PDA

View Full Version : De Einzer van Sir Wicked III

sir_wicked_iii
21-03-2011, 12:57
Een paar weken geleden heb ik de overstap gemaakt van een Golf 4 TDI GTI uit 2000 naar een Golf 1, 1600 diesel uit ´82. De meeste mensen verklaren me voor gek, maar ik zolang is de MK1 nu heb, vind ik auto rijden weer leuk. De funfactor is weer terug! :thumbup:

Omdat de auto niet geheel schadevrij is en een aantal onderdelen niet meer origineel, is het voor mij een leuk project voor de komende jaren om me mee bezig te houden.

Vorige week de eerste onderdelen besteld om iig de auto weer op basis nivo goed te krijgen, zoals; een motorkapkabel, een nieuwe tankdop (die wel van slot wil :mad: ), gasdempertje voor de achterklep en nog wat klein spul. Nog even wachten tot het binnen is.

Ook begonnen met de auto wat te dempen aan de motorzijde met dempings/isolatiematten in de motorruimte en schutboard. Nog geen foto´s van gemaakt, maar dezen volgen nog.

Gister was het iig mooi weer om even de auto schoon te maken en meteen ook maar even een paar foto´s genomen.

http://i205.photobucket.com/albums/bb88/sir_wicked_iii/Golf%20MK1/20032011558-1.jpg

http://i205.photobucket.com/albums/bb88/sir_wicked_iii/Golf%20MK1/20032011557-1.jpg

De voorlopige korte planning is om de auto technisch helemaal goed te krijgen, het geheel te verlagen en een imperiaaltje monteren. Ook zal ik bij kennissen vragen of de auto op de richtbank nagekeken kan worden, want heb zo´n idee dat het weleens een schadebakie zou kunnen zijn...

louie_scirocco
21-03-2011, 13:11
Je bent gek man! hahaha nee hoor grapje ik begrijp het wel :) Ziet er netjes uit. Veel plezier ermee iig en post maar eens wat foto's van het project.

guusvandevenne
21-03-2011, 13:23
Leuke wagen man!
Ik ben wel benieuwd naar de foto's van de isolatie op het schutbord en aan de binnenzijde, en vooral hoeveel dat in kabaal scheelt op de snelweg!
Succes met klussen !

sir_wicked_iii
22-03-2011, 16:00
Bedankt!

ik zal vandeweek wel even een paar foto´s schieten van de isolatie. In kabaal scheelt het al een mooi stuk, maar kan altijd beter natuurlijk. En is ook een beetje een proefballon om te kijken hoe goed het gaat. Wil uiteindelijk de hele auto kaal maken en opnieuw in de kleur, dus dan zal het weer verwijderd moeten worden (maar dat is op de lange termijn).

GaryVW
22-03-2011, 16:45
mooi MK1tje.. Ik zeg zakken, paar mooie velgjes er onder en gaan :D

EelcoB
22-03-2011, 18:49
Leuke golf hoor. Ik heb sinds kort ook een golf mk1 diesel. En ik snap het verhaal over de fun-factor :thumbup:

Succes verder!

sir_wicked_iii
31-03-2011, 06:53
Deze week een dakrek gescoord via marktplaats. Het was ff een stukje rijden om in
Hengevelde (achter Deventer) te komen, maar heb de imperiaal dan ook voor bijna
geen geld. Gister ff op zolder gezocht naar m´n oud heineken krat die ik een paar jaar
geleden al eens in m´n handen gedrukt heb gekregen. gemonteerd en "é voila", weer
een stukje meer oldskool :D

http://i205.photobucket.com/albums/bb88/sir_wicked_iii/Golf%20MK1/30032011603.jpg

monark
31-03-2011, 07:06
wolkom en mooi golfke :thumbup: