PDA

View Full Version : Jetta Crash en verzekering UPDATE UPDATE !!!


Gert
20-01-2004, 16:36
http://kilo.messageboard.nl/5349/viewtopic.php?t=746

Expert nam persoonlijk contact met me op ( wat al raar is ) .
600 euro ...
Ik vroeg me hardop af of hij wel naar de Jetta had gekeken ipv alleen naar zijn dagwaarde boekje .
Hij belt later nog terug ...

Waar het mij om gaat is het feit dat iemand anders een fout begaat ( kan iedereen gebeuren ) maar vervolgens wordt je niet volledig schadeloos gesteld .
Voor 600 euro koop ik nergens een Jetta in die staat . Ja een rammelbak met mankementjes die altijd als asbak gediend heeft en navenant zuur stinkt .

Kortom : we hebben weer een mond vol hoe goed het wel niet geregeld is in Nederland maar voorlopig zie ik weer een paar honderd euro door een blunder van een ander uit mijn zak vliegen ..

Zwaar k*t idee .
Vooral omdat je een schemergebied hebt : is je auto tussen de 10 en 25 jaar oud ... jammer joh . Taxatie rapport mag maar ze hoeven er niks mee te doen .. namelijk is dat een artikel 275 iets : die is pas geldig vanaf 25 jaar of ouder .

Hoe hebben jullie je scheurijzers verzekerd dan ?
Iemand ervaring met dit soort ongein ?
Dat je je radio installatie niet vergoed krijgt als die 3000 euro is kan ik me nog iets bij voorstellen ..
WA met of zonder beperkt casco : ander rijdt m in puin en jij bent overgeleverd aan een expert ?

Wie heeft er ( helaas ) ervaring mee ?

Tommy
20-01-2004, 16:52
Ik denk toch dat je met taxatie beter uit bent in zown geval... Maar jah....

Wat het jou waard is is het een ander lang niet helaas... Maar stel je hebt em getaxeert verzekerd... Je betaald er dan ook naar. Stel dan dat je 5 jaar schadeloos rijdt, dan kan het ook alweer uit misschien als je ongetaxeert verzekerd hebt... tis en blijft moeilijk en lastig.

Maar ik heb er wel vertrouwen in dat je er meer uit kunt slepen! Je weet het altijd wel goed te brengen, misschien zijn ze er wel gevoelig voor. Let's hope so... succes!

SplitBien
20-01-2004, 16:55
Gert, ik heb bij Centraal Beheer afdeling autoverzekeringen gewerkt voor ruim een jaartje...
Het is standaard dat je de dagwaarde van een auto terug krijgt als je hem niet heb getaxeerd...
De dagwaarde wordt met het jaar minder en wordt uitgerekend op basis van de nieuw waarde, per jaar wordt het bedrag wat je terug krijgt bij totalloss steeds kleiner....
Bij zo'n oude auto vinden hun het reeel om je 600 euro te geven terwijl iedereen hier het wel met me eens is dat je voor 600 euro nog niet eens een fiat panda kunt kopen......
Wat ik je aanraad is de verzekering van de tegen partij en van jezelf helemaal ziek te bellen en te zeuren zodat je misschien nog kans maakt op een paar honderd euro extra......

Tommy
20-01-2004, 16:57
ja, vreemde wereld leven we in... de mensen met de grootste mond komen nog altijd het verst...

vwleusden
20-01-2004, 16:59
Ik ben WA+ verzekerd... mijn vorige GTI had alleen een kras op de bumper en was de bumperbalk was iets ontzet, 900 euro schade hadden ze geraamd (vraag me niet hoe ze er aan zijn gekomen). De auto was dus een 16V uit 86 met dik 250K op de klok. Auto werd niet total los verklaard omdat ie in prima staat was/is ;) Dagwaarde is in principe bull shit want elke auto is anders onderhouden. Je vragen naar taxatierapport en daaruit kan jij opmaken hoe die kerel heeft gedacht.

ff aan MaceNL, heb ik dat taxatie rapport bij de papieren gedaan ? als het goed is wel... anders ff zoeken voor je.

SplitBien
20-01-2004, 17:01
ja, vreemde wereld leven we in... de mensen met de grootste mond komen nog altijd het verst...

En we weten dat gert een grote mond heeft dus gert
pak de telefoon en trek je mond los!!
Maak ze zo gek dat ze je liever geld geven dan je nog
langer te moeten aan horen....
Dat werkt, ik spreek uit ervaring.. ;)
Succes Gert!!

Tjaap
20-01-2004, 17:01
600 met behoud van wrak of zonder? anders lukt het nog wel om er een nieuwe uit te halen....

Gert
20-01-2004, 17:03
Ik vind het gewoon raar dat iets waar jezelf totaal geen schuld aan hebt dat je dat best wel veel geld kan gaan kosten

Tommy : de taxatie waarde schijnt dus geen hol uit te maken . Das alleen wettelijk van belang boven de 25 jaar .
Wat ik mij afvraag : er zijn hier met scheurijzers waar net zoveel geld is aan uitgegeven als ik in 10 jaar doe .. hoe doen die dat dan ?

Gert
20-01-2004, 17:04
600 met behoud van wrak of zonder? anders lukt het nog wel om er een nieuwe uit te halen....

Met .. maar wat kan ik ermee ? Ja het blok en bak verkopen voor 150
Deuren zijn gewild zonder klein ruitje ?
Rest is redelijk puin inmiddels .

evilnyntje
20-01-2004, 17:05
Ik laat het altijd de rechtsbijstand oplossen, kijk maar naar het geval met de diesel van stijn destijds. Krijg gewoon mijn geld en dat ding was ook gewoon wa verzekerd.

Tjaap
20-01-2004, 17:06
je hebt de ruimte en de tijd.... alleen je zult de nieuwe auto moeten voorschieten...

plaatwerk brengt altijd geld op al is het niet veel, interieurdelen enz..

de aanhouder wint... en je hebt mazzel dat je redelijk centraal woont

vwleusden
20-01-2004, 17:10
Ik zou de rechtsbijstand inschakelen als je die hebt.... 600 klopt echt niet... heeft die kerel niet een 0 te weinig opgeschreven ?

Tommy
20-01-2004, 17:25
Tommy : de taxatie waarde schijnt dus geen hol uit te maken . Das alleen wettelijk van belang boven de 25 jaar .
Wat ik mij afvraag : er zijn hier met scheurijzers waar net zoveel geld is aan uitgegeven als ik in 10 jaar doe .. hoe doen die dat dan ?

Als de verzekering niet volgens taxatie uitbetaald zal ie snel al zijn klanten kwijt zijn... Zulke dingen zijn snel openbaar denk ik dan. Dus een getaxeerde bak wordt volgens mij wel uitbetaald naar aanleiding van taxatie rapport... Ik denk dat er wel zorgvuldig wordt omgesprongen met zulke klanten, want die brengen het meeste geld binnen, en zijn meestal liefhebbers en dus zuinig op hun auto.(yen minste ik denk wel dat dit in praktijk zo is, en dat zal de verzekering wel merken denk ik) Dus ik denk dat deze groep in de praktijk voor de Verzekeraars een hele goeie inkomstebron is en zeker wel uit kan, en dat ze daarom denk ik dat ze dan uitkeren zoals van hen wordt verwacht, en zich niet zullen beroepen op een wetsartikel.

Maar dat is mijn idee hoor, weet niet hoe dit in het echt gaat... :? :?:

Tommy
20-01-2004, 17:28
ja, vreemde wereld leven we in... de mensen met de grootste mond komen nog altijd het verst...

En we weten dat gert een grote mond heeft dus gert
pak de telefoon en trek je mond los!!
Maak ze zo gek dat ze je liever geld geven dan je nog
langer te moeten aan horen....
Dat werkt, ik spreek uit ervaring.. ;)
Succes Gert!!

Ik denk laat een ander dat maar aandragen... hahaha lol ;)

Gert
20-01-2004, 17:29
Ik snap je redenatie Tom .. Maar als ze zich er wettelijk niet aan hoeven te houden .. dan sta je daar met je goede gedrag

Tommy
20-01-2004, 17:33
Maar daarom denk ik wel dat ze zich er aan zullen houden. Maar oke.. zul je net zien

Christiaan
20-01-2004, 17:40
Heb het zelf gehad in dec. '99, met mijn Golf II GTI WOB, kettingbosting gehad...ook rechtsbijstand ingeschakeld, maar ik kwam er ook zuur vanaf...

Had een 1991 GTI 8v, dus toen 9 jaar oud, was in januari aan de buitenzijde geheel opnieuw gespoten, in december totall loss gereden...voorschade was mijn schuld, achterschade niet....hield er aan over.......schrik niet...2700 GULDEN...met AFSTAND van wrak..

Ik was destijds nog niet zo'n sleutelaar, dus heb toen de auto weggedaan....had de auto in januari gekocht, met schade, laten repareren en auto laten spuiten, bij elkaar 10.000 gulden, bijna een jaar later heb je nog maar 2700 gulden...

Het beste kun je volgens mij je auto naar taxatie waarde verzekeren. Door bijvoorbeeld een collectieve verzekering zoals ze bij de GCH hebben. Dan krijg je niet de dagwaarde uitgekeerd, maar de taxatie waarde. Echter heb ik al diverse maatschappijen gebeld om mijn cabrio tegen taxatie waarde te verzekeren...maar nog geen een gevonden...

Gert
20-01-2004, 18:06
Kijk .. das dus iemand die ook erge last heeft van de zogenaamd goede staat Nederlanden : je kan er niks aan doen en vervolgens krijg je nog een finaciële trap na
In Christiaan zijn geval een hele grote trap na ...

De GCH : ik ben er geen lid van en kan het niet worden ook .
Misschien in de toekomst handig om van VW Scene een club te maken en collectief een verzekering ergens afsluiten ? :)

Bas
20-01-2004, 19:32
...voorschade was mijn schuld, achterschade niet....hield er aan over.......schrik niet...2700 GULDEN...met AFSTAND van wrak.


Dat is dus een ander verhaal dan van de Jetta;
bij een ongeval worden de kosten voor de verzekeraars 'verdeeld' aan de hand van wie er hoeveel schuld had. Als jij de voorschade zelf hebt veroorzaakt, krijg je die bij WA al niet vergoedt. Daar gaan al een boel van je centen de goot in...

(als een automobilist van rechts kwam, maar hij was dronken en reed 100 in de bebouwde kom, wordt HEEL waarschijnlijk (...) zijn verzekeraar 100% aansprakelijk gesteld. Terwijl ie dus voorrang had)

Bij de Jetta lijkt het me een duidelijk geval van 100% voor de Peugeot... dan valt die 600,- wel erg tegen :(

Idd zuur dat je er dan zelf achteraan kunt zitten :evil: (omgekeerde wereld)

Christiaan
21-01-2004, 00:10
maar je kunt ook vragen voor een 2e taxateur....een second opinion....zijn ze verplicht te doen

Gert
21-01-2004, 00:22
Klopt .. maar dat kost geld
"Win" ik dan kost het mij niks
En als ik verlies dan krijg ik het oude bedrag maar kan ook nog eens voor de kosten opdraaien ervan .
En het taxateur wereldje is erg klein .. ik zeg niks over het handen boven elkaars hoofden houden maar onpartijdig mijn reet :(

Marcski
21-01-2004, 03:32
Hmm, ik heb het ook gehad met een Special die ik gekocht had, en 12 minuten later total loss in een kettingbotsing.
Ik zou er de dagwaarde voor krijgen (800 euro) maar omdat de advertentie nog op internet stond en ik die uitgeprint en opgestuurd had naar de verzekering (ook na veel en lang bellen) kreeg ik 1250 euro uitbetaald (naja, 1100 + wrak).

Overigens had ik de koper afgedongen tot 900 euro :D

Dus ook mijn advies, veel bellen en zeuren!

Gert
21-01-2004, 15:32
UPDATE !!!!!!!!!!!

De taxateur belde weer .
Nadat hij zichzelf gister al klem had geluld ( ik stelde voor om geen geld aan mij uit te keren en een gelijkwaardige Jetta voor me te regelen ,, zijn antwoord luidde letterlijk : " In die staat vindt je ze niet meer " ) en vandaag de NSDAP te raadplegen waaruit bleek dat de km stand van 80 000 klopte stelde hij ineens toch maar 1000 euro voor .
Ik stelde toch maar 1100 voor en dat is nu beklonken > met behoud van wrak :)
Kortom : als je je bek houdt naait hij je voor 500 euro .. das 1100 ouderwetse florijnen ...

Moraal van dit verhaal : goed navragen aan je verzekering van te voren als je een hoop eraan verspijkerd hebt .

Al met al een happy man vandaag :)

FMA
21-01-2004, 15:36
zozo, da's mooi :)

Tjaap
21-01-2004, 15:37
woooooooot, voor 1100 koop je er wel weer een hoor... mijne was 800

Zestienkleppen
21-01-2004, 15:57
Als je tegenwoordig je bek niet opentrekt word je genaait, ik maak me daar wel eens zorgen om.

Maarre Gert, toppie dus! :D

Christiaan
21-01-2004, 16:10
toppie!!!!

Nou ja, dat is tenminste goed nieuws, ondanks dat het klote blijft..

pirelli
21-01-2004, 17:36
http://www.metrodesign.nl/~gti/data/media/5/crash.JPG

heb het zelf ook mogen meemaken afgelopen zomer op vakantie , gti meegenomen om te combineren met hofstade, maar helaas een motorrijder wilde me ff inhalen maar dat lukt hem niet en parkeert ie hem in mijn wagen . auto oplaten halen , en na de vakantie taxateur erbij , 4000,- euro schade had ik en wilde me 1250,- geven met behoud van de auto , ik was daar zeker niet mee eens , maar uiteindelijk na lang praten en doen , foto,s erbij gehaald , rekeningen enz , kon ik 2000,- beuren ik moest maar kon niet anders

alleen ik heb het nog steeds niet en dat is het aller ergste.

Bertus
21-01-2004, 21:39
Heb in juni 2001 m'n toenmalige Scirocco 1.6 in elkaar gereden. Auto was van 89, was toen dus 12 jaar oud. Niet mijn schuld dus tegenpartij aansprakelijk. Toch nog mooi ff 5750 oude hollandse guldens voor gevangen (na een half jaar wachten......) dus mag ook niet klagen. Wel geluk dat hij getaxeerd is bij de garage waar ik m gekocht had, had m in '99 ook nogal duur gekocht dus dat heeft misschien (waarschijnlijk?) wel meegespeeld.

Tommy
21-01-2004, 21:52
mooizo Gert! top....

snellesjaak
26-01-2004, 13:05
Gelukkig voor je Gert! Helpt in ieder geval weer mee bij de koop van een ander jetta. Ik ben er ook wel voor om met vwscene iets te regelen met een verzekeringsmaatschappij. Ook ik kom met mijn 23 jaar en geen gti op kenteken nergens een goede verzekeringsmaatschappij tegen die de auto wil taxeren en verzekeren. Misschien een idee om eens de meningen op het forum te peilen?

JR
26-01-2004, 13:20
Hier een stukje over taxatie (stond op mijn website, maar die is tijdelijk offline)

De grote vrees van iedere bezitter van een mooie klassieker is dat hij, bij gebruik van zijn auto, schade oploopt. Door voorzichtig en met verstand te rijden kan veel ongemak voorkomen worden, maar toch, soms kan men er echt niets aan doen en zit men met een wellicht enorme schade opgescheept. Een verzekering met een goede omschrijving van de waarde kan dan echter uitkomst bieden. Pas echter op voor de bekende kat in de zak.



Heeft men geen cascoverzekering, dan is men voor het verhaal van de schade aan eigen auto afhankelijk van de verzekering van de tegenpartij. Weliswaar moet hij u schadeloos stellen, maar ja, een dertig jaar oude auto, die heeft nu eenmaal een waarde van nagenoeg nul. U hoeft het er niet mee eens te zijn, maar het is aan u dat te bewijzen. Het Wetboek van Koophandel is er in artikel 273 duidelijk over: indien de waarde der verzekerde voorwerpen niet door partijen in de polis is uitgedrukt kan dezelve door alle bewijsmiddelen worden gestaafd. Dat geeft veel werk en misschien wel een rechtszaak om een en ander af te dwingen. Een moeilijke zaak.



Bezit u een cascoverzekering met daarin een genoemde waarde, dan bent u al beter af. Hierover schrijft de wet in artikel 274: indien de waarde in de polis is uitgedrukt, heeft de rechter niettemin de bevoegdheid om aan den verzekerde de nadere rechtvaardiging der uitgedrukte waarde op te leggen, voor zo verre door den verzekeraar redenen worden aangevoerd, waaruit gegrond vermoeden wegens het bovenmatige der opgave geboren wordt. De verzekeraar heeft in allen gevallen het vermogen om de bovenmatigheid der uitgedrukte waarde in rechten te bewijzen. In normaal Nederlands (de betreffende artikelen dateren uit de eerste helft van de 19e eeuw en zijn sindsdien niet veranderd!) betekent dit het volgende. De verzekeraar moet uw schade betalen op basis van het in de polis genoemde bedrag. Mocht sinds het opmaken van de polis de waarde van uw voertuig aanmerkelijk minder geworden zijn, dan mag hij u op grond daarvan ook minder uitkeren. Echter, uw verzekeraar moet die waardevermindering wel keihard kunnen bewijzen, eventueel tegenover de rechter. In de regel komt u met zo'n artikel 274 verzekering wel goed weg, maar het kan best eventjes duren voor u uw geld hebt. De verzekeraar zal namelijk bij een forse schade altijd wel proberen "bovenmatigheid" aan te tonen!



Het beste bent u bij schade af met een waardebepaling volgens artikel 275 van het Wetboek van Koophandel: indien echter het verzekerd voorwerp vooraf is gewaardeerd door deskundigen, bij partijen daartoe benoemd en, des gevorderd, door den rechter beëdigd kan de verzekeraar niet daartegen opkomen, ten zij in geval van bedrog; alles behoudens de bijzondere uitzonderingen bij de wet gemaakt. Met andere woorden, indien de waarde van uw voertuig door een door de verzekeraar geaccepteerde deskundige is vastgesteld, is hij gehouden aan deze taxatie. Hij moet u te allen tijde het overeengekomen schadebedrag zonder discussie uitbetalen, tenzij hij bedrog uwerzijds kan aantonen. Zo'n deskundige hoeft dus niet perse beëdigd te zijn, maar dat is natuurlijk wel wenselijk.



Belangrijk is in alle geval, dat uw polis duidelijk vermeld dat de waardebepaling overeenkomstig artikel 275 heeft plaatsgevonden. Indien uw polis dit laatste niet expliciet vermeldt, moet u er van uitgaan, dat de vermelde waarde in de polis tot stand is gekomen op basis van artikel 274. Ook indien de waardebepaling van uw voertuig door een beëdigd taxateur heeft plaatsgevonden. U moet namelijk vooraf met de verzekeraar afspreken dat uw taxateur als deskundige is "benoemd", anders wordt uw taxateur over dezelfde kam geschoren als niet-beëdigde collegae.



Blijft tenslotte de vraag wat u moet doen indien u alleen een WA-verzekering hebt. In zo'n geval heeft een waardebepaling door een beëdigd taxateur toch wel zin. U hebt dan tenminste een rapport in handen van iemand die door de rechter als deskundige is benoemd en dat zorgt er voor dat u toch wel sterk staat tegenover de tegenpartij. Een absolute must is dan wel dat u ook over een rechtsbijstandsverzekering beschikt, want op eigen kosten uw gelijk halen is meestal zo duur, dat u het vaak beter maar kunt laten. Aan een rapport van een niet beëdigd persoon heeft u in zo'n geval weinig; u moet dan eerst maar zien te bewijzen dat die persoon deskundig is en dat is verre van eenvoudig.

(bron: http://www.gio-adviesgroep.nl/)

snellesjaak
26-01-2004, 13:25
Dit onderwerp werd ook al besproken op het oude forum, toch zou een goede afspraak tussen vwscene en een verzekeringsmaatschappij wel welkom zijn.

JR
26-01-2004, 13:32
Ik ben ook een gelukkige bezitter van een bijna oldtimer Golf 1. Bij de aanschaf van deze auto heb ik me er verdiept in deze situatie (oude auto = lage dagwaarde)

Naar onderzoek enz.. heb toen besloten om mijn auto allrisk te laten verzekeren mbv taxatieraport voor de taxatiewaarde. Wanneer je dit doet bij 1 van de door GTI club NL aanbevolen/aangesloten verzekeraars dan ben je een vermogen kwijt, maar wanneer je dit gewoon bij een goede/normale verzekeraar doet is dit best te betalen.

Wanneer je niet tot de risico groep behoor, je meerdere/2de auto('s) heb en het een oldtimer/young oldtimer is kan je hem allrisk verzerkeren bij Gio voor een prikkie per jaar.

snellesjaak
26-01-2004, 13:36
maar bij gio moet je wel ouder dan 25 jaar zijn meen ik...

Zestienkleppen
26-01-2004, 13:41
Maar stel dat het je eerste en enige auto is, hoe krijg je het dan voor elkaar om meer dan 500 euro voor je '87 gti te krijgen? Zo'n taxatie is ook niet goedkoop.

Gert
26-01-2004, 16:37
GIO is een rukbedrijf .. wilde er ooit 4 polissen laten lopen : kreeg alle papieren thuis maar toen ik belde om een andere er te verzekeren kon dat alleen per fax of email . Spontaan een auto kopen is er niet bij bij GIO . En die andere 4 polissen ? Het interesseerde ze kennelijk geen ruk of ik wel of geen klant werd ...

JR : heel mooi verhaal ookal komt het van de GIO site maar zoals 16 kleppert al zegt : het gaat hoodzakelijk om de auto's tussen de 10 en 25 jaar oud .
Daaronder heb je casco plus of hoe het ook heet en daarboven is het een klassieker verzekering die het eventueel afdekt .
Zover ik me heb in laten lichten schijnt een taxatiebedrag nooit op de polis opgenomen te kunnen worden voor een auto tussen de 10 en 25 jaar . En een taxatierapport hoeft de tegenpartij zich niet aan te houden ..

JR
26-01-2004, 17:29
@Zestienkleppen: Taxatie is zo rond de 100 Euro
Mijne is getaxeerde bij: http://www.waltherdemunnik.nl/

@Gert: Er bestaan ook young oldtimers daar onder vallen de jongen kevers en Golf 1 ook. (Derby/Jetta/enz. weet ik zo ff niet).

Ik had het over een allrisk verzekering Gert, hierbij krijg je altijd geld en ben je niet afhankelijk van de tegenpartij. Wat ook erg verstandig is om te hebben is een rechtsbijstand verzekering! Omdat het meestal een hele procedure is om het geld los te krijgen..

Het lijkt me erg raar dat een schade expert niet naar een taxatie-raport hoeft te kijken? Het geeft in iedergeval een indicatie van de waarde van het voertuig.

Ik heb geen ervaring met Gio. Ik heb hem bij Unive verzekerd, behoor tot de risico groep, De Golf 1 is tot nu toe mijn enige auto (in de winter heb ik een een lift/openbaarvevoer/auto van mijn ouders) kortom betaal me scheel maar het is mijn hobby/passie!!

@ snellesjaak: Wel lezen wat er staat "Wanneer je niet tot de risico groep behoor" dus boven de 24!

Tjaap
26-01-2004, 17:31
@Gert: Er bestaan ook young oldtimers daar onder vallen de jongen kevers en Golf 1 ook. (Derby/Jetta/enz. weet ik zo ff niet).
jetta niet, dat weet ik zeker. heeft Chris nog gezeik mee gehad, maar tis hem uiteindelijk wel gelukt

Tommy
26-01-2004, 17:55
GIO is een rukbedrijf .. wilde er ooit 4 polissen laten lopen : kreeg alle papieren thuis maar toen ik belde om een andere er te verzekeren kon dat alleen per fax of email . Spontaan een auto kopen is er niet bij bij GIO . En die andere 4 polissen ? Het interesseerde ze kennelijk geen ruk of ik wel of geen klant werd ...

JR : heel mooi verhaal ookal komt het van de GIO site maar zoals 16 kleppert al zegt : het gaat hoodzakelijk om de auto's tussen de 10 en 25 jaar oud .
Daaronder heb je casco plus of hoe het ook heet en daarboven is het een klassieker verzekering die het eventueel afdekt .
Zover ik me heb in laten lichten schijnt een taxatiebedrag nooit op de polis opgenomen te kunnen worden voor een auto tussen de 10 en 25 jaar . En een taxatierapport hoeft de tegenpartij zich niet aan te houden ..

Ook zo leuk.... Ik was bezig de Jetta van Gert te kopen. Dus Gio bellen.... Gert had een week eerder gebeld, en kon de Jetta als klassieker verzekeren, dus dat leek mij wel erg aantrekkelijk... Ik bellen... nee hoor, de Jetta kon met geen mogelijkheid als klassieker, het model kwam niet in aanmerking, pas over een paar jaar... Misschien omdat ik mijn leeftijd al had gezegd? Beetje vreemd... Gert kon het wel, hoefde alleen maar te faxen en hij zou em daar verzekerd kunnen hebben. Naja, maar wat doe je eraan.. dus die kerel zou het goedkoopst mogelijke uitzoeken... en ja hoor, viel me mee: 695 euro hoor... :shock: nou, stond aardig in verhouding... NOT

Heb em nu gewoon verzekerd via het kantoor waar mijn vader verschillende verz. heeft lopen, en betaal nu 295 per jaar, en gewoon op eigen naam...

polog40
26-01-2004, 18:30
Wij ( www.vwpolo.nl ) hebben voor onze leden een contract bij BC Verburg. Bij hun hebben wij de clubverzekering lopen. Geen gezanik over risico groepen of risicovolle auto's. Zeker voor clubs is dit een aanrader.

Zie:

www.bcverburg.nl

Arjan

Gert
26-01-2004, 20:24
@ JR : ben via de KNAC verzekerd . Die hanteren een klassieker begrip waar een paard de hik van krijgt
Mijn Polo uit '82 kon als klassieker . Jetta uit '83 niet : staat niet in het boek de onschatbare klassieker . Nee en daar stond mijn Polo ook niet in . Zoals ook mijn Derby of Polo of Audi 50 die ooit ook nog geen 25 jaar of ouder waren .
Youngtimers of jonge klassiekers doen ze wel : als je veel geld aan een auto uitgeeft dan ben je welkom : een MG F van 2 jaar oud is geen probleem .. Moet zogenaamd exclusief zijn :(
Ik weet bijna zeker dat er meer MG F's rondrijden dan een Derby of Audi 50 .

Meetlint
26-01-2004, 22:33
UPDATE !!!!!!!!!!!

De taxateur belde weer .
Nadat hij zichzelf gister al klem had geluld ( ik stelde voor om geen geld aan mij uit te keren en een gelijkwaardige Jetta voor me te regelen ,, zijn antwoord luidde letterlijk : " In die staat vindt je ze niet meer " ) en vandaag de NSDAP te raadplegen waaruit bleek dat de km stand van 80 000 klopte stelde hij ineens toch maar 1000 euro voor .
Ik stelde toch maar 1100 voor en dat is nu beklonken > met behoud van wrak :)
Kortom : als je je bek houdt naait hij je voor 500 euro .. das 1100 ouderwetse florijnen ...

Moraal van dit verhaal : goed navragen aan je verzekering van te voren als je een hoop eraan verspijkerd hebt .


Jaaa Gert zo werkt dat, veel bellen en zeiken

Ga van de gedachten uit dat een expert zo veel mogelijk geld moet vast houden voor de verzekering.

Had ik toch weer mazzel met de jetta??
Knalde een e46 achterop alleen wat bumperschade, toch nog 500eurie in de knip.
Dus in mijn gedachte heb ik hem toch al aan je verkocht
Hahahahahahahahahahaha

Sterte Gert
Groet Ml

Enne stuur ff die foto's van de bus

Al met al een happy man vandaag :)

Tommy
26-01-2004, 22:44
UPDATE !!!!!!!!!!!

De taxateur belde weer .
Nadat hij zichzelf gister al klem had geluld ( ik stelde voor om geen geld aan mij uit te keren en een gelijkwaardige Jetta voor me te regelen ,, zijn antwoord luidde letterlijk : " In die staat vindt je ze niet meer " ) en vandaag de NSDAP te raadplegen waaruit bleek dat de km stand van 80 000 klopte stelde hij ineens toch maar 1000 euro voor .
Ik stelde toch maar 1100 voor en dat is nu beklonken > met behoud van wrak :)
Kortom : als je je bek houdt naait hij je voor 500 euro .. das 1100 ouderwetse florijnen ...

Moraal van dit verhaal : goed navragen aan je verzekering van te voren als je een hoop eraan verspijkerd hebt .


Jaaa Gert zo werkt dat, veel bellen en zeiken

Ga van de gedachten uit dat een expert zo veel mogelijk geld moet vast houden voor de verzekering.

Had ik toch weer mazzel met de jetta??
Knalde een e46 achterop alleen wat bumperschade, toch nog 500eurie in de knip.
Dus in mijn gedachte heb ik hem toch al aan je verkocht
Hahahahahahahahahahaha

Sterte Gert
Groet Ml

Enne stuur ff die foto's van de bus

Al met al een happy man vandaag :)


D'r is vast iemand die dit wel snapt.... :rolleyes:

ikke niet....

Meetlint
26-01-2004, 22:56
UPDATE !!!!!!!!!!!

De taxateur belde weer .
Nadat hij zichzelf gister al klem had geluld ( ik stelde voor om geen geld aan mij uit te keren en een gelijkwaardige Jetta voor me te regelen ,, zijn antwoord luidde letterlijk : " In die staat vindt je ze niet meer " ) en vandaag de NSDAP te raadplegen waaruit bleek dat de km stand van 80 000 klopte stelde hij ineens toch maar 1000 euro voor .
Ik stelde toch maar 1100 voor en dat is nu beklonken > met behoud van wrak :)
Kortom : als je je bek houdt naait hij je voor 500 euro .. das 1100 ouderwetse florijnen ...

Moraal van dit verhaal : goed navragen aan je verzekering van te voren als je een hoop eraan verspijkerd hebt .







Jaaa Gert zo werkt dat, veel bellen en zeiken

Ga van de gedachten uit dat een expert zo veel mogelijk geld moet vast houden voor de verzekering.

Had ik toch weer mazzel met de jetta??
Knalde een e46 achterop alleen wat bumperschade, toch nog 500eurie in de knip.
Dus in mijn gedachte heb ik hem toch al aan je verkocht
Hahahahahahahahahahaha

Sterte Gert
Groet Ml

Enne stuur ff die foto's van de bus

Al met al een happy man vandaag :)


D'r is vast iemand die dit wel snapt.... :rolleyes:

ikke niet....


Staat ook duidelijk Gert

Vandaar

Tommy
26-01-2004, 23:02
jah.. maar volgens mij zijn het niet allemaal zijn woorden.. dat bedoel ik... :D ;)


En als het alleen voor Gert is zou het in PB kunnen toch... (hehe, ff flauw doen ;) )

Gert
26-01-2004, 23:42
Meetlint kan me ook altijd nog bellen Thom

Maar deze keer mag hij me via hier aanspreken

Rook : fotos zijn erg groot :(

Meetlint
26-01-2004, 23:47
Meetlint kan me ook altijd nog bellen Thom

Maar deze keer mag hij me via hier aanspreken

Rook : fotos zijn erg groot :(


Sturen Maar Gert

Geen probleem hoor

Enne jou bellen, ja zou kunnen maar dit is nu ff beter zo

Tommy
26-01-2004, 23:47
Meetlint kan me ook altijd nog bellen Thom

Maar deze keer mag hij me via hier aanspreken


Nou Gert.. als het van jou mag, wie ben ik dan om hem het te verbieden... hahaha ;) :D :P


(just kiddin)

snellesjaak
27-01-2004, 09:12
@ snellesjaak: Wel lezen wat er staat "Wanneer je niet tot de risico groep behoor" dus boven de 24!

Dat had ik ook wel gezien, maar geen leeftijd vandaar mijn opmerking...

Zestienkleppen
27-01-2004, 09:30
@JR. Je hebt een PM betreffende taxatie.

MaceNL
27-01-2004, 10:28
ff aan MaceNL, heb ik dat taxatie rapport bij de papieren gedaan ? als het goed is wel... anders ff zoeken voor je.

Nope niet gekregen maar zo mis ik nog wel meer dingen ;)

Spiegels, iets van een papier wat met de aankoop te maken had.

Dorpels.