View Full Version : motor (1.4 2000) start niet meer en computer slaat op hol bij starten
thijs cur
09-04-2011, 23:04
Mijn polo 1.4 uit 2000 start opeens niet meer. Als ik de steutel omdraai in het contact gaat de computer op tilt en hoor ik hem "tikken"
Ik heb net de accu laten checken en die was dus dood. Ik heb net een nieuwe accu erin gezet maar ik hou hetzelfde probleem.
afgelopen maanden sloeg de motor ook af als ik van hoge snelheid moest remmen (voor bijvoorbeeld een bocht) waardoor ik zonder stuurbekrachtiging de bocht door moest. (best zwaar moet ik zeggen)
Ik weet niet of dit verband heeft met het start probleem
Wie o wie weet raad?
Edit: Gaat de startmotor wel rond of gebeurd er helemaal niets? Dan zo ik in plaats van onderstaand verhaal eerder de startblokkering verdenken!
Is dat tikken wat je hoort niet de gasklep? Deze zit net onder het luchtfilter en is makkelijk te bereiken door het luchtfilterhuis los te nemen (4 schroeven met pijltjes).
Ik zou het luchtfilterhuis loshalen en dan een assistent de auto laten starten zonder aan het gaspedaal te komen. Als je de gasklep dan "rare bewegingen" ziet maken is je gasklephuis waarschijnlijk van slag of kapot. Het kan voorkomen dat als de accu los is geweest het gasklephuis opnieuw 'ingeleerd' moet worden. Dit moet bij de dealer of met een laptop met ODBII kabel en Vagcom.
Pewi Vwteam
24-04-2011, 20:28
gasklep ecu alles heb ik wel liggen mocht je opzoek wezen naar deze delen.
thijs cur
29-04-2011, 23:24
tanx voor de respons,
is inmiddels verholpen. Nieuwe accu gehaald, accu bleek dood te zijn. De startmotor bleek wat bij de startmotor uitgesleten te zijn waardoor hij niet meer wilde starten. Nu heb ik dat mijn fan niet meer aangaat. Dus mijn motor wordt snel heet. ( hier op Curacao heb je toch wel een fan nodig) hebben jullie toevallig een elektrisch schema van de fan. Want waarschijnlijk is het relay kapot van de fan.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.