PDA

View Full Version : aircopomp Golf IV


HannoverEdition
31-03-2011, 09:24
vraag mij af of deze schijf ook los te vervangen is...?

http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/7/6/0/ondereelaircopompMkIV2.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/7/6/0/onderdeelaircopompMkIV.JPG

Of moet je dan de complete aircopomp vervangen/reviseren laten?

ik hoor het graag.

gr:
Guido

gurby
31-03-2011, 11:21
en in welke hoek van het land hang je uit dan? :-)

Spierings
31-03-2011, 14:08
en in welke hoek van het land hang je uit dan? :-)
Volgens mij staat het erbij ;) Friesland :rolleyes:

HannoverEdition
31-03-2011, 17:23
Volgens mij staat het erbij ;) Friesland :rolleyes:

Yep :thumbup:
met in de buurt van Friesland,bedoel ik dus ook omgeving Friesland :D

harberink
01-04-2011, 08:40
Guido,

Laat je monteur even kijken of het asje van de compressor nog in takt is. Je kunt dan een deksel bestellen.
Ik heb ze op voorraad :)

HannoverEdition
01-04-2011, 09:38
Guido,

Laat je monteur even kijken of het asje van de compressor nog in takt is. Je kunt dan een deksel bestellen.
Ik heb ze op voorraad :)

zover ik kan zien is het asje nog intakt,tenminste het lijkt net of de moer los is getrilt.en de schijf op de foto er af is gedraait....? :confused:
Ik zal anders vanavond of morgen wel even een foto van de pomp proberen te maken oké ;)

In ieder geval bedankt voor je reactie :thumbup:

gr.
Guido

HannoverEdition
01-04-2011, 18:37
Guido,

Laat je monteur even kijken of het asje van de compressor nog in takt is. Je kunt dan een deksel bestellen.
Ik heb ze op voorraad :)

Zo wat IK kan zien,lijkt het of het moertje wat onderstaand ''dekseltje/plaatje'' tegenhoudt er gewoon af is gedraait,....?

http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/7/6/0/onderdeelaircopompMkIV.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/7/6/0/ondereelaircopompMkIV2.JPG

Ik kon nét met de Iphone er tussendoor om even een foto te maken :D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/7/6/0/aircopompGTI-TDIklein.JPG
het weitje zit er gewoon nog op :wow: .
en ik ben toch alweer 200km verder zonder ''deksel/plaatje''.. :rolleyes:

iemand enig idee of dit nu een kwestie is van een nieuw deksel/plaatje.
of toch nieuwe aircopomp..... :confused:

Domi
01-04-2011, 18:39
Plaatje er weer op schroeven met een nieuw borgmoertje. Er is verder niks stuk toch??

HannoverEdition
01-04-2011, 19:14
Plaatje er weer op schroeven met een nieuw borgmoertje. Er is verder niks stuk toch??

Dat zou ik ook zeggen ja,...........maar heb hier nog geen ''ervaring'' mee.
Dus hoor het graag even van een ''expert'' op Golf MkIV gebied....;)

Iemand enig idee....?

Stijn
01-04-2011, 19:41
ebaymotors.de!

patjetta
01-04-2011, 19:59
Zo te zien zijn je spiebanen ook beschadigt.
Dan zou het kunnen dat je poulie over de as draait en dan doet je airco het ook niet.
Misschien kan je hem aan 2 kanten voorzichtig vast lassen als je hem niet meer aangedraait krijgt?
Anders kan je toch de pomp weg gooien.
Je moet wel zorgen dat het goed gekoeld blijft.

Jens
02-04-2011, 22:32
klik (http://www.bm-onderdelenshop.nl/Golf/golf4/exterieur/airconieuw.html) in surhuisterveen

HannoverEdition
03-04-2011, 09:45
klik (http://www.bm-onderdelenshop.nl/Golf/golf4/exterieur/airconieuw.html) in surhuisterveen

Thanks voor de tip :thumbup:

Fryslan
03-04-2011, 10:29
waarschijnlijk toch je pomp kapot, je koppeling loopt er niet zomaar af.

Goedkoop pompje? Autotemp Leeuwarden! Mijn vast airco leverancier..

patjetta
03-04-2011, 16:06
Poulie moeren lopen wel vaker los.
Heb ik ook gehad alleen ik was er nog op tijd bij en heb hem vast kunnen zetten.

Spierings
03-04-2011, 16:56
Die moertjes lopen inderdaad vaker los, maar kan echter ook door een defecte pomp komen.

Even terug erop schroeven met een nieuw moertje kan ook niet, hier horen ook nog afstelringetjes onder te zitten zodat de afstand tussen schijf en poelie een bepaalde afstand heeft.

Zou even kijken of je de compressor met de hand kan rond draaien. en of de spiebanen nog in goede staat zijn.

lobo
07-04-2011, 20:32
mijn aircopomp maakt ook lawaai als ik hem ingeschakeld heb. wie o wie kan mij vertellen als ik ook toe ben aan een nieuwe ??

voor alle duidelijkheid ik heb een benzine/G3 motor en geen tdi ;)

hier ff een filmpie van het probleem

http://i222.photobucket.com/albums/dd56/bmwe36_album/th_26072010002.jpg (http://s222.photobucket.com/albums/dd56/bmwe36_album/?action=view&current=26072010002.mp4)

vwmenneke
12-09-2011, 17:50
Even nieuw leven inblazen:
Mijn aircopomp ruist ook sinds een tijdje, geen ratelen maar echt een ruis / zuis.
Als ik de climate uit zet (econ-stand) is het geluid weg, de magneetkoppeling werkt dus.
De poelie zit volgens mij vast, echter checken is lastig omdat de poelie meedraait als ik de sleutel er op zet en volgens mij anders as van de pomp zelf wel.

Weet iemand of de magneetkoppelingen ook los leverbaar zijn? als het dit al is natuurlijk.

Spierings
12-09-2011, 22:29
Even nieuw leven inblazen:
Mijn aircopomp ruist ook sinds een tijdje, geen ratelen maar echt een ruis / zuis.
Als ik de climate uit zet (econ-stand) is het geluid weg, de magneetkoppeling werkt dus.
De poelie zit volgens mij vast, echter checken is lastig omdat de poelie meedraait als ik de sleutel er op zet en volgens mij anders as van de pomp zelf wel.

Weet iemand of de magneetkoppelingen ook los leverbaar zijn? als het dit al is natuurlijk.
Magneetkoppelingen zijn los leverbaar echter zijn erg aan de prijs.

Lijkt mij dat de magneetkoppeling gewoon goed is als deze zou slippen zou deze ook niet meer naar behoren werken omdat dan simpelweg de voering weg brand.

vwmenneke
14-09-2011, 20:44
Heb vanavond de multiriem er af gehad en de verschillende poelies gecheckt.
Op de rollen van de stuurpomp, dynamo en spanner zit geen voelbare speling, op die van de aircopomp wel.

Nu de vraag: zit er in de magneetkoppeling een apart lager dat stuk kan gaan?
Als ik een slinger aan de poelie geef dan hoor je geen geluid, dit moet volgens mij gelijk zijn aan de "econ-stand", de poelie draait immers, echter de magneetkoppeling staat vrij en loopt niet mee.

Zou ik dan ook zelf de magneetkoppeling kunnen vervangen zonder de compressor te verwijderen, en dus het systeem te moeten legen? Dit scheelt een hele hoop geld omdat ik niets hoef uit te besteden.

De magneetkoppeling zit bij mij vast met een bout (volgens mij M6) en niet met een moer zoals al ergens gelezen heb.
Al met al een flinke lap tekst, maar hopelijk is er een guru die wat ervaring wil delen. :thumbup: