jelle vda
02-03-2011, 20:22
beste volksforummers ,
zit met paar kleine probleempjes na het vervangen van men koppeling .
de motor heeft een kleine halve dag schuin gehangen om de versnellingsbak te demonteren en te monteren nadien lekt hij onder de carbu , het is een koelvloeistof lek , is dit volgens jullie gewoon een dichting of ..
waar hij lekt is aangegeven met het rode cirkeltje :thumbup:
maar vind het zo raar staat al 2 weken in de garage geen problemen heeft een paar keer gedraait , dan de motor is kantelen en hij lekt :screwy:
http://i860.photobucket.com/albums/ab166/jelle_vda/algemeen/foto0025.jpg
nu het 2de probleem,
vanop de uitlaat zit een buisje dat ook naar de carbu gaat ( groen aangeduid )
maar flexibeltje was gescheurd , dus ok ik dacht de verwarming van de carbu , ik dat gatje toegelast op de uitlaat ..starten , klinkt alsof er geen uitlaat onderstaat , nu blaast hij uitlaatgassen langs dat buisje , dus eigenlijk via de carbu :screwy: :screwy: heeft iemand een idee hoe die uitlaatgassen daar dan komen ?
en mag dit buisje eventueel ook toegemaakt worden of is dit slecht voor de motor ?
ik dacht dat dit gewoon carbu verwarming was voor in de winter , maar is men zomer auto dus maakt niet zoveel uit ..
en als laatste vraag , kan ik nakijken of de motor nog de orginele uit het fabriek is , kan ik deze ergens vergelijken met nummers op het chassis ofzo ?
motorcode is wel correct maar zo zijn er zovele ..
alvast bedankt !
jelle
zit met paar kleine probleempjes na het vervangen van men koppeling .
de motor heeft een kleine halve dag schuin gehangen om de versnellingsbak te demonteren en te monteren nadien lekt hij onder de carbu , het is een koelvloeistof lek , is dit volgens jullie gewoon een dichting of ..
waar hij lekt is aangegeven met het rode cirkeltje :thumbup:
maar vind het zo raar staat al 2 weken in de garage geen problemen heeft een paar keer gedraait , dan de motor is kantelen en hij lekt :screwy:
http://i860.photobucket.com/albums/ab166/jelle_vda/algemeen/foto0025.jpg
nu het 2de probleem,
vanop de uitlaat zit een buisje dat ook naar de carbu gaat ( groen aangeduid )
maar flexibeltje was gescheurd , dus ok ik dacht de verwarming van de carbu , ik dat gatje toegelast op de uitlaat ..starten , klinkt alsof er geen uitlaat onderstaat , nu blaast hij uitlaatgassen langs dat buisje , dus eigenlijk via de carbu :screwy: :screwy: heeft iemand een idee hoe die uitlaatgassen daar dan komen ?
en mag dit buisje eventueel ook toegemaakt worden of is dit slecht voor de motor ?
ik dacht dat dit gewoon carbu verwarming was voor in de winter , maar is men zomer auto dus maakt niet zoveel uit ..
en als laatste vraag , kan ik nakijken of de motor nog de orginele uit het fabriek is , kan ik deze ergens vergelijken met nummers op het chassis ofzo ?
motorcode is wel correct maar zo zijn er zovele ..
alvast bedankt !
jelle