PDA

View Full Version : Zuiger probleem


mellaers
15-04-2011, 16:35
De 4 zuigers zitten er opnieuw in maar heb een probleem. Met 3zuigers erin op 30Nm+ 90° draait de krukass heel vlotjes. Maar wanneer de 4de zuiger vast gedraait wordt blokeerd hij helemaal. Als ik deze 2vijzen terug wat losser zet op 10Nm dan draait alles terug vlotjes.

Weet iemand hoe dit komt of aan wat dit ligt? Ik heb ook al zuigers van plaats verwisselt maar dit helpt niet. Alvast bedankt

fabbi
15-04-2011, 16:50
dijfstang krom?
krukas krom..? \

delosse krukas draait wel helemaal soepel als ie helemaal op moment is vastgezet?

wobaddict
15-04-2011, 18:57
je bedoeld de boutjes van de drijfstang?

mss krukaslagers verkeerde maat

mellaers
15-04-2011, 19:03
dijfstang krom?
krukas krom..? \

delosse krukas draait wel helemaal soepel als ie helemaal op moment is vastgezet?

De krukas draait heel soepel zonder zuigers. en de drijfstang zou normaal ook recht moeten staan.

mellaers
15-04-2011, 19:05
je bedoeld de boutjes van de drijfstang?

mss krukaslagers verkeerde maat

Ja die 2boutjes als je die losser doet dan is er geen probleem.

De krukaslagers zijn de juiste maat want hebben ze vergeleken en ook de serienummers hebben zelfde code en de krukas draait helemaal vlot

fabbi
15-04-2011, 19:06
ook mogellijk idd verkeerde maat

lagers wel goed gemonteerd??

De Pul
15-04-2011, 19:09
heb je de kappen wel op de juiste stang en goed om gemonteerd...??

fabbi
15-04-2011, 19:09
als je krukas prima draait los..
moet je het in de drijfstang en zuiger zoeken lijkt me..
zuigerveren op die zuiger fout gemonteerd??
of maakt het niet uit welke zuiger . dan misschien fout in de cilinder..

anders zit het toch in je drijfstang of de lagers daarvan
als je de complete zuiger met drijfstang wisselt van plaats..
loopt dezelfde dan vast??

fabbi
15-04-2011, 19:10
goed punt kapjes omgewisseld.. :confused:

mellaers
15-04-2011, 19:12
De zuigerveren heb ik laten vervangen in revisiebedrijf. Ik heb die zuiger al van plaats verandert en dan was het dezelfde zuiger. Maar 1keer had ik wel dat een andere zuiger vastliep met die te veranderen. Zou het aan het onderste schedelkapje kunnen liggen?

De Pul
15-04-2011, 19:13
ja anders had ik het niet geopperd...

mellaers
15-04-2011, 19:14
goed punt kapjes omgewisseld.. :confused:

Welke kapjes juist?

De Pul
15-04-2011, 19:18
die onderste lagerkapjes[die je met die 2 boutjes op de stang draait]vormen een paar met de stang en dienen dus voor demontage gemerkt te worden,aangezien anders de boring niet meer klopt.

mellaers
15-04-2011, 19:20
ja anders had ik het niet geopperd...

Dus die kleine halve schaaltjes tussen de zuigerstang en krukas van 10mm ofzo dik. Kan het daar aan liggen? Of die halve schaal van de drijfstang?

mellaers
15-04-2011, 19:21
die onderste lagerkapjes[die je met die 2 boutjes op de stang draait]vormen een paar met de stang en dienen dus voor demontage gemerkt te worden,aangezien anders de boring niet meer klopt.

Aah dus daar zit de fout. Nu enkel nog de oplossing. Hoe kan ik dat terug oplossen?

De Pul
15-04-2011, 19:23
ik geef het op.....dit is toch te treurig?
waarom laat je het niet iemand doen,die wel iets ervan af weet?

fabbi
15-04-2011, 19:26
wie heeft het blok gedemonteerd?? jij zelf..
Je hebt dus niks genummerd of zo weg gelegd dat het duidelijk was waar wat komt..
Is er ook iets opgemeten aan de krukas en drijstangen enz
hoe weet je dat je de juiste maat lagerschaaltjes hebt..

enz enz
voor iedereen een eerste keer met een blok opbouwen....
maar waarom doe je zo iets niet samen met iemand die het vaker gedaan heeft..

mellaers
15-04-2011, 19:34
wie heeft het blok gedemonteerd?? jij zelf..
Je hebt dus niks genummerd of zo weg gelegd dat het duidelijk was waar wat komt..
Is er ook iets opgemeten aan de krukas en drijstangen enz
hoe weet je dat je de juiste maat lagerschaaltjes hebt..

enz enz
voor iedereen een eerste keer met een blok opbouwen....
maar waarom doe je zo iets niet samen met iemand die het vaker gedaan heeft..

Het enige dat uit de blok is geweest zijn de zuigers en de zuigerveren heb ik laten vervangen door een bedrijf. De krukas is nog inorde normaal. En ik had idd beter die vier schaaltjes van de zuigerstangen genummert.

mellaers
15-04-2011, 19:38
ik geef het op.....dit is toch te treurig?
waarom laat je het niet iemand doen,die wel iets ervan af weet?

Ik weet er wel wat vanaf maar blijkbaar niet genoeg

mellaers
15-04-2011, 20:20
Nog iemand iedeeen?

fabbi
15-04-2011, 21:07
lagerkapjes wisselen en weer proberen..of ie dan beter draait..
staat er niks in geslagen van een andere keer..
puntjes bv doen ze ook wel eens...

fabbi
15-04-2011, 21:08
weet niet wat voor blok het is..
maar drijfstang lager bouten zijn vaak rekbouten..
dus als je er uit bent waar het probleem zat zorg dan wel voor goede nieuwe bouten..

mellaers
16-04-2011, 09:27
Het is een 1300CC mh en zal straks nog eens proberen. Alvast bedankt

Spierings
16-04-2011, 11:34
Als je lagerkappen van de drijfstang allemaal bij de daarbij horende drijfstang zitten en de lagerkappen op de juiste manier zitten dan is het een grote kans dat het in je lager schaal zit.

Renegade
16-04-2011, 14:35
Draai het lagerkapje van die cilinder eerst eens 90 graden voordat je alles loshaalt en gaat uitproberen. Misschien heb je de kapjes op geluk wel goed gezet en zit die laatste verkeerd om :thumbup: