Log in

View Full Version : 1500JB niet meer willen starten


thomasD
18-04-2011, 13:49
hallo,

sinds vandaag wil mn golf 1 niet meer starten.
had zaterdag de hele carburateur uit elkaar gehad en schoongemaakt, liep weer gewoon erna (moest nog wel iets afgesteld worden)

later nog hele motorruim schoongespoten, en daarna weer naar binnen gereden.
volgende dag liep de golf ook nog gewoon.

nu wil ik net starten nadat ik de luchtfilter er weer opgezet heb maar wil nooit meer starten, ook niet zonder filter.

af en toe pruttelt deze iets en blaast soms een wolk benzine eruit.
is dit gewoon een kwestie van afstellen ?, en met welke schroeven moet ik dit afstellen ?

mvg, thomas

Mikf
18-04-2011, 13:52
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=51409

Misschien moet je stationair toerental iets omhoog gezet worden. Start die wel als je remreiniger in het luchtfilter/carburateur spuit?

thomasD
18-04-2011, 14:17
geldt dat verhaal ook voor n Pierburg 1B ??

staande golf
18-04-2011, 17:25
heb je een vonk?

golf1gti83
18-04-2011, 20:55
verdeler kap er af, droogmaken van binnen...klaar
komt nog van het schoon spuiten :thumbup:

thomasD
19-04-2011, 14:01
@golfgti83: idd nog niet naar gekeken, ging er van uit dat dat goed was aangezien ie na t afspuiten gelijk weer startte...


ook moet ik even de pakkingen vervangen, kunnen de boosdoeners wel eens zijn aangezien ze wel nat waren over de hele breedte

thomasD
22-04-2011, 09:28
zo, zijn we weer....

motor loopt wel weer, pakkingen op spruitstuk vernieuwd want dit waren de boosdoeners.

nu krijg ik m alleen nog niet goed afgesteld, want heb ook met mn stomme kop aan die CO schroef zitten stellen ...

heb ong. alles al geprobeerd, blijft nu wel 5 a 6 seconden mooi stationair lopen maar valt dan weer uit...

en met optoeren prutteld hij erg, kwestie van teveel brandstof ?

en welke kant moet ik die schroeven opdraaien
CO in = meer brandstof ?
grote schroef in = hoger of lager stationair.


hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen........

Mikf
22-04-2011, 10:31
Als het goed is, is uitdraaien meer brandstof of hoger toerental..

Zitten alle vacuumslangetjes nog goed en niet lek?

thomasD
22-04-2011, 11:13
welke moet waar kun je me dat vertellen, maar volgens mij zitten ze nog goed

Mikf
22-04-2011, 11:47
Als je ze niet los hebt gehad, zullen ze nog wel goed zitten. Zijn ze niet aan het verteren/versleten, ze mogen namelijk niet lek zijn..

thomasD
22-04-2011, 13:01
zat er eentje los zag ik, loopt inmiddels wel weer stationair
met gas geven gaat t ook wel wat beter.

nu eerst maar eens proefrijden als ik de fan dr weer in heb...

thomasD
22-04-2011, 17:48
nou, nog een lange weg te gaan....

loopt wel, ook stationair (+-1000 toeren) maar valt nog steeds na 6 seconden ofzo uit.
gas geven gaat wel aardig, maar loopt nog niet zoals het moet

wie kan me vertellen welke vacuumslangen waar aan moeten ?
wie heeft verder nog suggesties ?

is er trouwens een soort "basisinstelling" van de CO schroef waar deze in de buurt hoort te zitten

thomasD
22-04-2011, 18:49
probleem gevonden, topic kan gesloten worden...

bleek een vacuumslang verkeerdom te zitten

Mikf
23-04-2011, 08:10
:thumbup: