View Full Version : Dillema! Alweer een andere auto!
Jongens!! Dilemma!
Ik reed voorheen altijd GOLF MK IV 1.9 TDI, omdat ik elk jaar zo'n 60000 km reed. Begin dit jaar de MK4 verkocht en een audi A3 TDI gekocht.
Nu heb ik een nieuwe baan, en ga nog maar heel weinig km's rijden! +/- 10000 km per jaar. Dan wordt de diesel mij echt te duur.
Ik zit na te denken om tzt de A3 te verkopen en weer terug naar een MKIV.
Dan heb ik 2 opties, een 1.8T, 2.0 of een 2.3 V5..
Wat zijn jullie adviezen hierover? Wat verbruikt een 1.8T en een 2.3 V5 nou in werkelijkheid?! Etc..
Ofterwijl: Wat zouden jullie doen?!
Ik rij een 2.3 V5 en haal met gemak de 1:10 in de stad en 1: 12 a 13 op de snelweg.
dus zo duur rijdt hij echt niet en mooi rustig met een roffel.
succes.
HannoverEdition
26-02-2011, 15:25
je kan de diesel ook gewoon houden,
voordeel is dan dat er voor een diesel niet veel km's bij komen,dus voor de verkoop over jaartje of 2 altijd gunstig ;)
en voordeel 2 is dat je maar 1 x in de maand,of zelfs 1 x in de 2 maand hoeft te tanken :D
HannoverEdition
26-02-2011, 15:27
Ik rij een 2.3 V5 en haal met gemak de 1:10 in de stad en 1: 12 a 13 op de snelweg.
dus zo duur rijdt hij echt niet en mooi rustig met een roffel.
succes.
Wat rij jij als je normaal rijdt.op een volle tank dan?
En wta doet tegnwoordig een volle tank benzine.ik zit nu met diesel gemiddeld een volle tank op €60,- en rij daar gemiddeld 7 a 800 km op
je kan de diesel ook gewoon houden,
voordeel is dan dat er voor een diesel niet veel km's bij komen,dus voor de verkoop over jaartje of 2 altijd gunstig ;)
en voordeel 2 is dat je maar 1 x in de maand,of zelfs 1 x in de 2 maand hoeft te tanken :D
voor de maandelijkse wegenbelasting kan ik me goed voorstellen dat hij terug naar benzine wil..
Voor het geluid zou ik een 2.3 nemen...
Erwin G60
26-02-2011, 17:41
Wij hebben een passat Vr5 automaat maar op korte stukjes halen we net 1 op 8.5 a 9 en lange stukken 1 op 10 a 11.
Ik zou voor een 1.8 T gaan !! Elekrtronica desnoods wat laten upgraden en je hebt een super auto !!
Bij de 1.8T heb je meer kans dat de turbo ooit vervangen moet worden...
Maar hij is wel iets sneller dan de 2.3 V5
patjetta
26-02-2011, 21:31
Als je je turbo altijd goed warm rijd en af laat koelen en als je gewoon op tijd de beurtjes uit laat voeren kan een turbo ook 4 ton mee.
(En een turbo is makkelijk op te voeren tot 200 pk met een chipje.) :tongue:
Dat is dan toch een mooi excuus om er meteen een grotere turbo op te bouwen? ;)
zoveel goedkoper zal je niet uit zijn door bij 10k benzine te gaan rijden lijkt mij. Om voor die paar tientjes per jaar nu speciaal een andere auto te kopen...
Erwin G60
27-02-2011, 09:03
En het nadeel van een V5 is de ketting die kan knappen daar weet ik alles van en dat is zeker niet goedkoop dan koop ik denk ik nog liever een nieuwe turbo :thumbup:
En het nadeel van een V5 is de ketting die kan knappen daar weet ik alles van en dat is zeker niet goedkoop dan koop ik denk ik nog liever een nieuwe turbo :thumbup:
Dat is niet zo'n probleem.. Kan alles zelf, is mijn dagelijkse werk;)
Turbo is idd maar net hoe er mee omgegaan is, en een andere zit er ook zo weer op..
Ik ben namelijk aan het rekenen geslagen, als ik ga carpoolen, rijdt ik in de maand nog maar 300 km woon-werk verkeer. (10x 30 km)
Dat betekend dus 3600km per jaar woon-werk verkeer.
Daarnaast heb ik straks ook nog een oldtimertje erbij, dus de prive km's zullen ook niet schrikbarend zijn!
je kan ook een fiets kopen...
Ofterwijl: Wat zouden jullie doen?!
iets kopen wat je zelf leuk vind....ipv wat door de rest van het forum geadviseerd word/leuk gevonden word.
Precies wat Gerben zegt; iets kopen wat je zelf leuk vind ;)
Als ik 10k per jaar zou rijden zou ik iets met 4 ringen en 5, 6 of 8 cilinders kopen :)
zoveel goedkoper zal je niet uit zijn door bij 10k benzine te gaan rijden lijkt mij. Om voor die paar tientjes per jaar nu speciaal een andere auto te kopen...
heb jij wel een idee wat het kosten verschil is tussen benzine en diesel??
als je ff een gemiddeld gewicht pakt van 1200 kg
dan scheelt het 580 euro per jaar alleen al in wegenbelasting..
tel daar bij dat een diesel meestal duurder is in verzekering, ivm het "meestal"meer kms maken en dus meer risico....
kan ik me goed voorstellen dat je dan op zoek gaat naar iets anders..
Precies wat Gerben zegt; iets kopen wat je zelf leuk vind ;)
Als ik 10k per jaar zou rijden zou ik iets met 4 ringen en 5, 6 of 8 cilinders kopen :)
daar kan ik me dan wel weer in vinden :thumbup:
ik zou een bussie nemen aangezien je nu ook een nieuwe vriending hebt :D :cool:
en anders ga je toch in je groene race kevert rijden voor die paar km per jaar :thumbup:
gr pieter.
Voor die KMetjes die jij gaat rijden zo ik idd ook maar gaan kijken voor een 6 of 8 pitter van de firma met 4 ringen.... :D
Maar aan de andere kant een oldtimer voor deze afstanden is het goedkoopst denk ik (ex onderhoud) :)
Ik heb zelf een V5 gereden en mij beviel het prima, maar 1:12 heb ik nooit gehaald eerder 1:10 inclusief stad en snelweg.... :rolleyes:
heb jij wel een idee wat het kosten verschil is tussen benzine en diesel
als je ff een gemiddeld gewicht pakt van 1200 kg
dan scheelt het 580 euro per jaar alleen al in wegenbelasting..
tel daar bij dat een diesel meestal duurder is in verzekering, ivm het "meestal"meer kms maken en dus meer risico....
kan ik me goed voorstellen dat je dan op zoek gaat naar iets anders..
je vergeet nog even de prijs van een liter benzine... En de aanschaf van een andere auto...
dan nog gaat het meer schelen als een paar tientjes ..verschil in literprijzen is ook niet meer wat het geweest is..
de aanschaf van een andere auto"hoeft"niets te kosten..als je dezelfde waarde als de opbrengst van de A3 gebruikt.
ik zou een bussie nemen aangezien je nu ook een nieuwe vriending hebt :D :cool:
en anders ga je toch in je groene race kevert rijden voor die paar km per jaar :thumbup:
gr pieter.
Ehm nieuwe vriending? :eek: :wow: ;)
:) Idd, plan is om de A3 te verkopen en voor dat geld weer een V5 terug te kopen, moet kunnen.
Vette audi 200 kopen Sjoerd, ik weet nog wel 1 ;)
Vette audi 200 kopen Sjoerd, ik weet nog wel 1 ;)
Mm, die 200 van jouw is niet vet... :P Of bedoelen we nu vet lelijk :D :D Dan heb je helemaal gelijk :D :D :screwy:
Arreslee is belastingvrij :D
Denk dat het aantal km's dat je rijdt, je nog wel tegen kan vallen. Minder reistijd naar het werk = meer vrije tijd = meer privékm's!
Maar je kan nu wel eens kijken naar een benzineauto die je echt leuk vindt natuurlijk... van't voorjaar de A3 in de bingo, tijdelijk in de oldtimer rijden (of Nijp huurauto) en even de tijd nemen om voor de winter iets te zoeken wat je echt leuk vindt.
Jens
mk1diesel
09-03-2011, 23:16
je kan ook een fiets kopen...
:lmao: :lmao:
is natuurlijk ook een optie sjoerd
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.