View Full Version : 12v stekker achterin Variant
WilliamH
25-03-2011, 23:53
Hoi allemaal,
Ik wil graag komende week aan de slag om de 12v power outlet achterin mijn Mk4 Variant te monteren, deze zit er namelijk nog niet en ik vind dat wel handig voor een koelbox e.d.
Nu heb ik gehoord dat de kabel er al zou moeten liggen, en als ik de 12v outlet van VW haal (1j0 919 309) dat het dus kwestie is van gatje maken, erin schroeven en stekker erin.
Nu wil ik graag op de volgende zaken antwoord voordat ik alles uit elkaar haal en tot vervelende verassingen kom:
- ligt de kabel er inderdaad altijd? (My2000)
- Waar moet deze liggen? (heb links en rechts in de vakjes gekeken maar niets te zien door de afwerking)
- Ik heb vernomen dat het rechts zou moeten zijn. Als ik dan het opbergbakje (medicijnkast) los maak met de 4 pinnen en omhoog schuif, kan ik er dan al bij?
In mijn Golf zit de aansluiting aan de rechterzijde.. of dat altijd zo is weet ik niet. De kabel komt van de zelfde plek als de kabel voor de achterverlichting.. ze lopen langs elkaar.
WilliamH
26-03-2011, 18:07
In mijn Golf zit de aansluiting aan de rechterzijde.. of dat altijd zo is weet ik niet. De kabel komt van de zelfde plek als de kabel voor de achterverlichting.. ze lopen langs elkaar.
Thanks!
Hmmmz, bij mij verdwijnen die vrijwel direct onder de bekleding. Heb jij ook een Variant?
Thanks!
Hmmmz, bij mij verdwijnen die vrijwel direct onder de bekleding. Heb jij ook een Variant?
Nee, zie de avatar.. Dat klopt, de kabel gaat naar beneden en het lijkt alsof hij naar links (midden) gaat. Waar hij dan uitkomt?
niels hubrecht
26-03-2011, 18:27
heeft een golf4 van 1999 deze kabel ook al liggen?
Die van mij is van '99 en daar zat de aansluiting in toen ik hem kocht..betreft een comfortline.
niels hubrecht
26-03-2011, 18:58
zit die kabel gewoon los achter het vakje om je lichtten te vervangen?
of zit hij nog vast geplakt aan de kabel van de koferruimte verlichting?
WilliamH
26-03-2011, 19:18
Ja door je avatar dacht i al dat je geen variant had, maar dacht laat ik het toch even vragen. (ik heb ook een VW verzameling bijna, haha)
In ieder geval heb ik zekering nr. 35, welke voor de power outlet achterin is. Naast het achterlicht rechtsachter loopt inderdaad een kabelboom, maar het bakje kan ik niet verplaatsen zonder de zijbekleding uit te bouwen en ik kan net niet voelen hoe het verder loopt. Het lijkt vast te zitten.
Verder niets te zien.
Iemand een foto van waar de 12v outlet in een variant zit?
Is dit in je zijpaneel of zeg maar tussen het vakje en achterlicht? (op het randje)
zit die kabel gewoon los achter het vakje om je lichtten te vervangen?
of zit hij nog vast geplakt aan de kabel van de koferruimte verlichting?
Die zitten idd aan elkaar vast.
WilliamH
26-03-2011, 20:19
maar nu dus de vraag waar hij zit in een Variant. Dit helpt wellicht ook met zoeken naar de kabel.
Zit de kabel vast aan de draadboom van een achterlicht als ik het goed begrijp?
WilliamH
26-03-2011, 22:12
Ok, ben toch maar even de garage ingegaan en wat zijbekleding losgemaakt. Ik had namelijk van een Duitse site begrepen dat hij links zit bij een variant. Dus eigenlijk altijd aan dezelfde kant als de kofferbakverlichting.
Dus:
Variant = links
3/5 deurs = rechts
Wat was er nou aan de hand? De kabel had zich naar voren gewerkt en lag bijna onder de gordelrol. Nu weer teruggeklikt in het uitsparinkje en maandag maar langs de VW voor de delen, dan is het appeltje-eitje. (gat maken en erin pluggen)
Iedereen in ieder geval bedankt voor het meedenken!
WilliamH
30-03-2011, 16:32
Vandaag de onderdelen binnengekregen en "ingebouwd". (tussen haakjes, want inbouwen kan je het bijna niet noemen)
Ik heb foto's gemaakt voor een eventuele how-to.
Ondanks dat het simpel werk is, wellicht interessant voor anderen om te zien hoe het er in praktijk uitziet.
Als iemand mij kan helpen met aangeven waar ik deze het beste kan plaatsen en hoe ik foto's kan uploaden, dan maak ik het in orde.
WilliamH
10-05-2011, 14:34
Voor de geinteresseerden onder ons, mijn how-to staat inmiddels op TDI Wiki.
http://wiki.tdiclub.nl/12VaansluitingGolf4
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.