Log in

View Full Version : Kom er maar niet uit..

rodydejonge
15-04-2011, 17:12
Hallo, ben nu al een tijd bezig met m'n remmen ( golf 1 1.1 )
Er komt geen remvloeistof uit de overloopjes bij de klauwen en trommels als ik deze los draai..

Heb dus helemaal geen rem, nu heb ik er een nieuwe hoofdremcilinder opgezet, vul het reservoir potje en kan trappen op de rem wat ik wil, maar er komt nergens remvloeistof uit..

Ik gebruik remvloeistof dot 4.

Heeft iemand enig idee waar ik moet zoeken?

Groeten

Maasje
15-04-2011, 17:26
easy bleed gebruiken? zo,n potje wat je aansluit op perslucht. en als dat niet lukt kun je nog proberen via de wielen de vloeistof in de leiding te pompen.

René
15-04-2011, 17:29
Heb ik laatst gedaan bij m`n MKII...kan aardig lang duren ja. Heb je alle ontluchtingsnippels open gedraaid dan? Je moet bij de volgende volgorde aanhouden:

-rechts achter
-linksachter
-rechts voor
-links voor

Heb altijd geleerd dat je moet beginnen bij de langste leiding en moet eindigen bij de kortste. Vandaar.

ontluchtingsnippel open draaien, doorzichtige slang erom, potje vullen met remvloeistof en hoog ophangen (hoger dan de nippel), andere uiteinde van het slangetje in deze remvloeistof leggen..en dan maar pompen...pompen...pompen...

Je ziet eerst wel luchtbelletjes komen....gaat het over naar remvloeistof zonder luchtbellen, dan draai je de nippel dicht en kan je de volgende ontluchten.

Ondertussen wel controleren dat je remvloeistofpotje niet leeg raakt.

Gertjan
15-04-2011, 18:18
Hehe, ik heb het dus pas precies andersom gedaan :D
Linksvoor begonnen, en volgens mij had ik het potje gewoon op de grond staan :redface:
Nou ja, is alsnog goed gelukt gelukkig ;)

rodydejonge
15-04-2011, 19:18
1 ding gevonden, had de plunjer die in de hoofdremcilinder komt te ver uitstaan, deze wat ingedraaid maar er komt maar een heel lullig lekkend straaltje eruit...

Ik ga deze manier van jullie proberen, dus alle ontluchtingsnippels moeten hierbij openstaan of lees ik dat verkeerd?

Groeten

Steilheck
15-04-2011, 20:04
Als ik Rene zijn post goed lees: een voor een. ;)

René
15-04-2011, 20:11
Klopt....alles dicht, behalve welke je wilt ontluchten. En als je een remkrachtverdeler op je achteras hebt, moet je deze even indrukken, zodat hij maximaal doorstroomt.