View Full Version : G40 in golf 1 bouwen ?
erwinlohuis
06-04-2011, 20:44
Hallo mensen,
Aangezien mijn 1500jb toch aan het overlijden is ben ik een beetje aan het verder kijken naar een andere motor.
De motors waar ik eigenlijk tussen zit te twijfelen is de KR motor en de G40.
De KR motor is niet erg origineel meer en het lijkt me leuker om met een G40 te gaan spelen, wat is jullie mening hier over ?
En heb ik het goed dat ik de volgende dingen moet aanpassen:
Andere tank van 2h Cabrio met opvoerpomp
Benzinepomp bij achteras
Vervolgens kan ik aan een complete G40 komen voor 650 euro, is dit dan eigenlijk plug and play in de golf1 zeg maar, komen de zekeringkast stekkers overeen ?
En moet ik de accu verplaatsen, ik heb overal al wel gezocht maar vind dat er niet echt duidelijke info op internet staat, en denk dat dit best een leuk hobby project is, leuker dan de kr motor ;)
Alvast bedankt, Gr. Erwin
knarfmk1
06-04-2011, 20:48
als je nu een 1500tje hebt moet je voor een G40 in ieder geval je rechter motorsteun omlassen. Ook moet je zelf een baksteun maken voor de 5-bak van de g40.
Denk dat het in dit geval makkelijker is om een 16v erin te hangen, je hoeft dan niks om te lassen en er is heel veel info over te vinden.
waarom geen 1800 8v? kan ook erg leuk zijn met een paar tweaks ;)
erwinlohuis
06-04-2011, 20:57
als je nu een 1500tje hebt moet je voor een G40 in ieder geval je rechter motorsteun omlassen. Ook moet je zelf een baksteun maken voor de 5-bak van de g40.
Denk dat het in dit geval makkelijker is om een 16v erin te hangen, je hoeft dan niks om te lassen en er is heel veel info over te vinden.
waarom geen 1800 8v? kan ook erg leuk zijn met een paar tweaks ;)
Ik heb momenteel 2 kameraden rond rijden met een KR motor, en wil toch eigenlijk net iets sneller leuker zijn en denk niet dat ik dat haal met een 8v zonder onwijs te investeren. en wat ik lees zijn de g40 blokjes vrij makkelijk en goedkoop op te leuken en wegen ze nagenoeg niets.
Maar ik snap het niet goed, want op de ene site lees je dat je met een big block niks om hoeft te lassen en op de andere site en volgens jou moet ik een motorsteun omlassen. Maar een 1300 G40 van een polo is toch ook gewoon big block ?
guusvandevenne
06-04-2011, 21:09
G40 blokje is ook smallblokje, dus inderdaad zoals gezegd, motorsteun bijrijders kant omlassen
erwinlohuis
06-04-2011, 21:11
G40 blokje is ook smallblokje, dus inderdaad zoals gezegd, motorsteun bijrijders kant omlassen
Die moet dan gewoon een stuk worden verplaatst of hoe moet ik dit zien ?
Is dit nog een beetje te doen of word het hierdoor al snel lastig ?
KennyJetta
06-04-2011, 21:23
en wat met de ecu/kabelboom? (sorry heb geen verstand van g40 en of die uberhaupt een ecu heeft haha)
Dus de webers gaan niet meer door?
De zoekfunctie kan ook handig zijn, zie dit topic (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=46424&highlight=g40+golf)
erwinlohuis
06-04-2011, 21:38
Dus de webers gaan niet meer door?
De zoekfunctie kan ook handig zijn, zie dit topic (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=46424&highlight=g40+golf)
Webers liggen hier een beetje te kijken op het moment, maar het blok krijgt steeds meer moeite met aanpakken, en hij loopt stationair zeer onregelmatig.
Ik denk dat het binnen nu en een maand einde verhaal is, en de bak begint ook al ellende te vertonen, wil soms niet goed in de achteruit en de 5 pakt hij ook moeilijk. Daarom maar besloten om resoluut maat regelen te treffen.
Ben ondertussen ook al iets verder, moet dus ook een nieuw spagetti spruitstuk kopen voor een smallblock, verder zie ik die motorsteun waar ook de glader aan zit. Maar dit lijkt me niet erg moeilijk te verplaatsen. Iemand hier ervaring mee ?
Gr. Erwin
Pewi Vwteam
06-04-2011, 21:41
20vt niks voor je ik heb nog een complete getunde liggen ding is bloedsnel. en een voorbeeld heb ik eventueel voor je staan.
erwinlohuis
06-04-2011, 21:47
20vt niks voor je ik heb nog een complete getunde liggen ding is bloedsnel. en een voorbeeld heb ik eventueel voor je staan.
Ja maar dan ben ik meer dan 2000 euro kwijt, was ik eigenlijk niet van plan, budget ligt nu rond de 1000 euro.
Gr. Erwin
Pewi Vwteam
06-04-2011, 21:55
mmmm oke tja 1000 euro doe je niet veel mee, met een 20vt ombouw, mocht ik wel je intresse hebben gewekt stuur me dan maar een pbtje :thumbup:
Webers liggen hier een beetje te kijken op het moment, maar het blok krijgt steeds meer moeite met aanpakken, en hij loopt stationair zeer onregelmatig.
Ik denk dat het binnen nu en een maand einde verhaal is, en de bak begint ook al ellende te vertonen, wil soms niet goed in de achteruit en de 5 pakt hij ook moeilijk. Daarom maar besloten om resoluut maat regelen te treffen.
Ben ondertussen ook al iets verder, moet dus ook een nieuw spagetti spruitstuk kopen voor een smallblock, verder zie ik die motorsteun waar ook de glader aan zit. Maar dit lijkt me niet erg moeilijk te verplaatsen. Iemand hier ervaring mee ?
Gr. Erwin
nogmaals gebruik de search en er gaat een wereld voor je open
erwinlohuis
06-04-2011, 22:09
Ik heb alles over g40 blokjes hier gelezen hoor Richard,
Maar er is vrij veel onduidelijkheid over om het plaatsen in een cabrio I.V.M. motorsteunen, dus aan zulke opmerkingen heb ik niet heel erg veel..
Ik vraag me of hoeveel werk het is om de motorsteunen van de golf 1 om te wisselen.
guusvandevenne
06-04-2011, 23:05
je zou even een mk1 kunnen gaan bekijken ergens met een 1.1 of 1.3 met je eigen er naast, kan je goed zien hoe de steunen zitten. zelf heb ik t niet gedaan, maar volgens mij moet je de steun losboren, en dan iets verder naar de voorkant van de auto toe, omgedraaid weer vast lassen. Maar dit is speculeren. Even goed google, er rijden er meerdere rond.
Pl of kr 16v is misschien niet helemaal origineel meer, maar wel stukje makkelijker.
De Limburger
07-04-2011, 10:32
Met 1000 euro kom je niet ver, en al helemaal niet als je een G40 wil gaan bouwen, want meestal zijn die motoren ook af gejengeld tot en met, dus een lichte revisie is dan wel nodig. En dan heb je aan 1000euro niet veel motor kost je minimaal 400€ als je al eentje kan vinden waar nog een goeie G-lader op zit. Dan moet je nog gaan lassen en verbouwen en dan gaan de centjes heel snel over de tafel. En ja ik kan het weten want ik heb toch al meerdere motoren opnieuw gebouwd.
Maar ik wens je veel succes.
Gr Ronnie
erwinlohuis
07-04-2011, 11:41
Ik kan van een collega een compleet blok kopen, glader is een jaar terug gereviseerd. Benzinetank heb ik hier al liggen. Maar zoals ik het nu zie is het alleen die steun omlassen wat niet heel moeilijk is blijkbaar, dus zou het moeten kunnen voor 1000 euro.
Of denk ik hier nu te makkelijk over want de kabelboom is toch in principe ook plug and pray ;)
Gr. Erwin
erwinlohuis
07-04-2011, 11:54
Als ik het goed begrijp is eigenlijk het enigste argument wat er hier word genoemd om het niet te doen het omlassen van de motorsteun. Zoveel werk is dit toch niet ??
Pewi Vwteam
07-04-2011, 16:18
inderdaad erwin gewoon aan beginnen lijkt moeilijker dan het is, teminste als je goed kunt lassen. kijk hier is ff onder polo 6n daar zijn we bezig met een 1.8t in een 6n gewoon compleet alle steunen er opnieuw ingemaakt.
erwinlohuis
07-04-2011, 16:24
inderdaad erwin gewoon aan beginnen lijkt moeilijker dan het is, teminste als je goed kunt lassen. kijk hier is ff onder polo 6n daar zijn we bezig met een 1.8t in een 6n gewoon compleet alle steunen er opnieuw ingemaakt.
Dank je Pewi, me oom is lasser dus mag geen problemen opleveren.
Gr. Erwin
Dank je Pewi, me oom is lasser dus mag geen problemen opleveren.
Gr. Erwin
Staalbouw of plaatwerk ;) Daar zit ook verschil in met lassers :D
Ik heb alles over g40 blokjes hier gelezen hoor Richard,
Maar er is vrij veel onduidelijkheid over om het plaatsen in een cabrio I.V.M. motorsteunen, dus aan zulke opmerkingen heb ik niet heel erg veel..
Ik vraag me of hoeveel werk het is om de motorsteunen van de golf 1 om te wisselen.
gewoon goed zoeken en eens een avond spenderen om te lezen.
alle info staat hier echt wel op het forum, neem de tijd er eens voor
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=7033&highlight=roald+g40
erwinlohuis
07-04-2011, 21:22
gewoon goed zoeken en eens een avond spenderen om te lezen.
alle info staat hier echt wel op het forum, neem de tijd er eens voor
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=7033&highlight=roald+g40
THX richard, maar dat had ik ook al wel gelezen maar Roald is niet meer actief.
Ik heb nu alleen een vraag de volkswagen smallblock ook de G40 helt dus anar voren, en het big block wat ik nu heb naar achteren.
Maar hoe word dit gerealiseerd op het blok, komen de motorsteunen van een golf 1.3 en 1.6 overeen, en word de hoek op het blok gemaakt. Of zijn de steunen compleet anders en moet ik opzoek naar de steunen van een 1.1 of een 1.3.
Want ik heb op diverse duitse fora gelezen dat de als je de originele steunen van de g40 eraf haalt en vervangt voor de golf 1 steunen je alleen zit met de g-lader steun. En dit moet toch ook niet echt een probleem opleveren.
passatje2
08-04-2011, 06:14
ik heb eens wat onderdelen bij een griek gehaald in belfeld,die had ook een g40 in zijn golf 1 gebouwd,is er ook wel eens mee op meetings geweest,is wel een paar jaar terug,maar dat was al een 1100 of 1300 orgineel ,maar 1 of 2 motor steunen moet je van een golf 1 omzetten/dat valt wel mee omlassen, idd,ik zou er gewoon aan beginnen,je kan t zo duur maken als je wilt,maar de zekering kast en mik mak moet je ook overzetten,als je een complete g40 hebt dan heb je bijna alles qua techniek,gewoon aan beginnen en je kan altijd een op een polo forum die dingen vragen en die hebben ook wel eens wat liggen voor onderdelen(bv 86c register polo forum)
knarfmk1
08-04-2011, 07:35
zoals al gezegd; bovenste baksteun moet je ook zelf fabriceren, maar daar ga ik er binnenkort waarschijnlijk een aantal van maken
Voor zover ik heb begrepen moet je motorsteun aan de distributiezijde helemaal zelf maken, omdat de G-lader ook aan die steun vastzit, en je dus niet je eigen mk1 steun kan gebruiken.
Dus je moet al zelf 2 steunen maken.
Rallye-VR6t
08-04-2011, 07:57
1 advies.
G-lader + ombouw en 1000euro gaan niet samen.
Stop nu of geeft het geld gewoon aan mij. :D
Beide keren ben je het kwijt en bllijft je met elende zitten.
(als je het geld brengt krijg je nog wel een kop koffie.)
SpiderClass
08-04-2011, 09:14
Voor zover ik heb begrepen moet je motorsteun aan de distributiezijde helemaal zelf maken, omdat de G-lader ook aan die steun vastzit, en je dus niet je eigen mk1 steun kan gebruiken.
Dus je moet al zelf 2 steunen maken.
Bij golf 1 smallblock zit je dynamo normaal aan de distributiezijde steun vast, is dat niet te vervangen door de lader?
Als je een 085 bak met kabelschakeling gaat gebruiken, gaat je achterste versnellingsbak steun ook niet meer passen, die moet je dan ook vermaken. Een 085 stangen geschakelde bak heeft dit probleem niet.
knarfmk1
08-04-2011, 09:21
zijn er ook 085 bakken met kabelschakeling dan??
erwinlohuis
08-04-2011, 09:37
Bij golf 1 smallblock zit je dynamo normaal aan de distributiezijde steun vast, is dat niet te vervangen door de lader?
Als je een 085 bak met kabelschakeling gaat gebruiken, gaat je achterste versnellingsbak steun ook niet meer passen, die moet je dan ook vermaken. Een 085 stangen geschakelde bak heeft dit probleem niet.
Maar waarom zou ik kabelschakeling nemen als er standaard een gewone bak aan zit, het is geen g60
erwinlohuis
08-04-2011, 09:41
1 advies.
G-lader + ombouw en 1000euro gaan niet samen.
Stop nu of geeft het geld gewoon aan mij. :D
Beide keren ben je het kwijt en bllijft je met elende zitten.
(als je het geld brengt krijg je nog wel een kop koffie.)
Haha rally, misschien ook een goed idee dat maar doen dan ?;)
Nee maar ff serieus, ik heb het alleen over de inbouw nu, maar heb het nu alleen maar over het inbouwen, en blijkbaar heb ik wel interesse gewekt.
En dat het op den duur duurder zal worden, zullen we wel zien maar maakt ook niet zoveel uit, zeg eens eerlijk het idee is interessant en zoals ik nu kan zien valt de inbouw mee en ik wil een beetje origineel blijven. Deze auto is ook absoluut niet voor dagelijks gebruik, hooguit 100km per week. Mede hierdoor is er ook geen tijdsdruk ;)
SpiderClass
08-04-2011, 10:12
zijn er ook 085 bakken met kabelschakeling dan??
Ja in iets nieuwere modellen en in 6n, lupo (behalve gti), 6n2...
Maar waarom zou ik kabelschakeling nemen als er standaard een gewone bak aan zit, het is geen g60
Volgens mij is de G40 geleverd met de 8S bak (stangen) en de ATV bak (kabels). Dat weet ik alleen niet 100% zeker...
Rallye-VR6t
08-04-2011, 11:25
enz enz enz enz....
Dat enz heb ik gedaan. :wow:
Dan nog zou ik never voor een G40 kiezen.
Je kunt geld maar 1x uitgeven.
Een 20vt is stukken bedrijfszekerder, zuiniger en levert meer vermogen.
Martyn_86C
08-04-2011, 11:43
Volgens mij is de G40 geleverd met de 8S bak (stangen) en de ATV bak (kabels). Dat weet ik alleen niet 100% zeker...
ATV is ook gewoon stangengeschakeld!
erwinlohuis
08-04-2011, 11:54
Dat enz heb ik gedaan. :wow:
Dan nog zou ik never voor een G40 kiezen.
Je kunt geld maar 1x uitgeven.
Een 20vt is stukken bedrijfszekerder, zuiniger en levert meer vermogen.
Hoi Rallye,
Ik denk dat je wel gelijk hebt, of weet het wel zeker. Maar ik kan nu goedkoop aan een G40 komen en ik wil de inbouw problemen niet uit de weg lopen. Verder spreekt de G techniek me meer aan dan de 20vt. Hou wel een beetje van de simpelheid. Tevens heb ik gehoord dat de small block vw blokjes veel beter op de weg liggen dan een big block.
Vergeet niet dat dit een hobby project is. En een belangrijk punt vind ik ook wat jij niet zult begrijpen een mooie kale cleane motorruimte. Ik weet heel goed dat de 20vt beter is, maar ik wil wat vrij nieuws en aparts proberen.
Verder willen mij veel mensen helpen merk ik tot nu toe, dus er is zeker interesse. 20vt is ook niet heel origineel meer ;)
erwinlohuis
08-04-2011, 23:19
Ik heb nu alleen nog een ding onduidelijk, de meeste mensen van hier hebben dus hun smallblock vervangen voor een g40, in principe ook smallblock maar met een 5 bak.
Maar als ik nu mijn 1500 vervang voor de g40 ga ik toch in principe van een 5 bak naar een andere 5 bak en zou de motorsteun van de versnellingsbak toch overeen moeten komen ? Of zie ik dit totaal verkeerd ?
Heb het al gevonden geloof ik hier een jetta:
http://i267.photobucket.com/albums/ii313/krasserado/P180408_1226.jpg
En de oplossing van Knarfmk1: Alvast bedankt
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2707.jpg
dan zou ik zeker voor de oplossing vanKnarfmk1 gaan.
Dan zit je alleen nog met de electra daar ben ik zelf ook erg benieuwd naar.
@knarfmk1 wanneer denk je dit soort steunen te willen maken?
knarfmk1
09-04-2011, 07:52
@ bas, ik heb waarschijnlijk volgende week de plaatdelen voor 2 proefsteunen in iets gewijzigde vorm, als die bevallen dan kan ik vrij snel daarna een serie'tje maken.
knarfmk1
09-04-2011, 07:54
Ik heb nu alleen nog een ding onduidelijk, de meeste mensen van hier hebben dus hun smallblock vervangen voor een g40, in principe ook smallblock maar met een 5 bak.
Maar als ik nu mijn 1500 vervang voor de g40 ga ik toch in principe van een 5 bak naar een andere 5 bak en zou de motorsteun van de versnellingsbak toch overeen moeten komen ? Of zie ik dit totaal verkeerd ?
de bak van een "big block"als de 1500 is een "020" bak en qua bouw een stuk anders als een "085" bak van een "small-block" als een G40 dus je kunt de steun niet overzetten.
erwinlohuis
09-04-2011, 08:09
de bak van een "big block"als de 1500 is een "020" bak en qua bouw een stuk anders als een "085" bak van een "small-block" als een G40 dus je kunt de steun niet overzetten.
Duidelijk Knarf,
Ik had ook al het plaatje van de Jetta gevonden. Zou het mogelijk zijn om eerst met 3 motorsteunen naar jou toe te rijden zodat je kunt kijken naar de glader steun of is dat niet echt verstandig ( dit project begint pas over een maand ofzo denk ik hoor).
Tevens de bedrading lijkt me gewoon plug and pray omdat de polo dezelfde zekeringkast heeft, en de zekeringkast krijg ik erbij.
Ik krijg wel het gevoel dat veel mensen dit interessant vinden en ik zal ook de vorderingen hier gaan plaatsen, maar onthoud wel dat ik pas over een maand of wat begin. Eerst de oude 1500JB eruit en alles kaal slijpen wat ik niet nodig heb, denk hierbij aan de accubak en dergelijke.
Ik ga ook de tijd nemen om het blok compleet te spuiten en op te knappen, niet zoals de 1500 JB wat eigenlijk een domme impulsieve koop was. Wat een klote ding is dat zeg.....
Gr. Erwin
erwinlohuis
12-04-2011, 19:23
Ik zit nog steeds met de vraag of er aan de kabelboom van de G40 ook de befaamde grote stekker zit, zoals bij een golf 2 zeg maar.
Tevens ben ik een poll begonnen omdat ik heel erg benieuwd ben naar jullie mening, kan iedereen misschien even reageren :D
Oohja en misschien met een reactie waarom wel en niet ;)
Gr. Erwin
guusvandevenne
12-04-2011, 20:28
@ bas, ik heb waarschijnlijk volgende week de plaatdelen voor 2 proefsteunen in iets gewijzigde vorm, als die bevallen dan kan ik vrij snel daarna een serie'tje maken.
Dat is goed nieuws, ik hou me aanbevolen!!
Guus
Rallyegolf20vt
12-04-2011, 21:25
Ik zit nog steeds met de vraag of er aan de kabelboom van de G40 ook de befaamde grote stekker zit, zoals bij een golf 2 zeg maar.
Tevens ben ik een poll begonnen omdat ik heel erg benieuwd ben naar jullie mening, kan iedereen misschien even reageren :D
Oohja en misschien met een reactie waarom wel en niet ;)
Gr. Erwin
Ik wil hier niet op iemands tenen staan maar ging toch echt voor wat nieuwers ipv die oude G40 meuk. :shake:
Ik zou er niet aan beginnen .
Het is ook echt niet (Ver)nieuw(end) meer , en een budget van 1000 euro icm een G-lader motor gaan gewoon niet samen. ;)
Gooi er voor weinig een andere 1500 in en spaar door voor een serieuzere ombouw met iets wat nog niet veel gedaan is.
Ben je ook orgineel(er) bezig en kun je je alvast verdiepen in de wat nieuwere techniek. :cool:
En nieuwere motoren kunnen ook clean ingebouwd worden.
Daar zijn hier genoeg voorbeelden van :thumbup:
Pewi Vwteam
12-04-2011, 21:30
sorry dat ik het zo zeg maar als ik dit zo lees wat je allemaal vraagt, dan vraag ik me af of dit weer een project word wat gaat stranden, ga eerst eens goed info zoeken, en de bedrading is niet plug and play dat kan ik je zo wel zeggen.
erwinlohuis
13-04-2011, 06:01
sorry dat ik het zo zeg maar als ik dit zo lees wat je allemaal vraagt, dan vraag ik me af of dit weer een project word wat gaat stranden, ga eerst eens goed info zoeken, en de bedrading is niet plug and play dat kan ik je zo wel zeggen.
Hoi Pewi,
Het project gaat sowiezo niet stranden, want 2 kameraden van mij zijn automonteur en die zijn razend enthousiast. Een 3e kameraad is plaatwerker / spuiter en die helpt ook graag mee.
Maar ik wil graag veel dingen in het voren weten, en ik kon op diverse fora niet vinden of de zekeringkast van de polo gelijk stond aan die van mijn golf. En kabelboom omsolderen mag ook geen enkel probleem opleveren aangezien ik daar voor geleerd heb :eek:
Ik weet dat ik veel vraag hier, maar ik wil een paar dingen gewoon zeker weten voor ik de motor ophaal. Wat waarschijnlijk over 2 weken word.
Ik ben wel blij met de stand van de poll op dit moment en denk dat ik over de inbouw van de motor ook een project page ga beginnen.
Gr. Erwin
Zoals ik het nu lees denk je dat even zo te doen is, maar heb je nog niet echt veel informatie erover opgezocht.
Ik stel voor dat je eerst eens even bij een Polo G40 onder de kap gaat kijken.
Een Polo heeft sowieso een hele andere zekeringkast dan een Golf 1, en bekijk die foto van die Jetta met G40 blok nog eens even goed, de steun aan de distributiezijde is zelf gemaakt zo te zien. Het is dus geen kwestie van even steunen overzetten ;)
erwinlohuis
13-04-2011, 16:45
Zoals ik het nu lees denk je dat even zo te doen is, maar heb je nog niet echt veel informatie erover opgezocht.
Ik stel voor dat je eerst eens even bij een Polo G40 onder de kap gaat kijken.
Een Polo heeft sowieso een hele andere zekeringkast dan een Golf 1, en bekijk die foto van die Jetta met G40 blok nog eens even goed, de steun aan de distributiezijde is zelf gemaakt zo te zien. Het is dus geen kwestie van even steunen overzetten ;)
Wat is er dan zo anders aan de zekeringkast van een polo, leg dat dan ook eventjes uit, ik neem aan dat de interieur stekkers van de cabrio gewoon op de polo zekering kast passen. Zoniet leg het dan ook uit waarom niet..
De verschillen tussen de kabelboom van een Polo en een Golf zijn zo groot dat ik niet eens ga beginnen om die te beschrijven.
Daarom zeg ik ook, steek je hoofd eens onder de motorkap van een Polo G40, dan zal je als eerste ook zien dat de zekeringkast in de waterbak zit ipv onder het dashboard zoals bij een Golf 1 ;)
Dokter D
13-04-2011, 18:39
Een G40 inbouwen lijkt mij best te doen, helemaal wanneer je zelf kennis hebt van electronica en je de kennis wbt motoren achter de hand hebt (kameraden)
Lijkt me een leuk project Erwin.
Ik snap wel waarom iedereen zegt dat het met 1000 euri niet lukt.
Maar vind het juist leuk om te zien hoe vindingrijk sommige mensen zijn op een budget.
Zit zelf ook wel aan een budget met mijn auto's.
Denk dat dat omlassen van die motorsteunen wel meevalt.
Zolang het maar gewoon goed gedaan is.
Als je de volledige kabelboom van de polo hebt en zekeringenkast dan moet dat ook geen probleem zijn. Hooguit wat andere stekkers erop solderen o.i.d.
Suc6 in ieder geval, ik ga het volgen.
erwinlohuis
13-04-2011, 23:39
Lijkt me een leuk project Erwin.
Ik snap wel waarom iedereen zegt dat het met 1000 euri niet lukt.
Maar vind het juist leuk om te zien hoe vindingrijk sommige mensen zijn op een budget.
Zit zelf ook wel aan een budget met mijn auto's.
Denk dat dat omlassen van die motorsteunen wel meevalt.
Zolang het maar gewoon goed gedaan is.
Als je de volledige kabelboom van de polo hebt en zekeringenkast dan moet dat ook geen probleem zijn. Hooguit wat andere stekkers erop solderen o.i.d.
Suc6 in ieder geval, ik ga het volgen.
Thx Joost dat zijn de reacties waar ik het voor doe :)
Ik ga ook gewoon doorzetten, opnieuw thx
kijk, doorzettingsvermogen daar valt of staat alles mee!
goed bezig hoor, zijn altijd mensen die zeggen dat het niks word, niet kan oid.
bewijs het tegendeel maar!
Pewi Vwteam
14-04-2011, 18:00
ik snap eigelijk niet goed waarom je deze poll hebt aangemaakt, als ik het zo lees, 2 auto monteurs, 1x plaatwerker/spuiter, en zelf de elektro man, meer ben je niet nodig. dus niet meer lulle maar sleutelen, met die hap.
guusvandevenne
15-04-2011, 14:44
Golf 1 g40 is sowieso natuurlijk heel vet, maar volgens mij verbazen mensen zich een beetje over de uitgangssituatie, van een auto waar relatief makkelijk 16v in kan of iets.
Maar als je de kennis samen met vrienden in huis hebt, zeker doen!
golf1g40
15-04-2011, 18:14
gewoon doen zo moeilijk is het niet
erwinlohuis
16-04-2011, 16:13
Ik ben een beetje aan het verder zoeken geweest en de enigste die tot nou toe geslaagd is om een g40 in te bouwen is Roald.
Kan iemand me misschien helpen aan een telefoon nummer of email adres van Roald, zodat ik hem kan vragen wat hij precies heeft gedaan. Want het zou stom zijn om het wiel opnieuw uit te vinden.
Gr. Erwin
richard-polo
28-04-2011, 10:49
http://img178.imageshack.us/img178/766/cimg9372nx6.jpg
http://img293.imageshack.us/img293/5510/cimg9498he5.jpg
http://img528.imageshack.us/img528/6799/cimg9579pz0.jpg
http://img243.imageshack.us/img243/9162/cimg0861ml5.jpg
http://img398.imageshack.us/img398/4046/cimg9491bp8.jpg
Richard, je bent de held van de dag!!
Heb je toevallig ook een link van het topic. Ben wel benieuwd hoe ze de steun hebben gefabriceerd....
Alvast bedankt!!
richard-polo
28-04-2011, 11:18
die foto,s staan er niet bij anders had ik die geplaatst :) {of ik moet eroverheen hebben gelezen}
sommige onthullen niet alles kwa project...
dit is de link van golf1.info forum
http://www.golf1.info/forum/index.php?page=Thread&threadID=49500
B-Rabbit-Simon
28-04-2011, 12:15
De steun die op de foto te zien is is gewoon de originele van een smallblock voor golf 1, deze gaat met turbo rijden..
Dan zit je niet met het probleem van de steun aan de distributiezijde waar ook je g-lader aan vast zit
Inderdaad :redface:
Het was nog vroeg vanmorgen. Had de turbo zien zitten, verder niet bij nagedacht :screwy:
Dennismk2
14-12-2011, 13:41
Interesant project ik ben precies zelfde van plan maar dan in een golf mk2 1.3i uit 1989
Is het hierbij makkelijker te doen en is het bij een golf 2 wel plug and play omdat het al 1.3i is?
Mvg Dennis
Bij Golf 2 is nog steeds geen plug&play, omdat je nog steeds met die motorsteun zit....
Dennismk2
14-12-2011, 14:02
Bij Golf 2 is nog steeds geen plug&play, omdat je nog steeds met die motorsteun zit....
Motorsteunen komt goed is geregeld zit alleen met de bedrading en of het kan met de tank die ik nu heb ik heb een tank met benzine pomp/filter rechts bij de achteras
Bedankt alvast
SpiderClass
14-12-2011, 18:36
Ik rijd met een Golf 1 met een G40 erin, bij mij zit er gewoon de tank en alles van Golf 1 GTI onder. Bedrading enzo moet je gewoon compleet overzetten van de polo, incl. de zekeringkast. Vervolgens zit de golf 1 teller vrij simpel, de polo teller krijg je er ook wel in, maar past net niet lekker. Dit moet bij een Golf 2 ook wel lukken.
Dennismk2
15-12-2011, 13:44
Ik rijd met een Golf 1 met een G40 erin, bij mij zit er gewoon de tank en alles van Golf 1 GTI onder. Bedrading enzo moet je gewoon compleet overzetten van de polo, incl. de zekeringkast. Vervolgens zit de golf 1 teller vrij simpel, de polo teller krijg je er ook wel in, maar past net niet lekker. Dit moet bij een Golf 2 ook wel lukken.
Heb jij Miss fotos van de ombouw en zo ja zou je er een zooitje kunnen mailen
Gr. Dennis
SpiderClass
15-12-2011, 16:27
Heb jij Miss fotos van de ombouw en zo ja zou je er een zooitje kunnen mailen
Gr. Dennis
Heb ik, pb maar even je email adres. Ik weet alleen niet of je er veel aan gaat hebben, maar dat is aan jou :D
Dennismk2
16-12-2011, 12:21
Waar zit trouwens origineel bij een Polo g40 de zekeringkast bij mijn mk2 zit hij in het dashboard tussen stuur en pedalen in
Dennismk2
16-12-2011, 13:43
Red je dat dan qua lengte naar golf mk2 zekeringkast
En is er iemand die veel van verstand heeft van aansluiten bedrading die zou willen helpen tegen eventuele betaling
SpiderClass
16-12-2011, 20:44
Red je dat dan qua lengte naar golf mk2 zekeringkast
En is er iemand die veel van verstand heeft van aansluiten bedrading die zou willen helpen tegen eventuele betaling
Nee dat ga je niet redden, je moet de kabelboom verlengen, stekkers allemaal vervangen, je accu zit ook ergens anders. Als basis wel de poloboom houden met zekeringkast.
Ik heb je trouwens de mail gestuurd :thumbup:
Dennismk2
25-01-2012, 23:02
De golf rijd perfect zonder zware aanpassingen zoals lassen motor steunen kwamen allemaal perfect uit kon die van mijn originele blok zo over zetten op het Polo blok
Heb inmiddels een schrick nokkenas k&n inleg filter en 65mm poulie met chip
De teller van de Polo zit er ook in was wel beetje verzinnen met vast zetten maar het zit en rijd geweldig
Bedankt iedereen voor de informatie
Mvg Dennis
Hallo fooks :shake: :screwy:
kan mij iemand vertellen ,wil namelijk een g40 blok recht in mijn auto bouwen dus moet er ook een bak onder met cardan,wat voor een bak hiet op past.
:shake: :shake:
vagg freak
28-04-2019, 06:39
Heb je de auto nog
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.