Log in

View Full Version : Jos Verstappen en Jordan

Zestienkleppen
20-01-2004, 16:30
Het zit eraan te komen, dus ik denk ik open alvast een topic. Vanavond of morgen gaan we waarschijnlijk horen dat Jos Verstappen in de Formule 1 blijft en wel bij het team van Jordan.

I Hope so... :D

Zestienkleppen
20-01-2004, 16:32
Voor alle duidelijkheid, hier baseer ik het op:

van formule1nieuws.nl

De website grandprix.com stelt te weten dat Jos Verstappen vandaag zal worden aangekondigd als de eerste rijder van het Jordan-team.

De Nederlander zal dan gelijk plaats kunnen nemen in de Jordan om te testen voor het team. Dit zou dan op de donderdag en vrijdag gaan gebeuren. Het nieuws dat de altijd primeur-jagende website meldt klinkt logisch en op de waarheid berust, maar of dit ook zo is zal natuurlijk spoedig moeten blijken bij een eventuele persconferentie. Als het klopt zou er dan eindelijk een einde kunnen komen aan het al wekenlang slepende onderhandelingsproces.

Vandaag reizen Raymond Vermeulen en de belangrijkste geldschieter van Verstappen, Michel Perridon, af naar Silverstone om afrondende gesprekken te voeren over een sponsorcontract. Afgaande op de woorden van Michel Perridon is het te voorbarig om te gaan roepen dat de kogel door de kerk is. ''Vanavond weten we of Jos rijdt of niet'', aldus de hoogste Trustbaas. Er is dus nog geen contract ondertekend. De zakenman zei tevens tegen het AD dat ook een tweejarig contract vooralsnog níet aan de orde is.

Wordt vervolgt...

Tommy
20-01-2004, 16:45
Ik kijk nooit F1.

Ik vind Formule 1 de saaiste TV kijksport die er is... vind er werkelijk geen hout aan: gaat rete snel maar ontloopt elkaar maar seconden, alle auto's zijn hetzelfde op de kleur na, altijd dezelfde(n) die winnen, allemaal dezelfde motoren, en het duurt een eeuw voordat het afgelopen is, terwijl de uitslag meestal al zowat halverwege of eerder al bekend is....

Daarnaast vind ik Jos verstappen niet zown sportief figuur, en in mijn ogen niet bepaald de slimste ook... (maar dat laatste hoeft natuurlijk ook niet)

Maar das mijn persoonlijke mening, vind zowieso sport op TV snel saai en vervelend. Wou ik toch even kwijt. :D

krukab
20-01-2004, 16:49
RTL5 gaat dit jaar live de rally's uitzenden heb ik gehoord !!!
Das een stuk interressanter om naar te kijken,en het duurt ook nog eens meerdere dagen ....
Een mooier excuus om op de bank te blijven hangen is er niet !! :D

Zestienkleppen
Dat mag altijd Tommy. Als Jos inderdaad wat slimmer was geweest had ie nu in ieder geval al een wagen voor 2004 gehad.

RedJet
Leuk voor Jos, maar ik sluit me bij Tommy aan wat betreft Formule 1 dan.

Zestienkleppen
20-01-2004, 16:50
RTL5 gaat dit jaar live de rally's uitzenden heb ik gehoord !!!
Das een stuk interressanter om naar te kijken,en het duurt ook nog eens meerdere dagen ....
Een mooier excuus om op de bank te blijven hangen is er niet !! :D

Ik had toch gehoopt dat alle motorsport op een zender zou blijven, de ULTIEME zondag, alleen maar motorsport kijken!!

Zestienkleppen
20-01-2004, 16:54
De Jordan van vorig jaar:

http://www.soloformula1.com.ar/images/2002/wallpapers2002/wallpaper%20fisichella%2003%20-%20jordan%202002.jpg

krukab
20-01-2004, 16:56
Ik had toch gehoopt dat alle motorsport op een zender zou blijven, de ULTIEME zondag, alleen maar motorsport kijken!!

Formule 1 komt geloof ik zelfs bij SBS6 terecht .... :shock:
(de sensatie zender van Nederland ... De Telegraaf is eigenaar,dus dat zegt genoeg ... :()

Zestienkleppen
20-01-2004, 17:01
Klopt, en Olav Mol en z'n team gaan ook mee. Het grote voordeel is dat SBS6 tussendoor geen reclame's mag laten zien...!

krukab
20-01-2004, 17:10
Klopt, en Olav Mol en z'n team gaan ook mee. Het grote voordeel is dat SBS6 tussendoor geen reclame's mag laten zien...!

Want ????
het is toch ook een commercieel station,of ben ik nou abuis ... :shock:

Zestienkleppen
20-01-2004, 17:15
...het is SBS6 verboden pauzes in een sportwedstrijd te lassen als die er niet inzitten ofzoiets. Voetbal heeft wel een rust, f1 niet.

Zestienkleppen
20-01-2004, 17:16
Mag je voor de eerste keer rijden in een f1 auto, doe je dit:

De eerste F1-test van Timo Glock is geen onverdeeld succes geworden. De jonge Duitser ging bij zijn F1-debuut de muur in met zijn Jordan EJ13. Daarbij liep de achterkant van de wagen veel schade op, maar de test van Bas Leinders morgen zou niet in het gedrang komen.

Het Jordan-team heeft namelijk de hele namiddag hard gewerkt aan de EJ13 van Glock om de wagen vandaag nog opnieuw rijklaar te krijgen. De achterkant van de wagen moest volledig vervangen worden, maar volgens Bas Leinders, die we zopas nog even aan de telefoon hadden, zou Glock zo meteen toch nog even in actie kunnen komen.

Positief nieuws voor het team en de Belg die morgen zelf zijn F1-debuut mag maken. Vandaag verkende de Limburger die de voorbije twee jaar in het Formule Nissan-kampioenschap kwam alvast nog even het circuit. Straks start hij ook met het team de voorbereidingen voor zijn test morgen.

Intussen hoopt hij stiekem dat hij ook later deze week nog even mag testen, maar dat zal afhangen van de besprekingen tussen Jordan en Verstappen. Als die vandaag of morgen een contract tekenen zal de Nederlander waarschijnlijk de twee laatste testdagen voor zijn rekening nemen. Is er geen contract dan komen mogelijk Leinders en Heidfeld nog even aan de beurt op donderdag of vrijdag.

Gert
20-01-2004, 17:48
Kortom : ik heb Josti Verstappen alleen hoog staan op de arrogantie ladder
Als je je openlijk uitspreekt dat je meer bereikt hebt dan Jan Lammers ...
Psies : al racet die nog 20 jaar .. de veelzijdigheid van Jan zal hij nooit halen .

Chrispy
20-01-2004, 18:29
alsof Jan niet arrogant is. Oke hij heeft dan veel 24uur ervaring, blijft een kwal.

RedJet
20-01-2004, 18:34
Neem nou Arie Luijendijk. Die heb tenminste wat bereikt alleen hoor je daar zo weinig van. En volgens mij gaan die wagens nog een stukkie harder ook!

Zestienkleppen
20-01-2004, 19:14
De zoon van arie, arie jr (ofzo?) is ook al goed bezig. Allemaal onder begeleiding van z'n pa.

Ik ben het met Chrispy eens dat Lammers een kwal is. Tim en Tom Coronel zijn wel aardige jongens.

John
20-01-2004, 19:16
alsof Jan niet arrogant is. Oke hij heeft dan veel 24uur ervaring, blijft een kwal.

Mee eens.
Hij heeft ooit eens F1 gereden en denkt dat hij DE man is.Wat heeft hij daar gepresteerd dan?
Hij moet altijd gelijk hebben en altijd moet en zal hij het laatste woord hebben.
Oke Jos presteerd ook niet erg goed maar hij heeft er ook het materiaal niet voor gehad.Behalve bij Benneton dan waar hij 2x derde is geworden.
Maar in sommige situaties blinkt hij toch echt uit ondanks het materiaal.
Denk terug aan Oostenrijk in de Arrows op een 2de plek tijdens de race.
Denk terug aan Maleisie waar hij het de McLaren van Hakkinen zuur maakt.Canada P5 in de stromende regen.Om maar even wat te noemen.
Laten we hopen dat het Jos lukt om te mogen rijden.Want het is toch leuk om een Nederlander in de F1 te hebben.
En de auto waar Arie Luijendijk mee rond tuft gaat dan wel harder dan een F1 auto maar vergeet niet dat die auto's afgesteld zijn op topsnelheid.
Ze hoeven alleen maar op een ovaal te rijden.Dat is allemaal linksaf.
Als je een F1 auto ook zo zou afstellen dan haalt hij die snelheid ook met gemak.

Zestienkleppen
20-01-2004, 19:22
Als je het mij vraagt loopt een f1 motor kapot als ie zo lang als de champ cars voluit moet lopen. De afstand die er op ovals afgelegd moet worden is ook veel groter.
Ook de luchtweerstand van de f1 bolide is te hoog, en niet berekend op ovals.

Het zijn gewoon 2 verschillende auto's voor 2 verschillende soorten circuits, dat is appels met peren vergelijken.

Gert
20-01-2004, 20:46

Mee eens.
Hij heeft ooit eens F1 gereden en denkt dat hij DE man is.Wat heeft hij daar gepresteerd dan?

Je bent alleen een coureur als je in de formule 1 scoort ? hahahaha think again

En als we dan toch gaan vergelijken volgens de formule 1 regels : zegt deze naam je iets ? Ik wed van niet ...

Carel Godin de Beaufort

Reed ook formule 1 en haalde daar 4 punten met een PRIVE entry .

Laat Josti nou maar toegeven dat het niet wil lukken en dan tot het einde der dagen kleine jongetjes slaan die hem voorbij rijden op een kartbaan .
Dan ben je een groot coureur ;)
Of laat het hem eens in de DTM proberen : kan die de nederlander daar nog verder voor rotte vis uitmaken als die voor m finished

Kortom : formule 1 met een nederlander is leuk maar Josti heeft genoeg kansen gehad .

http://www.geocities.com/SouthBeach/Strand/2482/toedeledoki.wav

MaceNL
20-01-2004, 23:24
JOSS THE BOSS

vwleusden
20-01-2004, 23:26
En dat ook in lief zacht roze :D

Zestienkleppen
21-01-2004, 09:34
Nou, was dus spannend voor niks, schiet niet bepaald op:

Management en sponsors Jos: “wéér een stapje dichterbij.”

(20 januari 2004) Maar de partijen zijn er nog niet uit. Dat is de conclusie die we kunnen trekken na een dag onderhandelen tussen Michel Perridon, terzijde gestaan door Raymond Vermeulen, en Jordan, in de persoon van teambaas Eddie Jordan en zijn marketingmensen.

“Maar we hebben het gevoel dat we weer een stapje dichterbij een contract zijn”, aldus Raymond Vermeulen vanuit Engeland, vlak voordat hij met Michel Perridon in het vliegtuig stapt, terug naar Nederland. “Het is een goed gesprek geweest waarbij beide partijen hun uitgangsposities nog eens hebben toegelicht. Allerlei opties zijn ter tafel gekomen en we gaan nu samen met de andere sponsors alles evalueren. We gaan ervan uit dat er deze week nog nadere gesprekken zullen volgen”, aldus Vermeulen die sprak van een ‘ontspannen sfeer’ aan tafel met de heren van Jordan.

Vermeulen en Perridon kregen ook nog wat te zien van de nieuwe Jordan bolide, de EJ14, althans de tekeningen. Er is dus vooralsnog géén sprake van een contract dat getekend zou zijn, danwel getekend wordt. “Maar nogmaals, we zijn weer een stapje dichterbij”, aldus Raymond Vermeulen.

Wordt (snel?) vervolgd…

Chrispy
21-01-2004, 10:18
yeah right: en op het eind geen tijd hebben om vertrouwd te worden met de nieuwe auto.

Zestienkleppen
21-01-2004, 13:04
De hoop van de belgen:

Vandaag DE dag voor Bas Leinders

Hij heeft er jaren van gedroomd en vandaag is het eindelijk zover voor Bas Leinders. Op dinsdag 21 januari 2004 mag hij voor het eerst een F1-wagen besturen. De Belg hoopt zich aan het stuur van de EJ13 eindelijk te kunnen bewijzen tegenover de F1-teambazen. En dat is niet het enige waar hij op hoopt.

"Ik hoop vooral dat deze test goed zal aflopen zodat ik sponsors kan overtuigen geld te investeren zodat ik nog meer kan doen in de F1. Ik denk dat het nieuws van mijn test de voorbije week in elk geval genoeg media heeft gehaald om hopelijk enkele geldschieters te overtuigen. Er is weldegelijk nog interesse voor een Belgische F1-rijder," meent Bas die hoopt met het extra geld derde rijder bij Jordan te kunnen worden.

"Ik mik op een zitje als derde rijder zodat ik op vrijdag kan rijden en me kan bewijzen. Zo kan ik ook rijden in Spa-Francorchamps, maar het zou nog mooier zijn indien ik tegen die tijd een echt racezitje zou hebben en liefst een gratis."

Zijn toekomst in de F1 zal natuurlijk grotendeels afhangen van het resultaat van deze (eenmalige?) test die betaald werd door enkele kleinere privésponsors.

"Ik hoop vooral dat ik geen pech ken of van de baan ga. Ik wil zoveel mogelijk rondjes rijden. Als de resultaten bovendien goed zijn en Jordan heeft nog geen vaste rijders gecontracteerd, dan mag ik misschien nog wel een dagje extra testen," vertrouwde Bas F1Racing.nl gisteravond nog toe.

De laatste Belg die een F1-wagen mocht besturen was David Saelens. Hij mocht meer dan een jaar geleden eens met de Minardi PS02 testen. F1racing.nl is bij de test van Leinders aanwezig en zal dus ook voor foto’s zorgen.

Zestienkleppen
21-01-2004, 13:06
en dan doet ie dit: (ach ja, jos stond vroeger ook vaker in de grindbak dan ernaast)

Leinders meteen in de fout

Zenuwen? Stress of gewoon verrast door de koude remmen en banden? Feit is dat de eerste test van Bas Leinders geen goed begin heeft gekend. De Belg ging vrijwel meteen in de fout en beschadigde daarbij de flank van zijn Jordan EJ13. Dat meldde onze fotograaf op het Spaanse circuit zopas.

De schade valt gelukkig beter mee dan na de crash van Timo Glock. Leinders zal normaal gezien later vandaag gewoon nog kunnen testen en moet er dan voor zorgen dit foutje recht te zetten.

Zestienkleppen
21-01-2004, 13:58
Michel Perridon, baas van Trust en hoofdsponsor van Jos Verstappen, heeft in een interview met het Algemeen Dagblad aangegeven in principe een overeenkomst voor 2004 te hebben gesloten.

Hierbij zal Verstappen eerste rijder zijn van het Jordan team.
Perridon durft nog geen tijdstip van presentatie te noemen:''het is aan Jordan daar een besluit over te nemen.'' Tevens gaf Perridon aan dat het budget bij Jordan voor de ontwikkeling van de wagen flink verhoogd is voor 2004.

RedJet
21-01-2004, 23:43
Laat Jos in een Ferrari of McLaren rijden. Anders maakt hij zich alleen maar belachelijk. Ze zeggen wel eens "Jos rijdt goed in de regen". Jah,.. dan vallen bijna alle anderen uit. Kwestie van goed sturen en met een Suzuki Alto rij je dan nog in de punten.

Zestienkleppen
22-01-2004, 03:53
Laat Jos in een Ferrari of McLaren rijden. Anders maakt hij zich alleen maar belachelijk. Ze zeggen wel eens "Jos rijdt goed in de regen". Jah,.. dan vallen bijna alle anderen uit. Kwestie van goed sturen en met een Suzuki Alto rij je dan nog in de punten.

Hij doet niet serieus aan het wk mee als je het zo wil stellen... :? :?

sixpack
27-01-2004, 14:07
helaas.......

Onderhandelingen Verstappen-Jordan afgebroken

(27 januari 2004) Na uitvoerige bestudering van alle betrokken contracten is er vanuit de sponsors en het management van Jos Verstappen hedenochtend besloten om de gaande onderhandelingen met het Jordan team af te breken. De contractpunten zoals gepresenteerd door Jordan geven te weinig vertrouwen voor een succesvolle samenwerking in het komend seizoen, aldus de verklaring.

Jos Verstappen reageert als volgt op de ontwikkelingen tot dusver: "we hebben allemaal ons uiterste best gedaan om tot overeenstemming te komen. Echter op dit moment heeft dooronderhandelen geen zin. Nogmaals wil ik benadrukken dat we een fantastische groep van mensen om ons heen hebben. Zeker Michel Perridon van Trust heeft zich volledig en vol overgave ingezet voor een positieve uitkomst. We hebben de onderhandelingen stopgezet in goed onderling overleg en met support van alle betrokken sponsors."

De reactie van Michel Perridon: "wij, als sponsor van Jos, hebben volledige steun aan Jos gegeven en blijven dit doen. Het is duidelijk dat alle partijen in deze een goede basis moeten hebben voor een sportief succesvol seizoen, dit was in deze niet het geval."

Ronald
27-01-2004, 14:37
Jammer..... had het wel leuk gevonden.

Zestienkleppen
27-01-2004, 14:40
Ik weet het ook niet meer, maar feitelijk sluit deze mededeling niks uit. Het kan ook een truuk van die Trust baas zijn. Maar het word mij wat te ingewikkeld.

Gert
27-01-2004, 14:58
Kortom : wat een gelul weer .
"Nee we zijn er telefonisch uit "

Hee Josti : gebruik dit om je aambeien te cleanen en toon eens aan in 2004 dat je idd wat kan presteren zoals zovelen zeggen maar dan in een andere raceklasse

http://www.scandasia.com/oldscandasia/newsimages/jordan1.jpg

Zestienkleppen
27-01-2004, 15:07
Zeg Gert, is Nascar nog wel eens op tv? Soms staat het in de tv-gids maar dan is er paardensport ofzoiets.

Trouwens, sbs6 zal ook wel flink balen, net een hoop geld uitgegeven...

krukab
27-01-2004, 15:26
Jammer..... had het wel leuk gevonden.

"wel leuk gevonden" ....
Wat,die rijdende reklame optocht ??? ;)
Ik kijk altijd de eerste race,om dan tot de conclusie te komen dat volgende races weer zonde van mijn tijd zullen zijn,en ik die kostbare tijd beter anders kan gaan besteden ... :mrgreen:

Marcski
27-01-2004, 15:30
Of als er echt niets anders op tv is :D
(heb het over nascar)

Christiaan
27-01-2004, 15:34
Of als er echt niets anders op tv is :D

Leuke DVD doet wonderen :D

MaceNL
27-01-2004, 16:02
Ik kijk het wel altijd en afgelopen seizoen was best goed te noemen.

Ik vindt het een domper dat Verstappen niet mee doet dit jaar want geloof mij nou maar dat hij kan rijden. Vroegahr versloeg die Schumacher op de kart ban ik durf te wedden als hij een goede auto heeft rijdt hij gewoon mee in de top.

Ik ben teleurgesteld :(

Gert
27-01-2004, 16:27
Wij hebben in het boerenland Preview TV .. geen idee wat het voor moet stellen maar de hele dag Aussie racing : Holdens en dirt races en van de week Dragraces met handicaps ( verschillende klasses gewoon tegen elkaar )
Echt super

Zestienkleppen
27-01-2004, 17:36
Preview TV? Daar moet ik eens even naar zoeken. Wat is de defenitie van boerenland, dan weet ik of ik het ook ontvang...

Kennen jullie de film Days of Thunder (met Tom Kruis)?

Tjaap
27-01-2004, 17:43
das iets van z'n kabelaanbieder waarschijnlijk... en dan kan je die zender betaald erbij krijgen.... doen ze hier ook... elke maand een andere zender die je er dan bij kan nemen

MaceNL
27-01-2004, 18:20
Tuurlijk heb ik days of thunder al een tijdje op DVD :D

Zestienkleppen
27-01-2004, 21:11
Tuurlijk heb ik days of thunder al een tijdje op DVD :D

Op DVD zelfs?? Zooooooow!! Maar het is een leuke film af en toe een beetje onrealistisch als ie iedereen voorbij rijdt alsof het niks is... :?:

dus.

Zestienkleppen
03-02-2004, 11:24
Het is een tijdje stil geweest in deze topic, het nieuws dat naar buiten kwam werd steeds chaotischer en sprak elkaar tegen. De onderhandelingen waren afgebroken, maar toen gebeurde gisteren dit:

bron: formule1nieuws.nl

De kans dat Jos Verstappen toch naar Jordan gaat is sinds maandag, met name in de avond-uren, sterk verhoogd.

Huub Rothengatter doet inmiddels weer de onderhandelingen namens Verstappen in plaats van Michel Perridon.

Huub Rothengatter en Raymond Vermeulen proberen morgen ochtend een 1-jarige verbintenis te sluiten met Jordan.

Jordan heeft inmiddels bevestigd dat ze vandaag (02-02) met de EJ14 hebben gereden met Trust sponsoring erop.

Trust heeft pas een sponsor overeenkomst als het team (Jordan) Verstappen aantrekt.

"Geen Jos, Geen Trust" aldus de Rotterdamse zakenman.

Zestienkleppen
03-02-2004, 11:36
Nog een plaatje van de nieuwe Jordan met trust logo:

http://www.f1racing.nl/photo/upload2/LGEHTGfqpYnib.jpg

MaceNL
03-02-2004, 11:44
Hmmm echt of fake ?

Ik hoop op het laatste :D

Zestienkleppen
03-02-2004, 11:46
Hmmm echt of fake ?

Ik hoop op het laatste :D

Het is echt, al dachten meer mensen van niet, het is bevestigd door het team, trust en Heidfeld.

krukab
03-02-2004, 11:50
Nog een plaatje van de nieuwe Jordan met trust logo:

http://www.f1racing.nl/photo/upload2/LGEHTGfqpYnib.jpg

lees net in dé krant van wakker nederland dat de Trust reklame weer verwijderd is ......

Beetlefreak
03-02-2004, 13:44
OK! hier een foto van vandaag tijdens de shakedown van de EJ14!

http://www.f1racing.nl/photo/upload2/wagvtCHbVFrNb.jpg

bron: F1Racing.nl (www.f1racing.nl)

Zestienkleppen
03-02-2004, 14:09
Oh ja, het kleine Benson & Hedges logo zou erop duiden dat er volgend jaar geen britse rijder komt, een van de eisen van B&H.

Maar het blijft afwachten, ik geloof niks meer.

Ronald
03-02-2004, 14:22
Het zou wel leuk zijn!!! Maakt het toch weer een stuk leuker de formule 1. Of die Jos nou een kwal is of niet.

Chrispy
05-02-2004, 22:04
Verstappen definitief niet naar Jordan

Uitgegeven: 5 februari 2004 19:39
Laatst gewijzigd: 5 februari 2004 21:25

LONDEN - Jos Verstappen rijdt komend seizoen niet voor de Britse renstal Jordan in de Formule I. De Limburgse autocoureur maakte donderdag op zijn website bekend dat zijn management en sponsor Trust hebben besloten de onderhandelingen definitief te staken. Er blijven contractuele obstakels waarover de partijen het niet eens kunnen worden.

Verstappen vindt het jammer dat hij bij het WK 2004 niet op de grid staat voor Jordan. "We hebben allemaal ons best gedaan om tot overeenstemming te komen, maar ondanks alle tijd en moeite is het ons niet gelukt om het op alle punten eens te worden."

Trust International blijft wel achter Verstappen staan. "We hebben ons voor de volle 100 procent ingezet. Er kunnen zich altijd nog mogelijkheden voordoen, waardoor Jos Verstappen later in het seizoen alsnog een stoel in de Formule 1 kan bemachtigen", verklaarde marketingmanager Muriel Wolda.

(c) ANP

Zestienkleppen
06-02-2004, 00:40
Echt jammer, maar waarschijnlijk geen slecht idee van Jos. Komend seizoen kunnen er wel eens wat arrows achtige dingen bij jordan gebeuren.

Verder is de hele gang van zaken absoluut niet meer te volgen geweest, zoveel tegenstrijdige berichten dat je niet meer wist wat te geloven. Eddie Jorden en Micheal Perridon zijn wat persberichten betreft niet te vertrouwen is gebleken.

Heren mods, ik stel voor de topic te sluiten, valt weinig meer over te zeggen, helaas :-(

Chrispy
06-02-2004, 17:31
neuhhhhh... we zijn er nog niet. Er kan nog van alles gebeuren.

RedJet
06-02-2004, 17:50
Ik las in de krant dat Jos zijn salariseisen te hoog liggen. Jordan kwam met een financieel voorstel wat geen respect toont voor zijn reputatie en bekwaamheden. Aldus Jos zelf. Tsss, hij moet de ballen uit zijn broek schamen. Voor het geld hoeft hij het al lang niet meer te doen en hij mag blij zijn dat er nog een plekje vrij was. Zal die straks wel van balen alstie niet meerijd..

Tjaap
06-02-2004, 17:54
reputatie? auto's in een grindbak zetten?
hij mag blij zij dat ze hem niet de rekeningen laten betalen

Gert
06-02-2004, 18:23
IDD : eerst maar eens echt bewijzen wat die kan en dan pas eisen stellen .
Als je echt een liefhebber bent neem je desnoods geld mee .

One Word : Rhotengatter

Heeft het ooit ook voor Lammers verpest ..

Chrispy
06-02-2004, 18:33
Als je echt een lief hebber bent neem je desnoods geld mee .

word

Beetlefreak
12-02-2004, 11:21
Dit komt vandaag weer de wereld in:

12 feb - Jos Verstappen en Eddie Jordan zijn nog altijd in gesprek voor een contract voor 2004. De nieuwste FORMULE 1, die vanaf vandaag in de winkel ligt, maakt al melding van de doorstart die de onderhandelingen het afgelopen weekeinde hebben gekregen. Gistermiddag (woensdag) ontving Verstappen een nieuw aanbod van Jordan. Volgens het Algemeen Dagblad van donderdagmorgen zou het gaan om een ietwat verbeterd salarisvoorstel.

Afgelopen maandag leek het er op alsof Giorgio Pantano de meeste kans maakte de laatste plaats in de Formule 1 te bemachtigen. In de Engelse krant The Guardian meldde Jordan-directeur Ian Phillips er vanuit te gaan dat het team Pantano zou presteren als tweede coureur naast de Duister Nick Heifeld. De Italiaan die de voorbije jaren redelijk succesvol was in de Formule 3000 testte zelfs in Jerez. Maar toen Pantano woensdagmiddag niet in staat bleek te kunnen garanderen dat hij daadwerkelijk over 5,5 miljoen dollar sponsorgeld beschikt, werd hij gesommeerd uit de wagen te stappen. Daarop bereikte Verstappen een nieuw aanbod van Jordan.

Als die Jos nou es ff toehapt...
wordt een hele soap zo... ze moeten over dik 14 dagen al aan de start verschijnen! hmmm... :shock:

JR
12-02-2004, 13:00
Iemand toevallig een poosje geleden "Rob Kamphuis maakt vrienden" gezien? Daar was te zien hoe aardig man Jos Verstappen wel niet is! Ik zeg nix... Mensen die dit programma gezien hebben weten genoeg!

Ik zeg het is tijd voor een nieuwe nederlander in de F1 zoals: Christiaan of die japanner..

hier de aflevering:

Smalband: http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/bnn/kamphuesmaaktvrienden/sb.20040105.asf

Breedband: http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/bnn/kamphuesmaaktvrienden/bb.20040105.asf

Ronald
12-02-2004, 13:03
[quote="JR"]Iemand toevallig een poosje geleden "Rob Kamphuis zoek vrienden" gezien? Daar was te zien hoe aardig man Jos Verstappen wel niet is! Ik zeg nix... Mensen die dit programma gezien hebben weten genoeg!

[quote]

Let op met wat je zegt hé! Op televisie is het heel erg makkelijk om een verkeerd beeld van iemand te scheppen. Later is gebleken, dat Jos wel tijd had vrijgemaakt voor die man en een praatje had gemaakt, maar dat is niet op de tv gekomen.

JR
12-02-2004, 13:41
Jordan doet Jos Verstappen een nieuw bod

Er is weer nieuwe hoop voor Jos Verstappen en al zijn fans.
Teambaas Eddie Jordan heeft woensdagmiddag namelijk toenadering gezocht tot de coureur en zijn sponsors. Hij heeft daarbij Verstappen iets meer salaris en de sponsors betere voorwaarden in het vooruitzicht gesteld. Verstappen en zijn management willen niets over de toenadering zeggen.

Vorige week werden de onderhandelingen nog afgebroken, volgens Jordan door het team zelf omdat Verstappen te veel geld eiste. Het team stelde toen dat de gesprekken definitief waren beëindigd, maar lijkt hier nu op terug te komen. Het nieuwe bod bereikt echter nog niet de wens van de Limburgse coureur, die nu weer de enige kandidaat voor het stoeltje lijkt.

De toenadering van Jordan komt nadat het team had onderhandeld met de Italiaanse coureur Giorgio Pantano. Die zei dat hij 5 miljoen dollar van sponsors mee kon krijgen, maar kon voor de gestelde deadline van woensdagmiddag tegen twaalven niet met een bankgarantie komen. Toen bleek dat de betalingstermijn niet werd gehaald, kon de 25-jarige coureur meteen vertrekken van de baan waar hij samen met Jordancoureur Nick Heidfeld aan het testen was.

Bron: Algemeen Dagblad

Zestienkleppen
12-02-2004, 14:05
Wat een never ending story. De Eddie is me ook een geldwolf... :schieten:

Eigenlijk wil Eddie Verstappen helemaal niet hebben, alleen kan hij niet om het geld heen.

Verder wordt ik er helemaal gek van, dit is niet goed voor je gezondheid...

Gert
13-02-2004, 20:01
Zo topic kan ook weer op slot ...

Laatste stoeltje Jordan voor Pantano

Uitgegeven: 13 februari 2004 19:17
Laatst gewijzigd: 13 februari 2004 19:52

LONDEN - Het formule 1-team van Jordan heeft vrijdag zijn laatste stoeltje vergeven aan de Italiaan Giorgo Pantano. De 25-jarige coureur neemt de laatst overgebleven vrije plaats in de hoogste autosportklasse in, naast Nick Heidfeld. De afgelopen drie jaar kwam Pantano uit in de Formule 3000.

De Nederlandse rijder Jos Verstappen was lang kandidaat voor de plek, maar kon geen overeenstemming bereiken met het team. Ook een laatste poging van sponsor Trust, begin deze week, leverde geen overeenkomst op. Een woordvoerder van het computerbedrijf bevestigde die gesprekken: "Er is contact geweest tussen onze advocaten en die van Jordan, maar dat heeft niet geleid tot een deal. Dat vinden wij jammer, heel erg jammer."

Raymond Vermeulen, manager van Verstappen, zei nog tot het laatst hoop te hebben gehad op een stoel. "Al was het na afgelopen week natuurlijk wel redelijk duidelijk. Maar zolang er een plaats vrij is, en je hebt wat te bieden, is er een kans. Maar eigenlijk hadden we het hoofdstuk al afgesloten."

Sponsorovereenkomst

Het contact tussen Verstappen en Jordan is stukgelopen op de eisen van de coureur. "Trust had een sponsorovereenkomst", aldus de woordvoerder van het bedrijf. "Maar Jos vond dat contractueel nog niet in orde." De zegsman sluit niet uit dat Trust dit jaar alsnog een team sponsort. "Maar alleen gekoppeld aan Jos." Inmiddels is bij Minardi onduidelijkheid ontstaan over de situatie van de Hongaar Zsolt Baumgartner. De Tsjech kocht zich in bij het team met hulp van staatssteun. De Tsjechische overheid wilde de coureur met een bedrag van 4 miljoen dollar bijstaan. Onder druk van de publieke opinie en een groeiend overheidstekort is die steun inmiddels ingetrokken.

Trust wilde niet ingaan op die mogelijkheid voor Verstappen. "Het is beter dat ik daar geen commentaar op geef", aldus het veelzeggende antwoord van de woordvoerder.

Tom-Mk2Vr6
13-02-2004, 21:15
tja, jammer dat verstappen er dit jaar niet meer bij is. ik had eigenlijk ook niet meer verwacht dat ie nog bij jordan zou komen.

Marco
13-02-2004, 21:38
Tweede stoeltje Jordan voor Pantano

LONDEN - Het formule 1-team van Jordan heeft vrijdag zijn laatste stoeltje vergeven aan de Italiaan Giorgo Pantano. De 25-jarige coureur neemt de laatst overgebleven vrije plaats in de hoogste autosportklasse in, naast de Duitser Nick Heidfeld. De afgelopen drie jaar kwam Pantano uit in de Formule 3000.

Bron: Telegraaf.nl

Zestienkleppen
04-03-2004, 21:30
De belg Bas Leinders heeft het 3e stoeltje bij Minardi bemachtigd. Leuk voor de toekomst.

ps hoort deze topic niet in autosport te staan?

Chrispy
04-03-2004, 21:42
done

Zestienkleppen
05-03-2004, 11:08
Bron: www.formule1nieuws.nl

De FIA heeft in een speciale zitting besloten, de belg Bas Leinders, geen superlicentitie te geven voor de vrijdagtest met Minardi.

Reden van dit besluit is dat Bas Leinders nog geen 300 kilometer en daarmee dus een Grand Prix afstand, heeft verreden. Op grond van zijn minimale ervaringen in een formule1-auto is het in de ogen van de FIA te riskant, de 28-jarige Leinders wel te laten testen.

Met instemming van de teams is besloten dat Leinders tussen de Grand Prix van Melbourne en Bahrein, naar Europa zal vliegen om alsnog zijn licentie te kunnen behalen.

Theoretisch had de FIA een superlicentie kunnen verstrekken, maar de dusver behaalde resultaten in de Nissan world serries en de Formule 3000 heeft schijnbaar niemand echt overtuigd. Daarbij kwam nog dat Leinders in zijn 1e formule1 test, gelijk een ongeluk kreeg.

Zestienkleppen
05-03-2004, 11:12
Bron: www.formule1nieuws.nl

Michael Schumacher heeft op de eerst dag van test sessies in Albert Park, Australië een gevoelige dreun aan de rest van het veld uitgedeeld, door een ongelofelijke snelle rondetijd neer te zetten. Met de nieuwe regel die rijders aan een motor per race weekend moet houden, of een hoge prijs van 10 plaatsen terug, te moeten betalen, heeft de Duitser zich aan een minimale aantal rondes gehouden en desondanks verpletterende tijden neer gezet.

Ondanks dat de 6-voudige wereldkampioen bijna een ongeluk had, door met hoge snelheid ver over de uitloop strook te gaan en bijna de muur te raken, besloot hij de dag met de snelste ronde op het circuit. Schumacher's tijd van 1:24:718 was meer dan een seconde sneller dan het vorige baan record gezet in 2002 , door zijn teamgenoot Rubens Barrichello voor de pole positie van de race. Die seizoens opener, gewonnen door Schumacher, was de start van een record brekend seizoen met dominantie van Ferrari. Dit was aanleiding tot de aanpassing door de FIA van de regels en zorgden vorig seizoen voor moeilijke tijden voor Ferrari.

Vandaag was Barrichello slechts 0.108 seconde langzamer en was de Renault van Jarno Trulli meer dan een seconde langzamer op de derde plek. De topteams bezetten de 10 hoogste plekken in de totaal 2 uur durende sessies, waarbij het duidelijk was dat alle teams minder rondes reden dan voorgaande jaren om hun motoren te sparen. Britse rijder David Couldhart, winnaar van de race van vorig jaar en naar alle waarschijnlijkheid het team van McLaren te verlaten aan het einde van het seizoen om plaats te maken voor JP Montoya, werd 4e in de eerste en 8e in de 2e sessie. De schot eindige beide sessies nog voor zijn Finse teamgenoot, Kimi Raikkonen, de 2e in het kampioenschap van vorig jaar.

De Williams van Ralf Schumacher en JP Montoya, eindigden de sessies op meer dan een seconde van de beide Ferrari's, met een respectievelijke 6e en 7e plek. Voor de eerste keer dit seizoen mocht, behalve de top teams, de 3e auto ingezet worden op de vrijdag test sessie. Jordan, Toyota, BAR en Jaguar, namen allen hun kansen waar. Minardi moest lijdzaam toezien dat de 3e auto leeg bleef omdat de superlicentie aanvraag voor de Belg Bas Leinders, door de FIA afgewezen werd BAR's Britse rijder Anthony Davidson was de enige testrijder die doorstootte in de top 10, om op de 9e plek te eindigen. De Duitse testrijder voor Jordan, Timo Glock, zette na 4 ronden in de test sessie zijn auto langs de kant met een rokende motor.

MaceNL
05-03-2004, 11:40
Ik heb er weer zin in van het weekend lekker Formule 1 kijken :D

Zestienkleppen
05-03-2004, 12:31
't word een latertje, of een hele vroege. Geen idee hoe laat het begint maar is vast midden in de nacht. Eerst zaterdag maar eens de quali kijken, erg spannend wat de verdeling op het veld zal zijn.

Chrispy
05-03-2004, 18:45
quali is vannacht al.

Zestienkleppen
05-03-2004, 23:09
yup, om 4.00 uur vannacht. Wie gaat er kijken?