Log in

View Full Version : Boete voor 'aanlopen' van banden


#willem
06-04-2011, 12:50
Nou ik heb net dus een boete gekregen omdat mijn banden aan zouden lopen....

Nu hebben de achterbanden wel wat aanloop sporen(van de vorige eigenaar)
En voor is een stukje van 1,5 mm van de plasticwielkast rand weggesleten

Ik was niet van plan om de boete te betalen gezien hij bij mij nooit aan loopt en dit gewoon mierenneukerij was...


Wat kan ik het beste doen:

In beroep gaan tegen die boete en zeggen dat hij helemaal niet aanloopt en dan bij eventuele technische controle de auto nog wat extra omhoog schroeven zodat hij nooit aan kan lopen.


Of in beroep gaan met het verhaal dat ze de verkeerde persoon voor zich hebben omdat op het gele papiertje mijn voornamen niet kloppen en de geboortegemeente niet klopt ?




Help me

J-9A-N
06-04-2011, 13:11
Of in beroep gaan met het verhaal dat ze de verkeerde persoon voor zich hebben omdat op het gele papiertje mijn voornamen niet kloppen en de geboortegemeente niet klopt ?

Volgens mij is dit voldoende!
Deze gegevens moeten toch altijd correct ingevuld zijn.
Anders kunnen ze de bekeuring ook wel vanachter hun bureau schrijven.

Rob g60
06-04-2011, 13:14
zou het op de niet kloppende gegevens gooien aangezien ze niet helemaal gek zijn en weten dat je je auto omhoog kan schroeven.
Aanlopen van de banden is trouwens afkeur en best gevaarlijk je weet nooit hoediep de sneeën in je banden zijn en een klapband met 120 is best spannend(als je begrijpt wat ik bedoel)

Rick
06-04-2011, 13:21
De bekeuring word geseponeerd, enkel om het feit dat de namen niet overeenkomen met die van jouw! :)

-EDIT-

Kan het anders wel vragen aan een rechten docent van me! :thumbup:

-EDIT 2-

Net even gevraagd, in eerste instantie gewoon de boete betalen ,dan in hoger beroep gaan. Met geluk krijg je het geld terug als je kan bewijzen dat jij niet degene bent voor wie de bekeuring is! :thumbup:

Rutger
06-04-2011, 14:25
Ik kan jullie met 100% zekerheid zeggen dat als de gegevens op het 'geeltje' niet correct zijn, maar de verbalisant de bon die hij/zij zelf houdt wel correct aanlevert, je geen poot om op te staan hebt.

#willem
06-04-2011, 15:32
@Rob: de banden lopen niet aan... Achter hebben ze wel ooit aangelopen maar dat doen ze nu niet meer.

@Rick:

Gegevens boete:

Willem Wilhelmus Martinus Antonias
Geboorteplaats Barneveld

Mijn gegevens:

Willem Wilhelmus Martinus Antonius
Geboorteplaats heeswijkdinther

Zijn dit genoeg fouten of te weinig om hiermee verder te gaan?

@Rutger:

Op het gele bonnetje staan altijd de zelfde gegevens als op de bon die ze zelf houden (zijn van die doordruk papiertjes)

stufenheckfahrer
06-04-2011, 17:34
Ik weet niet hoever je gaat komen met die foutieve gegevens.

Ik ben laatst geflitst, ik reed inderdaad ruim te hard.
Bij de plaats waar ik geflitst zou zijn staat echter een andere plaats als het plaats delict, ik zag die camera te laat, jammer.
Er zit ongeveer 8 km tussen, en het is ook al in een andere gemeente.
Ik ging er dus ook van uit dat ik hier onderuit zou komen, maar nee, de officier van justitie heeft 6 (zes) weken de tijd om de plaats van het geconstateerde feit even aan te passen, en daarna mag het nóg!

In goed Nederlands: de wetgever heeft bepaald dat ze mag sjoemelen met bewijzen.

Ergens snap ik het wel een beetje, het was bij hectometerpaaltje 159.9, en die flapkut kon niet verder tellen dan 3

jetta mk1 '82
06-04-2011, 17:39
wat kost die bekeuring?

Rick
06-04-2011, 17:43
@Rick:

Gegevens boete:

Willem Wilhelmus Martinus Antonias
Geboorteplaats Barneveld

Mijn gegevens:

Willem Wilhelmus Martinus Antonius
Geboorteplaats heeswijkdinther

Zijn dit genoeg fouten of te weinig om hiermee verder te gaan?



Heb het nog eens gevraagd aan andere docenten, en die zeggen dat het nu niet meer uitmaakt hoe ze je naam schrijven, zolang het maar op het origineel lijkt. Maar weet niet of dat ook zo is bij je geboorteplaats. Vroeger was dat wel zo, dat als je naam verkeerd was geschreven dat de bekeuring niet meer rechtsgeldig was! :rolleyes:

In hoger beroep gaan kan altijd he! Op het feit dat ze je een bekeuring geven omdat je band aanloopt terwijl dat helemaal niet zo is!

Rutger
06-04-2011, 21:50
@Rutger:

Op het gele bonnetje staan altijd de zelfde gegevens als op de bon die ze zelf houden (zijn van die doordruk papiertjes)

Maar ze kijken op het bureau in hun systeem je gegevens na voordat ze hem doorsturen. Dus of verbeteren ze hem, of ze schrijven even een nieuwe. Aan het 'geeltje' kun je géén rechten ontlenen. Geloof mij maar ;)

EDIT:

Sommige mensen verkeren in de veronderstelling dat dit ‘vormfouten’ zijn waardoor de beschikking vernietigd moet worden. Kennelijke vergissingen zijn echter geen aanleiding om de sanctie te vernietigen. U kunt beroep instellen, waarna u een nieuwe beschikking krijgt met de gecorrigeerde gegevens. De boete moet uiteindelijk dus wel betaald worden (dat kunt u ook meteen doen, zonder eerst beroep in te stellen).

Resultaat: naar aanleiding van het beroepsschrift zal de Officier een gecorrigeerde beschikking laten toesturen. Uiteindelijk moet de boete dus wel betaald worden.

BRON: Openbaar Ministerie.

Zeend
06-04-2011, 22:32
Als je banden NIET aanschuren, heb je niet terecht een bekeuring gekregen.
Zodra je hem thuis hebt, bezwaar aantekenen.
Achterop de bon staat de procedure. In bezwaar vermelden dat de banden aanloopsporen vertonen, maar dat dat van een vorige auto is (dat is immers zo). Verder aangeven dat je auto APK geskeurd is in dezelfde staat, verbalisant heeft puur op basis van bandenslijtage geconstateerd dat er iets mis is, zonder het mankement zelf goed te beoordelen.
Eventueel wat foto's erbij. Lijkt me een duidelijke zaak.

Mocht je bezwaar niet gehonoreerd worden, dan moet je volgens mij dan pas betalen. Tegen beslissing op bezwaar kun je in beroep gaan.
Als de boete hoog genoeg is, kun je na het beroep eventueel ook nog in hoger beroep gaan..
Suc6,

Jens

Rutger
07-04-2011, 07:39
Dat je niets kunt met het geeltje en de verkeerd genoteerde gegevens, hebben we nu wel duidelijk geloof ik.

Nu je bezwaar. Willem, kun je even de feitcode opzoeken, dan kan ik wat gerichter helpen. Hebben 'ze' niet geschreven voor het feit dat je banden versleten danwel beschadigd zijn opzich?

Rutger
07-04-2011, 07:50
BRON: Centraal Jusitieel Incassobureau.

In beroep gaan tegen een verkeersboete
Als u het niet eens bent met een aan u opgelegde verkeersboete, dan kunt u een beroepschrift sturen aan de officier van justitie. In deze brief legt u uit waarom u het niet eens bent met de opgelegde sanctie.

U kunt geen beroep instellen tegen de administratiekosten.

Als u twijfelt of uw beroep kans van slagen heeft, kunt u gebruik maken van de Bezwaartest van het Openbaar Ministerie. Hiermee kunt u inschatten of uw bezwaar ‘kans maakt’.

Zolang uw beroepschrift in behandeling is bij de officier van justitie, bent u niet verplicht te betalen. Dit geldt ook voor de administratiekosten.

Inhoud beroepschrift
In uw beroepschrift legt u uit waarom u het niet eens bent met de opgelegde sanctie.
U moet bij uw beroepschrift een kopie van de beschikking meesturen.

Uw beroepschrift moet verder zijn voorzien van de datum waarop u het ondertekent (= dagtekening) en uw handtekening.
Daarnaast is het belangrijk dat u in ieder geval de volgende gegevens vermeldt:

Naam

Voornamen

Geboortedatum

Adres

Geboorteplaats

Rekeningnummer

Mondelinge toelichting
Als u dat wenst, kunt u telefonisch worden gehoord. U moet dat wel specifiek in uw beroepschrift aangeven. Vergeet in dat geval niet het telefoonnummer te vermelden waarop u overdag te bereiken bent.

Beroepstermijn
U moet uiterlijk binnen zes weken uw beroepschrift versturen naar

Centrale Verwerking Openbaar Ministerie
Unit Mulder
Postbus 50.000
3500 MJ Utrecht

De termijn van zes weken gaat in op de dag na de verzenddatum van de beschikking. Op de voorzijde van de beschikking staat precies vermeld wanneer uw beroepstermijn eindigt.

Om te beoordelen of uw beroepschrift op tijd is verstuurd, wordt gekeken naar de datum van de poststempel. Uw beroepschrift moet uiterlijk een week na de uiterste beroepsdatum zijn ontvangen.

Archiebald
07-04-2011, 07:59
Ga even naar www.flitsservice.nl

Ik kan je ook met 100% zekerheid vertellen dat je het op die verkeerde naam/geboorteplaats niet gaat winnen, dat wordt gewoon aangepast zodra je erover begint. Zijn de "fouten" te klein voor..

Op het forum van Flitsservice staat in ieder geval exact uitgelegd hoe je moet wobben, waar, waarvoor, waarnaar etc etc....

Domi
07-04-2011, 08:02
Op het forum van Flitsservice staat in ieder geval exact uitgelegd hoe je moet wobben, waar, waarvoor, waarnaar etc etc....


wattu??? :confused:

Edwin Evers :D
Een-woord-dat-je-niet-zo-vaak-hoort ... :D

WOBBEN

Archiebald
07-04-2011, 08:33
Toepassing Wet Openbaarheid van Bestuur
Klik: http://juridisch.flitsservice.nl/html/wob/wob_main.htm

Gertjan
07-04-2011, 10:11
Het geklaag over aanlopen ging voornamelijk over de voorbanden...
Nou kun je zoeken wat je wilt maar op de voorbanden zul jij geen sporen vinden van dat hij ergens aangelopen heeft....


Achter heeft hij wel aanloop sporen maar daar kun je nog een duim tussen steken.... (tussen wielkast en band)


Hij heeft op de volgende manier geconstateerd dat hij achter aanloopt dmv het volgende te doen:

Agent A stak een vinger tussen wielkast en band terwijl agent B op de trekhaak stond te springen

Toen agent A constateerde dat zijn vinger pijn deed besloot hij maar te zeggen dat hij aanloopt...

Nou is een duim ongeveer 2 cm dik dus heb ik nog 2 cm tussen wielkast en band.
Band valt nog ongeveer 1 cm in de wielkast voor hij aanloopt dus heb ik 3 cm. Veerweg over...
Oftewel hij loopt met normaal rijgedrag niet aan.

Vergeet dit ook niet ff te melden he Willem.
Vind ik nog wel het meest dubieuze :D

#willem
07-04-2011, 10:52
Hèhè ja idd Gert dat is nog het meest trieste..
En het feit dat ze met een man of 10 om de auto heen stonden

Rutger:
Op de boete staat verder weinig alleen gegevens van mij etc
Als overtreding staat geschreven: wielen lopen aan

Waar zou ik de feitcode kunnen vinden?

Rutger
07-04-2011, 15:55
Als het goed is staat op het geeltje ook een hokje met 'categorie' en een hokje 'nummer' of 'feitcode'. Als het goed is staat er bij 'categorie' een 2 en bij 'nummer' N 480 c?

jetta mk1 '82
07-04-2011, 15:55
wat kost die bekeuring?

Rutger
07-04-2011, 16:12
Wat ik zo zie 180 euro? :wow:

Willem, verbeter mij als het niet zo is. Denk dat je bekeurd bent voor Artikel 5.2.48 lid 4c van de Regeling Voertuigen.

#willem
07-04-2011, 20:02
Categorie 1 en bij nummer staat idd n480c

Wat is het categorie verschil?

De boete is idd 180 euro.

Rutger
07-04-2011, 20:47
Die categorieën staan voor het soort voertuig. Meende dat voor de Regeling Voertuigen de 2 voor personenauto staat.. Maar pin mij er niet op vast.

Nu dus een net bezwaar opstellen, voorbeeldje van internet halen misschien?

#willem
07-04-2011, 21:34
Ja ik maak er wel gewoon een net verhaaltje van en zet er oa in :

Dat ze met 10 man om de auto stonden
De manier van aanlopen testen ( springen op de trekhaak)
Dat een trekhaak max 80 kg neerwaardse druk mag hebben
Dat hij geen aanloop sporen vertoond
Klagen over de manier van aanhouding ( aso ingehaald worden door een motor agent over een dubbel doorgetrokken streep zonder knipperlicht en of zwaailicht aan) dat zullen hun ook niet zomaar mogen.
En dan eventueel foto's van de banden dat ze geen aanloopsporen vertonen.

En dat alles dan natuurlijk in een net verhaaltje verwerken en dan komt het hopelijk goed.

Lijstje aanvullen is altijd welkom

The_Maxx
07-04-2011, 22:54
Dat een trekhaak max 80 kg neerwaardse druk mag hebben

Klagen over de manier van aanhouding ( aso ingehaald worden door een motor agent over een dubbel doorgetrokken streep zonder knipperlicht en of zwaailicht aan) dat zullen hun ook niet zomaar mogen.

Deze 2 zou ik niet in het bezwaar verwerken. Vooral de laatste niet, want politie is in nederland heilig.
Als ze te hard rijden en geflitst worden, gaat de boeten + de foto rechtstreeks de papierversnipperaar in, alsof er niets is gebeurt. Ook dit soort acties worden gewoon in de doofpot gestopt.

Anderen bestraffen op fouten, maar zelf niet t goeie voorbeeld geven.. Thats the police!

Oudelut
07-04-2011, 23:12
Laatste post is zeker niet aan de orde, maar goed...
Maak ook je afweging of je het risico wil lopen dat ze je auto willen keuren conform de toelatingseisen van de typegoedkeuring, en of je dan niet verder van huis bent dan het bedrag van de boete?

The_Maxx
08-04-2011, 00:25
het was slechts een tip, het heeft gewoon geen zin om die zaken in een bezwaar te zetten, want daar lezen ze toch overheen.

Keuren naar de toelatingseisen van de typegoedkeuring? Welke auto op dit forum, voldoet daar nog aan? :P

Rutger
08-04-2011, 06:20
Ben het helemaal met je eens, je moet absoluut geen zaken in het bezwaar zetten over de hierboven genoemde zaken. Beperkt je tot de feiten waarover de bekeuring gaat!

Gertjan
08-04-2011, 07:57
Ook mooi dat ik met die Passat half Europa doorgereden ben waaronder Oostenrijk, nergens problemen en nou krijgt ie in Nederland gezeur ermee :D

Daisies
08-04-2011, 08:52
Bezwaar indienen en inderdaad zonder de politie te beschuldigen...

#willem
08-04-2011, 10:07
Het gaat mij vooral om het principe en als de banden aan zouden lopen dan had ik ook wel gewoon betaald...

Ik zal bepaalde dingen uit het lijstje weglaten (misschien wel verstandig) maar wat zoizo in de brief komt is het onprofesioneel gedrag van die politie
Op de trekhaak springen terwijl neerwaardse druk max 80 kg mag zijn
Manier van testen of hij aanloopt

stufenheckfahrer
08-04-2011, 18:23
@Willem, ik zou inderdaad niet zeggen dat de manier a-sociaal,of onprofessioneel is, ik zou vragen of deze manier van testen door TNO onderzocht, en goedgekeurd is.

jetta91
08-04-2011, 19:03
Deze 2 zou ik niet in het bezwaar verwerken. Vooral de laatste niet, want politie is in nederland heilig.
Als ze te hard rijden en geflitst worden, gaat de boeten + de foto rechtstreeks de papierversnipperaar in, alsof er niets is gebeurt. Ook dit soort acties worden gewoon in de doofpot gestopt.

Anderen bestraffen op fouten, maar zelf niet t goeie voorbeeld geven.. Thats the police!


Dat is omdat we dat ook ''Mogen'' dat valt onder het gedoogbeleid,
aangezien we erop getraind worden om deze situatie's in te schatten, en hierop te reageren en op vooruit te kijken, of dat terecht is, dat is uiteraard discusiabel, ook bij collega's onderling.

om terug te komen op jou bekeuring, als ik het zo lees is dit zeker niet de manier waarop een overtreding beoordeeld kan en mag worden.

als er getwijfeld wordt over de technische staat van een voertuig, dienen de papieren in beslag te worden genomen, en wordt de auto in beslag genomen tot dat er aangetoond is dat jou auto daadwerkelijk wel of niet aan de eisen voldoen die gesteld zijn in het voertuigen regelement.

ik zou hem dan ook zeker aanvechten foto's meesturen kopie apk papieren meesturen en als je het hebt een goca goedkeuring of TuV goedkeuring voor je schroefset/veerset, met duidelijke foto's, als je de foto's maakt hou er dan gerust een meetlint bij zodat er over de afstand tussen carosserie en band niet getwijfeld of een discussie kan ontstaan. :D

breadfan83
08-04-2011, 22:47
aangezien we erop getraind worden om deze situatie's in te schatten, en hierop te reageren en op vooruit te kijken

Laat me alsjeblieft niet lachen. :rolleyes:

Agenten denken dat die pet en penning werken als 'n soort power-up voor abs en esp ofzo. :screwy:

T.C.Z.L
09-04-2011, 07:53
Volgens mij worden ze getraind om bovenstaande zin te zeggen.
Hoor ze dat bijna allemaal zeggen :tongue:

Domi
09-04-2011, 08:22
Dat is omdat we dat ook ''Mogen'' dat valt onder het gedoogbeleid,




En dus ook mooi misbruik van kunnen maken. Wat ze dus ook echt wel doen.

#willem
09-04-2011, 19:03
Dat is omdat we dat ook ''Mogen'' dat valt onder het gedoogbeleid,
aangezien we erop getraind worden om deze situatie's in te schatten, en hierop te reageren en op vooruit te kijken, of dat terecht is, dat is uiteraard discusiabel, ook bij collega's onderling.

om terug te komen op jou bekeuring, als ik het zo lees is dit zeker niet de manier waarop een overtreding beoordeeld kan en mag worden.

als er getwijfeld wordt over de technische staat van een voertuig, dienen de papieren in beslag te worden genomen, en wordt de auto in beslag genomen tot dat er aangetoond is dat jou auto daadwerkelijk wel of niet aan de eisen voldoen die gesteld zijn in het voertuigen regelement.

ik zou hem dan ook zeker aanvechten foto's meesturen kopie apk papieren meesturen en als je het hebt een goca goedkeuring of TuV goedkeuring voor je schroefset/veerset, met duidelijke foto's, als je de foto's maakt hou er dan gerust een meetlint bij zodat er over de afstand tussen carosserie en band niet getwijfeld of een discussie kan ontstaan. :D

Thnx hier heb ik wel wat aan.

Ik stuur zoizo fotos, APK papieren. Maar zo'n tuv goedkeuring zit volgens mij wel op de schroefset maar hoor je daar papieren van te hebben ?

The_Maxx
09-04-2011, 22:29
in nederland is een duits tuv keuringsrapport eigenlijk niks waard bij de politie. (wettelijk ook niet, maar tuv keurt veelal strenger dan nederlandse bedrijven, waardoor je dus een "betere" keuring hebt)

Renegade
11-04-2011, 12:37
Kijk eens of je kan nakijken op welke manier er officieel gemeten moet worden. Als je dat in het bezwaar kan vermelden en aantoont dat dit niet gebeurd is dan heb je al bijna 100% zeker gewonnen ;)

The_Maxx
11-04-2011, 18:19
artikel 5.2.48 lid 4C wordt beoordeeld dmv een visuele controle. Bij twijfel moet er een meting plaatsvinden.

Renegade
11-04-2011, 20:44
Even opgezocht en ik zie net dat ik lid b van dat artikel heb aangevochten en gewonnen doordat er alleen een visuele controle was gedaan en geen meting verricht !

Dus even net als ik had gedaan, langs de lokale rdw, die geven je het nummer van de technische dienst. Als je die belt kunnen ze je alles vertellen en evt. mailen over hoe het precies geconstateerd moet worden. De rdw maakt de regels immers, niet de politie, die handhaaft ze ;) Met een zegen van de rdw heeft de politie geen poot om op te staan !

#willem
12-04-2011, 19:16
Maar de regels worden niet bepaald door de rdw toch? Heb vanmiddag gebeld met rdw en die verwijzen mij door naar de site van de overheid....

Renegade
12-04-2011, 22:36
Voertuigregelement word bepaald door de RDW :) dan heb je denk ik een medewerker aan de lijn gehad die er niet veel trek in had.

Bel anders eens met lelystad, 0320 288 585, daar zullen ze je exact kunnen vertellen over het hoe en wat mbt. het meten of de banden wel/niet zullen aanlopen.

breadfan83
12-04-2011, 23:40
Volgens mij worden ze getraind om bovenstaande zin te zeggen.
Hoor ze dat bijna allemaal zeggen :tongue:

En rijden kunnen ze allemaal voor de kloten niet.

Al zou je denken dat ze niet anders doen. Fietsend of achter boeven aan rennend krijg je zo'n pens niet die de meeste agenten hebben.

Ook keihard op getraind zeker. :screwy:

Van de week zie ik nog zo'n "getrainde" agent zijn auto midden op 'n druk kruispunt bij rood licht en met tegenmoet komend verkeer op de andere rijbaan zien gooien, terwijl ie een auto afsnijdt die op de baan links naast hem rijdt.

Ik denk dat er weet ik wat aan de hand is, maar terwijl die mongool daar op dat kruispunt heel de boel staat op te houden, zie ik opeens twee eendjes (!!!!!!) het kruispunt oversteken! Zover ik weet is het verboden te remmen of uit te wijken voor dieren, die geen schade aan jou of andere inzittenden, of automobilisten kunnen opleveren, als dit een gevaarlijke situatie creëert voor jezelf of andere weggebruikers. Vond die manouvre toch wel een "klein beetje" gevaarlijk voor een getrainde agent. (mensen hier uit de buurt kennen het kruispunt wel: Urmonderbaan, bij de ATU voor.)

En zo zie ik elke week wel een paar van die opgeleide crash-test-dummies als ongeleide projectielen door het verkeer heenschieten. Rijbewijs afpakken en op 'n Segway zetten dat tuig, of beter nog, op de loopband bij de sportschool. Komen ze een beetje terug in vorm, en zijn ze geen gevaar voor anderen. Kans dat ze boeven vangen is daarmee net zo groot als met het "werk" dat ze nu doen. :D

Zo, mijn wekelijkse ambtenaren-gal is weer gespuuwd. ;)

The_Maxx
13-04-2011, 10:48
En rijden kunnen ze allemaal voor de kloten niet.

Al zou je denken dat ze niet anders doen. Fietsend of achter boeven aan rennend krijg je zo'n pens niet die de meeste agenten hebben.

Ook keihard op getraind zeker. :screwy:

Van de week zie ik nog zo'n "getrainde" agent zijn auto midden op 'n druk kruispunt bij rood licht en met tegenmoet komend verkeer op de andere rijbaan zien gooien, terwijl ie een auto afsnijdt die op de baan links naast hem rijdt.

Ik denk dat er weet ik wat aan de hand is, maar terwijl die mongool daar op dat kruispunt heel de boel staat op te houden, zie ik opeens twee eendjes (!!!!!!) het kruispunt oversteken! Zover ik weet is het verboden te remmen of uit te wijken voor dieren, die geen schade aan jou of andere inzittenden, of automobilisten kunnen opleveren, als dit een gevaarlijke situatie creëert voor jezelf of andere weggebruikers. Vond die manouvre toch wel een "klein beetje" gevaarlijk voor een getrainde agent. (mensen hier uit de buurt kennen het kruispunt wel: Urmonderbaan, bij de ATU voor.)

En zo zie ik elke week wel een paar van die opgeleide crash-test-dummies als ongeleide projectielen door het verkeer heenschieten. Rijbewijs afpakken en op 'n Segway zetten dat tuig, of beter nog, op de loopband bij de sportschool. Komen ze een beetje terug in vorm, en zijn ze geen gevaar voor anderen. Kans dat ze boeven vangen is daarmee net zo groot als met het "werk" dat ze nu doen. :D

Zo, mijn wekelijkse ambtenaren-gal is weer gespuuwd. ;)

Sowieso een rot kruispunt daar, de helft van de mensen die daar moet afslaan o.i.d. doet het op het kutste moment.

breadfan83
13-04-2011, 14:30
Sowieso een rot kruispunt daar, de helft van de mensen die daar moet afslaan o.i.d. doet het op het kutste moment.

Ja, en tel daar om 5 uur 's middags, als dat hele kruispunt overladen vol is, een zig-zaggende agent bij op die levensgevaarlijk door het verkeer schiet... voor twee fucking eendjes!!! :screwy:

Kun je getraind zijn wat je wilt, als je eenmaal achterlijk bent, blijf je dat ook wel. ;)

The_Maxx
13-04-2011, 17:48
Ja, een beetje respect tegen eendjes mag wel he! Beetje kansloos om ze dood te rijden terwijl je ze ook kan laten leven of niet? Als het er toch al vast staat maken die paar seconden ook geen donder uit!

Liever eendjes doodrijden dan je eigen leven en dat van anderen in gevaar brengen door uit te wijken. Dat kan weer een ongeluk veroorzaken, of een schrikreactie van een ander die daardoor weer een ongeluk veroorzaakt.

Rick
13-04-2011, 18:24
Ieder z'n hobby! :)

On-Topic:
Is er al wat meer bekend over deze zaak?

#willem
13-04-2011, 21:19
Ik zit te wachten op de wit roze enveloppe...... Zodra die binnen is kan ik actie ondernemen.

breadfan83
13-04-2011, 23:53
Ja, een beetje respect tegen eendjes mag wel he! Beetje kansloos om ze dood te rijden terwijl je ze ook kan laten leven of niet? Als het er toch al vast staat maken die paar seconden ook geen donder uit!

Daar zijn juist wetten voor om de mensen boven die eendjes te plaatsen als het gaat om voor wie je moet kiezen als je die keuze moet maken.

En vreemd, maar de wetgevende macht zegt dat je in zo'n geval voor de, inderdaad, mens moet kiezen. De uitvoerende macht hoort dit dan ook zo uit te voeren, zodat die trias politica werkt zoals ie hoort te werken. Namelijk de scheiding van de machten. Heb je dan politie-agenten die denken dat ze hun eigen wetten mogen gaan maken, ga je een beetje de verkeerde kant op.

Dat geldt voor het uitdelen van bonnen bij zaken die met het blote (al dan niet speciaal getrainde) oog "gemeten" worden, met het onnodig hardrijden, tegen de verplichte rijrichting in rijden, door rood vliegen, etc. en dus ook bij het creëren van een gevaarlijke verkeerssituatie door het remmen voor dieren die geen schade aan jou of andere mensen kunnen opleveren.

Liep daar nou 'n zooi koeien over de weg, lag dat anders, en mocht je best remmen. Maar had ik voorop gereden, en had ik op de rem getrapt voor familie Dagobert, en er was me iemand achterop geklapt, had de schuld helemaal bij mij gelegen. Dat is namelijk wat de wetgevende macht bepaald heeft. ;) En speciale rijvaardigheidstraining of niet, maar die andere weggebruikers direct eromheen die een kruispunt met groene verkeerslichten neusje-kontje oprijden met 50kmh rekenen niet op zo'n zig-zaggende agent (omdat al die domme domme domme gewone mensen daar niet speciaal voor getraind zijn).

De wetten zijn er nou eenmaal om op te volgen, niet om te interpreteren. En de wetgevende macht bepaalt die, zodat de uitvoerende macht die uit kan voeren. Moeten ze dat ook doen, en niet remmen voor eendjes, of met het blote oog de rijhoogte "meten". ;)

En inderdaad, ieder zijn hobby, en één van de mijne is het om te zeiken op dingen die volgens iedereen maar door de beugel moeten kunnen "omdat het toch niet anders is". ;)

Renegade
14-04-2011, 11:49
Maar had ik voorop gereden, en had ik op de rem getrapt voor familie Dagobert, en er was me iemand achterop geklapt, had de schuld helemaal bij mij gelegen.

Als jij op de rem trapt als er zelfs maar een mier oversteekt en iemand klapt achterop is diegene schuld, is toch in de wet zo geregeld ? Wie achterop klapt heeft altijd schuld want, die persoon heeft niet voldoende afstand gehouden :D

breadfan83
14-04-2011, 14:53
Als jij op de rem trapt als er zelfs maar een mier oversteekt en iemand klapt achterop is diegene schuld, is toch in de wet zo geregeld ? Wie achterop klapt heeft altijd schuld want, die persoon heeft niet voldoende afstand gehouden :D

Dat werkt met zo'n soort kleinvee en gevogelte (struisvogels en dergelijke uitgesloten :D ) dus weer anders... daar mag je niet voor remmen als dat gevaar oplevert voor andere weggebruikers.

stufenheckfahrer
15-04-2011, 16:45
Dat werkt met zo'n soort kleinvee en gevogelte (struisvogels en dergelijke uitgesloten :D ) dus weer anders... daar mag je niet voor remmen als dat gevaar oplevert voor andere weggebruikers.

Hier heb je gedeeltelijk gelijk Chris, het is inderdaad verboden om zonder verkeersnoodzaak "zomaar" hard op de rem te trappen, dit geld buiten de bebouwde kom.
Binnen de bebouwde kom kun jij niet snel genoeg beoordelen of je voorligger wel een verkeersnoodzaak heeft, en zal je altijd fout zijn.
Even een voorbeeld:
Er rolt een voetbal de weg op...., de ervaren automobilist verwacht dat daar een kind achteraan komt, en remt. De verkeersnoodzaak is dus hier al discutabel. Om dat soort discussies uit te sluiten is er bepaald dat de achterligger binnen de bebouwde kom zich niet kan beroepen op verkeersnoodzaak.

Rutger
13-05-2011, 09:43
Hoe staat het er mee?