Log in

View Full Version : Brembo klauwen op mn Golf II


ferryfast
05-04-2011, 20:18
Hoi,

Na ze al langer op de plank te hebben liggen nu toch mn klauwen op de Golf gezet :thumbup:

Zijn van een Porsche 944 Turbo en heb er 305 / 28 / 4x100 gegroefde schijven bij van Badger4, een VAG enthousiasteling uit de UK.
Remblokken zijn Ferrodo 2500's

Wat vooral een klus was was de adapters die ruw geleverd zijn goed op maat te maken. Heb ze afgedraait en geboort / getapt.

Heb ook een remdrukverdeler gekocht voor de rembalans en ga dus de remleiding naar achteren opnieuw leggen zonder de remdrukverdeler van vw.

Heb de klauwen wit gespoten en de porsche letters rood gemaakt maar ga dit nog s dunnetjes overdoen.
De velgen zijn 16" met 215/40/16 Toyo proxes T1R's met 20mm spacers.

Enige probleem is nu nog dat de motor dr uit ligt, maar daar ben k druk mee bezig :)

Hier een foto bij het verhaaltje

:screwy:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-COOLTWTY-1.jpg

René
05-04-2011, 20:19
Mooie stoppers:)

VwJarnoGT
05-04-2011, 20:21
Dat staat de Golf vast dik :thumbup:

J-9A-N
05-04-2011, 21:04
Dat worden "stoppies" met de golf.

carbreaker de autosloper
05-04-2011, 21:11
vette remmen,,,,,maar wie remt verliest...

Mtdi
05-04-2011, 21:41
Beter een meter eerder dan een halve te ver.
Dikke remmen!

ferryfast
06-04-2011, 17:29
Thanks,

wil ermee rijden op de nurburgring.
Weet dat het een beetje te veel van het goeie is maar zal zeker zn werk doen!

René
06-04-2011, 18:44
Meer foto`s/info van de auto waar de remmen op zitten? :)

ferryfast
06-04-2011, 22:23
Meer foto`s/info van de auto waar de remmen op zitten? :)

Met oude velgen en G60 remmerij:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CVV7OCBU.jpg

Het is een 16v PL uit '87 tot voor kort waren de aanpassingen; KR nokken en afgedraait vliegwiel.

Nu ben ik motorcarbs van een 1100cc motor erop aan het zetten.
ook met zaken als een electrische waterpomp van EWP om mn originele te vervangen en een externe oliekoeler.

Binnenin een rolkooi en verder zo veel mogenlijk vervangen door powerflex qua ophanging.
Zit een goedkope schroefset onder.

Heb er 1,5 jaar geleden enorm veel lol mee gehad op Zandvoort bij vrijrijden en op de nurburgring tijdens touristenfahrt!!
Ben sindsdien vanalles bij elkaar aan het verzamelen en nu is het qua onderdelen zo compleet dat ie in de garage staat en verbouwt word :)

Groeten
Ferry

Turbo-Variant
07-04-2011, 16:37
Zit een goedkope schroefset onder.



Tijd voor een H&R of Bilstein setje dus. ;)

Bij voorkeur Nurburgring spec.

ferryfast
07-04-2011, 21:24
Tijd voor een H&R of Bilstein setje dus. ;)

Bij voorkeur Nurburgring spec.


Yep :thumbup: KW type II zou ook mooi zijn :)

Auto ligt op zich best goed op de weg voor mijn gevoel, powerflex in de achteras gaf al een merkbare verbetering en heb ook een veerpootbrug voor.

kan natuurlijk altijd beter :thumbup:

Turbo-Variant
08-04-2011, 10:49
Merkte je de powerflex achterin goed? En hoe gaar waren de oude rubbers op het moment van wisselen?

Neem aan dat je een veerpootbrug bedoelt aan de voorzijde. Een stabistang heeft een Golf 2 GTI standaard aan vóór én achterzijde.

KW V2 is inderdaad leuk spul, al ging ik dan eerder voor een Bilstein set denk ik. (weet niet wat die qua prijs doen echter, en niet geschikt voor grote verlagingen) Ben zelf met H&R onderweg, en dat bevalt prima.

René
08-04-2011, 10:58
Gaaf ding hoor :)

joostvw
08-04-2011, 11:15
KW v2 is nog redlijk betaalbaar, durf niet te zeggen wat een bilstein setje kost.

Leuk setje remmen zo, sowieso al het optisch genot.
Maar vraag me altijd af hoe je aan die adapters komt, of is dit allemaal zelf gefreesd?
Heb je daar misschien foto's van?

ferryfast
09-04-2011, 08:15
Merkte je de powerflex achterin goed? En hoe gaar waren de oude rubbers op het moment van wisselen?

Neem aan dat je een veerpootbrug bedoelt aan de voorzijde. Een stabistang heeft een Golf 2 GTI standaard aan vóór én achterzijde.



Idd een veerpootbrug

oude rubbers waren best gaar, zo krijg je eigenlijk een heel licht meesturende achteras :)

Powerflex gaf een veel strakker gevoel en dus ook met circuitgebruik gaf de auto beter aan wat de grens was qua bochtsnelheid.

Joostvw
KW v2 is nog redlijk betaalbaar, durf niet te zeggen wat een bilstein setje kost.

Leuk setje remmen zo, sowieso al het optisch genot.
Maar vraag me altijd af hoe je aan die adapters komt, of is dit allemaal zelf gefreesd?
Heb je daar misschien foto's van?

http://www.mbt-engineering.com/adapters.html

heb hier voor ongeveer 100 euro ruwe adapters gekocht, de 141's en die vervolgens bij een maat op maat :) gedraaid en de gaten geboort en 2 vd 4 (per adapter) getapt.

zijn diverse adapters in de omloop maar deze zijn van gietstaal en qua sterkte ideaal.

Zelf afdraaien ed is vooral zodat je vrij bent in je schijfkeuze.... heb zelf dus 305mm en daarvoor moet er dus meer af als bij bijv 312mm enz.

groeten
ferry

Rallye-VR6t
09-04-2011, 11:31
944 t ? weet je dat zeker? Lijken meer op de klauwen van een 911.
Maar het vult wel mooi je wiel op :thumbup:

ferryfast
09-04-2011, 13:05
944 t ? weet je dat zeker? Lijken meer op de klauwen van een 911.
Maar het vult wel mooi je wiel op :thumbup:


Ja,

944 turbo en bepaald type 911 hadden dezelfde klauwen:)

Vult idd prima en wil ook niet groter dan 16" rijden.

Groeten
Ferry