PDA

View Full Version : speling op ruit in deur

jelle vda
10-03-2011, 21:41
hallo hallo ,
heb al ganse avond gezocht maar zal hier nu maar eens posten ( was zo goed als zeker dat iemand me was voorgegaan maar vind het niet )

bij aankoop van men jetta ging de linkse ruit heel makkelijk naar beneden , maar zeer stroef naar boven en ze kantelde een beetje naar achteren ,
als je met de hand hielp ging het wel

dus heb het deurpaneel er alvast uitgehaald en daar miszie ik niets aan , zag wel 2 boutjes onderaan de ruit die stonden wat losjes , deze vastgezet maar nog altijd even erg :(

heb al van iemand gehoord van rubbertjes met speling op ofzoiets ?
iemand een idee ?
het systeem van een cabrio ken ik wel redelijk maar dat was meer een schaar principe , dit zit echt totaal anders in elkaar :screwy:

oja gaat trouwens over een jetta 1 , 2 deurs uit '82

alvast bedankt
jelle

jelle vda
12-03-2011, 16:37
niemand :(

rousf
13-03-2011, 12:57
niemand :(

Jelle, je raamrubber is gescheurd aan de binnenkant. Hierdoor kantelt je ruit waardoor hij niet goed omhoog gaat. Ik heb hetzelfde gehad. Heb het geprobeerd te repareren, maar er komt vrij veel kracht op dus de enige oplossing is het vervangen van je binnenste raamrubber...
Is een eitje want je kan het rubber zo vervangen zonder het raam eruit te halen.
Succes,
Fred

jelle vda
14-03-2011, 12:18
Jelle, je raamrubber is gescheurd aan de binnenkant. Hierdoor kantelt je ruit waardoor hij niet goed omhoog gaat. Ik heb hetzelfde gehad. Heb het geprobeerd te repareren, maar er komt vrij veel kracht op dus de enige oplossing is het vervangen van je binnenste raamrubber...
Is een eitje want je kan het rubber zo vervangen zonder het raam eruit te halen.
Succes,
Fred
bedankt voor het andwoord ,
maar welke rubber bedoel je precies ?
want heb al liggen kijken maar snap het niet zo goed :D :redface:
grtz

jelle vda
17-03-2011, 22:21
helaas nog eens een upje , nog steeds niet opgelost :rolleyes: :(

golfcabriolet
18-03-2011, 03:44
http://autopartmaster.com/imgbank/cat/vw/img.asp@mdl=001&unit=7A400095