Log in

View Full Version : Het kleine Corrado-vraagjes topic


Vento Vice
19-02-2011, 20:27
Soms heb ik wel eens een vraagje, waar iets voor dient of zoiets.
Gewoon kleine weet-dingetjes!
Dat gebeurt wel vaker, dus waarom niet 'gewoon' een topic openen?!
Heeft iemand anders er ook nog wat aan... of mss heeft iemand anders ook wel zo'n soort vraag? Plaats hem hier!
(...we zien wel of het een succes wordt... :tongue: )

Ik ben dit natuurlijk niet voor niks gestart; hier zijn de (eerste) vraagjes:
(en voor zover bekend geworden: het bijbehorende antwoord!)

VRAAG 1-bovenop het dashboard; zeg maar het vlakke deel bij het voorraam, zit in het midden iets dat lijkt op een speakerroostertje.
Wàt is dit voor iets en waar dient het voor?
Dit is wat 'ze' zeggen: het is een roostertje voor een 'zonnesensor' tbv climatronic...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-P7E4X7EJ.jpg

VRAAG 2-Past een veerpootbrug van een Golf MkII op een Corrado?

(EDIT: de later toegevoegde vragen: )
VRAAG 3-Passen Passat 35i deurklinken 1-op-1 op een Corrado?
Nee, niet één op één; je moet een heveltje overzetten. Het is dus indirect wèl mogelijk.

VRAAG 4-Vanaf welke temperatuur geeft de MFA de olie temperatuur weer?
Olietemperatuur wordt vanaf 50 graden celsius aangegeven, idd!
(voor de volledigheid: onder de 50 graden zie je twee streepjes)

VRAAG 5-Wat kun je allemaal met de MFA?
Kijk voor antwoord vanaf post #23 in dit topic!

VRAAG 6a-Waar zit de schakelaar/ het contact dat de achteruitrijlichten aanzet?
Ergens op de versnellingsbak zitten twee draden; op de ene moet spanning staan, wanneer de bak in z'n achteruit staat
VRAAG 6b-Is dit een APK-afkeurpunt?
Tot en met bouwjaar '97 màg een achteruitrijlicht, vanaf '98 is het verplicht!

VRAAG 7-Past een Golf MkII-trekhaak op een Corrado?
Ja, dit past zonder problemen één op één op je chassis; je moet alleen de bumper aanpassen.

Kom maar op met (nog meer) vragen en/of antwoorden! :thumbup:

Voor veel nuttige info en tips (betere verlichting, betere ruitenwissers, etc.) kun je ook ff kijken inHet 'hoe en wat Corrado-topic' van Pedaalemmer (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=39814&page=1&pp=20) Thnx :thumbup:
Wat meer over de geschiedenis vind je in HIER (http://www.corrado-club.nl/forum/main_frames.php?page=corrado&bottom_mode=2) (met dank aan Guido voor de link)

Dennis-Mash
19-02-2011, 23:30
Volgens mij zit er origineel een stuk foam/schuim onder dat roostertje om vocht in je auto op te vangen of zoiets dergelijks. ;)

Arnaud
19-02-2011, 23:43
Volgens mij zit er in of onder dat roostertje een zonnesensor wanneer de auto uitgerust is met Climatronic. Bij jou is het waarschijnlijk een blindplaatje.

Vento Vice
20-02-2011, 07:33
Dat klinkt iig niet overtuigend... bij mij zit er idd een blind plaatje... en bij jullie?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-P7E4X7EJ.jpg

Maar wat doet zo'n 'zonnesensor'(?) dan bij climatronic, als dàt het is?
Nog een ideetje:
Je kan er natuurlijk ook een centerspeaker onder plaatsen; dan heb je Dolby 5.1 :D ...

Dennis-Mash
20-02-2011, 13:37
Climatronic is nooit geleverd in een Corrado Arnaud. Enkel airco. Misschien dat het daar mee te maken kan hebben maar dat lijkt mij stug.

Arnaud
20-02-2011, 13:54
Climatronic is nooit geleverd in een Corrado Arnaud. Enkel airco. Misschien dat het daar mee te maken kan hebben maar dat lijkt mij stug.

Serieus Dennis? Ik geloof je hoor als je dat met stelligheid zegt maar ik kijk er van op, aangezien de Passat 35i B3 type qua dashboard heel veel gelijkenis vertoont met de Corrado, en hiervan ook veel onderdelen uitgewisseld waren, en deze was wel leverbaar met climatronic.

fabbi
20-02-2011, 14:19
is gewoon een loos roostertje, heeft nooit ergns voor gediend af fabriek!!!

De Pul
20-02-2011, 14:21
is gewoon een loos roostertje, heeft nooit ergns voor gediend af fabriek!!!
pffff,gelukkig....
kon er al niet van slapen.

Vento Vice
20-02-2011, 16:38
is gewoon een loos roostertje, heeft nooit ergens voor gediend af fabriek!!!
'gewoon'?! Natuurlijk heeft het een functie; anders komt het toch niet tot het productie-stadium... :screwy:
Het zal ongetwijfelt bij vele C-'s een loos roostertje zijn, net zoals de dummy mistlampen vaak bij een MkIII, zeg maar; maar het is natuurlijk niet alleen maar voor de sier...

Dennis-Mash
20-02-2011, 16:56
Opgelost dus. :D

fabbi
20-02-2011, 18:00
'gewoon'?! Natuurlijk heeft het een functie; anders komt het toch niet tot het productie-stadium... :screwy:
Het zal ongetwijfelt bij vele C-'s een loos roostertje zijn, net zoals de dummy mistlampen vaak bij een MkIII, zeg maar; maar het is natuurlijk niet alleen maar voor de sier...


ben je nu zo eigenwijs of doe je het zo maar.
het heeft nergens voor gediend, er is geen enkele functie voor , sterker nog der zit amper ruimte onder,
is gewoon een optisch iets om die lange strip wat te doorbreken...

Dennis-Mash
20-02-2011, 19:15
Maak je niet zo'n druk Fabbi. De een neemt iets zomaar van een ander aan en de ander neemt het niet zo snel aan en zoekt eerst nog even verder. ;)

gurby
22-02-2011, 09:20
Het 'oude type' dashboard is gewoon uit de Passat getrokken naar men zegt, en die was wel leverbaar met Climatronic. En Clima gebruikt inderdaad een zonnesensor die midden voorop het dashboard zit.

Vento Vice
22-02-2011, 12:30
Dat klinkt zo wel aannemelijk.
Hoewel; toen ik laatst op de sloop ventilatieroostertjes van een Passat 35i probeerde, pasten deze toch ècht niet in mijn Corrado (=oud type dashboard)... :shake:
Maar oké, (nogmaals) wat doet zo'n 'zonnesensor' dan precies?

on-topic:
'n volgend, 3e vraagje:
-De eerste Corrado (type 53i) heeft dus wat overeenkomsten met de toenmalige Passat (type 35i)
Passen de Passat-deurklinken één-op-één op een Corrado? (zoals jullie weten is dit nl. een zwak punt van de Corrado)

P.S.:
Vraag 2 staat ook nog steeds: past een veerpootbrug, eigenlijk bestemd voor een Golf MkII, in een Corrado?

Dennis-Mash
22-02-2011, 13:39
Volgens mij zijn de Passat klinken net zo slecht hoor. Beter gewoon een revisie setje aanschaffen. Op het Corrado Forum was laatst een group buy maar daar ben je nu helaas te laat voor. ;)

MipMip
22-02-2011, 13:49
Passat klinken passen niet één op één. Het heveltje dat de deur opent moet je omwisselen, die van de Passat is namelijk langer. Je hebt er trouwens wel RVS ombouw-setjes voor.
Meestal worden de Passat-klinken van de achterste deuren gebruikt omdat daar geen slot in zit. Voor de 'cleane' look.

Dennis-Mash
22-02-2011, 16:45
Ik heb hier eventueel nog twee klinken voor je liggen. Eentje met slot en eentje slot loos. ;)

Vento Vice
22-02-2011, 22:42
Ik heb ze (nòg) niet nodig, Dennis; het ging me er meer om voor àls het eens gebeurt....
Maar als je 'het heveltje moet omwisselen dat de deur opent', dan heeft het weinig zin: dàt is nu toch juist het 'dingetje' wat altijd breekt?!

Ik heb op E-bay idd wel eens van die revisie-setjes gezien; jammer dat ik te laat ben voor de group-buy...

Maar het antwoord op de vraag is dus duidelijk:

'Nee, dat past niet zomaar één op één.' ;)

Vento Vice
22-02-2011, 22:48
nu vraag 2 nog... ;)

Dennis-Mash
22-02-2011, 22:56
Bij deze ook een vraag van mij.

Vanaf welke temperatuur geeft de MFA de olie temperatuur weer? Ik zelf meen vanaf de 50 graden want het laagste wat ik er ooit op gezien heb is 58 graden.

Klopt dit?

Vento Vice
22-02-2011, 23:00
VRAAG 4 dus... ;)
Olietemperatuur wordt vanaf 50 graden celsius aangegeven, idd!
(voor de volledigheid: onder de 50 graden zie je twee streepjes)

Dennis-Mash
22-02-2011, 23:08
Oke dan, had ik het toch goed. Iemand voor de rest nog een duidelijk uitleg wat je precies met de MFA kunt? Ik weet dat je er mee kunt zien hoeveel bezine de motor verbruikt en nog een aantal andere geintjes. Maar is er iemand die dit duidelijk uit wil en kan leggen of iemand die een duidelijke uitleg hier over heeft?

Vento Vice
22-02-2011, 23:22
ff uit het hoofd (als er iets mist, vul me dan maar aan!)

Met de MFA zie je o.a.
-de huidige tijd ('home')
-tijd hoelang je onderweg bent
-gemiddelde snelheid
-huidige verbruik in liters per 100km
-olietemperatuur
-buiten temperatuur

De MFA kan je wisselen tussen 'stand 1' en 'stand 2'; in de ene (welke...?) worden de waardes weer steeds gereset, als langer dan een bepaalde tijd het contact UIT staat. In de andere stand blijven de waardes behouden.

Je kan de waardes altijd wel zelf weer resetten als je wilt, maar hoé precies; dat weet ik niet meer.... :confused:

-Je schijnt met de MFA ook toerentallen en drukken (G-lader) te kunnen aflezen...
Pedaalemmer, een fanatieke ex-Corrado G60-eigenaar en forumlid, heeft hier in een topic nog wat meer over staan.
EDIT: hier een kopie van één van zijn posts daar:

Drukmeting van de G-lader

Dit kan op twee manieren t.w; laderdrukmeter maar ook met de MFA die standaard in de auto zit.
Als je de volgende handelingen met de MFA uitvoert krijg je de druk ervoor.

Motor uit
MFA keuzeschakelaar op 2 zetten
MFA knopje indrukken en vasthouden, contact aan/uit, dan knopje loslaten
MFA knopje weer indrukken, motor starten, knopje loslaten
MFA knopje één keer indrukken en de druk staat er
De druk kun je nu onder volle belasting testen. Het beste is in de derde versnelling door trekken tot 6000 toeren (bij originele chip) en dan heb je de maximale druk. Op dat moment goed kijken wat de MFA aangeeft.

1200 - 0,2 bar
1300 - 0,3 bar
1400 - 0,4 bar
1500 - 0,5 bar
1600 - 0,6 bar
1700 - 0,7 bar
1800 - 0,8 bar
1900 - 0,9 bar
2000 - 1,0 bar
2100 - 1,1 bar
2200 - 1,2 bar
p.s. wel eerst de auto goed warm rijden. Olie moet zeker 90 graden zijn.

Bij een goede motor en lader moet de druk in de buurt van de 0,6 - 0,7 bar liggen. Hoe meer druk hoe beter natuurlijk. (met originele poelie en chip). Als dit minder is dan 0,6 bar druk, dan dien je de G-lader zo snel mogelijk te (laten) reviceren.

Toerentallen die de G-lader haalt met de volgende poelie's bij 6000 toeren:

(afwijkende) Poelie:

87 mm - 9,100 omwentelingen per min. (standaard)
75 mm - 10,560 omwentelingen per min.
72 mm - 10,980 omwentelingen per min.
70 mm - 11,280 omwentelingen per min.
68 mm - 11,640 omwentelingen per min.
65 mm - 12,180 omwentelingen per min.
62 mm - 12,720 omwentelingen per min.
60 mm - 13,200 omwentelingen per min.

Het is geen volledig antwoord, maar beter iets dan helemaal niks, toch?... ;)

Dennis-Mash
23-02-2011, 00:14
Hmm, er zitten dus 2 standen op. Ik vroeg me laatst al af waarom er een tweetje stond in mijn display.

Alvast bedankt voor het antwoord.

gurby
23-02-2011, 08:26
Zonnesensor Climatronic:
"De buitentemperatuur eventueel met een zonnesensor en de door de bestuurder ingestelde temperatuur bepaalt de gewenste luchtuitstroomtemperatuur in de auto".

Oftewel, hoe warmer/kouder het buiten is dan binnen (door temp sensoren binnen & buiten gemeten) en hoe sterker/minder sterk de kracht van de zon (door die sensor dus gemeten) op de auto hoe sneller of minder snel de temperatuur in de auto stijgt door invloeden van buitenaf. Hierop past de clima continue de temperatuur en snelheid en wellicht gebruikte uitstroomopeningen van de ingeblazen lucht aan om zo dicht mogelijk te ingestelde gewenste binnentemperatuur te benaderen.

Een climatronic heeft trouwens nog wel meer sensoren, ook in het verwarmingshuis bv.
Veel info hier te vinden: http://www.timloto.org/download/pdf_lesbrieven/comfort/hfdstk7.pdf

gurby
23-02-2011, 08:31
Hmm, er zitten dus 2 standen op. Ik vroeg me laatst al af waarom er een tweetje stond in mijn display.

Alvast bedankt voor het antwoord.


Bij m'n Passat is het iig zo dat de boordcomputer stand 1 altijd gereset wordt als de auto langer dan een kwartier ofzo uitstaat.
Stand 2 wordt altijd onthouden tot je 'm reset. Resetten doe je door het knopje waarmee je wisselt van 'verbruik', 'gereden km's' enz een paar seconden ingedrukt te houden, voor het programma waar je op dat moment in zit. Bij de Corrado zal dit waarschijnlijk net zo werken maar eerlijk gezegd heb ik dat nooit zo uitgebreid geprobeerd, daar zit ik voornamelijk naar de olietemp te kijken en soms naar de buitentemp.

Iedere keer als ik m'n Passat getankt heb reset ik programma 2 zodat ik daar altijd het verbruik, gereden km's, gereden uren enz per tank op kan zien.

Vento Vice
23-02-2011, 08:32
2X :goodpost:
EDIT: Ik plaats alle vragen (met antwoorden)die hier voorbij komen, steeds achteraf in de beginpost, zodat daar een mooi overzichtje ontstaat :rolleyes:

Goede respons hier, thnx. En waardevolle informatie voor de Corrado-fans, ga zo door!

gurby
23-02-2011, 08:37
Wat die MFA betreft staat natuurlijk allemaal ook in de handleiding van de auto uitgelegd. Of als je die niet hebt bij je Corrado dan wel in de handleiding van Golf/Bora/passat want 't systeem werkt in feite overal hetzelfde... Alleen modernere auto's hebben b.v. nog een optie extra bijvoorbeeld die het aantal 'nog te rijden km's op de tank' weergeeft, een schatting daarvan n.a.v. je huidige rijstijl en het aantal liters nog voorradig.

Vento Vice
23-02-2011, 08:49
...dit topic is dus erg handig voor iemand die zo'n handleiding NIET heeft...ZOALS IK! :tongue:
(...of voor iemand die de Duitse versie heeft, hè Dennis?)

Nu je er toch over begint: hier nòg een klein Corrado-vraagje:

*WIE HEEFT ER NOG ZO'N CORRADO HANDLEIDING VOOR MIJ LIGGEN ???
het liefst in het Duits, omdat het een import-auto is, maar in het Nederlands mag ook.

Stuur me dan maar een PM-metje met de prijs. thnx alvast.

MipMip
23-02-2011, 09:46
Voor vraag 2:

De typenummers bij Wiechers veerpootbruggen voor de 'voorkant-boven' zijn bij Golf 2 en Corrado verschillend. Dus dat gaat waarschijnlijk niet passen. De typenummers voor de 'onderkant-voor' en in de kofferbak zijn hetzelfde.

Vento Vice
23-02-2011, 09:49
okee! bedankt MipMip.

Quattro_38
23-02-2011, 10:34
MFA:

Klopt inderdaad wat je allemaal met het MFA kunt.
Wanneer je de druk van je g-lader bekijkt (schuifje op 2), kun je ook nog andere dingen bekijken:


0 Prüfsumme (unwichtig)
1 Saugrohrunterdruck in mbar, bzw. als dez. Zahlenwert (wichtig für
G-Lader)
2 Drehzahlanzeige (genaue Anzeige, über die auch die genaue
Geschwindigkeit errechnet werden kann)
3 Momentanverbrauch (als direkt abhängig von der Gaspedalstellung,
nicht erschrecken bei Vollgas ;-) )
4 Wegdrehzahl
5 Öltemperatur in °C
6 Außentemperatur in °

Als je hem op 1 zet kan je nog wat andere dingen bekijken heb ik ergens gelezen:

0 Motorkennfeld-Code
1 Länderausführungs-Code
2 Wegdrehzahl
3 obere Drehzahlgrenze
4 untere Drehzahlgrenze
5 Schubabschaltung (mbar)
6 Segmenttest (müßte 4 mal eine 8 anzeigen)

En trouwens: Je MFA stand 1 reset zich na 2 uur van het contact af te zijn geweest.

Het bereik van je olietemperatuursensor is 50-160 graden Celsius.

Dennis-Mash
23-02-2011, 12:23
Kijk eens aan. Er wordt handige informatie gepost. :)

ice_killer
24-02-2011, 20:14
VRAAG 1-bovenop het dashboard; zeg maar het vlakke deel bij het voorraam, zit in het midden iets dat lijkt op een speakerroostertje. Wàt is dit voor iets en waar dient het voor? Dit is wat 'ze' zeggen: het is een roostertje voor een 'zonnesensor' tbv climatronic...


nope, hier zit een kleine speaker onder voor hoge tonen :thumbup:

Vento Vice
24-02-2011, 22:37
Weet je dat echt zeker, ICE KILLER ?! ...of zit je ons in de maling te nemen?!
Dit gaat namelijk dwars tegen de andere antwoorden in...
(dus toch Dolby 5.1 ....)

Dennis-Mash
24-02-2011, 23:12
Er zitten toch al links en rechts boven op het dash twee tweeters. Waarom zoude ze er dan nog 1'tje in het midden plaatsen. :tongue:

ice_killer
25-02-2011, 22:59
Weet je dat echt zeker, ICE KILLER ?! ...of zit je ons in de maling te nemen?!
Dit gaat namelijk dwars tegen de andere antwoorden in...
(dus toch Dolby 5.1 ....)


Ja ik heb dit namelijk. Mijn Corr heeft 7 (!) orginele Speakers :thumbup:

2 in de deur panelen 2 in de achter panelen en 3 in het dashboard. Let wel ik heb een Gamma Radio :D Zal morgen ff schieten als het me lukt

ice_killer
25-02-2011, 23:00
Er zitten toch al links en rechts boven op het dash twee tweeters. Waarom zoude ze er dan nog 1'tje in het midden plaatsen. :tongue:


hoge tonen :rolleyes:

Dennis-Mash
26-02-2011, 01:05
Voor de hoge tonen heb je de tweeters links en rechts in het dash. De midden tonen komen uit de speakers in deuren en de hoge tonen komen achterin nogmaals door speakers in de hoedenplank of hoedenplankdragers. EN dan heb je de sub vanuit de kofferbak. Dus één klein tweetertje in het midden van het dash lijkt me overbodig.

Vento Vice
26-02-2011, 09:09
@ICE KILLER:

Er zal gerust een speakertje zitten, daar bij JOU in je Corrado.
Maar als jij het al niet zelf daar hebt geplaatst, mss dan wel de vorige eigenaar?
Wat Dennis al zegt: er zijn feitelijk genoeg speakers (-locaties) aanwezig...

Er zit bij jou dus een hoge tonen-speaker; op wat voor kanaal zit die dan aangesloten?
(radio òf versterker)

ice_killer
26-02-2011, 16:57
@Vente,


vorige eigenaar heeft et ook nie gedaan =) Heb ik al eens contact mee gehad :).

kabel gaat naar de Radio, ik maak zometeen wel ff een topic van mn Corr =) met pics welke radio er in zit

Vento Vice
07-03-2011, 08:07
@ ice killer: ...waar blijven de pics ?
...Er zit bij jou dáár dus een hoge tonen-speaker; op wat voor kanaal zit die dan aangesloten?
Ik bedoel hiermee meer:
als jij dan 7 speakers hebt, dan zullen de voorste 4 speakers wel aangesloten zijn op:
'FRONT left and right'
...en de achterste 2 speakers op:
'REAR left and right'

...maar wat is dan de benaming waarop jouw 'centerspeaker' (de midden-bovenop-het-dashboard-speaker :D ) is aangesloten?
Het zal dan geen 'linker' of 'rechter' kanaal zijn, dus moet er wel een extra kanaal op jouw 'GAMMA' zitten...



Verder met de volgende vraag:
Waar zit de 'schakelaar'/ het contact dat de achteruitrijlichten aanzet?
; ergens op de versnellingsbak, neem ik aan...??

Bij mij doen ze het nl. allebei niet en ik meet bij de lichtunits ook totaal geen spanning, wanneer het contactslot op 'AAN' staat en de pook in 'REVERSE'...

...en daaruitvolgend nòg een vraagje:
Is dit een APK-afkeurpunt, of valt dat weer mee?

Ik hoor het wel van jullie! ;)

gurby
08-03-2011, 08:41
Ergens op de versnellingsbak zie je 2 draden aangesloten volgens mij. 1 moet spanning leveren en 1 moet die spanning teruggeven wanneer de bak in z'n achteruit staat. Zo zit het volgens mij iig bij mijn vr6...

Quattro_38
08-03-2011, 19:11
Ergens op de versnellingsbak zie je 2 draden aangesloten volgens mij. 1 moet spanning leveren en 1 moet die spanning teruggeven wanneer de bak in z'n achteruit staat. Zo zit het volgens mij iig bij mijn vr6...

Dat is ook mijn gedachte hierover.

Yusuf
10-03-2011, 17:41
Ik had ook hetzelfde probleem met de achteruit lichten op mijn Corrado.. De stekker waarmee het vastzit willen nog wel eens stuk gaan. Als je de kabels stript en direct tegen de sensor houdt moet je ff kijken of ze gaan branden, zo ja ff stekkertje vv. ;)

En dat is idd apk afkeur.

wesley
11-03-2011, 21:23
het hoeft geen APK afkeur te zijn, ligt aan het bouwjaar.

weet het niet precies uit mijn hoofd, maar 1 van mijn auto's hebben ze het nooit gedaan. en is er ook nooit op afgekeurd. auto is 2x in een steekproef gevallen in 5 jaar. die auto is van '92

Vento Vice
12-03-2011, 07:24
Mijn Corrado 16V is van december... ook 1992! no problemo, dus ;)
Maar ik wil eigenlijk wel dat ze het doen...

Quattro_38
12-03-2011, 12:38
Eén of twee achteruitrijlichten zijn verplicht op motorvoertuigen met meer dan twee wielen van na 31 december 1997. Op oudere voetuigen is het licht wel toegestaan (en vrijwel altijd aanwezig). In het geval van aanhangwagens is het licht niet verplicht, maar wel toegestaan. Als men met een aanhangwagen zonder achteruitrijlicht achteruitrijdt, dient men de alarmknipperlichten te gebruiken.

Maar toch, het is toch fijn als iets het doet wat het hoort te doen:).

Vento Vice
12-03-2011, 17:34
Dat is duidelijke taal! Ik heb meer dan twee wielen..., maar de C is van '92, dus het heeft geen haast!


Volgende vraag: (...en meteen het antwoord erbij!)
Past een trekhaak van een Golf MkII mss op een Corrado?

Dit is iets wat ik mij afvroeg, toen bleek dat een Corrado-trekhaak 2e hands NIET was te vinden (...en 'nieuw' maar moeilijk te vinden is voor zo'n € 200,-) en al zéker niet een afneembare!

Voor velen een onzinnige vraag, want op een Corrado hóórt geen trekhaak, vinden ze! :tongue:
Maarrrr, sommigen vinden het wel handig; net als ik dus...
Ik heb namelijk een caravan en die moet toch verplaatst kunnen worden.

Zodoende heb ik zelf wat onderzoek gedaan en ik ging ervan uit, dat een MkII trekhaak wel zou moeten passen, vanwege het feit dat de Corrado en de MkII (gedeeltelijk) dezelfde bodemplaat hebben.

Het is inmiddels gebleken dat dit inderdaad zo is! :thumbup:
Ik heb een MkII-trekhaak met 'afneembare kogel' op de plaats van de bumpersteunen kunnen monteren; zònder ook maar enig slijp- en laswerk: wel zo'n veilig idee!

Natuurlijk moet je vervolgens wel de achterbumper er nog op aanpassen:
In feite moet alles wat ìn de bumper zit eruit, want dat zit allemaal in de weg; èn er moet een stuk uitgezaagd worden :( ... en vervolgens moet-ie op één of andere manier dan ook weer vast aan de trekhaakbalk.
Maar als je een beetje handig bent, lukt je dat wel ;)

Dìt is het resultaat:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QWQYLXQM.jpg
niet in gebruik...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XDHCULKO.jpg
...en klaar voor de caravan!

Conclusie: Het kàn dus!
Bijkomend voordeel; MkII-trekhaken zijn er genoeg ;)

caddy ron
12-03-2011, 19:44
appart zeg.. maar wel super uitgevonden, zo zie je maar gewoon proberen loont zich wel eens. super
Groet Ron

Arnaud
12-03-2011, 20:12
Da's geen haak met een afneembare kogel hoor ;)
Ik bedoel: het is wel een haak met een afneembare kogel... maar niet de officiële afneembare trekhaak, daar hoef je namelijk niet voor te sleutelen om de kogel af te nemen en er blijft ook veel minder in het zicht na het afnemen van de kogel.

Vento Vice
12-03-2011, 20:41
...letterlijk is deze kogel wel degelijk afneembaar! ;) (idd met gereedschap; 2 X sleutel 19...) ...en ik heb ook niks ànders gezegd :D

Maarrr, ik weet wel wat je bedoelt, hoor :tongue:
Nòg mooier was idd een ècht afneembare trekhaak geweest...

Zo één had ik nl. wel op de BMW en daar zag je bij mij idd he-le-maal niks van! (kostte mij 2e hands wèl al zo'n € 130,- en ook nog veel montagewerk...)
Kijk maar:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-74M43QFC.jpg
(mede door de donkere kleur) geen trekhaak te zien!


Zoals al gezegd, is een 'echte' afneembare trekhaak dus niet (meer) leverbaar voor een Corrado... dan houdt het op en moet je wàt proberen, hè?!
...en deze kostte mij slechts € 20,- ! Voor dàt geld, vind ik het zó mooi zat.

Maar dit allemaal ter zijde; het gaat om de vraag:
'past een Golf-MkII trekhaak op een Corrado?' 'Ja', dus! ;)

gurby
14-03-2011, 07:50
Lekker bezig met je trekhaak :-)

Voor wie het nog niet wist, achterin je kofferbak en voorin je serviceboekje zit een sticker met alle uitrustingscodes waarmee je C toendertijd bij de fabriek besteld is.
Deze codes kan je (bijvoorbeeld) op deze website intikken waarna je de betekenis krijgt:
http://igorweb.org/equidec/Default.aspx

Zo kan je mooi zien of je mooie leder interieurtje nou standaard was of door een vorige eigenaar ingebouwd :-)

Mooi om te zien dat mijn origineel nederlandse C als eerste code X2C heeft, wat betekent: National sales program the Netherlands

Voor diegene die het wil uitproberen, dit is de lijst met codes van mijn auto (gewoon copy pasten): x2c;b0v;c5k;g0c;h1v;j1l;m1m;q1d;1ae;1g9;1mv;3af;3be;t6q;3fd;9ba;9ha;9c2;8gm;8rl;8tc;8bb;8wd;1ba

Dennis-Mash
14-03-2011, 11:47
Zo Gerben, wist niet dat jou Corrado origineel met 9j brede 19 inch wielen geleverd is. :tongue:

Bekijk deze code maar eens.

C5K = Alloy wheels 9J x 19

gurby
14-03-2011, 12:05
haha en dan leggen ze er gewoon deze omheen:

H1V = Tires 225/45 R17

Dit klopt van geen kant en het is geen leesfout van mij, er staat echt C5K en H1V op die sticker... Heb thuis nog een excel sheet waar ze allemaal in staan, eens kijken wat die aangeeft...

Dennis-Mash
14-03-2011, 12:08
De codes van mijn Corrado heb ik net ook eens ingevoerd maar er zitten ook een hoop gekke dingen bij. :tongue:

Oh ja, mail mij die sheet eens door als je wilt. :D

gurby
14-03-2011, 14:53
Hmm deze geeft al iets zinnigere dingen, 1 code werkt niet maar de andere zegt: Speedline II :)

http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_acodes.php


Voor die sheet moet ik thuis effe kijken

gurby
14-03-2011, 14:58
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=complect

patjetta
24-03-2011, 22:12
Ik had een vraag.

Past een g60 versnellingsbak ook op een vr6 blok?
I.v.m. dat het diffrentieel uit elkaar geklapt is.

MipMip
24-03-2011, 22:28
Nee dat gaat niet passen.

Quattro_38
27-03-2011, 18:31
Beste allemaal,

Ik heb weer is een klein vraagje:

Ik heb zelf een RVS uitlaat onder mijn G60, vanaf de kat.
Zoals jullie wellicht wel weten is de ruimte waarlangs de uitlaat loopt beperkt, vooral rond de achteras. Mijn probleem zit hem in het feit dat de uitlaat nog wel is mijn achteras raakt. Ik heb hem nu opgehangen met nieuwe originele rubbers wat niet genoeg is. Dit door zijn gewicht neem ik aan?

Heeft iemand tips of adviezen hoe de ophanging van de uitlaat kan worden verbetert?

Alvast bedankt.

Dennis-Mash
27-03-2011, 19:41
Misschien heel gemakkelijk de juiste ophangpunten iets verbuigen?

Vento Vice
27-03-2011, 19:56
...als je de uitlaat(demper) monteert, kun je het beste de auto NIET opkrikken, zodat de wielen/achteras helemaal naar beneden hangen; zet hem 'gewoon' op zijn wielen op oprijbokken oid.
Alleen dàn kan je precies zien hoe de uitlaat goed boven de achteras loopt.

Dennis-Mash
27-03-2011, 21:10
Jongens, wat voor lamp zit er in de groot licht unit?

Leejon
27-03-2011, 21:27
H1 of H3 ik zit te twijfelen

ik denk H1, want H3 zit in de mistlampen

Dr.Golf
28-03-2011, 15:50
Beste allemaal,

Ik heb weer is een klein vraagje:

Ik heb zelf een RVS uitlaat onder mijn G60, vanaf de kat.
Zoals jullie wellicht wel weten is de ruimte waarlangs de uitlaat loopt beperkt, vooral rond de achteras. Mijn probleem zit hem in het feit dat de uitlaat nog wel is mijn achteras raakt. Ik heb hem nu opgehangen met nieuwe originele rubbers wat niet genoeg is. Dit door zijn gewicht neem ik aan?

Heeft iemand tips of adviezen hoe de ophanging van de uitlaat kan worden verbetert?

Alvast bedankt.

naast de rubbers een t-ripe en dat op 4 plaatsen doen.
1 op de middendemper
1 op de achterste stuin van de einddemper en
2 op het voorste stuk van de einddemper

Vento Vice
28-03-2011, 16:02
naast de rubbers een t-ripe en dat op 4 plaatsen doen.
1 op de middendemper
1 op de achterste stuin van de einddemper en
2 op het voorste stuk van de einddemper

idd! Als je één of twee tie-wraps om het midden van je rubber(s) strak trekt, zit het nèt iets beter/hoger; heb ik ook gedaan bij mijn einddemper ;)

T.C.Z.L
28-03-2011, 16:18
Ik heb het opgelost door uitlaatrubbers te gebruiken van een golf 1 cabrio.
Zijn stukje dikker en steviger.
Probleem is bij mij verholpen! :thumbup:

Quattro_38
28-03-2011, 17:10
Ik heb het opgelost door uitlaatrubbers te gebruiken van een golf 1 cabrio.
Zijn stukje dikker en steviger.
Probleem is bij mij verholpen! :thumbup:

Bedankt, gewoon voor algemeen golf 1 cabrio? 1.8 versie bijvoorbeeld?
Ik zal morgen de dealer is bellen om die spullen is de bestellen.

De tie-wraps was ik in eerste instantie niet zo blij mee(zo was het voor de einddemper opgelost), omdat ik bang was de de vrijheid van de uitlaat wellicht dan te weinig was, waardoor er dus spanningen in je uitlaatlijn en dergelijke ontstond. Maar dat is een mooi alternatief wellicht.

MipMip
28-03-2011, 19:36
Powerflex heeft ook stevige uitlaatrubbers voor de Corrado.

Jetta Fireandic
28-03-2011, 20:07
H4 is dimlicht & H3 is grootlicht.

Toevallig nog vervangen afgelopen weekend, tegelijk met m'n koplamprevisie :D

Dennis-Mash
28-03-2011, 21:24
Oke dan, maar is opzoek naar gele H3 lampjes dan. Het liefst met zo'n geel kapje er omheen zodat ik echt een gele 'waas' als het ware krijg in mijn groot licht unit.

T.C.Z.L
31-03-2011, 16:40
http://cache2.corradodatabase.com/showcase/29149_4830.jpg
http://cache2.corradodatabase.com/showcase/22381_4830.jpg

Dennis-Mash
01-04-2011, 20:14
Die zien er wel gaaf uit! Maar zie ik dat goed, zijn het kapjes die over je lampjes heen gaan? Heb je misschien wat meer info Daimy?

T.C.Z.L
01-04-2011, 21:07
Nope heb ook niet meer info.
Kwam het laatst tegen op vortex dus was even gaan zoeken naar de foto's.
Misschien eens met die foto's langs de automaterialenzaak gaan?

Dennis-Mash
02-04-2011, 23:00
Ik zal wel eens zien. Komt wel goed. ;)

thijstheunissen
03-04-2011, 14:59
dit zijn inderdaad kapjes die je gewoon over je lampen heen kan monteren.

Hiervoor moet je wel de koplampglazen verwijderen om deze erin te klikken.

Deze zijn te leveren in H3 en H4

Dennis-Mash
03-04-2011, 15:22
Koplampglazen verwijderen stelt geen drol voor. Dat heb ik zo gedaan. Weet je zo ook waar dit soort kapjes te leveren zijn? Zo wat elke auto materialen zaak?

thijstheunissen
03-04-2011, 19:19
nou ik weet dat er iemand in amerika zit die ze verkoopt;)

Maar volgens mij echt niet bij elke automaterialenzaak zomaar te krijgen.

Heb al een goed uurtje zoekwerk eraan besteed maar nauwelijks te vinden

Dennis-Mash
04-04-2011, 16:31
Oke, bedankt voor de info in ieder geval. Ik zal wel eens zien. Anders maar gewoon normale gele lichtjes er in. ;)

katzekatze
04-04-2011, 18:49
klein vraagje hiero:
weet iemand waar je olietemperatuur sensor zit (welke kleur)?
en waar dienen de gele en blauwe draadjes op de oliekoeler voor?
2.0 16v

Vento Vice
05-04-2011, 06:39
next question(s) :confused:

Mijn automatische spoiler blijft sinds een week 'gewoon' omhoog staan :(

-Welke zekering is hiervan?
-Als dàt het niet is, wat kan het anders zijn?
-En: als ik de oorzaak niet vind, hoe zet ik hem weer in de 'normale' stand?
(dat ziet er iig beter uit...)

katzekatze
06-04-2011, 07:41
http://desmond.imageshack.us/Himg856/scaled.php?server=856&filename=imag0457.jpg&xsize=640&ysize=480

Ik wil mn olie temp sensor vervangen.
Beide al los gehad, mar de mfa geeft nog steeds olie temp weer..
Help?

Quattro_38
06-04-2011, 07:44
Spoiler:

De spoiler kan je met de hand terugzetten. Ik zal binnenkort dat pdf-bestand van de spoiler even opzoeken.

Ik dacht dat er een klepje in de achterklep zit die je eraf kan halen, daaronder zit bij de elektromotor van de spoiler een draaimechanisme zodat je hem met de hand terug kan zetten.

Groeten.

thijstheunissen
06-04-2011, 10:00
@ dennis,

Ik heb even nagekeken voor je en deze lampjes gaan je 20 euro exclusief verzendkosten binnen nederland kosten maar volgens mij woon je bij mij in de buurt;)

Moet ik wel kijken dat ik minimaal 10 setjes ga bestellen

Dennis-Mash
06-04-2011, 11:45
Ik zag het al op het Corrado Forum Thijs. Maar ik woon redelijk bij je in de buurt. Namelijk in Noord-Limburg. Alleen ga ik niet voor die kleine prut dingen naar Sittard kachelen. :tongue:

Ik hou het wel even in de gaten op het Corrado Forum. ;)

thijstheunissen
06-04-2011, 12:12
maar ik kom dagelijks op de weg naar schijndel en wekelijks richting venlo;)

maar komt goed, ik zal binnenkort hier posten de animopeiling:)

gurby
06-04-2011, 18:25
http://desmond.imageshack.us/Himg856/scaled.php?server=856&filename=imag0457.jpg&xsize=640&ysize=480

Ik wil mn olie temp sensor vervangen.
Beide al los gehad, mar de mfa geeft nog steeds olie temp weer..
Help?

Dat zijn ook geen olietemp sensoren, dat zijn oliedrukschakelaars (lage en hogedruk). Die zijn voor de waarschuwingslampjes.
De olietemperatuur zit daarnaast, is vierkant van vorm en zit een groen/zwart draadje aan (bij VR6 tenminste).

katzekatze
06-04-2011, 18:32
Dat zijn ook geen olietemp sensoren, dat zijn oliedrukschakelaars (lage en hogedruk). Die zijn voor de waarschuwingslampjes.
De olietemperatuur zit daarnaast, is vierkant van vorm en zit een groen/zwart draadje aan (bij VR6 tenminste).

ja dat had ik idd ookal gevonden, maar volges mij heeft een 2.0-16v helemaal geen groen draadje op de oliekoeler zitten..

Vento Vice
06-04-2011, 21:46
De spoiler kan je met de hand terugzetten. Ik zal binnenkort dat pdf-bestand van de spoiler even opzoeken.
Ik dacht dat er een klepje in de achterklep zit die je eraf kan halen, daaronder zit bij de elektromotor van de spoiler een draaimechanisme zodat je hem met de hand terug kan zetten.
Groeten.
Dit had ik inmiddels ook ontdekt! Er zit een kunststof knop ter hoogte van de electromotor; die kan je uittrekken en deze vervolgens verdraaien zodat de spoiler op en neer beweegt ;)
Maar pdf-je is altijd welkom :thumbup:

Dat zijn ook geen olietemp sensoren, dat zijn oliedrukschakelaars (lage en hogedruk). Die zijn voor de waarschuwingslampjes...
Correctie: de ene is voor de druk ònder de 2.100 rpm en de andere voor hogere toerentallen. (heb ik gehoord...)
Welke nou voor de lagere toerentallen is en welke voor de hogere is, weet ik eigenlijk niet, maar zou ik wel willen weten... en waar zitten ze precies? :redface:

Quattro_38
06-04-2011, 22:13
Dit had ik inmiddels ook ontdekt! Er zit een kunststof knop ter hoogte van de electromotor; die kan je uittrekken en deze vervolgens verdraaien zodat de spoiler op en neer beweegt ;)
Maar pdf-je is altijd welkom :thumbup:


Correctie: de ene is voor de druk ònder de 2.100 rpm en de andere voor hogere toerentallen. (heb ik gehoord...)
Welke nou voor de lagere toerentallen is en welke voor de hogere is, weet ik eigenlijk niet, maar zou ik wel willen weten... en waar zitten ze precies? :redface:

Hierbij:

PDF Heckspoiler (http://zvoctopus.com/emile/ssp_101.pdf)

Denk dat je er een end mee komt, ook elektrische schema's zijn vermeld, succes!

Mocht je op zoek zijn naar meer info over welk type dan ook, kan altijd even in de collectie kijken:)

Vento Vice
06-04-2011, 22:15
Super! thanx!

katzekatze
07-04-2011, 07:01
maare, olie temp sender?
iemand?
waar zit deze op een 16 klepper blok, dus niet op een vr6 want er loopt geen groen draadje naar mn oliekoeler..

Vento Vice
07-04-2011, 07:21
Ik had deze tekening gevonden, officieel wel van een ABF-motor...
, maar dan kan iemand mss het nummer zeggen, wat de olie-temperatuursensor is, mss iets makkelijk, zo? :tongue:

http://img190.imageshack.us/img190/2266/motordk.jpg

katzekatze
08-04-2011, 06:52
is et nummer 7?
of moeten we nu gaan raden?

gurby
08-04-2011, 09:42
Lijkt er wel op ja


Op www.vagcat.com kun je je gratis registreren en daar is een online versie van de onderdelencatalogus. Dan ga je naar je Corrado bouwjaar, dan bij Electrical Systems kan je plaatje incl onderdelennummers vinden van de sensoren.
Ik weet niet wat jouw bouwjaar + motorcode is. Maar bij een '91, '92, '93-er 4 cilinder lijkt volgens plaatje die olietemperatuurzender (049919563A of 1H0919563) van voren in het oliefilterhuis te zitten. Dus niet van bovenaf maar van voren. Maar ik heb geen idee of ik daar naar jouw motor zit te kijken.

Ik zit hier te kijken maar de link werkt waarschijnlijk pas als je je aangemeld hebt op die site:
http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/COR/1991/76/57/851440/#8

katzekatze
11-04-2011, 19:41
kan em nog steeds niet vinden...

Quattro_38
01-05-2011, 19:38
Tijd voor een vraag in dit topic vrees ik.

Kan iemand voor mij een foto maken van het kabelmechanisme van de motorkap aan de bestuurderszijde? Ik moet het herstellen vrees ik, maar er is door de vorige eigenaar al meer aan geknooid. Ben dus even op zoek naar een goed voorbeeld zodat ik het wellicht fatsoenlijk kan maken...

Ik snap daarbij ook niet dat het systeem iets weg kan duwen bij een intrek beweging van de kabel.. Waar zet het zich tegen af om de kracht te zetten?

Hopelijk kunnen jullie me helpen!:)

gurby
02-05-2011, 06:31
Bij de hendel onder het stuur. Daar zit een heel klein clipje op de kabel, die de buitenkabel tegenhoudt als de hendel aan de binnenkabel trekt. Dat clipje staat bekend om te breken, is niet meer los leverbaar maar je moet een nieuwe complete kabel kopen (ca 60 euro).

Krijg je de kap nog open of niet meer? Dan moet je de grill eruit trekken en dan aan de kabel trekken die voor je radiateur langsloopt.
Ik heb het laatst zelf ook gehad. Deze site is wel nuttig:
http://www.bethandjames.com/corrado_hood_release.htm

Quattro_38
02-05-2011, 07:51
Bij de hendel onder het stuur. Daar zit een heel klein clipje op de kabel, die de buitenkabel tegenhoudt als de hendel aan de binnenkabel trekt. Dat clipje staat bekend om te breken, is niet meer los leverbaar maar je moet een nieuwe complete kabel kopen (ca 60 euro).

Krijg je de kap nog open of niet meer? Dan moet je de grill eruit trekken en dan aan de kabel trekken die voor je radiateur langsloopt.
Ik heb het laatst zelf ook gehad. Deze site is wel nuttig:
http://www.bethandjames.com/corrado_hood_release.htm

Ja ik weet hoe hij open moet. De dealer kon de kabel niet meer bestellen, maar waarschijnlijk heb ik een 2e handse gevonden. Rechtsvoor werkt hij nog, linksvoor is vooral bij het heveltje wat weggeduwd moet worden niet alles helemaal pluis. Desondanks zal ik bij de hendel kijken of dat wel oké is. Bedankt voor de input in ieder geval.

gurby
04-05-2011, 06:27
Er zijn 2 afzonderlijke kabels, 1 die voorlangs loopt van links naar rechts en 1 die vanaf de hendel naar linksvoor loopt. Die eerste kabel schijnt nietm eer leverbaar te zijn, die 2e (vanaf de hendel dus) kon ik vorige maand nog wel bestellen als ik wou. En ARZtuning.de heeft die ook nog en vele websites meer...
Succes!

Gupperd
23-03-2014, 12:06
Klein probleempje met mijn corrado 2.0 16v motor loopt verder goed
Als ik hem koud start schommelt hij in toeren 500-1000 toeren gaat dus telkens op en neer na 2-3 min is dit over

Dit is er vervangen

Bougiekabels
Alle vacuüm slangen
Bougies
Rotor verdelerkap

Wat kan dit zijn?

R.icky
24-03-2014, 10:54
Verwissel de nullastschakelaar maar eens.

Het kan meerdere redenen hebben, PB anders even Ruud16v-G60 hier op het forum ;)