PDA

View Full Version : etka nummers amerikaanse onderdelen!

Jelle-Mk1G60
02-04-2011, 17:27
goeie avond iedereen,

Ik zit met enkele vraagjes voor mijn mk3.

ik heb momenteel familie die in Miami zit en ik wou hun graag vragen of ze een setje rode achterlichten voor me willen meebrengen. Kun je ze in Amerika nog nieuw krijgen bij de dealer?

Dus om zeker te zijn dat ze niet met andere lichten afkomen had ik graag de onderdeel nummers gehad zodat ze met de juiste toekomen.
En als het niet teveel moeite is ook het onderdeel nummer van een Amerikaanse voorbumper + sidemarks voor op de bumper.

hopelijk kan iemand me helpen.

bedankt!

VWToon89
02-04-2011, 17:48
Met de exacte nummers kan ik je niet helpen maar heb wel een site waar je een usa bumper kan bestellen, dat is deze http://www.usautoparts.net/catalog/?N=11852+4294963369+1732+11921+4294963123.
Die site heeft ook de sidemarkers die je zoekt. Voor achterlichten kan ik je niet zo 1,2,3 helpen, moek ff site voor zoeken. Hoop dat je hier iets mee kan.

SteffenUS
02-04-2011, 20:04
Heb helaas geen onderdeel nummers voor je. Daarbij denk ik dat de kans erg klein is dat de dealers daar onderdelen hebben liggen van een golf3. En als ze het al hebben betaal je de hoofdprijs.
Op deze website kan je onderdelen vinden en heb je een richtprijs; https://www.1stvwparts.com/partscat.html

Wat ik nog wel eens heb gedaan in onderdelen via ebay.com bestelt. Ook toen ik op vakantie was. Heb het door de verkoper naar het hotel laten sturen waar ik verbleef.
Ik wil je wel aanraden om goed te onderzoeken of je familie een bumper mee kan nemen naar NL. Denk dat dat lastig gaat worden. luchtvaartmaatschappijen nemen dat soort voorwerpen niet graag mee, en als ze het al doen betekent dit dat het in het ruim wordt geplaatst en dat je familie dus een koffer minder kan mee nemen. Tevens moet je familie de onderdelen bij de douane aangeven en hebben ze bonnen nodig om aan te tonen hoeveel het product kost. Dit om te bepalen of je er eventueel in NL nog belasting over moet betalen.

Wat je ook nog kan doen is bij Ruuds vwshop informeren of hij je onderdelen kan leveren. Op die manier heb ik een onderspoiler uit de US over laten komen. Hoefde zelf niks te regelen. geen onderdeel nummer nodig, geen last met verzenden/ verschepen en de douane.

Succes met je zoektocht.

Gr, Stefan

Jelle-Mk1G60
02-04-2011, 20:16
Ze brengen het stuk niet mee maar verzenden het naar mij hier in belgiƫ en een setje achterlichten en bumpers zitten toch standaard op elke mk3?
Dus stel ik woon in Amerika, en heb een mk3 maar iemand rijd tegen mijn achterlicht moet ik dit toch kunnen bestellen bij mijn dealer?

SteffenUS
02-04-2011, 20:24
niet alle onderdelen zijn meer nieuw leverbaar. Zo wilde ik voor de mk4 een GLI lip hebben. Nou, die was er niet meer. Wel via via kunnen regelen. Een mk4 is zelfs nog wat jonger dan een mk3.
Er zijn trouwens 2 type achterlichten geleverd. een GL en GTI model.

Verschepen is een prima idee, maar waar willen ze dat doen? Het postkantoor daar verzend pakketten niet die groter zijn dan een bepaalde afmeting (weet preciese maat niet uit m'n hoofd). Voorbumper is te groot. Ook sommige pakketdiensten hebben restricties qua afmetingen voor particulieren. Achterlichten gewoon in handbagage mee nemen...

Heb schoonfamilie in de US wonen, dus hebt het geprobeerd. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, zeg alleen dat je goed voorbereid moet zijn.

succes.

Jelle-Mk1G60
02-04-2011, 20:37
Het word dan toch niet zo makkelijk als ik eerst dacht :shake:
Maar achterlichten moeten nog wel haalbaar zijn qua afmetingen om te verzenden.

alvast bedankt voor je reactie!

chris
02-04-2011, 20:46
En al eens bij de dealer bij jou in de buurt geinformeerd?

Ik heb vorige week gewoon een Amerikaanse achterbumper voor mn TT kunnen bestellen. Stukken goedkoper dan een gebruikte te laten verschepen.Meeste in Amerika rijdende VW's en Audi's worden in Europa gemaakt,net als de onderdelen ervoor.

Jelle-Mk1G60
02-04-2011, 20:50
En al eens bij de dealer bij jou in de buurt geinformeerd?

Ik heb vorige week gewoon een Amerikaanse achterbumper voor mn TT kunnen bestellen. Stukken goedkoper dan een gebruikte te laten verschepen.Meeste in Amerika rijdende VW's en Audi's worden in Europa gemaakt,net als de onderdelen ervoor.

goeie tip, ik kan het altijd eens proberen natuurlijk :thumbup:

SteffenUS
02-04-2011, 21:10
Weet niet of je echt voor de originele lampen wil gaan, maar ik vond dit als alternatief. Kan begrijpen als je dit niks vind, maar je weet maar nooit.

http://www.empiregfx.com/shop/home.php?cat=289

nogmaals succes met je zoektocht.

VWJYI
02-04-2011, 21:16
een usa golf 3 heeft gewoon cl achterlichten net als hier. Dus met oranje knipperlicht. De fitting is anders dan bij een euro golf 3. Ik heb in mijn usa golf nu rood/witte lichten zitten van hier in europa.

Jelle-Mk1G60
02-04-2011, 21:18
Weet niet of je echt voor de originele lampen wil gaan, maar ik vond dit als alternatief. Kan begrijpen als je dit niks vind, maar je weet maar nooit.

http://www.empiregfx.com/shop/home.php?cat=289

nogmaals succes met je zoektocht.

bedankt alvast voor de moeite. Het kan wel dienen als laatste alternatief.
Maar ga toch eerst proberen achter originele hella's te geraken.

Jelle-Mk1G60
02-04-2011, 21:19
een usa golf 3 heeft gewoon cl achterlichten net als hier. Dus met oranje knipperlicht. De fitting is anders dan bij een euro golf 3. Ik heb in mijn usa golf nu rood/witte lichten zitten van hier in europa.

op welk model zijn dan de volledig rode achterlichten geleverd? een gti?

SteffenUS
02-04-2011, 21:21

Dus die rode (hella) achterlichten is meer marketing dan us oem achterlichten?
Klinkt interessant. Hoe zit het met de lichten met een enkele zwarte band? ook aftermarket?

Jelle-Mk1G60
02-04-2011, 21:24
Dus die rode (hella) achterlichten is meer marketing dan us oem achterlichten?
Klinkt interessant. Hoe zit het met de lichten met een enkele zwarte band? ook aftermarket?

Ben vrij zeker dat ze niet echt aftermarket zijn maar eerder zeldzaam zoals de hella colourconcept die je ook in het blauw en groen hebt voor een golf 3 harlekijn bv.

VWJYI
02-04-2011, 21:26
allemaal hella aftermarket. Er zijn gewoon 2 types. De cl lichten en de donkere gti lichten. Alleen staat er dan "hecho en mexico" in het licht i.p.v. made in germany. Ik denk dat als je een paar kabels van je kabelboom van de ahcterlichten omruilt je het zelfde effect krijgt met die sidemarker er achter in. Ik heb bij mij ook gewoon die verlichting achter branden(sidemarker) enige verschil is dat mijn remlichten de mistlampen bij een euro zijn en bij mij branden dus de euro rem/gewone lichten als achterlichten. Dit kun je heel gemakkelijk zien. Ga maar eens met de auto voor een raam staan en druk de rem in. Dan zal je zien dat je ook sidemarkers hebt in je achterlichten. Ik zal morgen eens een paar foto's maken met de verlichting aan bij mijn auto.

Jelle-Mk1G60
02-04-2011, 21:30
allemaal hella aftermarket. Er zijn gewoon 2 types. De cl lichten en de donkere gti lichten. Alleen staat er dan "hecho en mexico" in het licht i.p.v. made in germany. Ik denk dat als je een paar kabels van je kabelboom van de ahcterlichten omruilt je het zelfde effect krijgt met die sidemarker er achter in. Ik heb bij mij ook gewoon die verlichting achter branden(sidemarker) enige verschil is dat mijn remlichten de mistlampen bij een euro zijn en bij mij branden dus de euro rem/gewone lichten als achterlichten. Dit kun je heel gemakkelijk zien. Ga maar eens met de auto voor een raam staan en druk de rem in. Dan zal je zien dat je ook sidemarkers hebt in je achterlichten. Ik zal morgen eens een paar foto's maken met de verlichting aan bij mijn auto.

Die fotos ben ik wel benieuwd naar.
Maar het zijn nog steeds oranje knippers die jij hebt dan?

Ik zoek de volledig roden omdat ik die mooier vind en beter passen bij de wagen.

VWJYI
03-04-2011, 08:42
Ik heb gewoon die cl lichten in mijn gl gehad. Die rode zijn aftermarket van hella.

hier een paar foto's:

originele achterlamp:
http://i510.photobucket.com/albums/s350/vwjti/apr001.jpg

rood/witte met de verlichting aan:
http://i510.photobucket.com/albums/s350/vwjti/apr005.jpg

Het remlicht is dus het binnenste licht waar bij de euro versie de mistlamp zit. Ik heb dus geen mistlampen. Ook de lichtschakelaar is er een zonder mistlamp functie

SteffenUS
03-04-2011, 14:54
Is het ontbreken van een mistlicht achter geen APK afkeur?

Wel leuk om de foto's te zien. Weer wat wijzer geworden!

Jelle-Mk1G60
03-04-2011, 16:35
Is het ontbreken van een mistlicht achter geen APK afkeur?

Wel leuk om de foto's te zien. Weer wat wijzer geworden!

dan zet je voor apk toch weer gouw je andere lichten ;)

VWJYI
03-04-2011, 19:15
als je geen schakelaar hebt voor mistlicht hoeven ze er ook niet in te zitten. ;)

Jelle-Mk1G60
05-04-2011, 22:15
Nog iemand?