PDA

View Full Version : remcilinder terugduwen

VW, Das Auto
23-03-2011, 20:03
Kan iemand mij vertellen hoe je de remcilinder bij je achterste remmen kan terug duwen?

Ik rij met een golf 4 1.6 automaat, vroeger ree ik met een polo van 93' en hierbij kon ik deze gewoon terugduwen..

Alvast bedankt :)

Vossie
23-03-2011, 20:11
De zuiger van de achterremklauwen moet je terugdraaien
i.v.m. het handremmechanisme, eventueel bij het draaien
ook wat drukken.

Succes

TinusTG
23-03-2011, 20:16
Daar is een speciale tang voor.. kun je meestal wel ff lenen bij een garage..

VW, Das Auto
23-03-2011, 20:17
De zuiger van de achterremklauwen moet je terugdraaien
i.v.m. het handremmechanisme, eventueel bij het draaien
ook wat drukken.

Succes

oke thanx ;) ! ga dit morgen meteen proberen :)

VW, Das Auto
23-03-2011, 20:18
Daar is een speciale tang voor.. kun je meestal wel ff lenen bij een garage..

Zou dit ook lukken zonder deze tang? Heb wel gezien dat er speciale inkepingen voorzien zijn, ik neem dus aan om die tang op te zetten..

TinusTG
23-03-2011, 20:36
Mogelijk een lijmtang? Ik zou het niet weten..ga altijd een tang lenen.. dan is het zonder gepiel zo gedaan.

Wij-be
23-03-2011, 21:21
ik heb het gewoon met een waterpomptang gedaan, denk er wol om dat je het rubber en de cilinder niet beschadigt, maar als je ergens zo`n tang kunt lenen is dat natuurlijk beter

fabbi
23-03-2011, 21:45
met een beetje mzzl heb je een sleutel liggn van een slijptol is het de juiste maat

daar heb ik het al eens vaker mee gedaan, maar weet niet wat de diameter is bij een MK4

RubenD
23-03-2011, 22:17
Met een nauwkeurige hand en een goed stel ogen lukt het inderdaad ook wel met een waterpomptang -> dan kun je de rand inklemmen en draaien maar...

Maar je zult wel tegelijkertijd moeten duwen met je andere hand.

VW, Das Auto
24-03-2011, 18:25
Het is mij gelukt, heb de sleutel genomen om mijn slijpschijf van mijn slijpmachine te draaien, dit was net de juiste maat :) misschien een goede typ ;)

WilliamH
27-03-2011, 15:37
Misschien een tipje, zo een set met terugdraaigereedschap kost de wereld niet. Ik heb laatst iets van 35 euro betaald. (complete set links- en rechtsom, en alle maten, ook voor andere merken.)

Weet je zeker dat het past en dat je door uitschieters niet je zuiger verpest, en je kan misschien nog eens iemand er mee helpen.
Ik wilde voor dat geld in in ieder geval zelf niet lopen klooien. :D