kiwi-gti
11-03-2011, 20:43
Ik ga morgen kijken bij een Belgische auto, eerste toelating 1-1993.
Nu ben ik benieuwd naar de kosten bij import naar Nederland, aangezien er het afgelopen jaar het een en ander veranderd is.
BPM berekening op basis van CO2 uitstoot ( hield men dat toen bij, of meet men nu wat de CO2 uitstoot van een auto uit 1993 was? ).
Geldt die BPM over CO2 uitstoot ook bij oudere auto's en hoe wordt deze dan bepaalt? In die tijd waren daar niet altijd opgaves van van de fabrikant?
Klopt het dat er anno 2011 geen rest-BMP meer is na 13 jaar? Dus bij een auto van 1993 € 0,- rest BPM op die basis en misschien nog wat voor CO2 belasting?
Was in '93 een dure auto, dus 10% rest BPM zou kunnen betekenen dat import minder interessant is dan een Nederlandse auto kopen.
Wie kan meer duidelijkheid geven? Alvast bedankt :thumbup:
Nu ben ik benieuwd naar de kosten bij import naar Nederland, aangezien er het afgelopen jaar het een en ander veranderd is.
BPM berekening op basis van CO2 uitstoot ( hield men dat toen bij, of meet men nu wat de CO2 uitstoot van een auto uit 1993 was? ).
Geldt die BPM over CO2 uitstoot ook bij oudere auto's en hoe wordt deze dan bepaalt? In die tijd waren daar niet altijd opgaves van van de fabrikant?
Klopt het dat er anno 2011 geen rest-BMP meer is na 13 jaar? Dus bij een auto van 1993 € 0,- rest BPM op die basis en misschien nog wat voor CO2 belasting?
Was in '93 een dure auto, dus 10% rest BPM zou kunnen betekenen dat import minder interessant is dan een Nederlandse auto kopen.
Wie kan meer duidelijkheid geven? Alvast bedankt :thumbup: