Log in

View Full Version : Porsche 944 cup Dutch RS


joostvw
22-03-2011, 18:30
Tijdens het snowboarden kwam ik laatst Jan tegen, hij vertelde mij over een 944 waar hij mee het circuit op wil.
Nu een aantal weken later en een lange avond lullen heb ik besloten om hem hiermee te helpen, gezien Jan geen technische achtergrond heeft en het puur bij het rijden houd en ik zelf graag wat meer van het circuit wil proeven.

Met een aantal mensen gaan we nu dus een raceteam samenstellen genaamd: Dutch Rennsport
zie: Dutchrennsport.com (http://Dutchrennsport.com)

De auto is al aangeschaft en hebben er een donor bij gekregen.
komende donderdag gaan we ze ophalen.
en momenteel staan ze er zo bij:

http://i51.tinypic.com/98dq2b.jpg
http://i56.tinypic.com/2h3aa0h.jpg
http://i53.tinypic.com/20iyv7a.jpg
http://i54.tinypic.com/rielp5.jpg
de 2.5 liter in de donor.
http://i53.tinypic.com/24fxnip.jpg
http://i51.tinypic.com/2zi25qf.jpg

De blinkende is dus de 944 waar we mee gaan rijden.
De matte is de donor :D

Plannen zijn om deze komend jaar klaar te gaan maken voor het circuit en dan mee te gaan doen met de Porsche 944 basic cup (http://www.944-basic.nl/)

Er moet dus nog veel gebeuren: onderstel,remmen,rolkooi,sportstoel,banden enz.
Maar alles moet wel volgens de regels die de 944 basic cup stelt :(

En eerste ding dat geregeld moet worden is een stalling/sleutelruimte/loods.
Dus heb je of weet je iets in regio Breda, laat het ons dan zsm weten.

Je kunt ons ook al op Facebook vinden:
facebook dutch rs (http://www.facebook.com/#!/pages/Dutch-Rennsport/190910610923745)

EelcoB
22-03-2011, 18:55
Klinkt erg interessant! :thumbup:

TJa, die cuphomolegatie is altijd gezeur. ;)

jappie86
22-03-2011, 19:13
cool!

floris-jan1
22-03-2011, 20:10
Mooi dit! Heb je nog een setje Porsche deurklinken over van de donor?:P
Succes jongens! Ben benieuwd naar de vorderingen!:D

René
22-03-2011, 20:39
Gaaf..succes met opbouwen:)

vwmk2driver
22-03-2011, 21:41
ik kan ze..

mocht je nog iemand zoeken voor de versnellingsbak, kun je bij mij aankloppen.
ben nu bezig een x aantal bakken klaar te maken voor een team die straks ws jouw concurrent is.

is weer een uitdaging zon auto,wel altijd jammer van de regeltjes maar opzich blijft het dan wel gelijkwaardig.

joostvw
22-03-2011, 21:50
Voor zover ik weet mag er niks tot weinig gemodificeerd worden aan de bak :(
maar zal het reglement nog eens doorlezen.

Lieuwe
22-03-2011, 22:13
Super! Succes ermee :thumbup:

De Pul
22-03-2011, 22:20
goed bezig,erg leuk.
blijf het iig volgen hier.

Area51
22-03-2011, 22:21
De blinkende is dus de 944 waar we mee gaan rijden.
De matte is de donor :D

Ik zou het andersom doen .. de matte is -zo te zien- een coupe (stijvere body) de glimmende is een targa (body = slapper)

joostvw
23-03-2011, 01:45
daar waren we nog over in discussie idd. er kwam er 1 met de opmerking: die targa is juist verstevigd omdat er een deel open gaat. en dat klonk mij ook best logisch in de oren.
ander plan dat ik heb gehoord was het dakje over te zetten van de 1 naar de ander, maar naar mijn idee krijg je dat nooit strak en is het onbegonnen werk.
in ieder geval komt er toch een rolkooi in, dat zal al veel stijfheid problemen oplossen denk ik.
maar ik hoor graag jullie mening hierover.

stn1
23-03-2011, 09:40
mooi project, dak overzetten wordt in amerika regelmatig gedaan. Of het echt effect heeft? Er komt toch een rolkooi in, denk dat het niet heel veel zal uitmaken mbt de stijfheid.

Neill_s
23-03-2011, 13:03
De meeste homologatiemodellen van toerwagens waren zonder schuifdak, de "luxe"straatversies hadden dit wel. Onder andere de Golf Rallye, BMW M3, Mercedes 190 2,3 (en 2,5)-16, enz. Dit zal niet voor niks geweest zijn. Extra versteviging bij een targa betekend ook meer gewicht, waarschijnlijk nog op een plaats waar je het zeker niet wilt hebben, de bovenkant van de auto.
Mij lijkt het dus beter de coupé te nemen en niet de targa, zeker met kooi en doorlassen zul je hier een stijvere koets aan hebben.
Is het overigens wel toegestaan om met een schuifdak/demontabel dak te racen?

Niels

joostvw
23-03-2011, 13:19
bedankt niels! we gaan alle opties binnenkort eens doornemen, maar doorlassen van de carrosserie is niet toegestaan trouwens.
schijfdak is wel toegestaan, maar als er glas in zit moet dit met anti splinter folie beplakt worden.

DÁ-BRT
23-03-2011, 13:28
@Joost: Ik heb jaren gewerkt in de autosport en ook de cup modificaties onder mijn hoede gehad.

Het is zaak dat als je niets mag veranderen dat je het zo aanpast dat het niet opvalt ;)

joostvw
23-03-2011, 13:41
@Joost: Ik heb jaren gewerkt in de autosport en ook de cup modificaties onder mijn hoede gehad.

Het is zaak dat als je niets mag veranderen dat je het zo aanpast dat het niet opvalt ;)

haha dus doorlassen en dan opnieuw kitten ;)

DÁ-BRT
23-03-2011, 13:43
Ik bedoelde meer algemeen.

Dub-Detail
23-03-2011, 13:56
Als je nog spullen cq sponsor zoekt...

joostvw
23-03-2011, 14:29
Sponsoren zijn zeker welkom Pim!
kom je nog op school deze week?

vwmk2driver
23-03-2011, 17:57
ga alstublieft niet met een schuifdak rijden, hier krijg je spijt van.

hoop gewicht extra bovenin de auto, je hebt vaak last met het plaatsen van een kooi,en als je over de kop gaat weet je nooit waar het dakje heen gaat..

Dutch RS
24-03-2011, 16:03
Hallo mensen,

Mijn naam is Jan en samen met mijn vennoot Koen ben ik in Januari dit jaar Dutch Rennsport gestart (www.dutchrennsport.com).

De bedoeling is om volgend jaar de rookie of the year titel te pakken in de 944 Basic Cup:D

Wat leuk om te zien dat iedereen zo enthousiast is!
Ik heb er erg veel zin in en zal wat meer foto's plaatsen (lees zal het doorsturen naar Joost want ik heb weinig tot geen verstand van computers tnx Joost).
Op onze webpagina hebben we sinds deze week een werk in uitvoering pagina. Hierop kunnen jullie onze vorderingen volgen. Natuurlijk gaan we jullie ook middels het forum op de hoogte houden.

Ik vind het ook leuk dat we ons team uit hebben kunnen uitbreiden met 2 goede monteurs Joost en Erwin.

Het word een leuk project!

Als laatste rest mij nog te zeggen bezoek onze site en bedankt voor alle leuke reacties:D!.

Groeten,
Jan
Dutch Rennsport V.O.F.

T.C.Z.L
24-03-2011, 16:51
Welkom op het forum!

Zeker een project om te volgen dit.
Veel succes in ieder geval :thumbup:

joostvw
24-03-2011, 17:32
Vandaag zijn de 2 Porsche's bij Jan aangekomen :D

hier wat foto's uit Jan z'n Iphone:

http://i55.tinypic.com/2hwfh90.jpg
http://i52.tinypic.com/2zxqtjn.jpg
http://i56.tinypic.com/2ylny3n.jpg
http://i56.tinypic.com/99kkfa.jpg
http://i51.tinypic.com/2z57y3t.jpg

we zijn dus nu druk op zoek naar een loods o.i.d. want willen ze liefst binnen 2 weken binnen hebben staan.

oja, en zoals je misschien al ziet is het een amerikaan.
die bumpers gaan waarschijnlijk de bingo in.

René
25-03-2011, 00:00
Gaaf spul, die Porsches:)

patrick 86c
25-03-2011, 09:50
Ga lekker met die matte racen en hou die targa lekker origineel.
Maar we zullen blijven volgen.

FalleNk810i
25-03-2011, 10:48
Wat Patrick zegt!
Die Targa is veel te mooi om mee te racen, vind ik dan :D

Verder tof project :thumbup:

DÁ-BRT
25-03-2011, 11:10
[Very off-topic] Jammer dat je de motor niet om mag bouwen voor de Cup... Ik heb een S2 staan die ik om ga bouwen naar 5-cilinder TDI ;) [/very off-topic]

joostvw
25-03-2011, 11:29
Wie weet gaan we een jaar later wel een vrije cup rijden, je weet nooit he Bert, dus leuk idee :D

ik zei het ook al dat we die donor moesten gebruiken,
Maar wat ik van Jan heb vernomen is die donor echt te rot om veilig mee over het circuit te kunnen.

daarbij is het wel fijn als je je bij het opbouwen van zo'n auto gewoon kan concentreren op de nodige modificaties ipv dat je al je tijd en geld in het verwijderen en vervangen van geroeste delen moet steken.

Dutch RS
25-03-2011, 15:03
Mensen,

Sinds vandaag op de site van Dutch Rennsport de "werk in uitvoering" pagina. (Met flink wat werk van mijn vennoot Koen.)
Ik zal regelmatig samen met Joost een update bijhouden op de forums. Maar willen jullie alles kunnen volgen neem dat af een toe een kijkje op de website. Hier staan alle foto's die ik zal maken tijdens de ombouw. Zodat iedereen mee kan genieten. Daarnaast is het voor onze sponsoren ook leuk om te zien dat de site bezocht word haha;).

http://dutchrennsport.com/werkinuitvoering/

Dit weekend zal ik alle foto's even uploaden ook die van de donor.
Mensen die op zoek zijn naar onderdelen of tips hebben jullie zijn allemaal welkom om de site te bezoeken vul het contact formulier in of PM joostvw.

Benieuwd naar jullie reacties en een kleine dank aan Joost voor zijn geweldige medewerking tot nu toe.

Groeten,
Jan

Lars90
25-03-2011, 18:01
Ik zou sowieso niet met een Amerikaan gaan racen. Als ik kijk naar bijvoorbeeld mijn eigen golf, en wat auto's die ik regelmatig tegen kom van piloten die hem na de opleiding mee hebben genomen, zijn de USA uitvoeringen altijd een stuk zwaarder (100kg bij mijn GTI) door de extra, vaak onzin, versterkingen die de Europese autofabrikanten aanbrengen om hem in de USA legaal te krijgen.

joostvw
25-03-2011, 18:09
Ja dat zou best kunnen Lars maar we moeten voor de cup boven een bepaald gewicht blijven, en daar zit je aan vast. dus hoe meer zooi eraf kan hoe meer dat er dan op nuttige plaatsen in lood terug geplaatst kan worden dus dat vind ik niet zo'n probleem.
het grootste probleem aan het Amerikaan zijn van onze wagen is het feit dat hij ongeveer 20pk minder heeft :(. Dus we moeten even kijken of we dat blok wel gaan gebruiken of niet.

stn1
25-03-2011, 20:02
Was wel een luxe met cruisecontrol en airco.. Dat eraf halen scheelt ook een best aantal kilo's. Die achterbumper is ook een stuk zwaarder als een europese. Is genoeg winst te behalen wat dat betreft.

MauSeR35
05-04-2011, 20:27
Ha hier staat ie dus, nou Jan, Koen en Joost succes met de plannen.

joostvw
08-04-2011, 19:18
Update:

Morgen gaan we dan eindelijk bij onze eerste optie kijken wat betreft de stalling/sleutelruimte. Het is in breda in de buurt van de VW/Audi dealert en het zou 25m3 moeten zijn. Helaas kan ik er zelf niet bij zijn maar heb Jan een rolmaat meegegeven om te kijken of dat allemaal gaat passen met 1 a 2 auto's.

We zijn erg veel aan het discussiëren geweest over wat we allemaal gaan vervangen aan de auto, en dan vooral voor welke merken we kiezen en waar we het meeste geld in willen steken en waar het minste.

We zitten nu te denken om deze schroefset aan te schaffen:

http://img380.imageshack.us/img380/5620/img9493mediumsk5.jpg

Dit is een Intrax RSA, in race setup. 40mm upside down dempers en hardheid instelbaar. Als het goed is zitten er gelijk camber plates bij.
Andere opties zijn Bilstein of KW o.i.d.
Graag hoor ik jullie mening/ervaringen hierover.

De Pul
08-04-2011, 19:29
moet je even richard vragen,die heeft ervaringen met intrax.wat ik van hem heb begrepen is dat voor racerij zo'n beetje het beste.

DÁ-BRT
09-04-2011, 07:40
Mijn ervaring met Intrax vanuit de racerij is ook goed. Henk Thuis is een geschikte man voor ondersteuning.

De Pul
09-04-2011, 17:07
Henk Thuis is een geschikte man voor ondersteuning.
die ook nog eens veel ervaring heeft met porsche's in de racerij,dus lijkt me ideaal.

Dub-Detail
10-04-2011, 11:24
25m2 is niet gek veel hoor kwa ruimte. Iets meer dan een garagebox.
Ik zit nu krijg binnenkort 70m2 maar dat zal ook al snel te klein zijn.

gr, Pim

joostvw
12-04-2011, 00:31
Zo Intrax RSA is onderweg :D
Ik verwacht dat dit setje ons erg blij gaat maken op het circuit.

@Sjefg40:
Ja dat klopt, het is niet veel maar we moeten het er voorlopig maar even mee doen.
zover ik van Jan heb begrepen is er wel een brug ter beschikking en kunnen we met stellingen de hoogte in dus opslag boven de auto's is een mogelijkheid.
1 mei krijgen we de sleutel dus kunnen we van start in Breda.

joostvw
12-04-2011, 13:31
Ook de Camberplates er maar gelijk achteraan besteld :D
http://www.intraxracing.nl/UserFiles/File/Camberplates800x600/Camberplate.Porsche.924.944.Front.Up.jpg
Heb al zin om daar een dagje mee te gaan stellen op circuit.

Dutch RS
14-04-2011, 00:29
Vandaag (met hulp van Joost en Koen) een nieuwe sponsor binnen gehaald. De afdeling van school waar ik en Koen op zitten heeft ook een vakje op onze wagen gekocht. Daarna een lijstje gemaakt van alles wat we aan willen veranderen en welke merken spullen we gaan inslaan. Voor iedereen die een bedrijfje heeft en zijn geld liever aan ons dan aan de belasting geeft of enthousiastelingen jullie zijn natuurlijk altijd welkom:D.

Camberplates en Schroefset van Intrax zijn onderweg en ik kan niet wachten tot we kunnen beginnen met bouwen.

Hou http://dutchrennsport.com/werkinuitvoering/ in de gaten voor foto's van de schroefset die zal ik een der deze dagen posten en zal aan Joost vragen of hij ook hier even een kiekje neer wil zetten.

Neem ook even een kijkje op onze sponsor pagina dat doet het altijd goed;).

Succes met jullie eigen projecten en bedankt voor alle reacties!

golfvr6
14-04-2011, 11:32
Leuk project ,ga je die wagens kompleet strippen dan ,zoja mag je mij onderdelen lijst sturen met prijzen erbij.
Kan nog wel wat spul voor mijn eigen 944 gebruiken

gr Marco

joostvw
14-04-2011, 11:47
Zodra we de sleutelruimte in kunnen (1 mei) gaan we beginnen met strippen van de auto's.
We zullen hier wel gewoon een advertentie zetten met alles erin wat nog te gebruiken valt en zal dan in dit topic wel een linkje voor je plaatsen.
maar heb je specifieke onderdelen nodig, stuur jan (dutch rs) dan even een pb.
gr Joost

joostvw
05-05-2011, 01:26
Afgelopen zaterdag en zondag hebben we dan eindelijk de 2 944's naar de stalling in Breda gebracht.

Dinsdag zijn we er dan eindelijk aan begonnen.
Onze stalling beetje ingericht, 944 type 2 (die amerikaan) in de hoek gezet.
En verder hebben we heel het interieur alvast uit de type 1 gestript.
Was een lekker dagje sleutelen zo.

We hebben veel gediscussieerd over welke we nou echt gaan gebruiken.
De type 1 heeft namelijk nog wel wat laswerk.
en hoewel we de motor uit de amerikaan niet gaan gebruiken (minder vermogen) is het ook nog maar de vraag of de andere motor bruikbaar is.
Tijdens een snelle inspectie op de brug zagen we dat er geen riem op de balans-as zit.
we hebben het verder nog niet opengemaakt, maar we zijn bang dat er ook geen distributieriem op zit en het blok waarschijnlijk niet loopt.
Maar hier gaan we zaterdag nog eens verder naar kijken.


http://i53.tinypic.com/4tk8lh.png
meer foto's volgen snel, en anders op DutchRennsport.com (http://www.dutchrennsport.com)

knarfmk1
05-05-2011, 07:13
lekker bezig, leuk om te volgen!

De Pul
06-05-2011, 14:31
ik heb inmiddels aardig wat met die 2,5 liters beziggeweest,als je gewoon de injectors,computer en luchtmassameter omzet van het 'snelle' blok heb je de snelle setup.intern zijn ze helemaal gelijk nl.

joostvw
08-05-2011, 23:38
Zover ik had begrepen is de compressie verhouding aangepast voor de Amerikaanse markt om daar op 'slechtere' benzine te kunnen draaien en zou daar het vermogenverschil in zitten.
Maar ik kan dit nog wel eens dubbelchecken.

In ieder geval:
afgelopen zaterdag (gister) weer even bij de loods geweest.
Ik had maar weinig tijd maar alle beetjes helpen :)
het blok even getest van de type 1 en hij loopt :D.
we hebben hem gelijk maar weer uitgezet want we hebben geen idee hoe lang hij stil heeft gestaan en heb nog totaal niet gekeken naar bijv. olieniveau en staat van de distributieriem.
we hebben wel even tussen de kap gespiekt langs onder en gezien dat er geen balansasriem meer op zit.
Ik hoorde dat ze die as wel eens vaker helemaal verwijderen omdat dit zeker 5 pk zou schelen?

foto's van dinsdag staan op onze site. als ik weer iets meer tijd heb zal ik ze hier eens naartoe linken, voor nu dus even onze site checken ;)

zaterdag verder niet veel verder gekomen dan de motorkap te demonteren en poging tot zijscherm en achterlichten maar beide zaten rondom vastgekit dus moet ik nog mee verder.
waarschijnlijk ergens deze week of anders zaterdag weer verder, ik houd jullie op de hoogte.

joostvw
11-05-2011, 00:52
Vanavod weer even bij de loods geweest.
weer een stukje verder gekomen met het kaal maken van de type 1.
alle lampen verwijderd, achterbumper en vooronderbumper en zijscherm verwijderd.
alles zat flink vast in de kit maar uiteindelijk hebben we het er af gekregen.
op de paar plekjes die we al wisten na is hij verder eigenlijk best hard.

http://i53.tinypic.com/2yyax78.jpg

joostvw
09-06-2011, 14:19
Nou zo te zien al weer een tijdje geleden dat ik hier wat heb gepost.
Ondertussen zijn er veel dingen gebeurd en veel plannen gewijzigd.

We hebben in Terheijden bij een kever liefhebber een kaal 944 turbo chassis opgehaald.
Deze was veel harder dan de type 1 die we hadden staan en ook gelijk type 2 :).

We hebben de type 1 volledig kaal gehaald en gesloopt.
Het blokje is verkocht en het dak hebben we eruit geslepen om onze targa dicht te lassen. Veel andere onderdelen zijn op schap gelegd voor de verkoop en een aantal onderdelen zijn bewaard om mee te gaan rijden (bijv onbekrachtigd stuurhuis enzo)
De resten worden als het goed is deze week opgehaald door de sloop.

De amerikaan hopen we te kunnen verkopen, want zou zonde zijn om in onderdelen weg te doen.

Verder hebben we veel onderdelen die we nog nodig hadden om de nieuwe circuitracer op te bouwen ingekocht bij v.o.f. De loods. Dit is een bedrijf waar ze mensen met een geestelijke beperking werk verschaffen door 944 te slopen en de onderdelen te verkopen.

we hebben bijvoorbeeld nu een 87'er onderstel (breder) een extra set cookiecutters
een koppeling en nog wat spullen.

Gisteren zijn we bij Harry van Race for fun geweest in Aalsmeer.
Hij is de klasse coördinator van de cup en heeft tevens een bedrijfje in onderhoud en opbouwen van 944 voor op het circuit.
Van harry hebben we een set polyester voorschermen gekocht (heel stuk lichter :))

Vanavond gaan we weer richting Amsterdam om een blokje en (scheurvrij) dashboard op te halen.

Nieuw chassis:
[http://i51.tinypic.com/10qf04o.jpg

Een deel van ons team:
http://i54.tinypic.com/16kxk4k.jpg
vlnr: Erwin (monteur 924s/944 specialist), Steven (fotograaf/hulp), Jan (team leider/coureur), Joost (monteur/engineering/ontwerp).

http://i53.tinypic.com/snmnbq.jpg
Hier hadden we net het blok uit de type 1 donor.

http://i54.tinypic.com/n5pobm.jpg
Nu zijn we bezig het chassis zo kaal mogelijk te krijgen zodat de kooi erin kan en daarna volledig in de primer/zinkspray.

http://i56.tinypic.com/34rccw1.jpg
Dit is het dakje wat we eruit hebben gezaagd :)

joostvw
09-06-2011, 14:23
Oops, ff resizen.

PuttenMKII
09-06-2011, 14:46
gaaf hoor ! :)

Dutch RS
09-06-2011, 15:01
Hallo mensen,

Vergeten even de link er bij te zetten als je op de site kijkt kun je in detail lezen wat we de afgelopen weken/maanden hebben gedaan en hier staat ook elke week het laatste nieuws op www.dutchrennsport.com . Wellicht tot snel op een meeting of kom als je geïnteresseerd bent gewoon een keertje kijken in onze loods.

Wim.
09-06-2011, 22:54
Kan je niet beter een stuurhuis met stuurbekrachtiging pakken maar daar alles vanaf slopen? Die stuurhuizen zijn vaak even korter als de onbekrachtigde stuurhuizen. Verder wel een heel leuk project! Mooi dat je een goede basis hebt gevonden..

joostvw
10-06-2011, 00:25
@Wim,
Als je een onbekrachtigd stuurhuis leeghaalt stuurt dat toch veel te zwaar? of is dat wel te doen als je ook de pomp eraf haalt?
heb laats namelijk even rondgestuurd met een 944 zonder olie of tankje op het stuurhuis en die stuurde alsnog heel zwaar.
(p.s. Jan heeft niet de breedste armpjes ;)

joostvw
20-06-2011, 09:34
Afgelopen zaterdag weer even bezig geweest.
De planning was om hem eindelijk op poten te krijgen maar dat doel is nog niet bereikt.

Als we het onderstel eronder zetten, willen we dat gelijk goed hebben en niet dat het er telkens weer onderuit moet voor andere klusjes.

Daarom is Jan deze week begonnen om de oppervlakkig geroeste delen van de bodem kaal te halen zodat we alles straks weer terug in de zink,primer en bodyschutz kunnen zetten en een volledig frisse auto hebben staan.

Ik zelf heb samen met Erwin en Johan de vooras in elkaar gezet voor zover dat kon.
We hebben van onze 3 sets voor-assen één mooie gemaakt en omdat we nu de kans hadden de verschillende onderdelen ook maar gelijk eens flink schoon gemaakt (de eerste gewicht winst zullen we het maar noemen).

Even voor de liefhebbers onder ons de vooras zoals hij nu is bestaat uit: Het aluminium subframe van een 944 Turbo uit 1985, het onbekrachtigd stuurhuis van een 944 type 1 uit 1981, De fusees en aluminium draagarmen van een 944 uit 1988 en als stabilisator stang de M030 kit van een 968 (30mm doorsnede :D).
Zo hebben we nu het breedste en lichtste onderstel wat we mogen gebruiken.

http://dutchrennsport.com/wp-content/uploads/2011/06/foto3-300x224.jpg

We hebben in de draagarmen gelijk de Powerflex PU bussen geperst die we nog hadden liggen.
Verder komt er binnenkort vanuit Dub Detail een hele levering met o.a. een complete set van Powerflex voor heel de auto.

De as hebben we nog niet gelijk gemonteerd omdat het werk aan de bodem nog moet gebeuren en omdat de stuurkogel hoesjes kleine scheurtjes vertoonden.
Dus volgende week zetten we er gelijk een paar nieuwe stuurkogels op.

Verder heeft Jan deze week bij Lothar van Rennsport (Porsche specialist in Breda met bijna dezelfde naam) gelijk bijna alle bouten voor het onderstel nieuw besteld.
Zodat onze racer weer fris in elkaar kan.
Hoewel de meeste bouten nog mooi verzinkt en schoon zijn, zijn er toch al wel een paar afgebroken door de aluminium oxide die er omheen gekoekt zat :(.

joostvw
22-06-2011, 11:05
We zoeken trouwens nog een beun/plaatwerker die het dak netjes dicht kan lassen.
Regio Breda.

Wim.
22-06-2011, 17:11
Als je gewoon de leidingen eraf haalt hoort hij niet merkenswaardig zwaarder te sturen. Je kan even kijken wat de reductie is tussen de 2, dus hoeveel omwentelingen nodig is van helemaal links naar helemaal rechts. Dan weet je het verschil hoeveel korter hij werkelijk stuurt.

joostvw
21-09-2011, 23:26
Zo, om het topic even af te stoffen.
Nu 3 maanden verder alweer, heel veel gebeurt en heel veel gelukken en tegenslagen achter de rug.

Groot deel van de onderdelen zijn binnengekomen vanuit Biesheuvel.
Alle PU bussen zijn gemonteerd.
Alle delen van het onderstel zijn ontdaan van al het zand en vettigheid en gelijk voorzien van een nieuwe laklaag.

De achteras is volledig oranje gepoedercoat, de torsie assen hebben we eruit gehaald en alles terug in elkaar gezet.
Montage bussen hiervan zijn ook vervangen voor PU, en de draagarmen vervangen voor bredere en aluminium versies.
En er is een dikkere stabi-stang gemonteerd (19mm).
Ook hebben we een set Aluminium ophangblokken uit Amerika laten komen voor de achteras. De rubberen versie wil nog wel eens scheuren en deze blokken maken het geheel een stuk stijver.

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/305492_2281763439317_1105765258_2669989_480687532_n.jpg
(en ja hier ligt het 1 en ander nog niet goed op z'n plaats)

Omdat we de auto snel naar de rolkooibouwer moesten krijgen (afspraak al gemaakt) hebben we een nacht tot 6 uur door moeten werken en een nacht tot 2uur om het boeltje op poten te krijgen.

Huidige staat:
Voor: Intrax schroefset gemonteerd.

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/318720_2281770639497_1105765258_2669992_1607316267_n.jpg

Achter: tijdelijk even een set Koni dempers, vanwege het missen van 2 busjes. (vandaar de rare stance)

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/303933_2290818265682_1105765258_2677585_1271286761_n.jpg

Afgelopen weekend is hij naar GB (Biesheuvel) gegaan om de rolkooi er in te bouwen dus het is nog op tijd gelukt :D


http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/308341_2290883867322_1105765258_2677600_1293987890_n.jpg

mijn excuses voor de slechte Iphone foto's, net op die dag had ik m'n spiegelreflex niet bij me. Zodra hij terug is met rolkooi zal ik mijn camera er eens op los laten.

Hierna gaan we nog wat kleine dingetjes aan het onderstel afwerken en daarna zal hij spuitklaar gemaakt gaan worden.

Ohja, check even allemaal onze KiKa handjes actie:

Jouw naam op de motorkap van onze 944? (http://dutchrennsport.com/kika-logo/)
http://dutchrennsport.com/wp-content/uploads/2011/09/Kika-hand.png

vdWal.
22-09-2011, 06:00
nicce :cool: benieuwd naar verdere vorderingen

joostvw
18-10-2011, 13:29
Zal hier maar eens de foto's plaatsen van 5 oktober.


http://i54.tinypic.com/167w1zn.jpg

http://i51.tinypic.com/2n00ryh.jpg

http://i53.tinypic.com/5vn8zc.jpg

http://i52.tinypic.com/111scav.jpg

joostvw
08-11-2011, 14:46
http://i42.tinypic.com/308a3jl.jpg

De 944 racer staat nu bij Blewanus in Breda voor een vers laagje lak.
de kleur word heel donker grijs. Stay tuned ;)

joostvw
19-12-2011, 15:36
En een maand later staat de 944 nog steeds bij de spuiter.
Ze doen hem in de tussen-uurtjes dus duurt iets langer, maar het word wel netjes :).

Hier een paar previews in de grondlak:
(sorry voor de telefoonfoto's)

http://dutchrennsport.com/wp-content/uploads/2011/11/Afbeelding-8879.jpg

http://dutchrennsport.com/wp-content/uploads/2011/11/Afbeelding-8889.jpg

http://dutchrennsport.com/wp-content/uploads/2011/11/IMG_1183-1024x764.jpg

http://i40.tinypic.com/29mom60.jpg

http://i39.tinypic.com/s3m2ib.jpg

http://i41.tinypic.com/241peog.jpg
en ik heb begrepen dat de motorruimte iets speciaals word :)

Ook diverse andere delen zijn al bewerkt en klaar voor een nieuw laagje verf.

http://i39.tinypic.com/29krqdz.jpg

De polyester schermen die we achter gelaten hebben waren niet zo netjes als we dachten. Omdat ze al lang gelegen hadden (in de racerij doorgaans niet zuinig mee omgegaan wordt) zijn er haarscheurtjes ontstaan. In plaats van dit weg te plamuren hebben de mannen van Blewanus ze helemaal opnieuw in de polyester gezet en zijn ze nu weer zo goed als nieuw. Ik kan niet anders zeggen dan goed bezig!


http://i39.tinypic.com/6gvo0i.jpg

Als hij uiteindelijk in zn lak staat pakken we weer de Canon EOS erbij ;).

knarfmk1
19-12-2011, 17:29
ben benieuwd!

René
19-12-2011, 23:57
ik ook!

joostvw
28-12-2011, 22:38
De binnenkant is nu af en oranje :)
De buitenkant staat in de primer.
preview:

http://i40.tinypic.com/1zlrvag.jpg

En de rest staat op onze facebookpagina (http://www.facebook.com/#!/teamdutchrennsport)
en zal later ook volgen op www.dutchrennsport.com

C1Rob
28-12-2011, 23:09
Moet zeggen dat ik het er zo ook wel erg dik uit vind zien :D

vdWal.
28-12-2011, 23:47
ik vind hem gaaf!

vw-unit
29-12-2011, 09:03
Tof project maar kan je zomaar meedoen aan zon racecup dan?,
ben je daarvoor geen licentie nodig of heb ik hier overheen gelezen?

Matheo
29-12-2011, 09:56
Tof! Goed bezig!

joostvw
29-12-2011, 22:34
Tof project maar kan je zomaar meedoen aan zon racecup dan?,
ben je daarvoor geen licentie nodig of heb ik hier overheen gelezen?

Ja, vrij rijden kan zonder licentie maar wil je competities rijden dan moet je een circuitlicentie behalen.
Jan (onze coureur + teamleider) heeft al een aantal keer met een Porsche op circuit gereden maar heeft inderdaad nog geen circuit licentie.
Hiermee wachten we tot de 944 af is zodat hij daarmee kan rijden.
Heb je geen eigen auto dan kunnen de kosten van het huren van een circuitautootje aardig hoog oplopen. En daarbij is het wel fijn dat er dan gelijk wat gewenning komt met de auto.

Bedankt voor alle reacties, we zijn zelf ook erg benieuwd naar het eind resultaat :D.

Jel Golf 2 GTI
29-12-2011, 22:47
:thumbup: :thumbup: :thumbup: Had al wat pics op de smoelenboek zien verschijnen.
Ik blijf het volgen. :D :thumbup:

martinus83
01-01-2012, 15:56
hele topic even doorgelezen, mooi werk hoor!

joostvw
16-01-2012, 00:59
Om weer even een idee te geven van de vorderingen die gemaakt zijn dit jaar ;).

Let vooral niet op de slechte telefoon foto's, want de goede foto's staan nog op het kaartje (en die heb ik hier niet).

plaatje met de motorkap er even snel opgelegd. (nog bij de spuiter)
http://i44.tinypic.com/2hi1e8o.jpg
Hier ze je trouwens ook dat we voor het spuiten nog een buis hebben toegevoegd aan de kooi, hier komen straks natuurlijk de gordels aan vast.

vanaf onze opslag/knutsel zolder kun je het oranje dakje en oranje daklijsten goed zien. Het targa dak is volledig ontdaan van alle beugeltjes/mechanismes ed. en netjes in het dak gekit.
http://i40.tinypic.com/nodoif.jpg

verder staat hij op steunen en zijn we bezig alles terug op te bouwen.
Vandaag bijvoorbeeld bezig geweest om een routing te bepalen voor de gevlochten rvs slangen die door de auto naar achteren komen te liggen.
In dit geval voor brandstof en retour van en naar de brandstofpomp. Volgende keer de remleidingen.
http://i39.tinypic.com/muvfom.jpg
De BBS'en zijn trouwens verkocht en de velg die je hier ziet is een (schijnbaar heel licht) ATS multispaakwieltje met slicks.


Ook zijn we bezig met de deuren.
Hier komen lexaan raampjes in, carbon panelen tegen de binnenkant en worden oranje 968 spiegels op gemonteerd :D.
http://i44.tinypic.com/117sqyp.jpg
Hier op de foto nog lang niet af maar om een idee te geven.

Ik heb trouwens verkondigd dat het een Maserati kleur zou worden. maar dit is het niet.
Het is toch een Porsche kleur maar welke het is weet ik zo niet uit mn hoofd.

O ja, het normale klappende koplampmechanisme is natuurlijk te veel nutteloos gewicht voor een racer (stangen/motor).
Waarschijnlijk word ons alternatief dan zo'n Strosek frontplaatje:
http://fredopertracing.com/1_20_00/strosek/red_strosek_1.jpg
Moet nog zien hoe dat gaat staan.

roy-mk1
16-01-2012, 01:25
Leuk project om te volgen!
Wat heb je met de leren stoeltjes gedaan?

Dutch RS
17-01-2012, 16:43
Hallo VFers,

Zoals Joost de rode heeft gepost gaat hij ongeveer worden zelfde neus al zijn er wat stukjes weg gezaagd voor koeling en rem slangen. De lelijke achterklep en doelloze lucht happer aan de achter flanken van die auto hebben we dan weer niet. Diffusor aan de voorkant word oranje net als de semi strosek voorplaat. Stoelen en interieur staat al een tijdje te koop heb een half lederen set met bruine krijtstof in het midden en een set met zwart leer en porsche inscriptie in het midden die laatste is schade vrij de eerst heeft wat randjes. Misschien iets voor iemand om in zijn auto te plaatsen zijn namelijk erg fijne stoelen met weinig werk en electisch verstelbaar. Alles wat er in December en Januari aan losse onderdelen verkocht is doneren we 10% van aan KiKa dus mocht er iemand nog interesse hebben;) (hebben wij weer ruimte op onze zolder haha). Tevens als er iemand een keer wil komen kijken je bent altijd welkom voor een kop koffie. Voorlopig nog genoeg te doen. Joost zal jullie op de hoogte houden want ik ben helaas niet zo handig met forums ;).

Groeten,
Jan
Dutch Rennsport

Matheo
18-01-2012, 08:09
Goed bezig jongens! Strosek front gaat leuk staan. Foto van de stoeltjes toevallig?

Dutch RS
04-02-2012, 15:45
Hey Matheo,

Ja als je even het contact formulier op www.dutchrennsport.com invult stuur ik je een paar foto's ;)

VWStatic
04-02-2012, 22:08
Begint al mooi wat te worden wel een interessant project
om in de gaten te houden

vdWal.
04-02-2012, 22:37
nette vorderingen! gaaf project :cool:

joostvw
20-02-2012, 16:25
De afgelopen tijd heb ik zelf maar weinig tijd gehad en ben ik dus maar 1 (winterse) vrijdag kunnen komen helpen.
Die dag de deuren verder afgemaakt (carbon panelen gemonteerd). Nu moet hier alleen nog Lexan in voor de ruit.
En de Brembo's voor de voorzijde schoongemaakt en ontdaan van alle overtollige oude laklagen en dus klaar gemaakt voor onze spuiter.
Verder wat delen opgehaald bij de coater en gelijk de Brembo's afgedropt bij de spuiter.
Aardig wat KM gemaakt voor zo'n dagje vol sneeuw op zomerbandjes :D

Maar dat ik niet altijd kan wil niet zeggen dat er niks gebeurd, we zijn gelukkig met een team en dus zal ik hier de verdere vorderingen maar eens posten.
Die overigens al lang op Facebook (http://www.facebook.com/#!/media/set/?set=a.358623357485802.105402.190910610923745&type=1) stonden.
LIKE US! ;)

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/397226_358624190819052_190910610923745_1681787_1421795517_n.jpg


http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/394880_358624907485647_190910610923745_1681793_30642716_n.jpg

Porsche 968 3 liter 4 cilinder met 240PK :cool: :jacks:
Blok is door de specialist nagekeken en voorzien van nieuwe distributie + balansas riem ed en nieuwe pakkingen. Weer mooi fris blokje zo.
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/407435_367267429954728_190910610923745_1707846_1994372592_n.jpg

De kachel ontdaan van zn eeeh kachel ;)
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/420036_367267529954718_190910610923745_1707849_612339836_n.jpg

Doosje van Biesheuvel binnen :D , nogmaals bedankt voor de goede service!
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/403029_362683847079753_190910610923745_1693493_53211419_n.jpg

RVS remleiding van Goodridge naar achter.
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/404354_367267683288036_190910610923745_1707853_109822020_n.jpg

Blokje erin lepelen. Zie ook de nieuwe alu motorsteun en oranje klepdeksel.
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/418774_367268133287991_190910610923745_1707867_1960009192_n.jpg

en erin.
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/422153_367268329954638_190910610923745_1707871_407274862_n.jpg

Schijven en Brembo's gemonteerd op de draagarmen achter.
De Brembo's die vooraan komen liggen nog even bij de spuiter voor een sexy kleurtje. Hopen dat het gaat houden met de temperaturen.
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/418758_378002212214583_190910610923745_1739599_661748408_n.jpg

Ook hier RVS leidingen naartoe.
Daar waar de papierprop zit komt straks de aandrijfas in.
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/408952_378002265547911_190910610923745_1739600_134148267_n.jpg

De veerpootbrug is ook door Noud Luykx netjes zwart gepoedercoat. Breekt lekker met het oranje.
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/432325_378002672214537_190910610923745_1739607_214641678_n.jpg

Ook de fusee's hebben er aan moeten geloven. Je vind nu geen enkel roestig deel meer op de auto. Alle metalen beugeltjes en andere delen zijn gecoat of gespoten en de enige delen die niet in de lak staan zijn aluminium.
Denk dat we bijna richting showauto gaan en hoop dan ook dat Jan hem heel houd op het circuit :D.
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/426379_378002868881184_190910610923745_1739610_105516418_n.jpg

De inlaat is gestraald, lijkt wel nieuw zo :).
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/394003_378002718881199_1615990502_n.jpg

En gemonteerd
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/409067_378002825547855_190910610923745_1739609_221363694_n.jpg

Ook de brandstofleidingen zijn vervangen voor RVS omgevlochten leidingen.
Hier komen ze de motorruimte binnen.
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/426818_383687981646006_190910610923745_1755578_1731293077_n.jpg

Binnen langs de bijrijderskant dorpel.
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/420701_383688104979327_190910610923745_1755580_355894690_n.jpg


En richting de tank.
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/407143_383688058312665_190910610923745_1755579_400796056_n.jpg

Zoals je ziet is hij nog lang niet af, maar begint er al wel flink op te lijken zo.

Heb deze week zelf helaas geen tijd maar Jan (Dutch RS) heeft wel lekker carnavalsvakantie en besteed deze volledig aan de Porsche dus je kan deze week nog wel een update verwachten.

Gijs
20-02-2012, 16:33
Mooie update en nog mooier werk! :thumbup:

joostvw
20-02-2012, 16:39
Bedankt Gijs!

Oja nog wat leuk spul:

Het plaatje achter het stuur waar normaal een gat in zit voor het contactslot mooi dichtgemaakt en oranje gespoten.
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/403315_360315217316616_190910610923745_1686218_170505704_n.jpg

Want omdat Jan dat tof vind: (en wij stiekem ook wel).
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/403852_360318073982997_190910610923745_1686222_909139922_n.jpg
Starten met knopjes ipv sleutel :thumbup:

De kap die over het spruitstuk komt terug van de spuiter in de carrosseriekleur. Gaat wel mooi worden in die motorruimte.
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/408834_381055238575947_190910610923745_1747805_575969996_n.jpg

René
20-02-2012, 16:48
Wordt het nou een showauto of een circuitauto? :tongue:

joostvw
20-02-2012, 16:53
Nou, we gaan de Youngtimercup rijden dit jaar. Maar ik hoop hem toch ook wel mee te kunnen nemen naar Volksdub oid.
Geloof alleen niet dat hij nu nog streetlegal gaat zijn :(.

Shon
20-02-2012, 17:14
Ik zie in één van je post dat je RVS remleiding van Goodridge gebruikt naar achter toe. Waar kan je die slang per meter kopen? En kan je er dan zelf nippels op monteren met of zonder speciaal gereedschap ?

Erg goed bezig trouwens. Dat gaat een monster worden :thumbup:

RitchieVR6
20-02-2012, 17:35
:thumbup: :D

René
20-02-2012, 18:03
Waarom zou hij niet meer straatlegaal zijn dan?
Ik vind het wel een hele ruige racer worden zo....top werk :)

joostvw
20-02-2012, 18:09
@ Shon: Staat erbij, hebben we bij Biesheuvel gehaald. De leiding is op rol en de koppelingen kun je erbij kopen.

@René: 1 klein voorbeeldje, voor de APK moet je je raam kunnen verwarmen. Maar er zit geen kachel meer in, alleen koude lucht blaast hij nu.
Verder is het een chassis dat nog op Belgisch kenteken staat officieel en zouden we dus nu nog in moeten voeren, ben benieuwd of dat gaat lukken. Maar we hebben gelukkig wel een kar tot onze beschikking waar we hem mee kunnen vervoeren richting circuit.

De Pul
20-02-2012, 20:08
@ Shon: Staat erbij, hebben we bij Biesheuvel gehaald. De leiding is op rol en de koppelingen kun je erbij kopen.

@René: 1 klein voorbeeldje, voor de APK moet je je raam kunnen verwarmen. Maar er zit geen kachel meer in, alleen koude lucht blaast hij nu.
Verder is het een chassis dat nog op Belgisch kenteken staat officieel en zouden we dus nu nog in moeten voeren, ben benieuwd of dat gaat lukken. Maar we hebben gelukkig wel een kar tot onze beschikking waar we hem mee kunnen vervoeren richting circuit.
zolang er voor de apk een voelbare luchtstroom langs de voorruit gestuurd kan worden zit je safe.ik zie eigenlijk niks waardoor er geen apk op kan?

sciroccoGTII
20-02-2012, 23:17
Inderdaad, al zou je 12V ventilatortje (bij de APK) op je dash zetten richting raam is al voldoende. Hadden wij met onze rally auto ook. Ik zie eigenlijk ook geen enkel probleem waardoor deze niet apk waardig zou kunnen worden.

Gijs
20-02-2012, 23:22
Precies. Verwarming hoeft niet, ontwaseming wel. Een electrische ventilator bied dus de oplossing :) 'n APK moet je niet moeilijker maken dan het is ;)

joostvw
20-02-2012, 23:56
Oke, dan is er inderdaad geen probleem verder voor een APK. De kachel is er uit maar de ventilator blijft er gewoon in.

THE-WISHMASTER
21-02-2012, 10:03
Zo dit is ook een mooi project :thumbup:

"offtopic mode on" je pb box is vol dit i.v.m kabelboom "offtopic mode off"

Sorry voor de offtopic ;)

joostvw
15-03-2012, 09:38
Afgelopen maand is er immens hard gewerkt door het team:

Hij is zo goed als klaar (moeten nog wat kleine dingen worden afgewerkt).

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/428267_401068436574627_190910610923745_1808133_1165439623_n.jpg

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/424423_401068276574643_190910610923745_1808126_202638965_n.jpg

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/422877_401068576574613_190910610923745_1808134_198359206_n.jpg

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/429499_401068366574634_190910610923745_1808130_1278500438_n.jpg

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/420388_401068409907963_190910610923745_1808132_1947974762_n.jpg

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/422877_401068603241277_190910610923745_1808139_1701434783_n.jpg

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/426339_401068306574640_190910610923745_1808128_633792988_n.jpg

Audi1981
15-03-2012, 09:49
Wat een nette cup auto is dat geworden zeg :thumbup:

vwmotorsport
17-03-2012, 12:17
hoe is de carrosserie van die dingen nu na 25 jr?? ik zit er ook aan te denken er 1 aan te schaffen vr gr

Matheo
17-03-2012, 12:26
Bad-ass Porsche zo! Goed bezig!

golfje_295.000
17-03-2012, 12:32
erg dik geworden, maar er zit dan ook genoeg werk in

martinus83
17-03-2012, 12:54
gaaf hoor! hoe ver zijn jullie met de motor?

De Pul
17-03-2012, 13:24
hoe is de carrosserie van die dingen nu na 25 jr?? ik zit er ook aan te denken er 1 aan te schaffen vr gr
ik heb zelf een '84er 924 gehad,die had roest op de gekste plekken maar de bodem en wielranden waren keihard.maat van me had een '85er 924 die was in nieuwstaat qua carosserie,heeft nu een '86er 944 die is zo rot als een mispel[wel een auto met schade verleden]
volgens mij is het afhankelijk van wat ie allemaal meegemaakt heeft.....mijne bijvoorbeeld rotten de scharnieren uit de a-stijl,die zal daar gerust een klap gehad hebben.ze hebben wel verzinkte carosserie zover ik weet,dus gewoon een knappe zoeken.

on-topic;super resultaat,echt een stoer apparaat :cool: :thumbup:

knarfmk1
17-03-2012, 16:40
heel gaaf!

joostvw
17-03-2012, 18:37
Even over de carroserie. Die rode waarmee we begonnen was slecht maardat kwam puur door de oude schade. Die kwam je nog door heel de auto tegen.
De kas die we nu hebben is van na '85 en dus een verzinkte kas. Keihard dus.

@Martinus:
Jan heeft gister zn eerste rondes gereden.

vwmotorsport
18-03-2012, 13:13
ok thanks.

René
18-03-2012, 13:19
Ruige racer zo! Waarom staat hij zo smal op z`n wielen?

vdWal.
18-03-2012, 19:23
wat je zegt rene, jammer dat die zo weg gestopt zitten in de kassen..
erg gave wagen en benieuwd naar het resutlaat :thumbup:

ewcaddymk1
18-03-2012, 20:45
Alles even rustig doorgelezen maar super auto geworden :thumbup:
kheb zelf eentje van '88 (amerikaan) gehad met turbo neusje super auto's ook voor op de weg en ook een super wegligging , burnouts zijn bijna niet te maken zoveel grip hebben die dingen :screwy:

VWStatic
18-03-2012, 21:08
het resultaat mag er zeker zijn

toppie

knarfmk1
14-11-2014, 10:09
Ik neem toch aan dat er inmiddels wat inboard filmpjes zijn gemaakt... :D :thumbup: