View Full Version : t3 doka gekocht
loco-vr6
22-03-2011, 17:41
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/IMG_9845.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/IMG_9835.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/IMG_9848.JPG
tadaa, mijn eerste bus :D fris uit belgië, bouwjaar 1983 en voorzien van een 1.9 td. zaterdag wordt hij gebracht dan volgt meer info ;)
droom van elke man toch?
nog plannen?
guusvandevenne
22-03-2011, 17:51
Van harte, wijze bus !
jetta mk1 '82
22-03-2011, 18:19
een boswachter kleurige T3 doka, GAAF!!
loco-vr6
22-03-2011, 20:35
erg ko de boswachter show ja :D
plannen:
nieuwe remmerij, nieuwe draagarmen achter en dan frisse apk :D
daarna, tja het gebruikelijke, dikke velgen, corrado spiegels, andere uitlaat, intercooler en als ik iets kan vinden wat flink verlaagt voor een leuke prijs doen we dat ook nog ;)
verder wat kleine schades herstellen, gordels inbouwen, interieur een beetje opfrissen, cv er inbouwen..... plannen genoeg .....kan niet wachten :D
ben een beetje aan het fantaseren over een retro look, ik denk dat RAL 9001 een mooie combi is met boswachter groen :D
Stond op marktplaats toch?! Was niet heel duur :)
Maarem; Corrado spiegels op een T3 is niet gebruikelijk hoor.. net als schades herstellen en interieur opfrissen :tongue:
Enne, succes met het zoeken naar draadarmen. Neem een goed gevulde portomonee mee ;)
loco-vr6
22-03-2011, 23:15
Stond op marktplaats toch?! Was niet heel duur :)
Maarem; Corrado spiegels op een T3 is niet gebruikelijk hoor.. net als schades herstellen en interieur opfrissen :tongue:
Enne, succes met het zoeken naar draadarmen. Neem een goed gevulde portomonee mee ;)
jep, komt van mp af ;) nieuwe draagarmen zijn al binnen en de nieuwe remmerij ook :thumbup: love ebay.de :D
Ah, nice job! Succes met schroeven :thumbup:
das een leuk apparaat Huib :) weer een auto erbij of heb je weer wat weg gedaan?
knedel16vweber
23-03-2011, 09:48
gefeliciteerd huib!
veel plezier dr van!
loco-vr6
23-03-2011, 19:04
das een leuk apparaat Huib :) weer een auto erbij of heb je weer wat weg gedaan?
scirocco is weg :eek: we bellen wel ;)
iemand een idee waar ik langere draaideinden kan halen voor in de trommel achter ( voor de wielmoeren ) of zijn die van een syncro de enige optie tot langere?
en zijn het draadeinden of 'studs ' ???
http://www.biesheuvel.nl/store/product/290/splain__15_00mm_draadsoort__m14x1_5_lengte__70_mm
http://www.performancecarshop.co.uk/vw-t25-alloy-wheel-fitting-kit-standard-p-5.html
dit iets? of kan het voor minder volgens jullie?
loco-vr6
06-06-2011, 20:42
druk druk druk, bijna klaar, staat inmiddels op kenteken, nieuwe remmen en alles is klaar, motor groot onderhoudt gehad, distributie gedaan...... afijn een paar dagen heerlijk gereden, maar nu gloeit hij niet meer voor... :confused:
het gloeilampje brand 0,5 seconden zodra je het contact aanzet maar gaat gelijk uit. gevolg is dat de motor koud als een krant aanslaat. Iemand dit eerder gehad?
Die grote zekering gecontroleerd, 50 of 100A meen ik, in de motorruimte.
of t gloeirelais ff wisselen met een ander, die willen ook nog wel eens stuk!
loco-vr6
07-06-2011, 20:29
gevonden! temperatuursensor is defect. ook weer opgelost. ik zal aankomend weekend een foto's posten van de vorderingen.
andrevr6
08-06-2011, 08:04
Gaaf hoor zo'n T3 Doka
veel plezier met je Bulli !!! :thumbup:
loco-vr6
08-01-2014, 17:26
even het stof er af.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/IMAG0048.jpg
ik heb nog steeds met veel plezier de doka in mn bezit maar met de huidige wetgeving die dr aan gaat komen staat er een motor swap in de planning. ik rij er bijna nooit mee, dus voor mij maakt het niks uit dat het een benzine gaat worden.
en nu het dilemma, WAT gaan we er in hangen:D
er staat een complete g60 te koop plug en play, wel voor een paar knaken maar dat ter zijde. mijn vraag, gaat de bak heel blijven en past de motorsteun aan de oliefilter kant nog wel omdat er nu een g lader zit? ik kan weinig vinden kwa t3 met g60 motoren. of welke motor zou er nog meer leuk zijn, een 16v of gewoon een 2e uit een gti? ik sta open voor suggesties :D ik wil alleen niet met pasplaten etc gaan werken, en de standaard diesel bak behouden.
Mooie 5 cil uit een audi, eventueel een 20v. Dan met zo'n (http://vw-winkler.de/Getriebeglocke-Audi-5-Zyl-Original) koppelingshuis monteren. Heb je geen gekloot met pasplaten en een prachtig vermogen en geweldig geluid.
loco-vr6
08-01-2014, 17:56
zeker een vet idee, maar mn budget voor de ombouw heb ik beperkt tot max 1000 euro, en dat gaat wel erg hard als een koppelings huis al dit geld kost.
ik heb een waterjet op mn werk dus dan snij ik nog liever een pasplaat :D
mn meisje heeft een tijdje een g40 gehad, en sindsdien blijft het g lader geluid toch een warm plekje houden, vandaar dat de g60 nu in beeld kwam. en zeg zelf, t3 g60, dat klinkt toch vet :D
inderdaad ook geen verkeerde keuze! :tongue:
inderdaad ook geen verkeerde keuze! :tongue:
Gewoon een degelijke standaard 116pk 2E motor uit een GTi erin hangen.. onderdelen daarvoor kosten
een pakje Wicky en een gevulde koek en het is bijna pluk en plee.
Ik ga ook mijn TDi motor uit de T3 halen en vervangen door een 2L 8V 2E motor uit een 1995 Golf GTi.
dennishag
09-01-2014, 11:39
altijd mooi een dokatje!!!
loco-vr6
09-01-2014, 19:16
Gewoon een degelijke standaard 116pk 2E motor uit een GTi erin hangen.. onderdelen daarvoor kosten
een pakje Wicky en een gevulde koek en het is bijna pluk en plee.
Ik ga ook mijn TDi motor uit de T3 halen en vervangen door een 2L 8V 2E motor uit een 1995 Golf GTi.
Als je het over de duvel hebt.......
Er is mij zojuist een golf 3 gti aangeboden met die motor voor een mooie prijs, dus ik heb hem aangeschaft.
Binnenkort dus de ombouw naar 2.0 benzine :D
Binnenkort dus de ombouw naar 2.0 benzine :D
Je moet ook even op zoek naar een G60 vliegwiel zodat je een "normale" koppeling kunt gaan monteren.
Verder heb ik bij Bolt-Action wat uitlaatverloopstukken in bestelling staan waardoor je vrij simpel een uitlaat kunt gaan monteren.
loco-vr6
10-01-2014, 09:15
Je moet ook even op zoek naar een G60 vliegwiel zodat je een "normale" koppeling kunt gaan monteren.
Verder heb ik bij Bolt-Action wat uitlaatverloopstukken in bestelling staan waardoor je vrij simpel een uitlaat kunt gaan monteren.
Ik ben niet ontevreden over de huidige drukgroep, wat zijn de voordelen van een g60 vliegwiel / drukgroep?
Ik zal zelf iets moeten gaan bouwen kwa uitlaat, want ik ree met de td altijd demperloos:D
Mooi, ik ga hetzelfde doen! In mijn T3 ga ik ook een 2E bouwen; cheap, makkelijk en degelijk. :)
Aangezien ik de v-bak aangepast heb met een langere eindoverbrenging, moet ik denk ik iets kleinere wielen monteren (omtrek) om de auto nog een beetje te laten trekken. Ik heb al uitgerekend dat hij met een 2E een stuk harder loopt (meer toeren), keerzijde is dus waarschijnlijk minder trekkracht.
Ik ben niet ontevreden over de huidige drukgroep, wat zijn de voordelen van een g60 vliegwiel / drukgroep?
Oh wacht, jij kunt natuurlijk het vliegwiel van de diesel op de 2E motor overzetten, want aan het standaard GTi vliegwiel heb je namelijk niets.
loco-vr6
10-01-2014, 12:58
Oh wacht, jij kunt natuurlijk het vliegwiel van de diesel op de 2E motor overzetten, want aan het standaard GTi vliegwiel heb je namelijk niets.
dat was inderdaad mijn plan :D
Allemaal niet het naaldlager vergeten voor je prisas ondersteuning! ;)
artikelnummer voor het lager wat in je krukas komt, oftewel prisas ondersteuningslager: LUK 410 0009 10.
onderdeeelnummer 80 graden thermostaat: Calorstat by Vernet TH1439.80J
en deze vond ik ook nog: http://2e-im.vw-bus.net/
VAGKonzept
10-01-2014, 13:42
Die is volgens mij nog ooit van een kennis van mij geweest :) is toen verkocht met een (bijna) dode 1600D erin... dus dat zou best de reden kunnen zijn van die 1900TD...
Mag ik vragen vanwaar uit België hij komt ?
loco-vr6
10-01-2014, 13:49
geen idee, ik heb hem van een kerel in almere gekocht die toen 3 dokas mee had genomen uit belgie. zat achteraf veel werk aan de wagen, maar inmiddels is ie technisch helemaal naar mijn zijn. Nu helaas de ombouw naar benzine door de nieuwe belasting regels dus. Ik ben er 2 keer mee naar zweden geweest op vakantie, en een aantal verhuizingen en verbouwingen mee achter de rug, heeeeeerlijk een doka :D
loco-vr6
12-01-2014, 09:44
Donor is weer verkocht wegens wel erg snelle en leuke winst,
het budget ter ombouw is daarmee weer gegroeid:D
nu weer op jacht naar een donor, maar de run op 2e motoren is wel te merken. zou een PF ook een kandidaad kunnen zijn, net zoveel vermogen eigenlijk
loco-vr6
13-01-2014, 22:17
dat is het nadeel van veel op marktplaats zitten. ik heb een camper gezien waar ik morgen ga kijken, als dat wat is wordt de doka geloopt en gaat alles op de camper en blijven we fijn dieselen.
Wordt vervolgd.....
loco-vr6
14-01-2014, 17:24
tadaa, gekocht!
http://link.marktplaats.nl/764049108
dikke ijscokar jonguh
haha, had hem zien staan ja, lache! :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.