View Full Version : rare diesel vraag?
stel ; ik koop een volkswagen met daarin een :
1100 cc
1300 cc
1500 cc
1600 cc
1800 cc
2000 cc
2200 cc
2500 cc
2800 cc
en ga maar door, en vervolgens vraag ik hoe die sneller kan, zegt iedereen of de meeste RVS spruitstuk, uitlaat lijn volledig RVS, andere nokkenas,
bij een diesel hoor ik dat nooit,
is dat omdat iedereen zegt lepel dan maar een TDI in je polo 1.9D,
of is dat gewoon omdat er geen andere nokkenassen zijn of RVS spruitstukken voor een diesel?
patjetta
02-03-2011, 17:43
Voor de diesels worden bijna geen andere spruitstukken gemaakt.
En dit is ook niet gelijk nodig als je meer vermogen wilt.
Zeker bij een turbo diesel heeft het weinig nut.
Je kan bij een oude diesel beter je brandstof pomp wat opschroeven en zo gemiddelt 10 pk winnen.
Of bij een wat nieuwere tdi o.i.d. latten chippen.
Jonge, met een diesel heb je verder gewoon niks nodig.
jettaracing
02-03-2011, 18:22
En zeker of het nut heeft bij een diesel ! Gooi maar eens de kat leeg bij een turbodiesel,en een dikkere downpipe vanaf de turbo eronder,dan merk je wel verschil !
En ook voor de diesels zijn er wel andere nokkenassen hoor ,alleen zijn die erg duur ,in verhouding tot het vermogen wat je er extra mee wint .
Ik heb bij mijn jetta de hele uitlaat van RVS (turbodiesel) en dan merk je heel wat verschil tov de oude originele uitlaat !
patjetta
02-03-2011, 18:24
Sorry ik had het over het spruitstuk.
Vanaf de turbo heeft het wel zin inderdaad.
Maar voor de turbo weinig.
Verder een open inlaat scheelt ook wel wat en een grote intercooler helpt ook veel mee.
Maar echt veel meer heb je niet nodig.
dikke downpipe word vaker gedaan hoor.
Nokkenstokken van een diesel heb ik geen verstand van.
ja maar dan zit je inderdaad met het verhaal : vanaf de turbo, helaas gaat het om een 1.9D dus geen TDI TD of SDI, ik heb zoals wytse ook zegt wel eens wat gehoord over dat het spruitstuk en RVS uitlaat heel veel verchil kan maken bij een diesel, maar vooral het gebeuren rond een conventionele 1.9D hoor je niets over, dat was meer de richting die ik op wou met mijn vraag, neemt niet weg dat ik de rest van de posts niet interesant vindt ;)
patjetta
02-03-2011, 20:27
Waarom zoek je dan geen 1.9 td?
http://pic50.picturetrail.com:80/VOL1638/7390621/23125309/385547890.jpg
Zocht je zoiets? :D
damn zo'n spruitstuk zou ik alleen al monteren voor de looks :P.
oeh knap stukje staal :)
de reden dat ik geen TD zoek is omdat ik nu een goeie diesel heb uit '98 met maar 195.xxx op de teller, dat is voor een diesel een hele lage km stand, dus mijn motor moet dan nog 2 ton aankunnen, bij een andere motor zit je vaak met een hogere km stand, en dat wil ik niet, vandaar.
mark89769
03-03-2011, 18:42
schroef de dieselpomp maar is op, scheelt wel een stukkie vermogen :thumbup:
neej dat kan niet want ik heb een vaynes dieselpomp, daar kan je helemaal niks mee, alleen hopen dat ie heel blijft
MauSeR35
09-03-2011, 19:24
brandstofpomp vervangen door een waar dat wel bij kan en dan gelijk een turbotje er bij?
of anders gewoon wennen aan dat t traag is waarschijnlijk..?
Robbbert
09-03-2011, 20:03
Spoilers en stickers :D
ja en de bestuurdersstoel in ambulance stand en een petje op,
wennen dat ie traag is? nouja zo erg traag vindt ik hem niet, vindt het alleen raar dat er voor een diesel zo weinig is, en ombouwen naar 1.9TDI gaat hem al helemaal niet worden, dan bouw ik hem nog liever om naar een 1.6 TD, GTD of GTD met intercooler.
mark89769
11-03-2011, 21:31
uit een 1.6GTD met intercooler is toch wel leuk vermogen te halen :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.