Log in

View Full Version : Pierburg 1b met lpg problemen

staande golf
27-03-2011, 14:59
hallo,

Ik heb een 81er golf 1 met een 1500 JB blok met de welbekende pierburg 1b carberateur. De auto rijd en start prima op lpg, maar er zijn een paar dingen die ik nog beter wil ;) Het gasmengstuk zit tussen luchtfilter en carburateur.

- Verhoogt stationair werkt niet. Nu begrijp ik dat systeem nog niet helemaal. Je hebt de pulldown unit, die trekt volgens mij de shoke klep open. Deze vervalt dus, aangezien lpg boven deze klep samen met de lucht aangevoerd word. Verder is er nog de choke zelf met het bimetaal, zet deze de gasklep verder open bij een koude motor?

-De auto loopt prima stationair (+- 1000rpm), maar wil nog wel eens uitvallen als je de koppeling intrapt voor bijvoorbeeld een stoplicht. Even de koppeling op laten komen, en de motor slaat ook meteen weer aan. Het rare is dat als je in de vrij gas kunt geven en weer loslaten tot dat je een ons weegt, hij zal niet uitvallen. De aanvoer slang richting het luchtfilter licht haaks op de rijrichting, dus geen overdruk in het mengstuk. Maar wat kan het wel zijn?

De onsteking staat beetje vroeger dan standaard, anders mis ik erg veel vermogen. Motor word niet te warm, en met de ontsteking op de orginele timing blijft het zelfde probleem bestaan.

staande golf
28-03-2011, 23:23
Niemand die me wat over de werking van verhoogt stationair kan vertellen?

staande golf
31-03-2011, 15:08
bijna 70x gelezen en niemand die me wat kan vertellen?