PDA

View Full Version : vraag m.b.t. verdunnen verf


h6yes
11-03-2011, 23:07
Hallo medeforummers,

Ik heb een vraag m.b.t. verf om mijn mk2 mee te rollen. Doordat ik superenthousiast ben geworden door alle mooie gerolde vw's op volksforum wil ik het zelf ook gaan proberen.

Nu heb ik een vraag m.b.t. de te gebruiken verf.

Ik heb bij Hornbach van het eigen merk High Solid Alkydlak gekocht, zijdeglans zilvergrijs.

Zou ik dit nog moeten verdunnen ? En waarmee ?

Ik kon zo 1,2,3 geen antwoord vinden op het forum.

De Pul
11-03-2011, 23:09
dat kun je volgens mij beter niet verdunnen.mooiste resultaat krijg je als je in een lekker verwarmde ruimte gaat rollen,dan vloeit het lekker.

h6yes
12-03-2011, 08:23
Oke super,

Op mijn werk heb ik de beschikking over een verwarmde hal met vloerverwarming dus dat zit wel snor.

Ga er mee aan de slag!

monark
12-03-2011, 08:43
als je 2 lagen moet rollen ivm dekking dan zou ik de eerste laag 5 tot 10 % verdunnen en ik praat uit ervaring.

gr pieter.

De Pul
12-03-2011, 12:57
dat zou kunnen,mij is het altijd nog in 1 laag gelukt dus zover reikt mijn ervaring niet.

h6yes
12-03-2011, 16:55
Dan nog een laatste vraag over de te gebruiken roller. De meningen hierin verschillen nogal. Mijn ervaring met viltrollers is dat ze nogal pluizen. Dit is echter gebaseerd op het schilderen van deuren in huis. Wat vinden jullie ?

De Pul
12-03-2011, 17:41
ik gebruik altijd die hele dunne viltrollertjes,die haal ik bij een jachtonderhoudsbedrijf hier.die schuimrollers is niks,krijg je veel te snel sinaasappelhuid.

h6yes
12-03-2011, 17:56
Oke, nou jij hebt volgens mij veel ervaring, dus kies ik voor deze! Pluizen ze niet ? Ik kan hier wel ff naar de betere verfspeciaalzaak gaan vragen. :thumbup:

De Pul
12-03-2011, 18:09
als je zo'n goedkoop grafding van de formido neemt wel,die goede niet.

wat heet veel ervaring,stuk of 5 gedaan.

Benji
12-03-2011, 19:59
ik gebruik altijd die hele dunne viltrollertjes,die haal ik bij een jachtonderhoudsbedrijf hier.die schuimrollers is niks,krijg je veel te snel sinaasappelhuid.

Dat krijg je.... als je niet verdund. Geloof mij maar, op blikwerk werkt een schuifroller 20x beter. Opzetten is moeilijker, maar het vloeit gemakkelijker.
Verdunnen zal inderdaad zo'n 5 tot 10% zijn, maar dat verschilt per lak. Wanneer het gemakkelijk rolt en redelijk snel glad trekt is het goed :thumbup: En verdunnen met Terpentine uiteraard.

De Pul
13-03-2011, 00:46
ik geloof jou meteen,jij bent de masterroller;)
ga binnenkort m'n mk3 rollen,probeer ik het eens op jouw manier.

Benji
13-03-2011, 10:11
:thumbup: Dat gaat zeker lukken. Gewoon geen grondverf gebruiken, dat is funest ;)

h6yes
13-03-2011, 11:23
Een onderlinge strijd tussen de rollers. Ik stel voor om een foto te posten van ieder. Kunnen we gelijk het resultaat zien!

Marcski
15-03-2011, 11:59
Dat krijg je.... als je niet verdund. Geloof mij maar, op blikwerk werkt een schuifroller 20x beter. Opzetten is moeilijker, maar het vloeit gemakkelijker.
Verdunnen zal inderdaad zo'n 5 tot 10% zijn, maar dat verschilt per lak. Wanneer het gemakkelijk rolt en redelijk snel glad trekt is het goed :thumbup: En verdunnen met Terpentine uiteraard.

nog advies voor een specifieke schuimroller?

Benji
15-03-2011, 17:10
Ik gebruik meestal die van Copenhagen Gold met afgeronde hoeken. Die werken iets streeplozer. Nadeel is wel dat je minder goed in de hoekjes kan komen.

h6yes
22-03-2011, 19:49
Na wat wikken en wegen heb ik toch maar besloten mijn MK2 te spuiten. Ik heb via een relatie een verfspuit bemachtigd. Compressor die voldoende druk levert met een 25 ltr. tank heb ik. Geen ruimte met stofafzuiging.

Dit zal net als rollen niet heel eenvoudig worden, maar heb er uiteindelijk toch een beter gevoel bij. Nu is mijn volgende vraag, geheel in de style van dit topic; wat voor een verf adviseren jullie ? Moet ik echt superdure autolack gebruiken of volstaat de door mij aangeschafte alklydverf ? Ik neem aan dat verdunnen nu wel een pre is.