Log in

View Full Version : uitlaatbevestiging aan carbu ? 1.3 motor

jelle vda
02-03-2011, 20:22
beste volksforummers ,
zit met paar kleine probleempjes na het vervangen van men koppeling .
de motor heeft een kleine halve dag schuin gehangen om de versnellingsbak te demonteren en te monteren nadien lekt hij onder de carbu , het is een koelvloeistof lek , is dit volgens jullie gewoon een dichting of ..
waar hij lekt is aangegeven met het rode cirkeltje :thumbup:
maar vind het zo raar staat al 2 weken in de garage geen problemen heeft een paar keer gedraait , dan de motor is kantelen en hij lekt :screwy:

http://i860.photobucket.com/albums/ab166/jelle_vda/algemeen/foto0025.jpg

nu het 2de probleem,
vanop de uitlaat zit een buisje dat ook naar de carbu gaat ( groen aangeduid )
maar flexibeltje was gescheurd , dus ok ik dacht de verwarming van de carbu , ik dat gatje toegelast op de uitlaat ..starten , klinkt alsof er geen uitlaat onderstaat , nu blaast hij uitlaatgassen langs dat buisje , dus eigenlijk via de carbu :screwy: :screwy: heeft iemand een idee hoe die uitlaatgassen daar dan komen ?
en mag dit buisje eventueel ook toegemaakt worden of is dit slecht voor de motor ?
ik dacht dat dit gewoon carbu verwarming was voor in de winter , maar is men zomer auto dus maakt niet zoveel uit ..

en als laatste vraag , kan ik nakijken of de motor nog de orginele uit het fabriek is , kan ik deze ergens vergelijken met nummers op het chassis ofzo ?
motorcode is wel correct maar zo zijn er zovele ..

alvast bedankt !
jelle

ThaDoctha
02-03-2011, 21:17
Als dat effectief koelvloeistof is dat aan die bout/moer hangt (is bevestiging van de voetpakking van de carbu), dan is de kans dat je spruitstuk gescheurd is? Maar dit is toch geen spruitstuk waar er koelvloeistof door gaat? Zeker dat het koelvloeistof is?, mss restant van benzine doordat de carbu schuin heeft gestaan?

Want het wordt verwarmd met die buis die naar de uitlaat gaat.

Die buis van uitlaat naar spruitstuk. Als je die afdopt op de uitlaat maakt die inderdaad nog een hels lawaai, ook stuk buis afdoppen, kan met een metalen plaatje tussen spruitsuk en buis te steken (is he simpelst denk ik zo) Buis gaat niet door de carbu, maar door het spruitsuk en zo naar je bovenblok (2middenste kleppen).

grtz

jelle vda
02-03-2011, 21:35
Als dat effectief koelvloeistof is dat aan die bout/moer hangt (is bevestiging van de voetpakking van de carbu), dan is de kans dat je spruitstuk gescheurd is? Maar dit is toch geen spruitstuk waar er koelvloeistof door gaat? Zeker dat het koelvloeistof is?, mss restant van benzine doordat de carbu schuin heeft gestaan?

Want het wordt verwarmd met die buis die naar de uitlaat gaat.

Die buis van uitlaat naar spruitstuk. Als je die afdopt op de uitlaat maakt die inderdaad nog een hels lawaai, ook stuk buis afdoppen, kan met een metalen plaatje tussen spruitsuk en buis te steken (is he simpelst denk ik zo) Buis gaat niet door de carbu, maar door het spruitsuk en zo naar je bovenblok (2middenste kleppen).

grtz

heb geen idee hoe dat dit spruitstuk ineen zit , ben helaas enkel maar 1800 8v blokjes gewoon , maar is echt wel koelvloeistof volgens mij want ruikt totaal niet naar benzine , morge eens reinigen en dan opnieuw afwachten

en als ik het goed begrijpt gaat een groot deel van de uitlaatgassen door de uitlaat zoals het hoort , maar een klein deel dwars door de cilinderkop en dan via het inlaatspruitstuk ( zag idd op etka 2 extra gaten ) naar dat buisje omdan samen te komen waar hij gescheurd was ?

alvast enorm bedankt voor de uitleg n hierdoor heb ik weer bijgeleerd :thumbup: