PDA

View Full Version : Cambershims?

kleinet0m
01-04-2011, 08:43
hallo

ik heb een paar vraagjes. Zoals iedereen denk ik wel weet hier is er de mogelijkheid om je wielen schuin te zetten.
Om de juiste stance te krijgen, zoals ze dat zo mooi zeggen.
Dit kan op een hele foute manier die echt te ver gaat:
http://farm4.static.flickr.com/3475/3960720277_fc4852b65b_o.jpg

maar ook op een beschaafde, niet al te opvallend maar toch wel stoere manier, zoals bij de mk2 hieronder:
http://i40.photobucket.com/albums/e217/oldskoolmk2/engie/IMG_0019-1.jpg

nou heb ik hier een paar vraagjes over:
Kan dit veel kwaad voor de rest van je auto? Ik bedoel, rij je hiermee de boel misschien kapot?
Je bandjes zullen natuurlijk wel meer slijten precies op de rand.
Of is dit misschien niet zo'n goed idee en zeggen jullie.. afblijven! maakt meer kapot dan je lief is!

Ik vind het wel wat hebben, zo een beetje schuine wieltjes. Maar of ik het nou op me eigen auto aandurf... daar ben ik dus nog niet helemaal uit.

ps: ik kwam dit hier dus tegen op volksforum
http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=82491

staande golf
01-04-2011, 09:03
je banden zullen wel raar afslijten denk ik ja! Ik vraag me af hoe dit rijd?

schenk
01-04-2011, 09:37
Wie mooi wilt zijn moet pijn lijden ;)

joostvw
01-04-2011, 10:21
is wel leuk idd, maar kost je wel veel banden hoor.
of je moet zelf in de gelegenheid zijn om banden om te leggen, dan kan je ze steeds wisselen zodat ze niet alleen maar aan 1 kant slijten.

het contactvlak wat je met normaal rijgedrag met het wegdek hebt is echt een heel stuk kleiner. op droog wegdek is dit niet zo'n probleem want zodra je hem flink de bocht in laat hangen zorgt het camber ervoor dat je dat juist het meeste van je band op de grond hebt. maar bij nat wegdek glij je alle kanten op. tenminste, dat was mijn ervaring.

Johan1982MK1
01-04-2011, 12:11
Kan ook nooit lekker rijden, als je je wielen te scheef zet

Matheo
01-04-2011, 12:41
Ik denk dat je bij normaal straatgebruik meer nadelen dan voordelen zult ondervinden. In de racerij passen ze het wel toe inderdaad, zoals Joost hierboven al typte, ter optimalisering van de wegligging. Grote verschil met de racerij is in dit geval uiteraard dat je bij een straatauto niet elke keer dat je de auto pakt de weersomstandigheden en de te rijden route beoordeeld en daarop de set-up van je auto gaat aanpassen. Ook naar slijtage wordt natuurlijk minder gekeken.
Maarja, het staat natuurlijk wel leuk, dus als je het niet erg vindt om iets vaker naar de bandenboer moet lijkt het me geen probleem..

Rick
01-04-2011, 13:31
Dus als je het niet erg vindt om iets vaker naar de bandenboer moet lijkt het me geen probleem..

Daar hebben ze toch Nankang voor opgericht?

HB24
01-04-2011, 21:14
Wiellager ziet ook wat meer af :)

De Pul
01-04-2011, 21:18
idd,je wiellagers krijgen ook gigantische opdonders als je ze lekker scheef hebt staan...ik zou er voor dagelijks gebruik niet aan beginnen het rijd voor geen meter.

Sponze®
01-04-2011, 21:34
Vind t persoonlijk ook nog lelijk ook...

De Pul
01-04-2011, 21:36
Vind t persoonlijk ook nog lelijk ook...
soms is het mooi van lelijkheid ;) :D