PDA

View Full Version : Audi A6 Versnellingsbak???


italiano
01-04-2011, 19:21
Hallo,
Ik heb mijn kapotte dieselpomp in mijn Audi A6 2,5 TDI laten vervange nomdat de vorige kapot was... dit was allemaal oke en alles deed het, toen hij klaar was, was alles in orde alleen was er een probleem; als ik wou 'schakelen' stotterde hij met overschakelen. toen de a6 terug naar de dealer gebracht, die kon niks doen heeft een dealer in duitsland opgebeld en heb ik hem erheen gereden. na een week te zoeken is de dealer in duitsland erachter dat de 'getriebscomputer' kapot is(omdat er water in was gelopen ofzoiets...), ik zou niet weten wat het in het nederlands is, versnellingsbakcomputer ofzo...? :confused: nou wil ik weten wat ik hiermee moet, in duitsland bij de dealer kost zo'n computer 1800 euro :screwy: nou heb ik van een vriend gehoord dat als ik hem opstuur naar hamburg naar een bedrijf dat ik voor 350 euro een nieuwe krijg... weet iemand hoe dat ding in nederland heet en of het heel moeilijk is om die te vervangen.

Grtz!

italiano
02-04-2011, 07:28
Niemand, heb snel info nodig!

Grtz

Spierings
02-04-2011, 08:10
Gaat het hier om een multitronic (variabele transmissie) ? ? Deze bakken hebben wel de nodige problemen.

Wat voor storing zat erin ? ? F125 ?

Beetje lastig om te zeggen wat ze bedoelen, maar je zou zeggen dat ze het regelapparaat van de bak bedoelen. Getriebe = versnellingsbak

Beetje stom dat er een dealer hier er niet achter kan komen.

italiano
02-04-2011, 20:51
Gaat het hier om een multitronic (variabele transmissie) ? ? Deze bakken hebben wel de nodige problemen.

Wat voor storing zat erin ? ? F125 ?

Beetje lastig om te zeggen wat ze bedoelen, maar je zou zeggen dat ze het regelapparaat van de bak bedoelen. Getriebe = versnellingsbak

Beetje stom dat er een dealer hier er niet achter kan komen.


Ja inderdaad stom... het is trouwens een tiptronic (quattro) en het enige wat ik van die duitse dealer heb begrepen is dat van het water in de computer, heb vandaag gehoord dat het de spuitcomputer ofzoiets is die kapot is.....

Grtz

Spierings
02-04-2011, 23:13
Ja inderdaad stom... het is trouwens een tiptronic (quattro) en het enige wat ik van die duitse dealer heb begrepen is dat van het water in de computer, heb vandaag gehoord dat het de spuitcomputer ofzoiets is die kapot is.....

Grtz
Spuitcomputer zegt mij niks, regelapparaat van de bak heeft ook niet veel met de inspuiting te maken.

Meen dat de computer van een tiptronic gewoon in het interieur zit, heb je een water lekkage gehad dat er vocht in is gekomen :confused:

italiano
03-04-2011, 08:47
Ja nou het is eigenlijk een raar verhaal, ik had van de zomer mijn auto verkeerd getankt...:shake: (benzine ipv diesel) toen heeft de auto stilgestaan en er moest een nieuwe dieselpomp in.. die was erg duur dus heb ik een tweedehandse gekocht en die zorgde voor problemen maar de auto reed... toen toch maar besloten een nieuwe te kopen en is erin laten zetten. toen de auto gestart voor het eerst met de nieuwe onderdelen in 3 maanden... toen ik een 'proefrit' wou maken schakelde ik naar de D en stoekte de auto naar voren, wel opvallen was dat op mijn boordcomputer de positie van de versnellingspook niet meer te zien was onderaan het scherm. dus toen door een vriend van me laten uitlezen, zijn computer zei dat er een storing in de versnellingsbak zat, hij heeft de storing gewist maar geen resultaat toen naar de dealer gegaan, heeft er een week gestaan, zij konden niks vinden toen hebben ze een dealer in duitsland gebeld en daar heb ik hem heen gereden. daar ook een week gestaan en ze zeiden dat er een waterlekkage is geweest in dus de 'getriebscomputer' ??? dat is wat ik weet maar trouwens ook vergeten te zeggen toen de pomp verwisseld was bleven er twee controlelampjes branden ESP en ABS. momenteel staat m'n A6 nog in duitsland en weet er geen raad mee... en dat van die spuitcomputer dat heeft mijn pa ergens bij een of andere vriend gevraagd die zelf een irakees is die half nederlands spreekt dus... :D
Maar nu zit ik al vanaf augustus zonder audi :shake: :(

Fryslan
03-04-2011, 10:36
Als ze al aangeven dat je versnellingsbakregelapparaat overleden is, dan moet daar een nieuwe in!

Simpel zat.. tog? Eventueel een gebruikt regelapparaat via 1 of andere sloperij, tuner oid..

Pewi Vwteam
03-04-2011, 11:46
ik heb er nog wel 1 liggen alleen is deze van een 2.5tdi automaat, weet niet of deze het zelfde is?

nielsvwteam
03-04-2011, 11:57
Pewi die wij hebben is niet de goeie.
Dit is een tiptronic en een Quattro.

Die wij hebben liggen is anders.

Spierings
03-04-2011, 12:51
Pewi die wij hebben is niet de goeie.
Dit is een multitronic en een Quattro.

Die wij hebben liggen is anders.
Multitronic kan nooit een quattro zijn ;) OP heeft een tiptronic

nielsvwteam
03-04-2011, 15:43
bedoelde ik ook sorry

italiano
05-04-2011, 06:41
Pewi die wij hebben is niet de goeie.
Dit is een tiptronic en een Quattro.

Die wij hebben liggen is anders.

ik heb er nog wel 1 liggen alleen is deze van een 2.5tdi automaat, weet niet of deze het zelfde is?

Jammer dat deze niet hetzelfde is....

Rob g60
05-04-2011, 08:49
je kunt het eens proberen bij AP auto's, audiparts veghel of van oest.
die hebben nogal veel van zulk spul liggen.

italiano
05-04-2011, 16:10
je kunt het eens proberen bij AP auto's, audiparts veghel of van oest.
die hebben nogal veel van zulk spul liggen.

Zal meteen kijken, bedankt! ;)