View Full Version : GTI '83 MFA/Geboortebewijs
Ik ben gisteren naar een Golf I GTI wezen kijken, van 20 september '83.
Als ik goed geinformeerd ben is dat dus modeljaar '83, met de 1.8 motor.
Ook het MFA is dit jaar oor het eerst gebruikt, maar er zat helemaal geen MFA in! :confused: Weet iemand of dit klopt/kan?
Een optie zou zijn om het "geboortebewijs" op te vragen, maar ik weet niet hoe dat moet. Kan iemand me daarbij helpen?
Dank,
PeterZ
zat er geen mfa teller in of geen hendel voor de mfa?
zat er geen mfa teller in of geen hendel voor de mfa?
Geen teller en ook geen hendel. Heb trouwens nog iets bedacht: misschien is het een auto van modeljaar '82. Hij is wel geregistreerd in september, maar misschien is hij nog voor de vakantie/modelwisseling gemaakt....
Henk_Pigo
24-02-2005, 10:07
Dat zou ook kunnen ja... dat ie pas later op kenteken is gekomen. Dat zie je vaker, golfjes 1 van '84 zie je ook voorbijkomen
Dat is dan een zgn Rabbit
Dat is een uitloop model van de GTI 1.De normale Golf 2 was toen al leverbaar,maar GTI 2 nog niet.
Zijn de laatste maanden van 83 en de eerste maanden van 84 geleverd.
Hebben wel een 1.8 DX motor, maar geen getint glas,geen verstelbare spiegels, geen MFA, geen kuipstoelen (maar wel GTI stof).
Op kenteken is het ook gewoon een echte GTI.
Meeste hebben K kentekens. Zijn dus geen overjarige 82-ers.................productie datums en chassisnummer zijn van de laatste maanden van 83.
Mijn 84-er GTI 1 is er ook zo 1, met chassisnummer voor model 84,met een E ipv een D in het nummer...........
Henk_Pigo
24-02-2005, 12:44
Oh? Dat is ook voor het eerst dat ik dit hoor, nou ja weer wat geleerd :)
een org. NL Rabbit GTI is denk nog zeldzamer als een Pirelli GTI................maar een Rabbit is wel een kaal hok om te zien.............vandaar dat mijn Rabbit nu de Pirelli look heeft...
Pedaalemmer
24-02-2005, 18:11
dus die rabbits zijn eigenlijk gruwlijk k*t kwa uitrusting...waarom hebben ze al die opties niet erin gezet?
vwleusden
24-02-2005, 18:14
om de kostprijs zo laag mogelijk te houden denk ik anders zou men te snel een golf 2 kopen ;)
een org. NL Rabbit GTI is denk nog zeldzamer als een Pirelli GTI................maar een Rabbit is wel een kaal hok om te zien.............vandaar dat mijn Rabbit nu de Pirelli look heeft...
Auto is origineel NL, kenteken begint met KF. Was even bang dat het een 1.6 was, ben ik niet zo dol op. Verklaart trouwens ook waarom er Golf GTI 82 KW op het kentekenbewijs staat, voor 1.8. Neem aan dat er Golf GTI 81 KW staat bij een 1.6
Maar auto heeft wel wat liefde nodig, vooral binnenkant. Maar dat zal wel goed komen. :)
vwleusden
24-02-2005, 18:26
PeterZ.... waar staat die auto ? vind die datum wel leuk :)
20 September :D.. alleen ik ben van '80.
Pedaalemmer
24-02-2005, 19:28
zo ziet er goed uit voor een witte!
Ik wou net zeggen, dat het me haast onmogelijk lijkt................maar gelukkig komt Chris met de oplossing want mijn MK1 GTI is van September '82 en die heeft MFA !!!!
Grtz............. LRR
golfpowerrrr
25-02-2005, 23:16
mijn gti is ook van 1982 en heeft ook mfa,dus als ik het goed begrijp hebben ze dat dan later ingebouwd?
Als jij een Rabbit hebt Golfpowerrrrrrrr, dan wel. Anders standaard !!!!
GTI's uit 1982 kunnen model '83 zijn. Die zijn uiteraard de laatste maanden van '82 gebouwd...........vanaf sept. okt denk ik.
Dus die hebben ook MFA en een 1.8 dx
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.