PDA

View Full Version : Bekabeling KR mk1


Nielzz
10-03-2011, 22:54
Hallo,

Ik heb een mk1 cabrio met KR.
Nu heb ik vorige week het dashboard gedemonteerd.. maar diegene die het blok heeft ingebouwd heeft 1 ding niet zo handig gedaan.
De stekker die vanaf relai 244 loopt richting bobine is geen stekker maar losse draadjes met AMP stekkertjes. Die kan je dus verwisselen met elkaar. En dat is helaas ook gebeurd omdat er ze ernorm los in zaten
Weet iemand welke kleur op welke aansluiting moet.
http://img703.imageshack.us/img703/1072/img0576c.jpg

staande golf
10-03-2011, 23:06
Zijn die draden met de die kabelschoentjes wel orgineel?

Nielzz
10-03-2011, 23:17
Het deel links op de foto zal afkomstig zijn uit een mk2 gti, dat rechtse deel is wel orginelr bekabeling maar of dat normaal daar ook zo zit durf ik niet te zeggen..
Die met de losse stekkers erop denk ik niet maar die komen vanaf relai 244 dus als iemand dat toevallig los heeft liggen zou ik het erg graag willen weten.. De auto vonkt namelijk niet meer

Sjeesbeest
11-03-2011, 11:09
relais 244 heeft niets met de vonk te maken, deze regelt alleen het stationeertoerental. Die draden zijn niet orgineel dat is zeker.
Ik heb, voor dat ik mijn mk1 16v kr omgebouwd heb naar carbs, foto's
van stekkers en 1 ervan is volgens mij net te zien wat jij wil zien denk ik.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/03/11/1299822553-010.jpg

Meet eens bij je verdeler of je spanning hebt op de buitenste 2 draden, dit zou
12V moeten zijn. De middelste is de schakeldraad die naar de ECU gaat. Dit is
nagenoeg niet te meten maar met een 12V LED is het wel zichtbaar als je de
motor zou starten of als je even het ontstekingshuis demonteert en er dan een
slinger aangeeft (wel ff de middelste bobine kabel losnemen op de verdeler)

Nielzz
11-03-2011, 19:07
relais 244 heeft niets met de vonk te maken, deze regelt alleen het stationeertoerental. Die draden zijn niet orgineel dat is zeker.
Ik heb, voor dat ik mijn mk1 16v kr omgebouwd heb naar carbs, foto's
van stekkers en 1 ervan is volgens mij net te zien wat jij wil zien denk ik.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/03/11/1299822553-010.jpg

Meet eens bij je verdeler of je spanning hebt op de buitenste 2 draden, dit zou
12V moeten zijn. De middelste is de schakeldraad die naar de ECU gaat. Dit is
nagenoeg niet te meten maar met een 12V LED is het wel zichtbaar als je de
motor zou starten of als je even het ontstekingshuis demonteert en er dan een
slinger aangeeft (wel ff de middelste bobine kabel losnemen op de verdeler)
Super dat is wat ik nodig heb. Ik zal begin volgende eens kijken of die weer wilt starten als ik die weer goed aansluit.. Anders idd ff alles doormeten