Log in

View Full Version : Onmogelijk.

Stefan2
19-02-2005, 18:03
Kan een distributie riem van een golf 1 1.6 uit 82 totaal verkeerd zitten dat de ontsteking anderom zit?

Een goede vriend van mij heeft een golf je 1 gekocht waarvan de bougie kabels verkeerd stonden.
Dus cilinder 1 zat op cilinder 2 en 3 en 4 zaten ook om gedraait.
Hij is rijdend van enschede naar huis gekomen. (pak weg 200 km)

De motor liep niet 100% dus ik keek, en zag de bougie kabels verkeerd zitten.
Voor dat ik ze eraf genomen had en de vraagbaak er bij gepakt heb.
(Die moet ik toch kunnen vertrouwen de vraagbaak van kluwer??)

Had ik de kabels op de goede plaats gestoken.
En inplaats van beter draaien kreeg ik back fire (of hoe noem je dat)..
Wat heb ik gedaan: bougie's schoon gemaakt, rotor en verdeel kap op
geschoond
Maar nu draait die wagen helemaal niet meer..
Start motor gaat wel rond en hij krijgt ook benzine en hij vonkt ook goed..
Na een hele middag alle kabels weer goed, en verkeerd gestoken te hebben ben ik ten einde raad..
Weet iemand waar het aan kan liggen?

johangolf1
19-02-2005, 18:10
heb het van de zomer nog wel gehad met een Mini en daar zat wel degelijk de onsteking verkeerd om...
weet niet of dit bij een golf kan maar als het bij een mini kan zal dat bij een golf ook kunnen neem ik aan...

Koen is sleeping
19-02-2005, 18:11
Ontsteking 180 graden gedraaid misschien?

carbreaker de autosloper
19-02-2005, 18:22
zet em eerst op het bovenste dode punt je kunt aan nemen dat ie liep dus als je door het gat in de bak kijkt kom je eeb streepje op et vliegwieg tegen als je dan op de binnen kant van het nokken as tand wiel kijkkt zit daareen puntje dat moet gelijk aande boven kant vande cilinder kop zitten,,,dan staat ie op het bdp
als je voor dat je dit alles de motor zonder verdeler kap start dan weet je welke kant de motor op draait hij moet in de verdeler kap de bougies in de volgende volgorde aansturen eerst 1 dan 3 dan 4 dan 2 snappie
Als de motor op/ in het bdp staat moet de rotor op nummer 1 staan eigenlijkk iets er voor maarja en als ie dan loopt dan rij je naar een garage en blijf je er af!!!

carbreaker de autosloper
19-02-2005, 18:24
Mooi he die jongens die zelf kabels om draaien,,,,,,heeeelemaal vout

Stefan2
19-02-2005, 19:36
@ carbreaker bedankt :) ik zal het morgen controleren..
Ja heel mooi en byzonder om het op een andere wijze draaiend te kunnen krijgen.

paddygti
19-02-2005, 21:10
1342 oke!

Melvin
20-02-2005, 09:45
bij mijn golf zat wonder boven wonder de ontsteking 180 graden verkeerd om volgens de garage... ik reed op een warme dag (motor niet overhit) en ineens kapte ie ermee, daarvoor altijd goed gereden... uiteindelijk weggebracht, helemaal op tijd gezet, wast nog niet alles en conclusie was klep kapot of koppakking o.i.d... mja, hoe kan de ontsteking dan ineens 180 graden verkeerd staan :S

Domi
20-02-2005, 10:00
heb het van de zomer nog wel gehad met een Mini en daar zat wel degelijk de onsteking verkeerd om...
weet niet of dit bij een golf kan maar als het bij een mini kan zal dat bij een golf ook kunnen neem ik aan...

Bij een mini draait de rotor in de ontsteking de andere kant op als bij een golf.
Wat ook kan is dat het asje onder de ontsteking eruit is geweest en verkeerd is gemonteerd.
Tja me eerste auto's waren mini's en me broer is al bijna 11 jaar een mini freak dus ja, dan leer je wel wat.

peter139
21-02-2005, 13:55
Ik denk dat de distrubutieriem is er ooit afgeweest. Daarbij is de poelie van de as die de ontsteking aandrijft niet gelijk gezet met krukas en nokkenas. Probeer de markeringstekens van de 3 poelies van de distrubutie maar eens op tijd te zetten.

Stefan2
24-02-2005, 21:34
Vandaag de auto aan de praat gekregen met de bougie' kabels allemaal 1 punt te versteken. en tot de conclusie gekomen dat de distributie riem wel op tijd stond maar dat de contact punten echt geheel versleten waren.

Dus: bougie kabels zaten verkeerd.
1342 maar dan beginnend bij de 3.
snappen jullie het nog? ik niet maar de wagen draait wel.

bvdkruijt
25-02-2005, 16:16
Haha dat was dus puur genieten, alternative ignition ofzo:p, ik heb daarom maar de vraagbaakjes gekocht voor mn vw'tjes, ben ik van zulks geouwehoer af.
Je kan er echt gek van worden, kheb ook een kever gehad, nieuwe bougiekabels gemonteerd, bleek dat 2! dure nieuwe kabels niet werkten!! de motor liep dus hondsberoerd... ja leuk spul:) maarja aldoende leer je wel wat:)
Suc6 er mee