View Full Version : Project g60
vwbullit
19-02-2005, 20:33
Nou hier is ie dan een g60 donor in mn type 2.
Eerst was de bedoeling ff nieuwe tandriem en multieriem erop en gaan.
Maar als je 1 ding erafhaald krijg je dit
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2406&stc=1
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2407&stc=1
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2408&stc=1
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2409&stc=1
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2410&stc=1
vwbullit
19-02-2005, 20:39
nu komt alles er nieuw in en op kruksas lagers, drijfstang lagers, zuigerveren, alle rubbers, pakkingen, bouten e.d.
Kop bewerken, g lader rf flowen en tunen.
Dus heb nog wel wat te doen.
ALs ik nieuwe foto's heb laat ik ze zien.
Gr ben
vwleusden
19-02-2005, 21:07
weet waaraan je begint :D
precies....weet waar je aan begint...
vwbullit
19-02-2005, 21:45
precies....weet waar je aan begint...
hoezoo weet waar je aan begint??
heb er goed over nagedacht en wil hem gewoon ganz nieuw hebben.
omdat je hem ook wil gaan tunen...wat zijn je plannen...heb het zelf ook gehad in mijn cabrio type 1 en er is nooit een grens..todat je een competiemotor hebt en die je bijna elke 5000 km uit elkaar kan trekken...
vandaar weet waar je aan begint...had mischien ff een ;) bij gemoeten..
met andere woorden..loop niet veel door op een g60 motor...word kostbaar..1000den en 1000den euros..
vwbullit
19-02-2005, 21:59
omdat je hem ook wil gaan tunen...wat zijn je plannen...heb het zelf ook gehad in mijn cabrio type 1 en er is nooit een grens..todat je een competiemotor hebt en die je bijna elke 5000 km uit elkaar kan trekken...
vandaar weet waar je aan begint...had mischien ff een ;) bij gemoeten..
met andere woorden..loop niet veel door op een g60 motor...word kostbaar..1000den en 1000den euros..
nee dat doe ik niet
ga niet extreem maar wil gewoon alle lagers en zo vervangen, ff fris blokje van maken.
Daarna reviseren en flowen, en als ie ingereden is tunen.
Doe dat bij roma in vriezeveen.
nou als je dan een 200 + pk hebt dan kan alles redelijk heel blijven toch??
maar bedankt voor je tips dit was mijn vorige motor uit mn oude type 2
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2411&stc=1
vwbullit
20-02-2005, 11:12
het was de bedoeling om na mn andere type 2 gelijk weer een golfie te kopen en deze motor erin te zetten. maar ja staat al weer ff zoals je kan zien.
Had deze gekocht met 26000 km gelopen .
Snap er helemaal nix van maar een corrado g60 was gewoon nergens en een vr6 tot de 120 ook niet .
Komt ook dat die bak heel kort was zitte korte overbrengingen in.
Alleen de auto bleef niet heel meer zal daar wel een keer de foto's posten is wel demoeite waard om dat te zien.
vwbullit
20-02-2005, 16:37
Wie heeft ervaringen met roma tuning??
Jij richard waar ben jij geweest met je g60 cabrio??
Ik hoor het wel
Groetjes ben
Turbodad
21-02-2005, 09:36
Ik ben reeds meer dan 4 jaar klant bij Roma Tuning, en zeer tevreden. Maar zoals je bij ieder bedrijf hebt, zul je ook hier wel mensen kunnen vinden die er andere ervaringen mee hebben, maar ik kan alleen voor mezelf spreken en dan moet ik eerlijk toegeven dat die mannen goed werk leveren. Geen bullshit verhalen of beloftes die ze niet waar kunnen maken, maar liefhebbers met een eerlijk en gefundamenteerd verhaal. En ook als het op de rekening aankomt zijn het zeker geen rovers, dus wat mij betreft een absolute aanrader. Maar ik zou zeggen, neem eens zelf contact met hen op, dat is vaak een goede graadmeter, vind ik tenminste altijd, of iemand goed en eerlijk over komt of dat het een wazig sprookjesverhaal gaat worden. Dit alles natuurlijk naar mijn eigen bescheiden mening.
sja de beste en nog niet negatieve verhalen hoor ik van peter uit belgie...
goedkoper en gebruikt enkel orgineel spul...
is volgens de kenners de beste op dit moment..
Pedaalemmer
21-02-2005, 11:14
wat is dat voor seat blok?
vwbullit
21-02-2005, 22:49
wat is dat voor seat blok?
dat is een 2 liter 8 klepper een agg motor.
Heb ik uit een toledo van 96.
Beste man is heen gegaan dmv ongeluk.
ik probeer ff fotootje van mn jeugdliefde te plaatsen. ALs ik 10.000 eurootjes moest neertellen om hem terug te krijgen deed ik dat direct.
Maar helaas .
Er is alles aan vernieuwd.
Achterschermen, achterpaneel, nieuwe deuren, voorschermen, voorfront,
Alles behalve dak en bodem.
Nieuw remmerij, wiel lagers e.d nieuwe wielen, draagarmen, nieuwe koni gas gevulde schroefset nieuw ellermeier kantel schuifdak electrisch.
Alle rubbers bouten noem maar op orgineel gehaald.
Assen laten poedercoaten, nieuw uitlaatsysteem.
Heeft een VERMOGEN gekost.
Echt zonde zonde.
En dan die lullo's bij het rdw, remmen test weg gedrag test al dat soort onzin.
Ik wilde 2 liter op kenteken hebben.
Had dat ook.
€€
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2435&stc=1
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2436&stc=1
Deze foto's zijn op speed en design gemaakt door de mokkels van color wonder of zoiets.
LEKKUHHRRRRRR OH
foto's van de restauratie alleen aan koets van 2 jaar zijn niet met digitaal genomen.
Probeer ze een dezer dagen in te scannen.
gr ben
P,s heb al contat gehad met roma. Ik heb ook alleen maar goede verhalen gehoord ook van dichtbij.
Maak een afspraak om t ekijken wat we gaan doen.
blok verkopuhhhh ????? ha ik zien Ron ook nog staan .
vwbullit
22-02-2005, 14:43
Zou je wel willen he????
Neeheee blokje gaat nooit weg.
Komt wel een keer in andere auto.
waarom koop je geen 20 v turbo voor je type 1
richard-polo
22-02-2005, 16:29
peter de groot is een hele goede kwa g60 en g40...
roma geen ervaring mee maar blijken goede service te leveren...
vwbullit
22-02-2005, 16:49
peter de groot is een hele goede kwa g60 en g40...
roma geen ervaring mee maar blijken goede service te leveren...
Wie is die peter de groot dan?? alvast bedankt voor jullie reacties
richard-polo
22-02-2005, 16:54
dit is zijn email adres daar kun je terecht voor vragen..
magali.van.dyck@pandora.be
Zou je wel willen he????
Neeheee blokje gaat nooit weg.
Komt wel een keer in andere auto.
waarom koop je geen 20 v turbo voor je type 1
D8 je blokje wel over te kunnen nemen voor 50,- vind ik geld zat :biggrin:
En dan die lullo's bij het rdw, remmen test weg gedrag test al dat soort onzin.
eeuh....misschien is dat wel handig in verband met veiligheid? :confused:
hajee werkt ook bij `t RDW en is ABSOLUUT geen lullo...
vwbullit
22-02-2005, 20:59
nee zo ikke nie bedoele, maar die gene die ik gehad heb was wel een lullo.
Die heeft geen liefde voor auto's, trekken zo de luchtslag overheen dat soort gein.
Gaan ze chassis nummer kaal slijpen .
Wat denk je zelf dat je een gestolen type 2 mer dan 20 000 gulden inpompt??????
dacht het niet.
Alles eruit stoelen e.d.
Kreeg een zgn pat keuring.
Maar wat jij zegt over veiligheid snap ik wel maar als jij alles nieuw orgineel er onder hebt is er nix aan de hand.
Goed als jij er een vr6 in hangt ja dan moet je grotere remmerij hebben.
Maar hij zat maar ow seat blok o seat blok.
Afkeuren op koplamp met kruis.
Afgekeurd op eenarmige ruitenwisser waar het gat helemaal vlak van was.
DAN BEN JE WEL EEN LULLO.
Reken dat niet op iedereen af .
Had beter anders kenne formuleren. bij deze.
Ik heb slechte ervaring mee.
vwbullit
22-02-2005, 21:02
heb nu de zuigers eruit drijfstang eruit.
Laat het blok ff honen.
Dan kun je er toch vanaf met alleen nieuwe zuigerveren of zie ik dat verkeerd.
Zaterdag kop vlakken, en bewerke.
ALs je de in en uitlaatpoorten vergroot en je spruitstuk is kleiner dan heeft dat toch weinig zin of wel??
foto's volgen
vwbullit
22-02-2005, 23:25
hier nog wat foto's
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2449&stc=1
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2450&stc=1
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2451&stc=1
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2452&stc=1
vwbullit
23-02-2005, 00:17
KAn je niet voorstellen dat hier zoveel pk uit komt donderen als ie klaar is.
Wat is jullie mening orginele zuigers of mahle zuigers erin knuppelen.
En waar te halen ??
Groetjes ben
vwbullit
23-02-2005, 00:36
ow dus gewoon ff nieuwe zuigervere erop knalle dan?? en iets laten honen is eigenlijk niet nodig maar ja wat ie wijsheid??
Dennis@polo86c.nl
23-02-2005, 08:17
Heel veel wijsheid is nieuwe zuigers en veren en op de juiste maat laten boren.
Het beste kun je de cylinders na laten meten om de slijtage te bepalen.
Zijn ze nog binnen de toleranties voor de huidige zuigermaat dan kun je inderdaad honen en nieuwe ringen gebruiken.
En Mahle is gewoon een merk, wat men bij snelle jongens verstaat onder Mahle zuigers zijn gemede zuigers (bijv. van het merk Mahle) die meer kunnen hebben qua temperatuur/druk.
vwbullit
23-02-2005, 08:30
dat bedoelde ik dus ook.
Als ik hem laat boren wil ik dus ook die gesmede zuigers erin hebbe.
Waar ken je die bestellen?
Dennis@polo86c.nl
23-02-2005, 09:59
->Motorrevisie bedrijf / professionele tuner.
Het kan trouwens zijn dat een G60 standaard al gesmede zuigers heeft, dat weet ik niet.
vwbullit
23-02-2005, 21:34
JA dat weet ik ook niet.
MAar waar zou het op uitkomen cilinders boren met gesmede zuigers.
is dat wel te adviseren in een g60.????
en wie heeft er ervaring mee met
klik hier (http://www.mannessen.nl)
mahle van een g60 zijn al gesmeed...als je gaat honen gewoon een eerste overmaat nemen en dan nieuwe zuigers bij mahle bestellen voor een eerste overmaat...je kan ook eem compleet ruil onderblok nemen bij sls...is nog goedkoper ook en je hebt een 1,9...dus ff bij sls kijken...
vwbullit
23-02-2005, 22:47
bij mahle bestellen dus niet bij de vag dealer? een overmaat is 232 euro p zuiger incl btw dan gaat daar nog korting af. volgens de etka.
Mijn cilinderwanden zijn helemaal gaaf en de zuigers ook dus ik dacht heel licht de hoon erdoor en zuigerveren maar als ik jou begrijp raad je dat af en zou overmaat erin moeten knallen??
En heb je al op mn linkje gekeken richard??
ja heb al ff gekeken..maar waarom niet de oplossing sls?
hebben aardig wat jongens prima ervaringen mee met dat bedrijf... anders moet je RoGek ff vragen ..die heeft zijn onderblok daar ook gehaald..
Ben, waarom vraag je eerst naar de ervaringen bij Roma, en ga je vervolgens bij een ander bedrijf de boel verkennen om te honen. Terwijl je later de boel door hen wil laten opwaarderen.
Gaat eerst eens bij Roma op de koffie, vertel hun wat je met het blok wil. Hoeveel je budget is, en wat je zelf wil/kan doen. Laat hen een opzet maken, en een plaatje opgeven. Zeg ze niet hoe jij het wil doen, maar vraag ze hoe zij het zouden aanpakken. Zij kunnen waarchijnlijk het boren/honen regelen, en je de zuigers aanleveren. Een en ander in combinatie met opwaardeer advies. Je hoeft dan niet stad en land af te lopen.
Als jij goed luistert, kan het wel eens zo zijn, dat je besluit om datgene wat je zelf niet kan/wil door één bedrijf uit te laten voeren. Kijk dan niet op een honderd euro meer of minder, maar weet dat als er iets gebeurt, het terug te koppelen is naar slechts één leverancier.
Als je gaat boren/honen/balanceren etc. schuift iedereen een eventuele fout door naar een ander, en jij schiet er niets mee op.
vwbullit
24-02-2005, 17:17
heb je gelijk in.
Heb al met roma erover gehad .
Maar je hoord wel is van o daar moet je heen gaan.
Roma staat bij mij op 1 dat zo wie zo.
Maar wil gewoon ff verdiepen of ik wel andere zuigers wil e.d
ik bedoel je kan het net zo gek maken als je wil maar moet ook leuk blijven.
Belangrijkste vind ik dat ie goed is en val niet op honderd euro.
vwbullit
25-02-2005, 08:57
Heb nog ff een vraagje.
Als je het inlaatspruitstuk en kleppendeksel wil spuiten dan heb je dat grove effect van het aluminium.
Eigenlijk zou je een soort vul primer moeten opzetten maar ben bang dat het gaat scheuren.
Of is er iets te krijgen wat speciaal daar voor is??
jemoet zowiezo hittebestedige verf hebben dat heb ik wel.
gewoon vlak schuren, alu primer en verf erop
niels_g60-power
25-02-2005, 17:55
Ik heb de mijne toen ik me motor getund en gereviseerd heb, ook oplaten meten. Mijn zuigers zaten nog ruim binnen de tollerantie. Duzz de zuigers ff schoongemaakt en opgefrist en nieuwe veren erop. Ook de cilinder heb ik ff geslepen toen, dan kan het weer netjes op elkaar inlopen/slijten. Ditzelfde heb ik ook met de G60 van me broer gedaan.
De foto's zijn van de motor van me broer. Lekker vers weer...
http://tjapy.mypicgallery.com/volkswagenfoto/img-5712_large.jpg
http://tjapy.mypicgallery.com/volkswagenfoto/img-5709_large.jpg
vwbullit
25-02-2005, 18:06
kijk ja zo hoord het.
Ik wil niet maximaal gaan opboren en alles max gaan tunen.
Moet ook leuk blijven.
Net wat je zegt lekker fris blokje. eigenlijk verklaren ze je voor gek maar ja dat is nou liefde voor je hobbie hebben.
Hoever heb jij hem getuned??
serge pot
25-02-2005, 19:26
bennie drop die kop en inlaat maar een keertje af ,kan ik ook zeggen ze ,bewerken
vwbullit
25-02-2005, 20:00
ja daag laat me kop niet valle heb al een te grote bek en dan wil jij hem bewerken hahah. jij gaat van me horen zoals over de telefoon heb gezegd.
webers op een g60 is dat nix??
ALL THA LADIES IN DA HOUSE SAY....... whoOOOOO G ( spot) 60
serge pot
26-02-2005, 13:34
inderdaad
ja das helemaal nix !!!!!!
vwbullit
01-03-2005, 00:22
ja das helemaal nix !!!!!!
die webers niet.??
Die komen ook op die 2 liter..
Maar eerst deze klaar fixe zodat ie ken vlamme..
daarna zien we wel weer.
serge pot
01-03-2005, 00:28
een mooie jetta 1 voor die 2 liter (hint hint )
vwbullit
01-03-2005, 16:26
:p hahahah neeHEEEEEEEEEE hij is niet te koop.
Pirelli ziet het ook al zitten maar jah. en zeker niet ruilen voor een jetta pfff hee heb nog een beetje zelf vertouwen. hahah is geintje hoor maar doe hem niet weg.
maar serge als je de nieuwe audi rs4 voor mee meebrengt dan breng ik die 2 liter wel bij je thuis hoor :p :wink:
serge pot
01-03-2005, 23:32
nee bedoel dus die 2 liter in een jetta 1 met webers
mahle van een g60 zijn al gesmeed...als je gaat honen gewoon een eerste overmaat nemen en dan nieuwe zuigers bij mahle bestellen voor een eerste overmaat...je kan ook eem compleet ruil onderblok nemen bij sls...is nog goedkoper ook en je hebt een 1,9...dus ff bij sls kijken...
Sorry, std G60 zuigers gesmeed?? :o
Er zijn maar weinig motoren die af fabriek worden geleverd met gesmede zuigers, de goede oude G60 al helemaal niet. Gewoon gietwerk.
Gesmede zuigers zijn sterker en duurzamer in meerdere opzichten maar onderhevig aan grotere uitzettingen door temperatuur. Daarom zijn er in het algemeen ruimere boringen nodig en zal een motor uitgerust met gesmede zuigers zeker koud dus erg rammelig en blikkerig lopen. Niet iets wat in standaard dertien in een dozijn productieauto's toegepast wordt.
erg interssant artikel over zuiger techniek http://www.carcraft.com/techarticles/77899/
vwbullit
02-03-2005, 17:10
maar je kan wel de standaard zuigers met andere zuigerveren voorzien die 30 % meer rekspanning hebben.
Als je zuiger en boring nog goed is. ff fijn laten ophone zodat de veertjes netjes inlopen.
Zat je me voor de gek te houden richard??? hahah in ieder geval word je op dit forum niet dommer.
Alvast bedankt voor jullie reacties jongens.
gr ben
vwbullit
02-03-2005, 17:14
nee bedoel dus die 2 liter in een jetta 1 met webers
als er een auto omheen komt om de 2 liter dan word het een golfje 1.
en ja met webers heb ze niet voor jan lul gekocht hahah.
Alleen werd het in de type 2 toch een g60 iets meer vermogen.
Vanmiddag ff onderdeeltjes opgehaald bij de jong.
pakkingen rubber keeringen boutjes e.d hatsiekiedee 525 euries moets ff in de sneeuw gaan liggen om bij te komen
vwbullit
02-03-2005, 22:11
Wat is jullie mening vliegwiel wel of niet afdraaien en balanceren voor een g60??????
serge pot
03-03-2005, 18:36
NIET DOEN afdraaien van je vliegwiel,ballanceren oke .maar snelle toeren wisselingen kan je je glader kosten (ja het blijft een fragiel apperaat ,maar zolang je weet wat je doet ,kun je er een hoop lol van hebben )
vwbullit
03-03-2005, 20:32
ja dat zei je ja, maar heel veel hebben het wel gedaan. dus daarom vroeg ik het.
En ja wil er wel lol van hebben ja hahah.
vwbullit
04-03-2005, 20:09
ben benieuwd hoeveel pk er uit zal komen wanneer hij weer klaar is.
Ben van plan stage 4 te doen bij roma dat is 215 pk.
Maar als mn cilinderkop bewerkt is e.d dan moet dat toch wel een 10 a 15 pk extra bijkomen of valt dat wel mee??
en dat is meer dan genoeg . blijft ie lekker heel ook nog.
vwbullit
04-03-2005, 20:10
Leistungskit 3
Preis 899,- €
G60 179kw/243PS
Bestehend aus:
1 Laderrad ( 68mm Aluminium )
1 E-Prom ( speziell abgestimter Datensatz )
1 Hochleistungsluftfilterelement ( Kingdragon )
1 Bypass reduzierung
1 Vollstahlnockenwelle assymetrisch( Dr.Schrick )
1 Zylinderkopf-bearbeitung
HAMMERPREIS
http://www.rp-motorsport.de/images/glader/g60_lk3.jpg
dat was bij rp motorsport in duitsland nu is het 1400 euro volgens mij.
dit had ik al heeeel lang geleden een keer opgeslagen. vond wel leuk om te laten zien
serge pot
04-03-2005, 20:12
juist met die nokker komt een bewerkte kop tot zijn recht
vwbullit
04-03-2005, 20:14
ja ja dat zo wie zo zit in die stage 4 he!! chip poelie en nok e.d
Zo'n getande riemset das ook gaaf he hoor je helemaal dat gejank.
Zal wel wat kosten??
getande riem is niet meer zo duur...ik was een van de eersten in nl en heb er toen nog 2400 ouderwetse guldens voor moeten betalen.. prijzen liggen nu op 350 euro
vwbullit
04-03-2005, 22:16
ja maar dan zit in met de poelie op mn waterpomp omdat de airco eraf is moest ik een andere poelie op mn waterpomp hebben.
Deze is in de breedte verstelbaar.
Heb je die dan ook in getande uitvoering??
deze poelie staat op de eerste foto links bovenaan
vwbullit
05-03-2005, 16:51
volgende week donderdag gaat het spulletje weg.
HAd vandaag zullen doen maar is er niet van gekomen.
Hoop dat ik volgende week aan het opbouwen kan slaan.
Dan kan ie einderlijk ingebouwd worden.
Wie heeft er trouwens ervaring met www.powerplustools.nl
Ben vanplan om een ontvetterbak te gaan kopen
http://www.powerplustools.nl/FT_70_F_AA_small1.jpg
vwbullit
05-03-2005, 16:52
en wie weet krijg ik haar er ook wel bij hahaah.
Is een keer wat anders he :p :p :p
dan ga ik wel in die bak liggen
Michiel86c
05-03-2005, 17:11
volgende week donderdag gaat het spulletje weg.
HAd vandaag zullen doen maar is er niet van gekomen.
Hoop dat ik volgende week aan het opbouwen kan slaan.
Dan kan ie einderlijk ingebouwd worden.
Wie heeft er trouwens ervaring met www.powerplustools.nl
Ben vanplan om een ontvetterbak te gaan kopen
http://www.powerplustools.nl/FT_70_F_AA_small1.jpg
Ik heb er een motortakel gekocht. Tis geen professioneel spul maar daar is de prijs ook naar. Voor een hobbyist is het prima spul voor echt geen geld.
vwbullit
05-03-2005, 18:07
ja nou zo'n motortakel heb ik ook intresse in met zo'n gewichtsverdeler erbij.
Maar het is indd voor de hobby ja.
Maar het is niet zo 2 x gebruiken en hij kan de hoop op..
Ik zat zelf te kijken naar deze
http://www.powerplustools.nl/PPT0312_ab_NL_small.jpg
in combinatie met dit
http://www.powerplustools.nl/FT_121_small.jpg
je moet een kleinere waterpomp nemen ja...en de poulie voor de waterpomp zit er gewoon bij..
vwbullit
05-03-2005, 19:43
je moet een kleinere waterpomp nemen ja...en de poulie voor de waterpomp zit er gewoon bij..
welke waterpomp moet ik dan hebben??
er is toch maar 1 model voor een pg??
effe nazoeken...heb het nog ergens liggen...
vwleusden
05-03-2005, 20:08
die gereedschapkarren lijken veel op die van http://www.tengtools.com/
vwbullit
05-03-2005, 20:44
ja indd lijkt er heel veel op.
heb zelf een nieuw gedore karretje gekocht met inhoud.
Facom gereedschap is ook super spul.
Tengtools ook heb daar momentsleutels van.
Daarom ik hou van goed spul en heb weinig zin om als ik die takel e.d bestel dat het kut zooi is.
gr ben
vwleusden
06-03-2005, 00:43
heb zelf zo'n 6 lade kar van tengtools... uiteraard ook gevuld met spullen van teng tools. Goed gereedschap is het halve werk.
Ben, wat voor koppelingskabel heb jij? VAn een T4 of een golf 2 met 1300 motor? Wel mechanische bediening.
Ik zie btw dat je een normale bak steun hebt (die lange smalle), dus waar zet jij je kabel tegen aan om die tegen druk te geven?
serge pot
06-03-2005, 11:15
wat niet is ,kan worden gelast
Michiel86c
06-03-2005, 12:09
ja nou zo'n motortakel heb ik ook intresse in met zo'n gewichtsverdeler erbij.
Maar het is indd voor de hobby ja.
Maar het is niet zo 2 x gebruiken en hij kan de hoop op..
Ik zat zelf te kijken naar deze
http://www.powerplustools.nl/PPT0312_ab_NL_small.jpg
in combinatie met dit
http://www.powerplustools.nl/FT_121_small.jpg
Ik heb dezelfde combinatie. Ik heb hem nu 5 keer gebruikt en hij is nog steeds heel :D
vwbullit
06-03-2005, 12:18
Ben, wat voor koppelingskabel heb jij? VAn een T4 of een golf 2 met 1300 motor? Wel mechanische bediening.
Ik zie btw dat je een normale bak steun hebt (die lange smalle), dus waar zet jij je kabel tegen aan om die tegen druk te geven?
hoi edward.
Heb een mechanische bediening ja en moet nog kabel van een t4 halen.
En die baksteun had ik al gespoten en steuntje voor gemaakt maar heb nu orgineel besteld waar je zo je kabel ik kan hangen. Ik zoek ff onderdeel nummer voor je op
vwbullit
06-03-2005, 12:20
versmellingsbak steun onderdeelnummer 357 199 356 is van een passat. kost rond de 17 euro
nummer en zo heb ik al, steun kost bij de dealert 42 eutjes ex BTW. Waar haal jij die steun dan? Ik vroeg me alleen af of er nog alternatieve oplossingen waren.
Kabel van T4 is lang zat? Geen nasty knik erin?
vwbullit
06-03-2005, 12:51
42 euro
??? wacht ff volgens mijn etka is ie 16.20 pak ik even mijn factuur want heb hem al besteld maar is in back order
Zie al wat het is volgens mijn etka is ie 16.20 en op de factuur is het 32.84
Klootzakken hebben gewoon verdubbels binnen een jaar tijd.
Erg toch of niet.
vorige week besteld voor 42-nog-wat. Werd er niet blij van.
Ik heb hem ook in back order.
vwbullit
06-03-2005, 12:54
ja alternatieve oplossing is steuntje lassen heb er 1 liggen maar omdat ik liever een orginele steun heb heb ik toch besloten om deze te bestelle.
Ik had een lijst uitgedraaid van mijn etka voor de onderdelen voor mn g60 , dus pakkingen en bende kwam ik uit op 490.53 incl btw.
Binnen een jaar is het zo verhoogd dat het nu 555.05 ex btw is geworden daar gaat dan koring af en kwam dan op 525 incl op uit.
brrrrr als wij in de bouw ook zo gaan verhogen dan heb je echt geen werk meer , dit is ook machtspositie hoor.
vwbullit
06-03-2005, 12:56
heb jij dan helemaal geen korting gehad dan.
Hmmm ben blij dat ik goed met de mensen bij mn dealer kan.
Heb op het meeste 30 % alleen op die steun was 8%
vwbullit
06-03-2005, 12:57
heb zelf zo'n 6 lade kar van tengtools... uiteraard ook gevuld met spullen van teng tools. Goed gereedschap is het halve werk.
dat heb je goed.
Zit zelf in de aannemerij en goed gereedschap werkt sneller en is voor je zelf ook minder irritant als die joppie toppie zooi. hahah :P
Maar ik ben zelf ook beetje gereedschaps geil hoor, en das met auto;s net zo. moet goed spul wezen en liefst beetje mooi ook.
Pirelli is ook zo'n gereedschaps freak hahah of nie maatje...
Maar ja hij kan allles voor inkoop halen kan ik het ook wel hahahha ( geintje hoor)
vwbullit
06-03-2005, 13:01
maar welke kabel heb jij dan gebruikt edward??? waarom kun je geen zelfstellende van een 1800 pakken dan.
Ik had in mijn vorige golf een 2 liter zitten daar had ik een zelfstellende kabel opgezet.
eerst ff kijken of die wel gaat passen en anders een t4 kabel halen , die is ook best prijzig pffffffoeiiiiiiii
ik heb de koppeling bediening nog niet werkende. Mij werd geadviseerd om een T4 kabel te halen, is lang en dik genoeg.
als ik 42 eutje moet lappen heb ik geen porting gehad nee. Dat krijg ik wel als ik wat meer tegelijk haal enzo. Niet 1 dingetje
vwbullit
06-03-2005, 18:36
nou edward let me know als je het werkend heb.
vwbullit
07-03-2005, 21:18
vorige week besteld voor 42-nog-wat. Werd er niet blij van.
Ik heb hem ook in back order.
Edward heb nieuws voor je???
Die baksteun die ik heb besteld ... en jij ook .....
Daar is een probleempje mee.
Ron Huyzer met die ex groene typ2 vr6 ken je wel he...
Nou die heeft er al 1 staan in backorder vanaf december vorig jaar.
is dat KUT of niet .
Wel de proijzen verhogen en niet leveren ahhaha.
Hebben wij weer.
ja, wie kent die groen bak niet....dat terzijde.
Nou, lekker naatje idd maar Speed Equipment in Uithoorn heeft er laatst wel een bestelden gekregen ook. Ik zal ze morgen eens bellen, net als de dealert.
Kan jij lassen? Waar kom je vandaan?
vwbullit
07-03-2005, 22:15
Ik kom uit ede en lassen ja hoor.
Die groene bak is nu ander couleurtje.
Hij heeft nu een verlaagde caddy 2 .
Maar ik heb iets wat hij niet heeft hahah.
en dat is?
fix jij voor meneer melgers maar eens een mooi beugeltje voor op de steun!
vwbullit
07-03-2005, 22:50
en dat is?
fix jij voor meneer melgers maar eens een mooi beugeltje voor op de steun!
heb een steuntje liggen
had hem al klaar
dat heb je goed.
Zit zelf in de aannemerij en goed gereedschap werkt sneller en is voor je zelf ook minder irritant als die joppie toppie zooi. hahah :P
Maar ik ben zelf ook beetje gereedschaps geil hoor, en das met auto;s net zo. moet goed spul wezen en liefst beetje mooi ook.
Pirelli is ook zo'n gereedschaps freak hahah of nie maatje...
Maar ja hij kan allles voor inkoop halen kan ik het ook wel hahahha ( geintje hoor)
tja wie dicht bij het vuur zit (heb een hele toko vol met gereedschap)
serge pot
08-03-2005, 00:31
voor die steun ,loop eens bij een duitse vag dealer binnen ,vaak hebben hun wel dat soort spul voor het grijpen l;iggen
vwbullit
08-03-2005, 15:12
mag niet in duitsland meer komen dus....
dan moet ik gelijk asiel in. hahahah.
vwbullit
08-03-2005, 15:13
tja wie dicht bij het vuur zit (heb een hele toko vol met gereedschap)
toko nog wel vandaar dat de rekeningen zo heet pepeperd zijn hahahah.
SAMBLAL BLIJ
kan hem niet meer vinden..het nr dan..
helaas
vwbullit
08-03-2005, 15:19
kan hem niet meer vinden..het nr dan..
helaas
je bedoelt van die waterpomp???
heb een steuntje liggen
had hem al klaar
is er een mogelijkheid dat je er een voor mij bakt? En dan opsturen? Idee?
vwbullit
08-03-2005, 17:04
zal er ff een fotooje van schieten edward en dan als je hem wil hebben stuur ik hem wel op.
dat zou heel erg mooi zijn, ik ga geen maanden wachten op zo een bak steun, dit zou een goede oplossing zijn
vwbullit
08-03-2005, 23:39
ja dat is het zeker
vwbullit
09-03-2005, 21:44
morgen gaat einderlijk mijn spul weg.
Kan ik einderlijk aan het opbouwen gaan.
En kan ik einderlijk die o zo snelle gti eruit lepelen hahah.
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2728&stc=1
hier komt ie in dan.
serge pot
09-03-2005, 21:47
mooi man
vwbullit
09-03-2005, 21:51
het belangrijkste is dat ze kijken hoe de zuigertjes zijn.
Onderblok wil ik gewoon perfect hebben alles gebalanceerde e.d .
iemand intresse in een gti 8v 134 pk op de bank pf motor. deze gaat er dus uit straks wanneer hij helemaal goed loopt dan ga ik deze motor verkopen.
Ga niet nog meer bewaren.
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2730&stc=1
ow ganz geil jahhhh
serge pot
09-03-2005, 21:56
fuck it inpro shit :D
waar laat je alles doen eigenlijk ,bij the boys in soesterberg?
vwbullit
09-03-2005, 22:04
fuck it inpro shit :D
waar laat je alles doen eigenlijk ,bij the boys in soesterberg?
nee nix fuck it zometeen kleine achterlichtjes.
Kijk jij maar naar je eigen creatie straks hahahah.
yep in soesterberg ja.
serge pot
10-03-2005, 17:47
mijn kreatie ,hmzzzzzzzzz welke ?????????????,de bergcup,de two tone ,de blauwe .of junior??????
[off topic]
hoe gaat het eigenlijk heten serge?? Weber of Solex? hhahahahahaha
[/off topic]
vwbullit
10-03-2005, 22:38
henk weber solex polo de 19de hahahha en pot natuurlijk
serge pot
11-03-2005, 18:20
zat eerder te denken aan gescheurdkapotje :D
vwbullit
11-03-2005, 18:22
zo spul weg gebracht.
Kunnen de jongens hun gang gaan.
Ow ow ow kan niet wachten dat ik hem op kan bouwen.
Ik zit er over te denken omdat ik toch kies om hem op te boren naar 1900 eerst de glader te laten reviseren.
En als hij ingereden is terug gaan om te tunen.
Of hebben jullie daar een ander visie over???
vwbullit
13-03-2005, 12:50
zat eerder te denken aan gescheurdkapotje :D
O JAAAA JOH.
hmmmmm moet je die rubbers ook maar niet flowen.
Ben je weer te ver gegaan zeker hahah.
vwbullit
13-03-2005, 14:28
ja ja. moet ook. is net een flits straks als ie voorbij schiet.
KOM TIE DAN HE of nie pirelli
Wil hem onder de kap spuiten als blokje overgezet gaat worden.
En de achterbumer ander op zetten omdat dit een immi is.
De lijsten worden strak gemaakt en meegespoten in kleur.
Verder doe ik er nu nog niet veel aan ja de motor overbouwen dat dan weer wel.
Ow ja niet te vergeten mn voorscherm met t4 luchtsleuven.
serge pot
13-03-2005, 21:15
hge bennie straks slalom wedstrijdje als mijn cup klaar is :D
zonder gekheid ,denk wel dat het een strak golfie gaat worden
vwbullit
13-03-2005, 21:53
nee slalomen doe ik niettegen je berg cup .
En het moet ook weer een strak gebakje wordenhoor.
PS MELg60 heb je je mail niet gezien over die verstuivers.
vwbullit
17-03-2005, 22:03
nou nieuws over het blokje.
Onderblok is dusdanig versleten dat het minimaal 2de overmaat word.
Kop word bewerkt met grotere kleppen.
Het word dus een 1900 nu is mijn vraag wat is de optimale compressieverhouding????
want onderblok zal ook worden gevlakt
krukas was is goede staat verder word alles gebalanceerd en uitgewogen.
foto,s volgen.
En p.s past een sschrick nokkenas van 276 graden in een g60?? of is het te licht??
wie o wie
laat eerst de glader reviseren en flowen.
En wanneer ik hem ingereden heb dan zal de chip en poulie erop komen.
Alleen de nokkenas gaat er in samen met de gereviseerde g lader.
Ow wat zal dat lekker rijden zijn straks zeg mmmmmmmmmm
Kan ik mijn vriend met de leon :mad: :mad: :mad: die mijn caddy heeft gekust helemaal weg vlammen.
kan de kop ook statisch laten meken ...hydro spul eruit en mechanisch erin..kan je boven de 280 graad erin steken.. 298 is een mooie nokstok dan..met grotere kleppen..
inlaat ook ff laten flowen..
1900 sls onderblok nog steeds geen optie?
chipje bij jeroen..
andere injectoren..andere intercooler..
klaar
vwbullit
17-03-2005, 23:30
ja weet ik niet richard.
Laat hem gewoon boren naar 1900.
intercooler heb ik al van sprinter
injectoren zoek ik nog.
maar die 276 graden is dus niet wild?? komt uit een 1800 8v gti.
maar mel reageerd niet. over die spuiters
serge pot
18-03-2005, 02:50
dit riekt al naar leuk
ok..kop mechanisch maken had ik ook...enkel ik had een iets te scherpe nokstok..308 graad.. een goede vriend van mij heeft net zijn blok laten bouwen..ook mechanisch 298 graad nok.. andere injectoren..ralley ic..chip op maat [JD]..mischien getande riem [ had ik ook en hij vond dat geluid zooo mooi..:D:D:D] geflowde inlaat..grotere kleppen..geflowde lader.. kom je op een hele leuke dagelijks rijdbare!! motor..en voor de rest alles nieuw
als :rolleyes: ik ooit weer voor een g60 zou gaan zou ik voor deze opzet gaan..
dan moet je toch wel op een 250 pk uitkomen
Rallye-VR6t
18-03-2005, 10:59
ja weet ik niet richard.
Laat hem gewoon boren naar 1900.
intercooler heb ik al van sprinter
injectoren zoek ik nog.
maar die 276 graden is dus niet wild?? komt uit een 1800 8v gti.
maar mel reageerd niet. over die spuiters
Een GTI nokkenas, is anders dan een G60 nokkenas.
Tenzij je veel in je uitlaatpoort wilt spoelen...
Niet verstandig dus.
Verder zijn er weer veel mensen die de klok hebben horen luiden maar die klepel....
ooh had ik niet eens gelezen..idd.. een gti nok is voor een atmo en niet voor een g60..dus wel ff op letten..
andré jij werkt in je nieuwe motor met een 298 graad toch?
hoeveel lift heeft die..12,5? inlaat uitlaat 40/36?
en gebruikje je ook een aangepast inlaatspruitstuk?
Rallye-VR6t
18-03-2005, 11:21
andré jij werkt in je nieuwe motor met een 298 graad toch?
Nee.
Komt van VWmotorsport, is een holle as met gekrompen titanium nokken.
Verdere details geef ik niet vrij.
Ben het onderhand een beetje beu dat je overal info in de meest mooie verhalen ziet opduiken.
Een hoogprestatie G60 is een lastig dingetje omdat er moeilijk goede onderdelen voor te krijgen zijn.
MelG60 is er bijvoorbeeld ingeslaagd om een hoog vermogen uit de G60 te halen, maar wil nog nog verder.....dan komen er veel dingen om de hoek kijken.
En veel info daaromheen ligt niet voor het oprapen, en zijn alleen bij tuners en eigenaren voorhanden die zelf z´n motor hebben gebouwd.
Er rijden ook lui met een stevige G60 motor die zelf de interne onderdelen nooit hebben gezien...
Ik kom er nu achter dat ik heel veel kleine details in de motor heb en moet stoppen om die rest pk´s te vinden.
Met soms grote inversteringen.
Mijn motor draait nu op een inloop programma van JD.
Voordat deze helemaal klaar is om naar JD te gaan voor een laatste chip moet er nog al wat dingen aan gebeurden.
En aan de auto heb ik nog een modificatie llijst...
Maar ik weet wel, mocht ik het weer opnieuw moeten doen......deed ik het niet weer. Dan ging ik voor 20VT.
aah de oude opzet van de rallye vw g60 ga je bouwen dus... soort gelijk als ED zijn oude blokje.. ga je ook met een getande riem rijden net zoals ed?
maar goed..hoef niet alles te weten.. is ook leuker voor jezelf..
succes ermee! hopelijk loopt het na de inloopprogramma zoals je gehoopt had en zien wij je wel op de sprints..
Rallye-VR6t
18-03-2005, 11:59
aah de oude opzet van de rallye vw g60 ga je bouwen dus... soort gelijk als ED zijn oude blokje.. ga je ook met een getande riem rijden net zoals ed?
maar goed..hoef niet alles te weten.. is ook leuker voor jezelf..
succes ermee! hopelijk loopt het na de inloopprogramma zoals je gehoopt had en zien wij je wel op de sprints..
Wist u dat de VWmotorsport golf Rallye maar 260 pk had.
En in de rallye een verbruik had van 1 op 2.
260pk wist ik wel... was toch in een golf 2 casco in wit en blauw..niet in een golf rallye casco..
ach verbruik 1 op 2... vw betaalde toch? :D
en je hoeft geen u te zeggen hoor, je bent een stukje ouder dan mij dré..incl een stel kinders..:D
Rallye-VR6t
18-03-2005, 16:49
260pk wist ik wel... was toch in een golf 2 casco in wit en blauw..niet in een golf rallye casco..
ach verbruik 1 op 2... vw betaalde toch? :D
en je hoeft geen u te zeggen hoor, je bent een stukje ouder dan mij dré..incl een stel kinders..:D
http://www.hansweijs.nl/images/profiel/vp10vg_11.jpg
Echt een Rallye.
De Golf2 G60 4x4 is een prototype auto die soms in het wolfsburg museum te vinden valt.
oude hans weijs rallye... leuk!
vwbullit
18-03-2005, 19:21
Een GTI nokkenas, is anders dan een G60 nokkenas.
Tenzij je veel in je uitlaatpoort wilt spoelen...
Niet verstandig dus.
Verder zijn er weer veel mensen die de klok hebben horen luiden maar die klepel....
daarom had er mijn twijfels al over.
maar is wel handig als je soms advies van anderen krijgt.
En ja er zijn veel gasten die weten nog niet eens wat een waterpomp is.
Komen ze met een pompje voor een aquarium aan bij wijze van.
Maar neem toch het programma van roma met nokkenstok chip en poulie.
gelukkig bent ik niet zo een ijzer vreter die wilt bulken van de power.
Als ie loopt met de dingetjes die er nu op zitten ben ik een tevree mensch!
vwbullit
18-03-2005, 20:26
ik ook niet maar beetje vermogen is wel lekker.
Anders had ik het ook niet zo moeten aanpakken en gewoon een 16 klepper of mijn 2 liter en in gooien.
een redelijk verse 20VT lijkt mij het betrouwbaarst. Alleen nog wat aan de kant van de dikke knaken.
vwbullit
18-03-2005, 20:34
ja dat zeer zeker maar zoals ik het nu doe zijn het ook dikke knakenMaar daar zijn hobbies voor .
ik moest nog een foto van steuntje maken maar heb jij al wat van jou baksteun gehoord???
kiek jij ff die steun. Die bestelde steun is in back order bij PON en zelfs niet meer in duitsland verkrijgbaar momenteel. Ik ben al via ebay klanten aan het uitzoeken wie er nog een op de plank heeft liggen. Ziet er niet goed uit. Als het goed is krijg ik 1 dezer dagen antwoord van een auto sloper in duitsland....hopelijk.
Volgens mij gaat er wel eens iets mis met mailen op dit forum? Ik heb geen reactie meer van jouw gekregen bullit.. mail me anders: melchior_w@hotmail.com
De spreiding van atmo nokkenassen maakt het vaak onmogelijk om ze voor geblazen motoren te gebruiken, sommige zijn wel geschikt. Ik heb het laatst met een 296 graden nokkenas gereden hoeveel vermogen er toen uitkwam weet ik niet iig meer dan 276 pk met de oude 268/276 nokkenas. Enige probleem was dat de kop hydro was en niet geneg toeren aankon, nieuwe kop word iig mechanisch met alles lichtgewicht erin. De truc om met een G-lader veel vermogen te maken is gewoon veel toeren draaien enige probleem is is dat een 8V veel werk nodig heeft om hoog in toeren ook echt efficient te zijn.... Dus maybe word het een 16VG60 lijkt me ook wel eens leuk :)
vwbullit
18-03-2005, 21:34
Volgens mij gaat er wel eens iets mis met mailen op dit forum? Ik heb geen reactie meer van jouw gekregen bullit.. mail me anders: melchior_w@hotmail.com
De spreiding van atmo nokkenassen maakt het vaak onmogelijk om ze voor geblazen motoren te gebruiken, sommige zijn wel geschikt. Ik heb het laatst met een 296 graden nokkenas gereden hoeveel vermogen er toen uitkwam weet ik niet iig meer dan 276 pk met de oude 268/276 nokkenas. Enige probleem was dat de kop hydro was en niet geneg toeren aankon, nieuwe kop word iig mechanisch met alles lichtgewicht erin. De truc om met een G-lader veel vermogen te maken is gewoon veel toeren draaien enige probleem is is dat een 8V veel werk nodig heeft om hoog in toeren ook echt efficient te zijn.... Dus maybe word het een 16VG60 lijkt me ook wel eens leuk :)
hahahah jij maakt het spannend.
ZOu wel gaaf zijn een 16 v g60.
Maar heb nu deze.
maar goed
blok word opgeboord naar 1900
kop wil ik bewerkt hebben
eigenlijk grotere kleppen niet mechanisch kopje of is dat een must.
Welke nok dan gebruiken
Wil hem niet tunen eerst inrijden en daarna die chip aanpassen.
Wilde wel met de bijbehorende nok gaan rijden of is dat niet slim.
Of zeg je hou die kop maar orgineel en alleen de in en uitkaat bewerken.
Hoef geen 300 pk hoor. 299 is ook genoeg hahahh nee hoor geintje
Wil wel beetje vermogen maar moet wel betrouwbaar blijven.
Mijn idee was en of is nog steeds.
Blok klaar laten maken g lader reviseren met de hoog vermogen lijsten en zo, daarna inrijden wel met de nok.
daarna de grotere injectoren erop knallen en de chip op max power en andere poelie.
ik ben niet super thuis op de g60 gebeuren dus alle advies is welkom.
volgens jou en ja ik doe jou een mail sturen heb al wel 5 x gedaan of zo. gaat indd wat mis.
kop wil ik bewerkt hebben
eigenlijk grotere kleppen niet mechanisch kopje of is dat een must.
waarom niet mechanisch? kosten zijn niet zo heel hoog hoor..
vwbullit
18-03-2005, 23:27
nee??? heb nog geen ervaring mee wat komt daar bij kijken dan????
RubenG60
21-03-2005, 22:26
roma is te duur
Turbodad
22-03-2005, 08:47
"Te duur" is altijd een relatief begrip. In vergelijking met wat is het te duur? Met een ander bedrijf? Met de geleverde kwaliteit? Te duur voor jou? Iets roepen kan iedereen wel, maar een beetje meer onderbouwende uitleg van hetgeen je bedoeld zou wel prettig zijn. Komt denk ik ook alleen maar de kwaliteit van een forum ten goede, te vaak lees ik alleen maar reactie's waar je niets mee kunt.
Dit alles volgens mijn bescheiden mening.
Rallye-VR6t
22-03-2005, 09:13
@Turbodad, Het is RubenG60 die nemen we allang niet meer serieus. :biggrin:
RubenG60, The men of the oneliners...
RubenG60
23-03-2005, 18:29
ik ga met alles naar belgie,scheelt me 1300 a 1400 euro.Peter levert klasse werk,en hij is mijn grote kameraad dus zal me altijd matsen.Roma heb ik geen ervaring mee,maar hoor er nie zoveel goede verhalen over.Maar dat heb ik maar gehoord,weet niie of dsat zo is.
@Turbodad, Het is RubenG60 die nemen we allang niet meer serieus. :biggrin:
RubenG60, The men of the oneliners...
the man...of heeft ie een meervoudige persoonlijkheid.. :eek: :biggrin:
Rallye-VR6t
23-03-2005, 18:56
waarom niet mechanisch? kosten zijn niet zo heel hoog hoor..
Nu we toch weer je aandacht hebben Richard, leg het eens uit voor die jongen.
Wat er bij komt kijken, en wat de kosten zijn.
kosten waren voor mij 450 euro..
heb toen zelf de klepstoters bij sam van lingen [savali] gehaald van een alfa gtv uit 1980..en het in laten bouwen bij freddy cane..
freddy heeft toen het magazijn bij hem leeggekocht..
http://www.freddycane.com
voor de exacte uitwerking en bewerking ff contact opnemen met freddy..
Turbodad
24-03-2005, 12:51
ik ga met alles naar belgie,scheelt me 1300 a 1400 euro.Peter levert klasse werk,en hij is mijn grote kameraad dus zal me altijd matsen.Roma heb ik geen ervaring mee,maar hoor er nie zoveel goede verhalen over.Maar dat heb ik maar gehoord,weet niie of dsat zo is
Als je niet weet of iets waar is, waarom schreeuw je dat dan zo maar op een forum. Ik vind het in de eerste plaats niet netjes en ten tweede komt het niet slim over. Volgende keer eerst beter informeren voordat je iets roept kan een hoop ergernis schelen.
ach iedereen heeft over iedereen wel wat te vertellen..houdt je toch..
zo bestaan er dus 10 miljoen verhalen over van alles en nog wat en iedereen weet het zeker. Mooi is dat he? :)
RubenG60
24-03-2005, 17:57
was verder ook niet slecht bedoeld over roma,heb ze een paar keer aan de telefoon gehad en werd erg netjes geholpen.Ik zei al het zijn maar verhalen.
mvg ruben
vwbullit
24-03-2005, 20:45
Jongens alvast bedankt voor jullie tips en tricks.
Word geen mechanisch kopje.
Onderblok word 1900.
Kop word klaar gemaakt grotere uitlaatkleppen
in en uitlaatkanalen opengewerkt met de spruitstukken.
Nieuwe schick nok 268/276
Gereviseerde g lader.
Inrijden en daarna de grotere verstuivers, chip op maat en poelie.
krukas word gebalanceerd met vliegwiel en drukgroep.
Drijfstangen e.d uitgewogen.
Compressie verhogen dmv onderblok te vlakken.
Nieuwe onderdelen in kop nieuwe handgesmede zuigers.
FF poosje werken
en dan inbouwen .
o nee eerst onder de kap klaarmaken en spuiten..
Nadere foto's volgen heb nog geen tijd gehad dus lag allemaal even stil .
moet alleen nog de bochten buigen voor de sprinter intercooler de retour dan.
flinke klus.
hebbie die steun nu al gekiekt? Ik wil wel rijden straks, als je er een maken kan.
vwbullit
25-03-2005, 17:33
sorry edward helemaal vergeten/.....
Komt er aan kiekjuh
kiekje maken is top, er een maken voor meneer melgers is beter. Des noods betaal ik je.
Zonder steun, geen (G60) gekreun!
vwbullit
25-03-2005, 18:49
ja ja maar zit zelf ook te kijken als die steun niet komt.
Buurman van mij is metaalbewerker en heeft heb netjes gelast
ik hoor het wel van je dan. Ik hou me zeker aanbevolen
vwbullit
29-03-2005, 17:44
zat ff goed te kijken. maar volgensmij kun je ook een inwendige hoek aan de orginele steun maken net zoals die we besteld hebben.
vwbullit
29-03-2005, 18:00
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=3042&stc=1
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=3042&stc=1
vwbullit
29-03-2005, 18:01
zoals dit bedoel ik
vwbullit
08-04-2005, 19:15
nou ben vanmorgen naar soesterberg geweest waar ze mijn motortje klaar gaan maken.
Ze hebben alles uitgedokterd
Komt 1 na grootste overmaat in . andere kleppies, max bewerkt, in en uitlaat en spruitstukken. nieuwe nok lagers ,pistons oliepomp alles balanceren uitwegen mmmmmmmmmmmmm kreeg wel kriebels vanmorgen.
Ook na dat ik de prijs hoorde hahah.
Maar ja daar zijn hobbies voor
mieuwe hydr stoters, keerringen noem maar op.
alles word lijngeboord dus het fijne van het fijne
zal een lekker vlot blokje worden.
Heb nog geen tijd gehad om daar naar die mannen heen te gaan vandaar dat dit topic ff rustig is geweest.
eind volgende week ff snel keuren en dan motor uitbouwen. oeeeeeeeeeeeeeeeeeeee dan einderlijk mn schatje dr in ffies inrijden en dan op jacht naar de nieuwe laser :eek: :eek: :eek:
o ja en een abbonement bij conti afsluiten ha ha
dan kan ik einderlijk ook is naar een meeting weer toe.
klasse.
btw kep zelf een steun gemaakt.
vwbullit
08-04-2005, 19:45
kutje ja. zou nog foto doen.
shame on me.
Maar is het gelukt
Ik denk dat ik ook met steuntje moet gaan rijden want klootzakken hebben hem nog niet binnen.
is het nu zo'n speciaal ding dan. zal dan wel.
Je heb toch wel min 5 mm staal genomen of niet??
wel doen hoor.
ja man, een of ander stevig 'L' vormig stuk metaal dat je aan de baksteun vast kan maken, kabel kan er net langs maar loopt niet aan ofzo. Alleen ff bijschafen want die zelfstellende koppelingskabel paste net niet. Ook leuk zo een kabel, wel mooi 54 eutjes, net als de km kabel...ook rete duur.
vwbullit
08-04-2005, 20:55
hahahah bijshavuh ken nie hahah.
Ja is rete duur.
Ben vanmorgen ook ff geschrokken moet alleen nog nieuwe drukgroep regelen ivm ballanceren dan heb ik echt ALLES nieuw.
en ja het is erugh krap met zo'n steuntje i know.
vwbullit
15-04-2005, 23:27
kut g lader is overleden.
Heb hem vanavond losgehaald om even te kijken is de verdinger weg gevreten.
Gewoon lijst afgebroken.
Gaat lekker allemaal maar goed .
Moet een andere verdringer hebben en de aanzuig gedeelte.
Anders was ik vandaag in belgie geweest bij peter.
is weer minder en dat net voor het weekend zit je weer met boze smoel hahah.
Dan maar lekker stappen zaterdag.
Rallye-VR6t
16-04-2005, 07:03
kut g lader is overleden.
Heb hem vanavond losgehaald om even te kijken is de verdinger weg gevreten.
Gewoon lijst afgebroken.
Gaat lekker allemaal maar goed .
Moet een andere verdringer hebben en de aanzuig gedeelte.
Anders was ik vandaag in belgie geweest bij peter.
is weer minder en dat net voor het weekend zit je weer met boze smoel hahah.
Dan maar lekker stappen zaterdag.
Heb je de lader gekocht zonder open te halen????
Dat is niet zo slim. Een verdringer vind je gewoon niet!
Voor 750euro op het corradoforum is er een gast Ruud, en die schijnt goed te zijn, en is open te bekijken.
vwbullit
16-04-2005, 19:17
ik weet het.
Ik was niet thuis op de g lader gebied.
is een leer voor volgende keer.
Peter zou ook voor me zoeken .
Er staat een gereviseerde verdringer op MP van G force maar heb daar geen goed gevoel bij.
vwleusden
16-04-2005, 22:56
Misschien MelG60 ? weet ook nog wel een adres in nederland, Erik de Leeuw uit Hagenstein (Vianen).
serge pot
17-04-2005, 09:20
turbo?
vwbullit
17-04-2005, 16:10
wat turbo sege??
Heb mel al geemaild hij heeft wat liggen.
zal toch een andere moeten hebben.
Kan daarna op mn gemak zoeken naar een verdringer en dan klaarmaken voor verkoop.
De rest is goed alleen verdringer is te ver heen.
vwbullit
17-04-2005, 16:11
Misschien MelG60 ? weet ook nog wel een adres in nederland, Erik de Leeuw uit Hagenstein (Vianen).
heb ik ook van gehoord .
zoals ik zij mel heeft nog wat liggen.
Bedank voor jullie recties
vwbullit
18-04-2005, 20:00
Heb een andere lader gevonden.
Nu zo snel mogelijk naar peter en dan komt er einderlijk wat schot in dit project.
Is jammer dat weinig tijd ervoor heb maar heeft gelukkig ook geen haast.
Maar begint wel te kriebelen nu het mooiere weer eraan komt.
Ben nu weer druk met caddy.
vwbullit
20-05-2005, 19:39
Zo weer nieuwe foto's
Er begint nu vaart in te komen.
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=4017&stc=1
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=4018&stc=1
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=4019&stc=1
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=4020&stc=1
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=4021&stc=1
vwbullit
20-05-2005, 19:42
deze type zuigers komen erin.
Kop is nog niet klaar moet nog verder bewerkt worden.
IS wel mooi om foto;s erbij te posten.
Heb ook setje grijze injectoren gekocht met computer.
Sachs powerclutch compleet.
Andere g lader die nog naar peter toe moet.
VErdere foto's volgen nog.
EN NOG STEEDS GEEN BAKSTEUN....
vwbullit
20-05-2005, 19:46
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=4022&stc=1
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=4023&stc=1
dit zijn pas kleppen 8 cm.
een 14 liter blok wel te verstaan staat ook bij mannessen in soesterberg.
vwbullit
20-05-2005, 19:50
zal wel een heerlijk soepel motor(tje) worden en vooral niet uitlenen.
Het is nog wachten tot deze type zuigers binnen zijn dan kan er met het onderblok aan de slag.
ziet er rigoreus uit man, enne die steun is ook nog niet geland in Uithoorn.
Ik was hem al bijna vergeten.
vwbullit
21-05-2005, 18:41
ja klopt jah.
Heb dan iedergeval een perfect blokje.
En hoorde vanmiddag bij de dealer dat er pas baksteunen gemaakt gaan worden wanneer er voldoende aanvragen zijn.
Bezopen vind ik het.
Ik moet alleen nog een buis hebben voor de sprinter intercooler.
Di emoet ik nog ff laten maken.
Heb zelf wel een pers maar ja krijg het niet zo mooi .
En trouwens de aandrijfassen van een pf zijn ook 10 cm aansluiting op de bak zoals bij een g60 ook.
Deze passen toch wel i.v.m krachten.
Neem aan dat deze het zelfde zijn.
Wie o wie weet dat.
anders heb ik nog wel een goede set aandrijfassen van me 16V KR.
Rallye-VR6t
21-05-2005, 19:35
ja klopt jah.
Heb dan iedergeval een perfect blokje.
En hoorde vanmiddag bij de dealer dat er pas baksteunen gemaakt gaan worden wanneer er voldoende aanvragen zijn.
Bezopen vind ik het.
Ik moet alleen nog een buis hebben voor de sprinter intercooler.
Di emoet ik nog ff laten maken.
Heb zelf wel een pers maar ja krijg het niet zo mooi .
En trouwens de aandrijfassen van een pf zijn ook 10 cm aansluiting op de bak zoals bij een g60 ook.
Deze passen toch wel i.v.m krachten.
Neem aan dat deze het zelfde zijn.
Wie o wie weet dat.
Pak je een andere baksteun, van een VR6.
Die zijn niet olie gevuld maar massief, ook niet verkeerd.
vwbullit
22-05-2005, 13:21
anders heb ik nog wel een goede set aandrijfassen van me 16V KR.
ik heb 2 stejes van een pf .
Passen doen ze wel. vroeg me alleen af of die assen allemaal het zelfde zijn.
Pak je een andere baksteun, van een VR6.
Die zijn niet olie gevuld maar massief, ook niet verkeerd.
VR6 heeft die baksteun niet die wij zoeken Andre.... :wink:
vwbullit
23-05-2005, 21:06
nee indd die is niet de goede.
Maar bedankt .
serge pot
23-05-2005, 21:10
ff over de grens bij een vw dealert binnen stappen .heb je meer kans op baksteunen
serge pot
23-05-2005, 21:10
of anders "de rie " in bennekom
Johan Fire and Ice
23-05-2005, 21:44
die heeft idd veel spul liggen
vwbullit
23-05-2005, 23:01
de rie in beneukum???
gaat ik ff doen jongens.
EN moet nog steeds ff grens over vragen.
Rallye-VR6t
24-05-2005, 06:16
VR6 heeft die baksteun niet die wij zoeken Andre.... :wink:
Welke baksteun bedoelen jullie dan?
Ik gebruik de massive steun van de VR6.
Deze zit normaal aan de bestuurderskant.
Bedoelen jullie die aan de bijrijderskant achter de motor?
Die is al lang niet meer leverbaar, geloof dat een half jaar terug een vriend van mij er ook eentje zocht.
steun voor mechanische koppeling, die smalle lange aan de bakkant.
Rallye-VR6t
24-05-2005, 06:25
steun voor mechanische koppeling, die smalle lange aan de bakkant.
Ok ik ben je nu volledig kwijt, heb je een onderdeelnummer?
Of bedoel je die metalen strip van je bak naar je motorsteun.
Wat bedoel je nu man... :confused:
:biggrin:
ja die, ik zal me er verder niet mee bemoeien. :wink:
vwbullit
24-05-2005, 18:01
357 199 356 is de onderdeelnummer.
groetjuhsss
Rallye-VR6t
24-05-2005, 18:20
357 199 356 is de onderdeelnummer.
groetjuhsss
Die vind je toch nog wel op de sloop?
En voor de koppeling heb je deze niet echt nodig hoor.
Ik heb deze wel op de golf1 maar niet nodig voor de koppeling.
vwbullit
24-05-2005, 19:41
op de sloop nergens hoor.
En hoezoo niet nodig.
Ik moet toch de kabel erin haken.
Heb je hem toevallig niet over ha ha.
Rallye-VR6t
24-05-2005, 21:11
op de sloop nergens hoor.
En hoezoo niet nodig.
Ik moet toch de kabel erin haken.
Heb je hem toevallig niet over ha ha.
Nee de bevestiging voor de kabel moet je zelf maken.
Daar is voor de golf 1 en 2 niet een standaard beugel voor van vw.
Kreatief met kurk... :p
vwbullit
25-05-2005, 22:37
jawel daarom nou deze baksteun haha.
Steuntje heb ik al voor op een ander das het probleem niet maar wil gewoon een orgi steun hebben.
Maar bedankt voor je reaktie
vwbullit
26-05-2005, 19:34
nou als het goed iskomen de grijze injectoren met computer ook een dezer dagen binnen.
Langzaam maar zeker komt het goed.
Moet alleen de intercooler pas maken tenminste moet er de koppelstukken cq pijp voor halen , maken.
Iemand tips?
gaat om sprinter intercooler!!!!!!!!!!!!!!! en o ja ik wil een afblaasklep.
WEL OF NIET DOEN.
ha man, ik heb nog een dikke lading IC pijpen, welke uitgang diameter heeft jou 180° buis? Kep er twee van 65 mm en 1 van 76mm.
vwbullit
26-05-2005, 22:39
zal even opmeten ed.
VOlgens mij is het 76 maar weet niet zeker.
vwbullit
28-05-2005, 14:32
heb een heel mooi wiel gezien voor mijn golf.
Wat is jullie mening en wie kan hem foto shoppen als hij dat wil heel graag.
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=4138&stc=1
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=4139&stc=1
rallyegolf driver
29-05-2005, 09:21
Injectoren en ECU zijn gepost!
hey, ik ziet dat jij dezelfde achterklep hebt als het type wat ik wil.
Zelf gemaakt????
vwbullit
29-05-2005, 11:55
Injectoren en ECU zijn gepost!
mooi kerel, zie ze wel verschijnen.
vwbullit
29-05-2005, 11:57
hey, ik ziet dat jij dezelfde achterklep hebt als het type wat ik wil.
Zelf gemaakt????
Is gewoon kwestie van wisser erafhalen en plaatje er inlassen.
Strakmaken en sprietzen JAHHHHHH..
Ik wil er persoonlijk weer een met een wisser maar dat de kunststof gedeelte in staal.
Dop dan wel ff je ruitensproeier slang af anders heb je lading water in je kofferbak ken je vissies houden.
Mazzel
caddygolow
29-05-2005, 22:05
dat is een 2 liter 8 klepper een agg motor.
Heb ik uit een toledo van 96.
Beste man is heen gegaan dmv ongeluk.
ik probeer ff fotootje van mn jeugdliefde te plaatsen. ALs ik 10.000 eurootjes moest neertellen om hem terug te krijgen deed ik dat direct.
Maar helaas .
Er is alles aan vernieuwd.
Achterschermen, achterpaneel, nieuwe deuren, voorschermen, voorfront,
Alles behalve dak en bodem.
Nieuw remmerij, wiel lagers e.d nieuwe wielen, draagarmen, nieuwe koni gas gevulde schroefset nieuw ellermeier kantel schuifdak electrisch.
Alle rubbers bouten noem maar op orgineel gehaald.
Assen laten poedercoaten, nieuw uitlaatsysteem.
Heeft een VERMOGEN gekost.
Echt zonde zonde.
En dan die lullo's bij het rdw, remmen test weg gedrag test al dat soort onzin.
Ik wilde 2 liter op kenteken hebben.
Had dat ook.
€€
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2435&stc=1
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2436&stc=1
Deze foto's zijn op speed en design gemaakt door de mokkels van color wonder of zoiets.
LEKKUHHRRRRRR OH
foto's van de restauratie alleen aan koets van 2 jaar zijn niet met digitaal genomen.
Probeer ze een dezer dagen in te scannen.
gr ben
P,s heb al contat gehad met roma. Ik heb ook alleen maar goede verhalen gehoord ook van dichtbij.
Maak een afspraak om t ekijken wat we gaan doen.
was jij dat toen der tijd ik heb wel eens achter jou gereden ik had toen een golf2 td i . kon je wel een stukie bijhouden maar op hogere snelheid niet meer hihi. was zekers netjes dat weet ik nog
vwbullit
29-05-2005, 22:28
heb je goed jah,
Heb daar mee een zeer groot ongeluk gehad.
Heb e rnog spijt van.
Al spaarcentjes weg .
Alles was nieuw aan die auto.
Leuk heh dat je deze nog kent.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=61230&item=7975978328&rd=1
serge pot
31-05-2005, 21:25
heb je goed jah,
Heb daar mee een zeer groot ongeluk gehad.
Heb e rnog spijt van.
Al spaarcentjes weg .
Alles was nieuw aan die auto.
Leuk heh dat je deze nog kent.
tja zelfs een overstekende lantaarn paal van rechts heeft voorrang :biggrin:
maar idd zonde ,dat was een net golfje ben
vwbullit
31-05-2005, 22:52
2 lantaarnpalen.
Botonnen poer.
Straatbord en stilstaan tegen 3de paal. die nog wel licht gaf.
Gelukkig all risk en gelukkig getaxeerd.
vwbullit
31-05-2005, 22:54
grijze injectores zijn binnen met computer.
HOLLEE
grijzen injectoren zijn nuttig vanaf 300pk is mij verteld.
Heb jij 300pk aan boord?
Rallye-VR6t
03-06-2005, 06:29
grijzen injectoren zijn nuttig vanaf 300pk is mij verteld.
Heb jij 300pk aan boord?
Nee, de standaard groene zijn aan hun max dutycycle bij een 225pk.
(op standaard benzine druk)
Grijs houdt het iets langer vol, maar 300pk op de 305 cc is niet veilig.
Dan zul je de brandstofdruk flink moeten opschroeven.
En daar houden injectoren niet van, en je krijgt problemen bij lage toerentallen.
(denk aan APK)
Zelf heb ik nu 385cc injectoren voor de motor.
vwbullit
03-06-2005, 20:44
moet hem toch eerst inrijden voordat hij gechiped gaat worden.
Er is zoveel aangepast nu dat ik begod niet weet hoeveel pk eruit komt.
Misschien moet ik terzijdertijd ook wel zwaardere hebben.
Injectoren zien er netjes uit gereinigd en wel.
Maar deze grijze injectoren kunnen toch op de stadaard benzine druk of moet ik dat verzwaren? ?
Is de orginele computer die bij de grijze zit ook anders dan een standaard g60 computer??
Rallye-VR6t
04-06-2005, 06:40
moet hem toch eerst inrijden voordat hij gechiped gaat worden.
Er is zoveel aangepast nu dat ik begod niet weet hoeveel pk eruit komt.
Misschien moet ik terzijdertijd ook wel zwaardere hebben.
Injectoren zien er netjes uit gereinigd en wel.
Maar deze grijze injectoren kunnen toch op de stadaard benzine druk of moet ik dat verzwaren? ?
Is de orginele computer die bij de grijze zit ook anders dan een standaard g60 computer??
Grijze injectoren kunnen met de normale brandstofdruk rijden.
En een speciale computer??? Ik rij al 4 jaar verschillende kasten op grijze injectoren. Is een leuk verhaal, maar er klopt niet veel van.
Tevens heeft een vriend van mij een G60 golf die is geleverd met standaard grijze injectoren, en de computer is exact gelijk aan de mijne die ik heb.
Voor de info ik heb 4 computers thuis.
Zijn wel degelijk verschillen tussen originele eproms voor grijze en groene injectoren, als je eens in noodloop komt kom je daar wel achter :) Voor de rest is het idd een overtrokken verhaal bv het verschil in impedantie maakt geen fluit uit. Ik heb 276krukaspk's gehaalt met die grijze injectoren op meer dan 4bar raildruk, injectoren stonden op hun max. Ik zou trouwens nooit oude injectoren gebruiken en al helemaal niet als het meergaats injectoren zijn, raakt er een verstopt oid dan rook je je motor op.
vwbullit
05-06-2005, 17:34
dus jou advies mel.?
Niet deze erin doen.
Wat dan wel..
Nieuwe kopen, 315cc voor 250pk 400cc of 440 voor meer.
serge pot
05-06-2005, 20:40
euhmzz mel hoe en wat inlaat ruil betreft ?(oftopic)
te grote injectoren kan idd tot motorschade lijden
vwbullit
18-06-2005, 19:07
zo vandaag naar belgie geweest naar Peter.
heb nu een super fris ladertje.
die jongen neemt echt de tijd om het perfect te doen.
Aanrader.
Nu even een laderhelft zoeken voor de andere lader en dan laat ik die ook reviseren bij peter en houd hem als reserve.
400 cc injectoren zijn in bestelling.
Had in de planning om met de zomer te rijden maar is allemaal wat uitgelopen.
Enige wat ik moet maken zijn de bochten voor de intercooler maar moet eerst de moter hebben ingebouwd.
das die kan ik nog niet op maat maken.
Maar wat een kut wegen daar in belgie maargoed dat ik de steelies onder de caddy heb staan nu..
kan je wel zeggen dat je een compleet nieuwe motor hebt nu alleen de omhulsel is oud.
toch wel lekker gevoel dat je geen ergenis van een ander meer hebt nu.
van o wat zale r nu weer stuk gaan.
Hoop snel wat foto's te plaatsen .
kijk aan, menneer is nog steeds bezig.
Maar wat lees is nu? Is je motor nog niet ingebouwd dan?
vwbullit
19-06-2005, 21:30
neen edje de zuigers zijn nog niet binnen..
en heb ook totaal geen tijd ervoor ben echt mega druk op moment.
krijg je als je voor je eigen werk heh.
maar heb alles klaar alleen wachten op die dingen en dan kan ik hem in bouwen.
geduld is schone zaak
serge pot
19-06-2005, 21:32
geduld een schone zaak of volle luier :D
vwbullit
19-06-2005, 21:33
hahahha alle 2
zal de broek wel vol hebben als i eklaar is maar dan van een stijve harry
serge pot
19-06-2005, 21:34
ben benieuwd ,niet naar je harry of volle luier ,maar naar het effect
vwbullit
19-06-2005, 21:36
jah ik ook maar ja zal het wel te zien krijgen dan
maar mn harry wil je niet zien is net een 400 cc verstuiver hahah met 5 bar werksruk hahahah.
dus als je je ogen wil laten laseren moet je wel kijken.
serge pot
19-06-2005, 21:38
dat krijg je als vrij gezel he ? :D
vwbullit
19-06-2005, 21:41
Ha Ha
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.