Log in

View Full Version : Vlam in de uhh uitlaat..

rodydejonge
18-03-2011, 12:25
Hallo,

Ik heb m'n motorcarbs aangesloten op m'n 1.1 alleen heb 1 probleem, als ik volgas trap en los laat krijg ik steekvlammen uit m'n uitlaat.. Weet iemand hoe dit kan?? Heeft het met de Co schroeven te maken of..?

Want ik neem aan dat dit niet al te best voor het blokje is?

Groeten!

Edward
18-03-2011, 12:26
pietsie teveel onverbrande brandstof?

maarre...das toch vét pik?

Hight
18-03-2011, 12:30
moet je doen als je voorbij een paar fietsers rijd, ken je lachen...

rodydejonge
18-03-2011, 12:32
Of kan het aan het ontstekings tijd stip liggen??

rodydejonge
18-03-2011, 12:33
Haha ja is wel lache, maar niet slecht voor het blok??

J-9A-N
18-03-2011, 12:33
Op hoeveel graden staat je ontsteking?

Roy 1.6
18-03-2011, 12:34
Dat vooral gaan verstellen krijg je knallen in de inlaat als je het goed doet.

Day_dreamer
18-03-2011, 13:02
altijd goed als je met je hoofd onder motorkap hangt en een steekvlam uit je carb schroeit al het haar van je gezicht.

ik zou lekker van die ontsteking afblijven en met een goede co meter eens kijken of je hem afgesteld krijgt. je hebt best kans dat je andere sproeiers in de motorcarbs moet gaan monteren.

Momenteel zal die wel 1 op een emmer lopen.

J-9A-N
18-03-2011, 13:17
Ja laat iedereen met een leuk project van zijn ontsteking afblijven, dan weten we zeker dat er geen auto meer fatsoenlijk rijd binnenkort. :screwy:

De basis begint volgens mij nog altijd bij een goede timing met bijbehorend onstekingstijdstip.

rodydejonge
18-03-2011, 13:35
Ik ga nu even met de stroboscoop de ontsteking op 14 graden voor Bdp zetten

rodydejonge
18-03-2011, 13:46
Wel lastig te bepalen wat 14 graden is, heb hem ongeveer een cm van het merktekentje af staan.. Maar blijft knallen op vol gas.. Co. Wat minder zetten??

J-9A-N
18-03-2011, 13:58
Heb je geen gradenboog, dan kun je bepalen waar het 14 graden punt zit.

monark
18-03-2011, 14:50
met de vlam in de pijp scheur ik door de....................................... :D

even de ontsteking goed op tijd stellen zoals het hoort en iets minder bezine ook niet te weining.....al loop hij beter en op het scherpts als hij net te weining krijgt en 100% verbranding heeft.
anders zou ik het iemand laten doen die de juiste aperatuur heeft. :thumbup:

gr pieter

Day_dreamer
18-03-2011, 15:09
Ja laat iedereen met een leuk project van zijn ontsteking afblijven, dan weten we zeker dat er geen auto meer fatsoenlijk rijd binnenkort. :screwy:

De basis begint volgens mij nog altijd bij een goede timing met bijbehorend onstekingstijdstip.

ik ga er vanuit dat de auto hiervoor gereden heeft en dus de basis afstelling goed was. Na het monteren van de motor carbs zal je misschien nog een beetje moeten finetunen op de ontsteking om hem perfect te krijgen maar daar ga je zeker geen vlammen uit de uitlaat mee oplossen.
het staat als een paal boven water dat er gewoon veel te veel benzine in wordt gegooid. Om dat op te lossen zal je hem toch aan de CO meter moeten hangen en moeten kijken of je het kan oplossen met de CO schroef of dat je naar kleinere sproeiers moet.

J-9A-N
18-03-2011, 15:12
Ik ga nergens meer zomaar vanuit. ;)

rodydejonge
18-03-2011, 15:18
Auto heeft hiervoor wel gedaan, maar bleek al iets voor het Bdp te staan..
Ontsteking staat nu goed, Co. Schroeven eerst helemaal ingedraaid, liep hij natuurlijk niet, langzaam eruit schroeven , tot hij mooi liep..

En je raad het natuurlijk, vlam in de pijp houden we..

Het is ook alleen als ik hem helemaal tot in top van de toeren jaag, en gas ineens los laat..

Dan maar houden zo! Alleen die mega knal erbij gaat echt vrij hard haha

J-9A-N
18-03-2011, 15:28
Nu hij mooi loopt kun je de kleur van de bougie´s even in de gaten houden.
indien ze te zwart worden kunnen er iets kleinere sproeiers in.

Rooney GTI 83
19-03-2011, 11:40
Knallen in de uitlaat = onstekingstijdstip te laat. Je moet eerst 100% de onsteking afstellen zoals het hoort,vervroeging controleren ect....en controleer,als je het helemaal niet vertrouwt, ook de distributietiming....,als dat allemaal goed is dan ga je de carbs afstellen...co,sproeierbezetting e.d.
Zorg ook dat de carbs geen valse lucht krijgen,dat geld ook voor de rest van je inlaatsysteem.
En als klap op de vuurpijl, blijf er af als je niet weet waar je mee bezig bent.
Suc7

Renegade
19-03-2011, 13:30
Het is ook alleen als ik hem helemaal tot in top van de toeren jaag, en gas ineens los laat..

Dan maar houden zo! Alleen die mega knal erbij gaat echt vrij hard haha

Bij vol in de toeren jagen en daarna het gas los laten deed mijn 1300 met 100% originele afstelling ook knallen (zonder vlammen dan wel) wat voor een uitlaat heb je eronder zitten ?

rodydejonge
19-03-2011, 17:29
Ik hb er een open buis onder zitten van roest vrij staal, en een vrij grote losse racedemper zonder iets van demping erin zitten..

Ook geen middendemper, want dat zat op de golfjes van '79 niet..

Edward
19-03-2011, 20:18
regel eens een demper met wel iets er in, dat zal denk ik al een stuk schelen.

Renegade
20-03-2011, 00:56
Inderdaad ! Ik had alleen een kat eronder en een lege einddemper, als ik de kat eronderuit had gehaald waren er bij mij in plaats van alleen knalletjes ook vlammen uit de uitlaat gekomen ;)

Edward
20-03-2011, 08:33
'middendemper' onder de auto, die lange dunne, wordt ookwel vlamdover genoemd ;)
althans die alias is bij mij zo bekend. Dus dempertje met inhoud en weg vlammen!

Dub-Detail
22-03-2011, 10:37
Bij vol in de toeren jagen en dan gas los krijg je sowieso vlammen en knallen.
Gewoon het CO netjes zetten, 14 graden voorontsteking (vacuum vervroeger eraf laten)
Dan is alles goed. Niks slecht voor de motor en rijdt die lekker door.

Gr, Pim