PDA

View Full Version : Probleem AUDI 90


ThaDoctha
20-02-2011, 15:59
Heb hier een audi 90 gekocht,2.2 5cyl KV, maar deze draait niet zo goed.

Starten, na 5 keer blijft die eindelijk stationair draaien, redelijk goed stationair, koud op 1100 toeren, warm op +- 800 toeren.

Plots gas geven, gestotter en valt stil

Langzaam aan gas geven, met veel gestotter stijgt die in toeren, hou je hem op toeren maakt niet uit hoeveel dan draait die wel redelijk goed af en toe ene plofje uit de uitlaat.

Wat heb ik al vervangen, bougies, kabels, delco, rotor, benzinepomp (was stuk bij aankoop, hierdoor heb ik de motor niet kunnen horen draaien), benzinefilter, injector cleaner in de benzine.

Heb al wat gereinigd, luchtweger, koudstart ventiel, gasklep, alle vacuum leidingen, bypass van de luchtweger.

Iemand een idee?

Had al gedacht van de injectoren er eens uit te halen en in een bosch center te laten reinigen/controleren. Deze zijn toch gewoon er uit te trekken mbv een hefboompje op het kleppendeksel he?

PS, auto heeft 5jaar stil gestaan.

grtz

Oudelut
21-02-2011, 00:39
Lek/scheur in het spruitstuk? Komt vaker voor bij deze blokken, en de symptomen klinken gelijk aan mijn ervaring met de 100...

ThaDoctha
21-02-2011, 10:00
Dan heb je het over het alu spruitstuk waar de gasklep tegenaan zit?, of de rubber tussen luchtweger en gasklep? Die rubber heb ik er hierjuist afgenomen en geen scheur of gaatje vastgesteld.

Mijn vader was er daarjuist en hij zij dat die naar benzine rook uit de uitlaat wanneer die stil valt. (verzuipen?) Injector die blijft lekken?
Kan het niet vaststellen, zit met een verkoudheid en ruik niets.

grtz