View Full Version : Remklauw blijft hangen
M'n rechtse achterremklauw heeft het bekende kwaaltje dat de handrem blijft hangen, nou had ik dus gisteren een gloeiend hete en stinkend rechterachterwiel, schijf en klauw....
Ik heb even de kabel losgegooid en het heveltje terug geduwd, toen draaide hij weer vrij en ben ik maar naar huis gegaan.
Kan ik hier nog gewoon even mee blijven rijden, wetende dat m'n handrem niet werkt, of heb ik kans dat ie weer vast gaat zitten?
Remklauw geef ik binnenkort dan even een revisie.
Die zul je moeten vervangen. Hij zal na verloop van tijd weer vast gaan zitten. Ik heb vorige week de remklauwen achter ook moeten vervangen omdat ze vast zaten. Het lijkt mij niet verstandig om hier mee door te rijden je komt altijd in een situatie waar je de handrem nodig bent. Een revisie is zelf bijna niet te doen, je moet iets binnen in de klauw vervangen en daar voor heb je speciaal gereedschap nodig.
Volgens dit (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=32158) topic is dat reviseren best te doen, en anders is Jan blijkbaar best bereid om er even naar te kijken.
Ik ben niet van plan om een wereldreis te gaan maken zonder handrem, ik hoef in principe alleen even naar Den Haag en terug, ik heb gelukkig nog reserve voertuigen staan :D
guusvandevenne
26-03-2011, 19:56
Hey Gertjan, echt naatje van je achterklauw, volgens mij kan je inderdaad revisie setjes kopen. De cilinder gaat vast zitten vanwege roest vuil etc. opschuren nieuwe afdicht ringen, ben je volgens mij al een heel eind. :D
Mocht het morgen allemaal niet lukken, heb ik verder niet ontzettend haast hoor. Leuk is het natuurlijk wel :D
is inderdaad makkelijk te doen zonder speciaal gereedschap, hoor
Nou ik rij er alweer een paar dagen mee rond, gaat eigenlijk prima zolang je de handrem maar niet nodig hebt :D
Revisiesetje ook bij de dealer besteld en de volgende dag alweer op kunnen halen, kosten voor 2 keerringen en het revisiesetje: 37 euro.
Kan je geen nieuwe klauwen voor kopen dacht ik zo :D
guusvandevenne
29-03-2011, 21:20
Hey Gertjan,
Ik heb t blokje er al inhangen, alleen nog even de sensoren, carbs en pijp er op en gummen maar :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.