MauSeR35
19-02-2011, 17:12
Maar even in een apart topic.
Ik heb een Golf 3 GTI 16V (standaard op K&N 57i filter na). Die heeft ongeveer 168000km gereden. Het verbruik lag altijd rond de 1:12 (ook met vergelijkbaar weer als nu). Sinds een maand of anderhalf is het echter ineens moeilijk om de 1:10 te halen.
Ik heb een paar dingen gedaan bekeken/vervangen: slangetje van benzinedruk regellaar naar t spruitstuk vervangen (het verbruik leek even wat beter te worden maar toch niet uiteindelijk, in toeren vallen gaat wel duidelijk vlotter nu). De uitlaat is nog goed gasdicht overal. De bougies en rotor/verdeler zien er ook allemaal nog goed uit.
Iets anders wat me opgevallen is is dat de olietemperatuur op de mfa consequent een graad of 4-6(rond de 84-86 graden als het voorheen rond de 90 was) lager is dan voorheen. (ook met deze olie, 5W30 Castrol). De temperatuur van het koelwater staat wel gewoon op de normale waarde.
De auto rijd verder gewoon net als anders, alleen als je de gas loslaat hoor je heel zachtjes een beetje gerommel/ploffen uit de uitlaat komen.
Ik verdenk de lambda sonde er van om niet helemaal meer goed te functioneren maar kunnen er nog meer dingen zijn die dit kunnen veroorzaken.
(mijn rijstijl is niet veranderd ;) )
Ik heb een Golf 3 GTI 16V (standaard op K&N 57i filter na). Die heeft ongeveer 168000km gereden. Het verbruik lag altijd rond de 1:12 (ook met vergelijkbaar weer als nu). Sinds een maand of anderhalf is het echter ineens moeilijk om de 1:10 te halen.
Ik heb een paar dingen gedaan bekeken/vervangen: slangetje van benzinedruk regellaar naar t spruitstuk vervangen (het verbruik leek even wat beter te worden maar toch niet uiteindelijk, in toeren vallen gaat wel duidelijk vlotter nu). De uitlaat is nog goed gasdicht overal. De bougies en rotor/verdeler zien er ook allemaal nog goed uit.
Iets anders wat me opgevallen is is dat de olietemperatuur op de mfa consequent een graad of 4-6(rond de 84-86 graden als het voorheen rond de 90 was) lager is dan voorheen. (ook met deze olie, 5W30 Castrol). De temperatuur van het koelwater staat wel gewoon op de normale waarde.
De auto rijd verder gewoon net als anders, alleen als je de gas loslaat hoor je heel zachtjes een beetje gerommel/ploffen uit de uitlaat komen.
Ik verdenk de lambda sonde er van om niet helemaal meer goed te functioneren maar kunnen er nog meer dingen zijn die dit kunnen veroorzaken.
(mijn rijstijl is niet veranderd ;) )