View Full Version : Advies gevraagd betreft ongespoten deel velg
Ik heb een aantal maanden terug een setje gepolijsten Fire & Ice velgen gekocht. Helaas moeten de binnenkant van de spaken nog even gespoten worden en mijn vraag is hoe ik dit het beste kan doen?
Zie foto:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/3/4/HPIM1143.JPG
Je ziet dus dat de binnenkant van de spaken nog ongespoten zijn en de rest gepolijst is. Kan de rest ook gepolijst worden of is het beter om het te spuiten?
GerardMkIIVR6
31-03-2011, 20:33
Als je ze wil spuiten dan zul je het gepolijste af moeten plakken.
Polijsten van die hoekjes is veel werk en onderhoud.
Ik zou het in een kleur spuiten.
Ik zou ze idd ook in een kleur spuiten.
Vraag bij de automaterialen/verf of schadeboer even naar finelinetape (3M), dit kun je eenvoudig in bochten plakken zodat je toch een strakke afplakrand krijgt.
Hmm.. Dan nog maar even kijken welke kleur ik het beste kan nemen. Zilver of zwart zal het beste/mooiste zijn, denk ik....?
Even een up.. Heb van dat blauwe fine line tape 7200 gekocht bij Brezan, maar vroeg me af of het nog op een bepaalde manier gebruikt moet worden?
Hoe kan ik de bochten het best afplakken? Ik heb het een beetje geprobeerd, maar het lukt nog niet lekker en wil het dan liever even vragen, voordat ik de hele rol verpruts.
He, de oude wielen van mijn broertje ;) Gewoon voorzichtig (stukje voor stukje) af gaan plakken rond de "traantjes", lange stukken zoveel mogelijk uit 1 stuk. Als de bocht te scherp blijkt te zijn, d.w.z. als de tape niet meer mee geeft, gewoon een stukje afscheuren en aansluitend weer door gaan. Overgangen en kreukels in de tape wel goed aandrukken anders kruipt de lak onder de tape. Als je rondom de traantjes afgeplakt heb al het tussenliggende met normale brede tape of met behulp van papier afplakken.
Dan nog goed schuren en spuiten, de oude lak zat er bijna overal nog op dacht ik waardoor primeren niet echt nodig is.
Dit is ook een beetje afhankelijk van de lak die je pakt, mijn wielen zijn gespoten met hittebestendig matzwart van motip. Spuit best fijn, primer nooit nodig. Nadeel is wel dat polijstpasta (als je uitschiet met onderhoud) redelijk makkelijk in de lak blijft hangen door de groffe struktuur.
mark2fpolo
27-04-2011, 16:04
Ik zou op zoek gaan naar fineline tape! Ik heb dit met regelmaat gekocht bij een modelbouw zaak hier in de buurt.. Die heb je in verschillende breedtes Ik heb voor VW teardrop velgen 3mm breed gebruikt.
Deze tape is zeer smal en dus mooi in rondingen te plakken! Als je die fineline tape langs de ronding hebt geplakt kan je de rest met gewone tape afplakken!
Ik heb nog 2 verpakkingen eventueel!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.