View Full Version : achterbanden slijten hard aan de binnen zijde?
jk vento
09-04-2011, 09:57
heb nu 3maand geleden nieuwe bandjes op me velgen laten leggen, en zag laast dat als ik achter de auto sta dat de binnen kant van de band links en rechts zowat kaal was en de buiten kan nog5mm profiel? :screwy:
(golf 3 Gti 16v)
wat zou dit kunnen zijn?
dacht zelf dat de as wel is krom kon zijn?
of zijn er andere redenen waarom dit zou kunnen.
alvast bedankt:D
Tiefleger
09-04-2011, 11:59
Auto opnieuw laten uilijnen en ook de achterkant als het kan.
Spierings
09-04-2011, 13:20
Gewoon even laten uitlijnen, als er iets krom is of buiten de waarde zullen ze dan wel meten.
Supernova1981
09-04-2011, 18:30
Heb je het laten uitlijnen, balanceren?
MauSeR35
10-04-2011, 13:22
meeste uit-lijners doen niks aan de achteras van een golf 3 hoor..Dus ik zou er wel op letten dan, of van te voren vragen of ze dat kunnen/willen doen.
meeste uit-lijners doen niks aan de achteras van een golf 3 hoor..Dus ik zou er wel op letten dan, of van te voren vragen of ze dat kunnen/willen doen.
Toen ik vorig jaar in Sittard bij Kicken was, lijnde ze voor en achter uit. Zonder dat ik er naar vroeg. Goede ervaring dus wie weet een adres voor de topicstarter?
kun je wel wat stellen dan aan de achterkant? jaa as heeft iets speling op bevestiging, magoed het is aan 2 kanten gelijk, dus daar kan het niet aan liggen.
Je kan een achteras van een golf 3 wel stellen maar alleen de scheefstand van de as en niet het totaalspoor van de as . Aangezien het een vaste as is
patjetta
12-04-2011, 19:45
Zoiezo als je binnen 3 maanden je achterbanden tot 5 millimeter rijd hoe rij je dan? Veel met de handrem?
En aan de achteras kan je niets verstellen kwa sporing dus ik denk dat je as krom is.
vwjohnny
13-04-2011, 19:59
of extreem verlaagt misschien?
Als je beide banden schuin gesleten zijn valt er weinig aan uit te lijnen. Achteras kan je alleen wat rechter zetten als eht moet maar daarmee ga je niet beide slijtage's aan de binnenkant tegen. Extreme verlaging zal iets meer voor andere sporing zorgen maar niet zo bijster veel dat je binnen een paar maanden je banden kaal rijd.
Ik vrees dat er toch iets anders aan de hand is. Misschien je draagarmrubbers versleten waardoor de as te veel beweegt
jk vento
19-04-2011, 18:47
ik rijd gewoon normaal geen handrem en gedoe, hij is ook niet extreem verlaagd, ziet er na uit dat de as keer tikkie heeft gehad of iets, vant weekend gaat hij weer op de brug is kijken of je ergens wat aan kan zien aan de rubbers of wat dan ook.
bedankt voor alle reacties!:)
jk vento
19-05-2011, 20:34
this opgelost als het goed is, de rubbers waren helemaal op kats versleten, dus daar zitten nu nieuwen in!
bedankt voor de reacties!!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.