PDA

View Full Version : Jetta 2007 problemen

razert
02-04-2011, 10:49
Hallo,

Ben nieuw hier en stel me vlug even voor.
Ben eigenaar van een volkswagen Jetta, bouwjaar 2007 (98.000Km).
Het gaat hier om een 1,9Tdi standaard 105 Pk die ik een jaar na aankoop heb laten herprogrammeren via het OBD systeem. Nu zit ik standaard met een 145Pk en 320Nm Koppel.

Nu die OBD heeft me nu reeds 2 jaar meer plezier gegund, maar ik heb nu de laatste tijd problemen met de wagen. Ik denk dat dit eventueel aan die OBD kan liggen.

Problemen :

Als ik rij met de wagen en je weet ook wel, met 145Pk durf je zo wel eens te duwen natuurlijk (eerlijk nogal veel, maar wel steeds verstandig!). Ik kan dit bvb een week aan een stuk doen zonder enig probleem, maar kan evengoed bij het accelereren hebben dat de de toerenteller boven de 2,5k toeren plots tot 4,5k slaat en de auto nog heel traag verder accelereert. Ik Kom dit probleem wel redelijk weinig tegen en meestal als ik al ettelijke Km gereden heb. Bvb west-vlaanderen -> Gent. Dan komt het probleem op eens ik toekom in Gent en door t'stad rij en daar enkele malen tot 3,5k redelijk vlug accelereer. Ik heb al enkele garages gedaan en de 1 spreekt de ander tegen. Originele VW garage zegt : wliegwiel, drukmeter en koppeling vervangen. All around garage zegt me, er is totaal geen probleem met de wagen, ligt gewoon aan uw koppelingsriem die wrijft doordat hij warm is en dan nog eens zo (redelijk) ferm accelereert. Kijk door zoveel verschillende versies te horen, ben ik opzoek naar iemand of meer, die mij kan vertellen wat echt mijn probleem is. Je moet weten als ik heel mijn koppeling laat opengooien door die all arround garagist en die ziet dan totaal geen probleem, dan ben ikzelf al 500+€ kwijt :screwy: aan werk alleen zonder dat er iets gebeurt is. + de prijzen van die 3 dingen zijn alles behalve om mee te lachen :wow:

Maasje
02-04-2011, 11:40
als die hoger in toeren gaat maar de auto versnelt in verhouding niet evenveel, dan slipt te koppeling.

Spierings
02-04-2011, 15:50
als die hoger in toeren gaat maar de auto versnelt in verhouding niet evenveel, dan slipt te koppeling.
Inderdaad en moet deze vervangen worden.

hajee
02-04-2011, 16:16
hebben deze ook een dubbelmassa vliegwiel?

MauSeR35
04-04-2011, 18:30
Volgens mij wel. (De Leon van een van mijn vrienden wel iig en die van de vriend van mijn zus ook, beide wagens zijn ongeveer even oud.)