Log in

View Full Version : Stuurhuis handgeschakeld

sander-ja
18-03-2011, 07:12
Hallo,

Ik wil aankomende zomer mijn Jetta mk1 automaat ombouwen naar handgeschakeld.
Nu heb ik begrepen dat bij zo'n ombouw ook het stuurhuis vervangen moet worden, omdat daar beugeltjes aan zouden zitten tbv je schakelstangen.

Ik vraag me alleen af wel deel van de stuurinrichting nu precies bedoelt wordt. Gaat het om de stang direct vanaf je stuur (foto 1), of de stuurstangen etc zoals op foto 2? En om welke beugeltjes gaat het dan precies? Zijn ze op een van deze foto's aan te wijzen?

http://i55.tinypic.com/j7swu1.jpg
http://i52.tinypic.com/2lsk80j.jpg

Alvast bedankt :thumbup: .

chris
18-03-2011, 07:17
Foto 2 is net als foto 1 (ok,foto 1 is wel een ander model stuurhuis,zie ophangbeugel,denk bouwjaar 74-76))

Het gaat om het stuurhuis wat je nodig heb,stuurstangen zijn hetzelfde.
Het gedeelte tussen de rubbers en omhangpunten,daar zit dat steuntje wat je nodig heb.

sander-ja
18-03-2011, 08:07
Och stom ik had voor foto 1 eigenlijk een ander plaatje in gedachten :D. Maar als ik het goed begrijp kunnen de stuurstangen vanaf het stuur blijven zitten, en hoeft mn dashboard dus niet uit de auto?

Samurai
18-03-2011, 08:49
nee, je hoeft het dash niet te demonteren!

Ik heb mijn golf 1 ook omgebouwd van automaat naar handgeschakeld.
Je hebt het stuurhuis nodig, met de daarbijbehorende schakemechaniek.
Pedalenset, oja versnellingsbak is ook wel handig en koppelingskabel met toebhoren ETC ETC.

Marcski
18-03-2011, 10:43
ik ga deze maand een bekrachtigd stuurhuis monteren, als je belang bij mijn oude hebt moet je maar een pm sturen

sander-ja
18-03-2011, 11:20
Thnx voor de reacties :thumbup: .

@Marcski: je hebt pm.

Mn Jetta stuurt trouwens ook wat vaag, net alsof er vertraging in het stuur zit. Zou het stuurhuis hier ook nog schuld aan kunnen hebben? Of moet ik dan toch echt aan de stuurkogeltjes denken?

Marcski
18-03-2011, 13:05
kan, maar zal eerder aan de stuurkogels liggen

sander-ja
18-03-2011, 13:53
Oke, nouja die komen bij de ombouw toch wel aan bod.