View Full Version : waarde koni schroefset ?
jelle vda
23-03-2011, 20:49
bij deze stel ik de vraag omdat ik niets vind .
heb me een schroefsetje aangeboden gekregen voor men jetta mk1
gaat over een koni schroefset gele dempers/poten en rode veren
setje is in matige staat maar draad schroefdraad is nog goed , poten onbekend
nu is men vraag wat mag ik hier max voor betalen , wat kosten deze destijds nieuw etc. en hoe oud zijn ze ongeveer :D . en zijn er nog nieuwe onderdelen voor te bestellen , je weet maar nooit ...
het enige dat op de set staat is deze serie nummer ; 1150-5008
alvast bedankt
jelle
Koste indertijd +1000eur, kunt daar alles nog nieuw voor krijgen, dempers binnenin enz...
SpiderClass
24-03-2011, 09:24
Koni levert deze setjes niet meer. Nieuwe onderdelen zijn vaak geen probleem, ook heeft Koni levenslange garantie, dus meestal is het nog gratis ook. :)
jelle vda
24-03-2011, 19:51
Koni levert deze setjes niet meer. Nieuwe onderdelen zijn vaak geen probleem, ook heeft Koni levenslange garantie, dus meestal is het nog gratis ook. :)
klinkt wel interessant :D
bedankt voor de reacties alvast
The Clauw
24-03-2011, 20:14
Maar wat garantie betreft? Als een schokbreker dan lek gaat ? Is het dan ook garantie ?
Spierings
24-03-2011, 23:16
Meen dat die garantie alleen voor de eerste eigenaar geld.
Is dus niet van toepassing op een set die al vaak van hand gewissled is ;)
http://www.efkaimport.nl/Subpaginas/102/Garantie_voorwaarden.html
De garantie geldt:
Alleen voor dempers/kits die volgens de KONI toepassingslijst bij de betreffende auto horen.
Alleen voor de eerste maal dat ze zijn gemonteerd en voor de eerste eigenaar.
Alleen voor auto’s die op Nederlands kenteken staan.
Alleen voor dempers die door de handel in Nederland zijn gekocht.
Om in aanmerking te komen voor de levenslange garantie hebben wij een kopie van het kentekenbewijs nodig als ook de originele aankoopbon. Plus een volledig ingevuld garantieformulier. Download het garantieformulier hier.
KONI garandeert voor onbepaalde tijd een gratis levering van dempers of kit -indien nog leverbaar. Of vergoedt de aankoopprijs via de dealer waar het product is gekocht in het geval dat de demper of kit een gebrek vertoont die op productiefout of materiaalfout terug te voeren is en de demper / kit in zijn functie beletten.
SpiderClass
25-03-2011, 09:56
Bij mij was dat allemaal niet nodig. Naar Koni gebeld, zelfs gemeld dat het om een tweedehands setje ging en dat de rubbers waren versleten. Ze vroegen niks naar bonnen of montage, alleen naar mijn adres zodat ze (gratis!) de nieuwe rubbers konden opsturen en deze had ik snel binnen.
Spierings
25-03-2011, 12:41
Bij mij was dat allemaal niet nodig. Naar Koni gebeld, zelfs gemeld dat het om een tweedehands setje ging en dat de rubbers waren versleten. Ze vroegen niks naar bonnen of montage, alleen naar mijn adres zodat ze (gratis!) de nieuwe rubbers konden opsturen en deze had ik snel binnen.
rubbers kosten natuurlijk niet zoveel, misschien dat ze bij hogere kosten moeilijker gaan doen ? ?
SpiderClass
25-03-2011, 13:28
rubbers kosten natuurlijk niet zoveel, misschien dat ze bij hogere kosten moeilijker gaan doen ? ?
Ja was ong. een waarde van 50 euro. Meestal weten ze zelf ook wel wat de knelpunten zijn en als iets vaak voorkomt zullen ze ook minder moeilijk doen. Als je iets hebt wat ze nog nooit hebben mee gemaakt en een compleet nieuwe set gaat kosten, zullen ze wel even hun vraagtekens gaan zetten.. :rolleyes:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.