/kk14 ... 011030.mp4
nielsvwteam
19-11-2011, 18:29
Hey Swen hebben ook weer een polo 6n2, dus als je nog onderdelen zoekt
ja moet nog 1 raammotor, en wil de bekerhouders maar dat heb ik al tegen Stefan gezegd :P
WilcoGTI
19-11-2011, 19:42
Je filmpje werkt niet swen ;)
nielsvwteam
19-11-2011, 19:53
Okej, halen de polo zaterdag op.
Filmpje doet het inderdaad niet.
Pewi Vwteam
20-11-2011, 01:38
http://s279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/?action=view¤t=19112011030.mp4
Pewi Vwteam
20-11-2011, 01:39
deze wel :thumbup:
klopt had de verkeerde link geplakt, maar stefan heeft het al opgelost :P
WilcoGTI
01-12-2011, 18:57
Swen, waar blijven de update's haha
Mooie zondag ochtend om de project pagina weer even up-to-date te maken ;)
swen is te druk met school en andere dingen dus update het zooitje maar even....
Zoals jullie dus al weten heeft de polo zijn eerste meters als gemaakt, ik kan jullie vertellen dat gaat goed hard vooruit. Rij zelf in een golf 4 tdi met 180+ pk maar dit gaat toch wel ff sneller van zn plek. :D
Voordat de polo zijn eerste meters kon maken moesten er nog een een 2 tal dingen gebeuren: De aandrijfassen en de koppeling....
De koppeling wou niet op de manier hoe ik het bedacht had dus dat lieten we even rusten....
De lange as, bestaande uit binneste deel van een a3 en buitenste van een g60 hebben we eerste zo afgedraaid dat ze recht in elkaar vielen en toen afgelast.
De korte as, bestaande uit binneste deel van een a3 en buitenste van ee polo 6n hebben we bijden in een punt afgedaaid, in een hoekprofiel geklemd en afgelast.
Door het lassen zijn de assen natuurlijk krom getrokken wat we ook niet anders hadden verwacht... Hoe lossen we dit op???? juist, as in de draaibank meetklok op het einde van de as. Dan de as draaien tot de maximale uit slag en net na de las de as warmstoken en krimpen dmv koud water. De assen zijn nu nagenoeg recht:D (we praten nu over 0,02 en 0,04 mm slingering aan het eind van de as)
Hier een foto rapportage van de assen: (spreekt voor zich neem ik aan)
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0512.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0513.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0514.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0520.jpg
Toen konden we de assen weer in elkaar zetten, dan komen ze er zo uit te zien ;)
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0523.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0521.jpg
Zo ff de asjes onder de auto slingeren...
alleen nog een foto van de korte as zie ik net :S naja de andere komt wel een x dan.
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0522.jpg
En dan staat de polo er zo bij op zn wielen:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0515-1.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0517-1.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0516-1.jpg
Nu alleen ff de koplampjes dr los in hangen, frontje dr op, ff groene platen van het werk dr op en gaan!!!!
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0524-1.jpg
Jmmr genoeg ging dit niet door. Na dat we de auto goed hebben laten warmdraaien en 1 x gasgaven ging het olie lampje knipperen. :S Dan ga je denken of je het lampje wel goed heb aangesloten, toch het zekere voor het onzekere en even de oliedruk meter eraan gehangen. En ja hoor!!! geen olie druk!!! :(
Het bekende probleem van de 1,8t motoren, dus carterpan er onder weg gehaald en de zeef zat idd helemaal dicht..
Hier de nieuwe zeef gemonteerd en gelijk alle oude olieresten uit het onderblok gehaald:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0526.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0525.jpg
Na dit probleem opgelost te hebben, zijn we een paar rondjes hier gaan rijden (wel te verstaan zonder koppeling), alles voelde eigenlijk goed, geen geschuur, getril of andere rare geluiden.
Swen moet nog ergens filmpjes hebben, die upload die zelf maar een x....
Hier nog een foto van de de accu die achterin een warm jasje heeft gekregen:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0511-1.jpg
Zo nu kon de polo weer uit elkaar en moeten we het koppeling probleem oplossen..
Polo in demontage:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0535.jpg
Het torretje: ;)
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0538.jpg
Ja hoe gaan we dat nu oplossen met de koppeling?? dat met het vr6 cilindertje werkte niet (iig niet op die plek), je moets te veel kracht zetten. En hoger kon het cilindertje niet omdat daar de ronding in het schutbord zit van de rembekrachtiger.
Aangezien me kamaraden weer een polo 6n2 aan het strippen waren heb ik daar even een kijkje genomen en viel mijn ook gelijk op het schutboard...
Hier een foto van het schutbord, kant en klaar om een koppelingcilinder van een caddy tdi op te monteren...
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0536.jpg
Gister avond een avondje niet stappen dus maar de schuur ingegaan en het schutboard omgewisseld (wat een kut werk) ;)
Nog 1 foto van toen de zooi eruit was:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0537.jpg
Kit aan gebracht op het nieuwe 6n2 schutboard:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0539.jpg
6n2 schutboard geplaatst:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0540.jpg
Zo nu zit alles op zn plek, de volgende update is waarschijnlijk de motor ondergaan aan een schoonmaak behandeling en zijn er hier en daar nog wat dingen in het motor ruim gecleand en zal deze weer netjes in kleur zijn gespoten.
Tot de volgende Update!!! (owja ik wil Hans de Jong van DieselService nog even weer bedanken voor de hulp met de aandrijfassen)
Greetz. Nick
WilcoGTI
04-12-2011, 12:50
Geen dank dat je me half vergast heb in die auto hahaha :tongue:
Super project! Erg leuk om te volgen!
Vandaag ook nog een leuk pakketje binnen gekregen:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/383743_238944716176702_100001835253507_595793_1429798128_n.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/394367_238944442843396_100001835253507_595792_1225181006_n.jpg
Binnenkort tekst en uitleg.
Voor nu een paar fotootjes van waar we mee bezig zijn.
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/30122011983.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/110120121048.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/250120121142.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/240120121131.jpg
Bedankt voor de reacties!
Van het weekend zijn we bezig geweest met een nieuwe laag body coating:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/280120121155.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/280120121156.jpg
Spulletjes weer van de coater:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/300120121165.jpg
En nog een plaatje van het motorruim van boven:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/280120121153.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/300120121167.jpg
En nog een foto's met me nieuwe speeltje de Canon 550D:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMG_0080.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMG_0079.jpg
jk vento
31-01-2012, 21:41
ziet er goed uit die polo! zal je vast nog wel keer spotten als die klaar is!
nielsvwteam
01-02-2012, 20:10
Subframe enz er weer onder?
Nick-cr32
01-02-2012, 23:07
Nog niet Niels, stuurhuis moet nog ff aangepakt worden....
Achteras en tank hangen al wel weer...
nog wat foto's van het blokje.
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMG_0170.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMG_0171.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMG_0172.jpg
Bij deze dan maar is even een grote update wat we de afgelopen tijd hebben gedaan, swen heeft af en toe een paar foto's geplaast maar daar stond weinig tekst bij...
(er zullen af en toe vast een paar foto's bij staan die swen al gepost heeft, maar die moeten jullie dan nog maar een x bekijken.) ;)
Nadat we het 6n2 schutbord hadden geplaast is de polo naar de spuiter gegaan, om het motorruim te voorzien van een nieuw laklaagje.
Ondertussen zijn wij thuis in de schuur druk bezig geweest met het opknappen van verschillende dingen....
Om te beginnen hebben we de versnellingsbak en het motorblok is onder handen genomen, deze hebben we eerst is goed schoongespoten. Zodat we schoon te werk konden gaan...
In eerste instantie wouden we de bak stralen maar omdat dit meer weersgevoelig is dan spuiten hebben we toch maar gekozen om de bak te spuiten. Na wat uurtjes schoonmaken en schuren, kon de bak gespoten worden.
De versnellingsbak voorzien van een nieuw mooi laklaagje:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/30122011983.jpg
Nu de bak weer als nieuw is kon het motorbok niet achterblijven.
Aangezien het niet bekend was hoelang/hoeveel km deze distributieriem er al op zit hebben we deze uit voorzorg ook gelijk vervangen.
Ook hebben we verschillende alu delen gestraald, onderblok voorzien van een nieuw laklaagje en verschillende beugeltjes laten coaten.
Hier een foto van inlaat die weer helemaal clean is: :D
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0127-1.jpg
Al aardig gevorderd met de opbouw van het motorblok:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0161-1.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0162-1.jpg
En hier de energiebron voor inbouw:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMG_0172.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMG_0171.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMG_0170.jpg
Nu de energiebron klaar is zijn we met de pedalenset bezig geweest, aangezien het schutbord van een 6n2 is met hydraulische koppeling hebben we ook een pedalenset van een 6n2 gepakt. Nu kwamen we met het volgende probleem, hier zit een electronisch gaspedaal op. Dus de pedalenset van de 6n1 erbijgepakt en het gaspeaal van de 6n1 erafgeslepen.
Met wat knutselen komt er dan dit uit. Pedalenset klaar voor inbouw:(zitten nu btw mooie pedaalrubbers van een tt op)
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0180-2.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0182-2.jpg
Yeahh auto terug van de spuiter, motorruimte voorzien van een mooi glimmend laagje: :)
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0147-1.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0144-1.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0145-1.jpg
Nu wouden we eigenlijk zo min mogelijk van de kabelboom zien, dus wat doe je dan???
Juist je gaat lekker aan het solderen om de kabels te verlengen en deze door de chassisbalken te trekken :D
Het resultaat mag er wezen: (alleen foto van de rechterkant, linkerkant op dezelfde manier gedaan)
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0163-1.jpg
Daarna de motorsteunen is even onder handen genomen:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/250120121142.jpg
Hier een foto van bovenaf, zo zie je dat de motorsteuen er mooi uitspingen. Ook is het hitte werende folie mooi te zien, deze motor de hitte van de turbo zo veel mogelijk bij het kachelhuis weghouden... :)
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/280120121153.jpg
We vonden tijdens het proefrijden dat het remmen nog wel wat makkelijker mocht gaan, dus zijn we naar de sloop gegaan voor een grotere rembekrachtiger. We zijn uitgekomen op een rembekrachtiger van een golf 3 (deze in in diameter 40mm groter en in dikte 10mm)
Deze gelijk onder handen genomen:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/240120121131.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMG_0080.jpg
Gemonteerd en wel: (hier ook de hittewerende folie mooi te zien)
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/300120121167.jpg
We hadden de bodem nog steeds nooit helemaal in de bodycoating gezet, en aangezien we aan de voorkant nog wat dingen hadden aangepast, hebben we de hele bodem nog maar is in de coating gezet. (extra bescherming is nooit verkeerd)
Eerst alles gedemonteerd remleidingen, achteras, subframe, tank, enz...
deze onderdelen konden mooi een schoonmaak beurt ondergaan en al het ijzerwerk is richting de coater gegaan....
Hier een paar foto's van het coaten:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/280120121155.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/280120121156.jpg
Zo nu is de bodem weer als nieuw...
Na 2 weken wachten waren de spullen van de coater er weer:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/300120121165.jpg
Fusee stukken voorzien van nieuwe lagers, draagarmen voorzien van nieuwe rubbers achteras ook voorzien van nieuwe rubbers en overal komen nieuwe bouten in.
Hier een foto van de achteras die al mooi begint te vorderen:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0194-1.jpg
Draagarmen ff in het subframe gestoken:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0210.jpg
Tank en achteras weer gemonteerd:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0205.jpg
Gisteren weer een hele stap gemaakt. We hebben de motor erin gehangen! (Thnx stefan aka pewi voor de hulp)
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0203.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0204.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0208.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0209.jpg
En hier nog een foto van van hoe het er in de wielkast uit zien:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0207.jpg
Tevens hebben we de polo van voor tot achter, van links tot rechts voor zien van nieuwe remleidingen... (dit was op sommige foto's al te zien voor de oplettende kijkers)
hier nog 1 foto van de bodem en daar sluit ik mee af voor nu:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMAG0206.jpg
Dit was het dan weer, we gaan aankomende 2 weken hard met de polo bezig en hopen dan toch weer is met de polo te kunnen vlammen.
Tot de volgende update...
nielsvwteam
05-02-2012, 19:04
Ziet er goed uit, kom volgend weekend wel ff kijken als ik klaar ben met me airride onder de passat te halen.
Nick-cr32
05-02-2012, 19:51
Neem dan ff schuur en poets spul mee voor die zakker ;)
nielsvwteam
05-02-2012, 20:42
Fax vrijdag ff, kan ik ff spul meenemen
Audi1981
05-02-2012, 23:55
Goed bezig mannen :thumbup::thumbup::thumbup:
Knap dat het allemaal past in een 6N, want die zijn niet zo ruim :screwy:
Een paar foto's waar we mee bezig zijn.
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/180220121227.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/200220121236.jpg
gister voor het eerst weer een stukje gereden, hier een klein filmpje.
http://s279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/?action=view¤t=25022012044.mp4
MartijnCR
26-02-2012, 22:54
Mooie update. Wel krap aan de voorkant heb je daar geen problemen mee dat blok kanteld enzo schade aanricht?
Vandaag een goede deal gedaan Originele polo 6N dakdragers geruild tegen een kratje bier haha.
Ik hou ze er niet op maar voor zo af en toe is het wel leuk, en voor een kratje bier is natuurlijk niks.
Een grote update val alles wat er in de tussentijd aan gedaan is komt nog wel, daar heb ik nu even geen zin en tijd voor. Loop namelijk nu 5 dagen in de week stage.
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMG_0796.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMG_0790.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMG_0793.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMG_0807.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/IMG_0801.jpg
En nog een filmpje van 0:10 sec
http://s279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/?action=view¤t=MVI_0811.mp4
Thanks, Ben jij trouwens de buurjongen van niels?
ja klopt ben inderdaad zijn buurjongen
haha oke dacht ik al, je hebt ook een dikke golf 2 ;)
Lang niks meer gepost loop nu namelijk 40 uur in de week stage.
Maar vandaag is me broer even met me polo langs de rdw geweest.
En ze staat nu officieel als een 1.8 op het kenteken.
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/462060_207598059343988_100002813874969_260353_580503783_o.jpg
wat heeft jou de herkeuring gekost als ik vragen mag?
@djvonx: 53,-
Onder tussen de Porsche C2's er weer onder geknupt en klaar gemaakt voor zondag hoogeveen.
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/polow.jpg
Net even een fotootje geschoten met me canon
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/VWAL.jpg
@djvonx: 53,-
Eindelijk eens een duidelijk antwoord :thumbup: van t rdw word je niks wijzer namelijk!
vette polo mooi gedaan (Y)
Lang niets laten horen hier..
Ondertussen een paar kleine updates, zo is me 20vt gechipt.
En ben ik weer terug gestapt op de originele lichten voor.
hieronder een foto van de heenreis van een weekendje VW Fest.
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/283626_338408869567089_700088480_n.jpg
en 2 van op de camping.
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/179571_220661434723276_2944693_n.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/polovwfest.jpg
Tijdje niks meer gepost hier, wel een paar kleine veranderingen doorgevoerd zo heb ik de originele carterpan vervangen voor een hybride carterpan. en gelijk een klein stukje lager geschroefd, en heb ik de wintervelgen er weer onder gegooid.
Een paar plaatjes:
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/101020121730.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/101020121731.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/041120121761.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/041120121759.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/041120121763.jpg
WilcoGTI
05-11-2012, 10:35
Ben je der al uit waar je hem laat spuiten? :)
Update:
OEM Grill
http://i279.photobucket.com/albums/kk148/Swabber11/grill_zps39f72a43.jpg
nielsvwteam
13-01-2013, 20:51
dat ziet er beter uit!!
gertje6n
20-09-2013, 10:27
Mooie polo vooral zo met origineel front!
leuk voor de stoplichtsprintjes...
Maarten1988
01-02-2014, 13:15
Misschien een beetje late vraag, maar ik ben van plan een soortgelijk project te starten (alleen dan met een polo 9n) ik wil graag weten of je bij het RDW nog bepaalde papieren moeten hebben voor de keuring? Kun je me vertellen hoe het bij jou ongeveer ging?
Spierings
02-02-2014, 09:58
Misschien een beetje late vraag, maar ik ben van plan een soortgelijk project te starten (alleen dan met een polo 9n) ik wil graag weten of je bij het RDW nog bepaalde papieren moeten hebben voor de keuring? Kun je me vertellen hoe het bij jou ongeveer ging?
Hou er rekening dat je bij een 9n polo een veel strengere keuring krijgt als bij een 6n, is dus totaal niet te vergelijken.
Wagens van na 1998 moeten naast de permanente eisen namelijk ook gecontroleerd worden op de toelatingseisen!
De controle op toelatingseisen is ook velen malen duurder, wellicht verstandig om dit vooraf te informeren als je budget niet erg groot is.
Want het zal zeker in de papieren lopen als ik zo op het net rond kijk naar die prijzen .
Je moet natuurlijk wel aan kunnen tonen waar het blok vandaan komt, scheelt vaak als je kenteken van donor of rekening van bedrijf hebt.
http://www.rdw.nl/sites/igk/Paginas/Wijzigingen-aan-een-auto.aspx
Maarten1988
02-02-2014, 12:59
Hou er rekening dat je bij een 9n polo een veel strengere keuring krijgt als bij een 6n, is dus totaal niet te vergelijken.
Wagens van na 1998 moeten naast de permanente eisen namelijk ook gecontroleerd worden op de toelatingseisen!
De controle op toelatingseisen is ook velen malen duurder, wellicht verstandig om dit vooraf te informeren als je budget niet erg groot is.
Want het zal zeker in de papieren lopen als ik zo op het net rond kijk naar die prijzen .
Je moet natuurlijk wel aan kunnen tonen waar het blok vandaan komt, scheelt vaak als je kenteken van donor of rekening van bedrijf hebt.
http://www.rdw.nl/sites/igk/Paginas/Wijzigingen-aan-een-auto.aspx
Bedankt voor de uitleg! Dit veranderd de zaak al!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.