View Full Version : project ponton geroddel
SplitBien
22-09-2004, 13:45
Ik zal er niet zijn iig! Ben zondag heeeeeeeeeeel ergens anders! :D
SplitBien
22-09-2004, 13:54
Beste Piet!
T'is alleen geen kever, heb nu wel een klein beetje mijn 'geheimpje' verklapt....
Kan het ook met andere oude volkswagens?
Heb bij unigarant ook nog wel een goede berekening gekregen.... 50 euro per jaar maar dan alleen wa, alleen met taxati kan je all risk verzekeren maar het taxati rapport is net verlopen..... :(
Sorry hoor : ff offtopic
De BienMobiel staat al op de site van Don afgebeeld ..
Dus toch !!!!
Jammer dat de waarschuwing die hier als off topic bijstond nu weg is ..
http://www.thevwbarn.com/html/club-cars.html
SplitBien
23-09-2004, 10:02
Okee okee, betrapt!
Ennuh welke waarschuwing stond er als offtopic bij dan? Heb ik iets gemist????
Okee okee, betrapt!
Ennuh welke waarschuwing stond er als offtopic bij dan? Heb ik iets gemist????
PM Split 52 -... die had iets erover gepost .
Zelf ken ik e VW BArn niet .. alleen van horen zeggen ...
SplitBien
23-09-2004, 10:13
tussenstand; afgewezen bij verzekeruzelf.nl, wilde het toch proberen en had me verzekerd maar helaas..... Ga het nu bij unigarant proberen!
SplitBien
23-09-2004, 10:16
PM Split 52 -... die had iets erover gepost .
Zelf ken ik e VW BArn niet .. alleen van horen zeggen ...
Volgens split zit er plamuur op, en ja dat is ook zo, LB!
Waar vind je een ponton die niet geplamuurd is? En als je er eentje vind dan betaal je er ook voor en ben je voor 3000 nog lang niet klaar, betaal je minimaal 7000 euro en dat kan ik niet ophoesten!!!! Werk mag er wel aan de ponton zitten hoor, als het maar niet TE veel is.
Ik neem mijn magneet mee en als die niet blijft zitten weet ik genoeg.
Chirspy had ook al commentaar maar ik snap niet waarom hij dan alsnog zijn polo uit 98 ervoor wil inruilen?!!?!?!
Zondag ga ik erheen en zal ik zien of het wat is, is het niks dan kom ik gewoon met de g60 weer thuis!
Volgens split zit er plamuur op, en ja dat is ook zo, LB!
Waar vind je een ponton die niet geplamuurd is? En als je er eentje vind dan betaal je er ook voor en ben je voor 3000 nog lang niet klaar, betaal je minimaal 7000 euro en dat kan ik niet ophoesten!!!! Werk mag er wel aan de ponton zitten hoor, als het maar niet TE veel is.
Ik neem mijn magneet mee en als die niet blijft zitten weet ik genoeg.
Chirspy had ook al commentaar maar ik snap niet waarom hij dan alsnog zijn polo uit 98 ervoor wil inruilen?!!?!?!
Zondag ga ik erheen en zal ik zien of het wat is, is het niks dan kom ik gewoon met de g60 weer thuis!
Ben hier niet bezig om VW Barn af te kraken .. maar ik weet wel hoe of wat Chrispy heeft gedaan qua ruil .
En als je goed zoekt dan kom je best een harde variant tegen .. je weet hem zelfs te staan ;)
Alleen die rijdt niet binnen een week .
Vraag aan sjamp over de verzekering : die heeft heel NL ooit afgebeld en gemailed voor een oldtimer verzekering . Hij weet nu zoveel van de materie dat hij er serieus over denkt om in de verzekeringen te gaan :D
SplitBien
23-09-2004, 10:36
Weet dat je the vwbarn niet afkraakt maar ik wordt zo moe van die mensen met vooroordelen..... Veel mensen kraken vaak dingen af en dat kan ik niet zo goed hebben, ik wil het met mijn eigen ogen zien en heb deze ponton al met eigen ogen gezien dus ik weet wat ik kan verwachten...... T'is voor mij ook een goeie ruil met misschien nog een golfje diesel erbij ook! heb ik ook gelijk een winter auto!
Ga sjamp wel ff bellen of mailen, moet vandaag of morgen echt een verzekering afsluiten anders kom ik tijd te kort!
Hey Sabine,
Hartstikke leuk dat je een goede ruil met Don kunt doen, wat voor auto je ook gaat kopen zal me eerlijk gezegt een zorg zijn als jij er maar blij mee bent. Maar wees AUB op je hoede met DIE auto. Heb hem redelijke bekeken en het is me opgevallen dat hij oa. meegespoten rubbers heeft, hier en daar al een plekje door de lak komt enz. enz. De meningen wat betreft restauraties lopen nogal uiteen en wat voor de een een perfecte resto is kan voor de ander een snelle opknapbeurt zijn. Neem AUB mensen mee die je van een evt. impulsaankoop kunnen behoeden en die er ook wat verstand van hebben, het gaat hier niet om een auto van een paar honderd euro nl....Succes verder, lijkt me dat jezelf wijs genoeg bent.
Misschien zijn dit nog een paar karretjes:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=60987&item=2490162086&rd=1
http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?page_num=5&record_id=4529956&class=cars&pos=48&locale=dslnldev.cars.1&distance=&SearchID=ab52360a9bfddaa0504ff9e1c5c5538e&did=1000033
weet ik veel wat, er is in iedergeval nog zoooooooooooooooooo veel tekoop!
Michel
SplitBien
23-09-2004, 13:22
Michel bedankt voor je reactie, maar ik wil toch graag zelf oordelen.
Ik hoef echt GEEN top staat gerestaureerde auto, dat is voor mij gewoon
NIET te betalen. Een buitenlandse auto is voor mij geen doen, en de nederlandse
zijn TE duur als je er eentje zoekt met een beetje werk.
Voor mij is het simpel, er mag namelijk werk aan zitten, ik heb een hele handige vader wat dat betreft! T'is allemaal nog niet eens zeker dus ik ga eerst ff kijken, heb zelf
oog genoeg om te zien of het voor mij haalbaar is.
Er is denk ik 1 verschil tussen veel luchtgekoelde freaks en mij; het maakt me niet zo heel veel uit als een auto er oud uit ziet, hij mag best gebruikers sporen hebben en ik hoef er echt geen show&shine prijs mee te winnen, zolang het plaatwerk maar blijft zitten op de plaats en er geen gaten van roest in zitten die dichtgesmeerd zijn is het voor mij al snel een knappe auto.
Ik weet wat ik eventueel inruil (de golf) en als ik moet kiezen tussen de golf of een ponton met wat werk dan ga ik voor de volle 500% voor de ponton!
Volkswouter
23-09-2004, 13:27
Bientej een volledig gerestaureerde auto is niet rijdbaar,want je word doodziek van elk deukje/krasje.
Dan liever 1 waar iets werk aanzit.Ik rij zelf ook zo rond.
SplitBien
23-09-2004, 13:34
hehe eindelijk iemand die me snapt! Wout, je bent een reus! (met kontschurft!)
Als hij niet TE erg dichtgesmeerd zit, geen ERGE zichtbare roest heeft, en verder compleet is, is het voor mij aantrekkelijk!!
Niet vergeten dat hier een nieuwe motor in ligt en dat de bodem wel heel strak is, maar daar heeft niemand naar gekeken zeker?
Volkswouter
23-09-2004, 13:36
Ja maar vergeet niet Bientje dan plaatwerk delen voor de type erg schaars zijn en reparatie plaatwerk ligt nou ook weer niet op elke hoek van de straat.
In dat opzicht kan zo`n rijdbare auto die werk heeft een duur grapje worden.
Lieve Sabine, ik heb geen commentaar, heb hier zelfs niets gepost. Wat jij doet is jouw zaak.
Ik had het idee opgevat om mijn 96er polo in te ruilen op de ponton. Heb de boel goed overwogen, en mede door een aantal rondzwervingen en navragen bij diverse personen (vooral uit Zeeland) die hier op het forum nauwelijks komen, heb ik voor mezelf besloten om het niet te doen.
Op dat moment had ik al een vermoeden dat jij er ook mee bezig was.(door de emails die ik van Don ontvangen heb) Ik heb nog geprobeerd je erover te bellen, maar je gsm werd niet opgenomen. Want de info dat de andere kandidaat af gevallen was, had je in een betere onderhandelingspositie kunnen brengen, en wat achtergrond info was nooit weggeweest.
Als jij de G60 in kan ruilen tegen de ponton, heb je 2 vliegen in een klap geslagen. Je bent de Golf kwijt, en hebt er een Ponton bij. Goed voor jou. Ik heb op dit moment nog genoeg auto's waar ik aan kan/moet werken.( golfcabrio, santana, jetta) Anders had ik het wellicht ook gedaan. Per slot van rekening is het wel een oudje, en een ponton heb ik nog niet eerder gehad.
Als je ze van het weekend op gaat halen. Veel plezier ermee.
Sabine, Het is inderdaad je eigen beslissing... Dat jij niet persé een showauto hoeft kan ik me prima voorstellen (heb ik zelf ook niet...) Ik probeer je alleen maar te zeggen dat je je niet moet blindstaren op een kreet als "gerestaureerd in xx jaar". Iemand kan een auto vol smeren met plamuur laten spuiten en dat noemt diegene dan gerestaureerd met alle gevolgen vandien een paar jaar later. Dat jij een auto wilt waar wat werk aan zit kan ik me best voorstellen het drukt de prijs enorm en je hoeft niet heeel voorzichtig te doen met zo'n wagen. Wat ik je alleen duidelijk wil maken is dat bij wagens die een paar jaar geleden zijn gerestaureerd en nu al roestblaasje vertonen je heel allert moet zijn, onder zo'n blaasje zit namelijk veel meer elende verstopt! Zoals Wouter al zei bij een tiep3 is het plaatwerk schaars. Dat de bodem netjes is klopt wel en de wagen zal technisch ook wel i.o. zijn maar als de basis waarmee je aan de slag gaat freubel is dan is dat toch zonde?
Ik wil je (niemand) met mijn geouwehoer voor het hoofd stoten, probeer je alleen te waarschuwen voor elende op een later tijdstip. Ik heb alllang (en zolang zit ik er nog niet eens in die ouwebende) gemerkt dat je beter een auto kunt kopen met wat werk die onverprutst is dan een wagen waarmee gefreubeld is, je weet dan nooit wat je precies hebt!
Nogmaals, no offence! Mocht je het wel doen houd ik me bek er verder over en hoop dat je erg veel plezier zult hebben van het karretje..
Michel
SplitBien
23-09-2004, 14:10
Chrispy; tijdens mijn werk mag ik de telefoon niet aannemen dus sorry dat ik hem over heb laten gaan....
Een auto met een beetje werk mag van mij wel, t'is geen auto met rotte schermen, natuurlijk zit er plamuur op, welke auto heeft het niet zou ik bijna zeggen! Mijn vader is bezig om zijn 66'er te restaureren en gebruikt ook plamuur om alles strak te maken.....
T'ja voor sommige is dat een nachtmerrie, nou ik heb liever iets plamuur (ietsje dus niet hele kilo's) dan roestgaten.....
ik zie het wel, ik ga NOOIT op verhalen van anderen af, hoe erg ze me ook bang aan het maken zijn, ik MOET alles met eigen ogen zien!!!!
In euro zag het er goed uit, linker voor scherm is niet zo netjes en is volgens don ook geplamuurd.......
http://www.veedub.nu/gallery/albums/userpics/normal_pic2204.jpg
SplitBien
23-09-2004, 14:14
Snap de comotie niet zo eigenlijk.
Een blaasje zegt michel, nou ik heb alleen een blaasje onderaan de rechtdeur gezien, die is te vervangen, het rechtvoorscherm heeft ook blaasjes, hele kleine maar dat is gewoon slecht gespoten, mijn vader (de autolak expert) heeft er naar gekeken en vond hem er netjes uit zien, en mocht ik het doen en mocht het een hok zijn, wat heb ik te verliezen???
volksaddiction
23-09-2004, 15:37
Bientej een volledig gerestaureerde auto is niet rijdbaar,want je word doodziek van elk deukje/krasje.
das 100% waar Wout !!
rij liever in die verotte spijl dan mijn kevertje door de stad.....
als er wat met de kever is ben ik gelijk ziek !
SplitBien
23-09-2004, 15:52
Ik mag/kan alles raken met de kever, als mijn wielen maar onbeschadigd blijven! :D :D
De rest maakt niet zo uit, niemand die het verschil ziet, haha!
volksaddiction
23-09-2004, 15:57
Ik mag/kan alles raken met de kever, als mijn wielen maar onbeschadigd blijven! :D :D
De rest maakt niet zo uit, niemand die het verschil ziet, haha!
Ach, als tie technisch maar in topstaat is !!!
:D
SplitBien
23-09-2004, 15:59
uhhhhhhhhhhhhh ja wat moet ik daar nou op antwoorden, hahahahaha! :p :p
Niels - AirMighty.com
23-09-2004, 18:11
Dan liever 1 waar iets werk aanzit.Ik rij zelf ook zo rond.
Idd!! Zo hoop ik straks in mijn T2a boessie lekker LOW dagelijks te gaan cruisen... :D YEAH!
Hey Sabien, GEFELICITEERD man... (ook maar ff in dit topic dan :D) Ziet er netjes uit, ik had hem al wel zien staan op EURO, maar dacht nog steeds dat je het over die andere Ponton (op de trailer) had?!? Maar dit is ffies eigen maken slammen en cruizen! Leuke deal Bien! Tot de ACN, ik ben benieuwd!
volksaddiction
23-09-2004, 18:43
uhhhhhhhhhhhhh ja wat moet ik daar nou op antwoorden, hahahahaha! :p :p
Dat je een garage hebt waar die goed onderhouden wordt ;)
Bussie komt zo
24-09-2004, 06:54
Lekker belangrijk een blaasje op de deur. :(
Ponton op zijn gat, dikke wielen eronder en gaan met dat gevaarte. :biggrin:
en alles wat er onderweg afvalt, nou dat scheelt allemaal gewicht.
Heel erg gaaf Bien en op de terug weg even langs Old Fox lake cruisen kan ik hem gelijk even bewonderen.
wouter76
24-09-2004, 19:24
Het lijkt mij wel een aardig wagentje zo'n type3 (staat ook nog op mijn lijstje als eerstvolgend aan te schaffen VW). Ik heb dit exemplaar heel even bekeken op Euro en ik heb er dan ook geen oordeel over hoe die is verder. 1 puntje dan.... de bumpers zitten in structuurverf en daar hou ik niet van :P
In ieder geval veel succes met je nieuwe wagen!
Wens je veel succes, maar er is zo'n bekend spreekwoord over ruilen....
danielle
26-09-2004, 20:36
@Sabine Enne???Het is nu zondagavond.... wat heb je gedaan??? Denk ook dat je er geen buil aan kan vallen! Gewoon een aantal jaren in rijden en dan zien! Als hij maar rijdt! Mijn kever was ook niet top, maar hij reed perfect! Ik kwam er overal mee... en dat is waar het om gaat!
Jurgen Santana
26-09-2004, 20:39
Ik kwam er overal mee... en dat is waar het om gaat!
Als het alleen daarom ging hoefde ik niet zoveel werk in mijn auto te steken :biggrin: En zou ik ook geen Volksforum.com bezoeken. :wink:
Beetlefreak
26-09-2004, 20:45
Wel inmiddels is het zondag en zijn we met z'n allen in spannende afwachting wat ons vanavond geopenbaard zal worden... :D:D
Ist allemaal een beetje gelukt Bientje?
SplitBien
26-09-2004, 21:45
JA!! Ik heb hem!!!! Moest hem in Hulst ophalen, heel eind weg dus! Moest onderweg nog ff twijfelen maar toen ik er eenmaal was en erin had gereden was ik verkocht en had ik bijna geen moeite meer met de golf! Alleen nog ff toen de nieuwe eigenaar van de golf naast me reed op de snelweg, terug schakelde en ervandoor ging, maar toen ik weer naar mijn tellers keek en mijn kofferklep besefte ik dat ik de ruil van mijn dromen gedaan had!! Via antwerpen, breda, utrecht zijn we weer naar huis gereden, al met al zo'n 200 kilometers en zo'n 2.5 uur rijden en hij legde het allemaal goed af! Voor 11 euro aan benzine verreden en een hoop lol en veel bekijks en duimen gehad! Nu staat hij eindelijk voor de deur, echt een droom die uitkomt. Kijk naar buiten en zie gewoon 2 luchtgekoelde broertjes naast elkaar staan, HEERLIJK!! Er zijn nog wat dingen die eraan moeten gebeuren; chrome bumpers (is echt een MUST), verlagen, koplamp glaasje vervangen, dikke brm's, nieuwe bougies kabels en klaar!!!!
Hij rijdt heerlijk, ziet er knap uit, ik kan echt geen lelijke blazen ontdekken, en het aantal kilo's plamuur was ook heel overdreven, kortom; ik ben helemaal gelukkig! Een goeie en leuke ponton voor mijn budget! Foto's komen over +/_ 10 minuten in dit of een nieuw topic!
gefeli bien!!! eindelijk nog een 'vent' in een notch!!! :wink:
SplitBien
26-09-2004, 22:11
whahahahahaha tnx ries!!!! Ga nu foto's downloaden!
SplitBien
26-09-2004, 22:23
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=7942&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=7944&mode=normal
SplitBien
26-09-2004, 22:27
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=7943&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=7946&mode=normal
SplitBien
26-09-2004, 22:28
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=7945&mode=normal
SplitBien
26-09-2004, 22:29
Voor meer foto's zie fotoboek, last uploads!!
volksaddiction
27-09-2004, 02:16
gefeliciteerd Bien !!
zal m wel zien op de komende ACN !
(p.s.: wil je een blauwe of een witte WWW.VOLKSADDICTION.NL voor op de achterruit ??)
Beetlefreak
27-09-2004, 07:01
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=7942&mode=normal
Gefeliciteerd Sabine!! Mooie bak, goeie kleur ook!!
Enne gewoon zo laten en op z'n reet :D:D Staat goed met die origineeltjes eronder hoor!
Beetlefreak
27-09-2004, 07:03
gefeliciteerd Bien !!
zal m wel zien op de komende ACN !
(p.s.: wil je een blauwe of een witte WWW.VOLKSADDICTION.NL voor op de achterruit ??) :D
Komt hij weer aan met z'n stickers... :tongue::D
Volgend jaar maar ff een kleine VA-sticker op de kevert, jij een VeeDub?? :wink: :)
gefeliciteerd meid, en nou maar touren.
volksaddiction
27-09-2004, 07:30
Komt hij weer aan met z'n stickers... :tongue::D
Volgend jaar maar ff een kleine VA-sticker op de kevert, jij een VeeDub?? :wink: :)
Tuurlijk wil ik een VDUB :D
Wel een stuk of 4 dan hè, kunnen ze op alle rides ;)
danielle
27-09-2004, 07:36
Gefeliciteerd en veel rijplezier ermee!
coole bak! ben alleen niet zo'n fan van die velgen
SplitBien
27-09-2004, 08:38
@mr VA; doe maar een witte sticker!!
Ennuh, andere sites wil ik ook wel promoten met kleine stickers! ;)
Vanmorgen ff overgeschreven, helemaal top nu hij ECHT van mij is! :D
Vanavond ff een wasbeurtje geven, uitzuigen, nieuwe bougies kabels en het benzine filter ff vast zetten, kan hij er weer tegen aan!
Jasper Ovaal
27-09-2004, 11:21
zo he he, eindelijk, top, we gaan hem 5 okt. wel ff bekijken, ik ben dan denk ik niet met de luchtgekoelde, maar de plannen voor deze klinken goed,
Succes ermee, :cool:
Bussie komt zo
27-09-2004, 11:47
Kickûh Bientjûh
Jasper Ovaal
27-09-2004, 11:49
waar blijft die avater??? :D
SplitBien
27-09-2004, 12:58
Kan geen avatars maken! :(
Ook geen foto's verkleinen op mijn werk...... :mad:
Dus ik moet iemand lief aankijken!
SplitBien
27-09-2004, 13:19
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=7963&mode=normal
Zo moet ie worden ongeveer, kleurtje wordt ooit nog veranderd maar dat heeft geen haast!
Niels - AirMighty.com
27-09-2004, 13:20
That's the spirit!! :D
SplitBien
27-09-2004, 13:44
Altijd spirit als het om mijn auto's gaat! :D
SplitBien
27-09-2004, 13:48
Oh ja; en ik MOET echt pop outs hebben voor de kever, rijdt zo relaxd!!!
Gisteren heel de dag in de ponton gereden met pop outs open, perfect gewoon!
Bussie komt zo
27-09-2004, 13:59
Wel stoer die BRM's eronder.
Die kan Leon wel ff meenemen als hij naar CSP gaat met Keefpechie :wink:
SplitBien
27-09-2004, 14:01
Wat?!!?!? Gaat hun naar CSP?!?!!!?!?!
Rij ik er wel achteraan! Daar wil ik heen!
Bussie komt zo
27-09-2004, 14:07
Wat?!!?!? Gaat hun naar CSP?!?!!!?!?!
Rij ik er wel achteraan! Daar wil ik heen!
Hij ging binnenkort om het een en ander te halen.
Maar plannen zijn misschien gewijzigd.
Het is wel een pokke eind rijden. :frown:
SplitBien
27-09-2004, 14:09
okee dan!
bij paruzzi kosten de brm's in a kwaliteit: 295 euro
en in b kwaliteit: 175 euro
PER STUK!
Had ik ook wel verwacht maar het is nog ff schrikken!
tuurlijk wil bien a kwaliteit dus kom je uit op 1180 euro voor alleen velgen en dan moeten er ook nog banden op, moeten er nog adapter platen komen omdat ik die 5 spaaks brm's wil en niet die 4 spaaks.....
Duur geintje!
SplitBien
27-09-2004, 14:17
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=7964&mode=normal
Of empi's?!?!?! Weet niet of dit empi's zijn maar ze lijken er in ieder geval op vind ik!!
die B kwaliteit is van MWS, daar hoor ik op de engelse forums alleen maar slechte verhalen over. die flat 4 velgen (a kwaliteit) zijn echt heel mooi. heb evt nog een setje flat 4 sprintstars nieuw in de doos (die krengen passen niet onder mijn bus, heb vanachter problemen met de offset)
Niels - AirMighty.com
27-09-2004, 14:26
die B kwaliteit is van MWS, daar hoor ik op de engelse forums alleen maar slechte verhalen over. die flat 4 velgen (a kwaliteit) zijn echt heel mooi. heb evt nog een setje flat 4 sprintstars nieuw in de doos (die krengen passen niet onder mijn bus, heb vanachter problemen met de offset)
Kost da?!? Dat zijn toch deze?:
http://www.ntgv.nl/airmighty.com/vweuro2004/images/IMG_2008_jpg.jpg
SplitBien
27-09-2004, 14:33
Vind die niet zo heel mooi maar dat is mijn smaak.....
Wil echt empi's, brm's of fuchsen maar die kan ik denk ik niet
meer voor zo goedkoop als mijn eerste setje krijgen!
Bussie komt zo
27-09-2004, 14:41
of fuchsen maar die kan ik denk ik niet
meer voor zo goedkoop als mijn eerste setje krijgen!
Had die niet al te duur van Gert moeten kopen. ;)
Neem maar BRM's zijn mooier dan Empi's
SplitBien
27-09-2004, 14:52
Voor de prijs hoef ik het niet te doen, brm's en empi's zijn bij paruzooi bijna net zo duur!
Misschien dat ik tijdelijk op de boxters ga rijden en ga sparen voor de brm's......
We zien wel! Eerst omlaag dat ding!
Kost da?!? Dat zijn toch deze?
die op de foto zijn echte empi sprinstars/lemmertz velgen.
ik heb het over de flat 4 repro's. die zien er bijna hetzelfde uit, maar ze zijn van aluminium, dus het hard v/d velg is ongeveer 1 cm dik (ipv een paar mm in de stale versie).
4 velgen, 2 nos in de doos, 2 voorzien van nieuwe 165ers + centercaps en lange wielbouten : 650 euro
@bien: gewoon die boxters er onder gooien, is erg cool onder een type 3
SplitBien
27-09-2004, 15:05
@ploontje; we zullen zien, als ie laag ligt bestel ik de adapter platen en komen ze er ff onder, je hebt me al wel heel erg benieuwd gemaakt!!!!
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=7966
is toch vet of niet dan ??
ps: zijn letterlijk je eigen velgen :-)
SplitBien
27-09-2004, 15:23
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=7966
is toch vet of niet dan ??
ps: zijn letterlijk je eigen velgen :-)
VETTTTT!!! Je kan nog best wel eens gelijk hebben ploon!
Hmmm staat hem niet eens verkeerd zo!! :rolleyes: :rolleyes:
-bien belt paruzzi en laat adapters maken-
zie je wel dat ik gelijk had :-)
kwam net nog een paar vette type IIIs tegen op fast freddy zijn weblog
(als je op je werk zit, zet effe je geluid uit) http://vw1500s.skynetblogs.be/
http://blogsimages.skynet.be/images/000/550/201_a6184bc5d62db9a50323fe2a9862e377.jpg
http://blogsimages.skynet.be/images/000/539/042_a1cb4ed45f3f483d1a408739dd8fff41.jpg
SplitBien
27-09-2004, 15:49
ZOWWWW!!!! Damn!
Moet je me nou weer lekker maken ploon? Daar gaat mijn maand salaris!
Die bovenste vind ik wel vet! Wielen zijn kicken! niet mijn smaak maar wel cool! Kleur, hoogte en design; HELEMAAL GOED!!!!!
wat nou, bespaar ik je een hoop centen doordat je die porsche velgen kan gebruiken, is het weer niet goed ;-)
die striping is volgens mij redelijk makkelijk te maken, effe alain zijn vrouw lief aankijken, die doet toch in vinyl stickers (?)
SplitBien
27-09-2004, 15:55
Vond die matte groen/grijze op vw euro ook vet, kan er alleen geen foto's van vinden!
:(
SplitBien
27-09-2004, 16:00
wat nou, bespaar ik je een hoop centen doordat je die porsche velgen kan gebruiken, is het weer niet goed ;-)
die striping is volgens mij redelijk makkelijk te maken, effe alain zijn vrouw lief aankijken, die doet toch in vinyl stickers (?)
Je hebt gelijk, bespaar geld door de boxters! Maar dat is voor tijdelijk......
Striping is altijd kicken, weet alleen nog niet wat ik wil...... Sommige zeggen een zwart dak, de anderen zeggen een zwart motorklepje, maar ik wil hem eigenlijk eerst helemaal over spuiten en dan iets geks doen!
Beetlefreak
27-09-2004, 18:02
Vond die matte groen/grijze op vw euro ook vet, kan er alleen geen foto's van vinden!
Vind die Boxsters er erg goed onder staan!!
Bedoel je deze Bien? Heel stoer ding, 6 cyl. Porsche achterin...:)
http://www.veedub.nu/gallery/albums/userpics/pic960.jpg
die met die porsche 6 cylinder die ook op budel was ??
Beetlefreak
27-09-2004, 18:10
die met die porsche 6 cylinder die ook op budel was ??
Als boven vastgelegd ;):D
Wat wordt het toch mooi met al die type 3's op de weg..... :D
Gefeliciteerd, en inderdaad, BRM's zijn het mooiste onder zo'n bak, komen er bij mij ook onder.
Tot 5 oktober!
volksaddiction
27-09-2004, 19:06
Hij ging binnenkort om het een en ander te halen.
Maar plannen zijn misschien gewijzigd.
Het is wel een pokke eind rijden. :frown:
Nee, we gaan echt !!
Weet alleen nog niet wanneer ?!
volksfahrer.nl
27-09-2004, 19:17
Nee, we gaan echt !!
Weet alleen nog niet wanneer ?!
It's up too you!
Laat maar weten wanneer we gaan (de komende maand zit ik alleen al weer vol!)
Enne Bien, gefeliciteerd! Je mag best mee naar CSP hoor :wink:
Gooi er anders baby-fuschen onder!
Niet al te duur en errug leuk.......
Ik heb trouwens een kadootje voor op het dashboard.
Een vw-wegenkaart uit 1962 met een Ponton, kever en spijlbus d'r op!
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=910&stc=1
Beetlefreak
27-09-2004, 19:24
How about this?? En nee, het zijn geen Fuchsen!! :)
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=916&stc=1
Ziet er goed uit sabientje, ff spare en dan op zn gat, komt goed
chrisjuh
27-09-2004, 21:53
Nou jongens ik heb de T3 vandaag FF live bekeken en tis echt een super mooi kurzschnauzertje, met (als je wilt) weinig werk! Ik zou m zelf zo laten met een vette slam en klaar is bien!
Groeten van de buurman! :p
SplitBien
28-09-2004, 10:16
Hey Chrisjuh! Reed vanmorgen nog langs, zag je niet staan, de d*dge wel!
@bietulfriekie; YEP! Die notch bedoel ik! Vet kleurtje en gewoon een vette wagen met die brm's zo!!
@Erwin; VETTTTTTTTTT die wegenkaart! Babyfuchsen vind ik zelf nix. Moet echt iets stoers hebben! Heb al baby blauw, dus met baby fuchsen wordt het echt een babymobiel.... :D :D :D Wil echt brm's, dat is toch wel mijn streefpunt! Bij BBT zijn ze wat goedkoper dan bij parruzooi!
Hard sparen dus!
Hey Bien,
Nou ik moet zeggen zoals je nu de fotos kunt bekijken is het wel een erg leuk karretje... Denk dat het strax met brm's wel een leuke cruizer gaat worden idd!! Feliciteerd met de ponton en heb er veel plezier mee!
SplitBien
28-09-2004, 10:42
@splitje; TNX
Weet iemand toevallig waar ik de juiste adapter platen kan bestellen? Ze MOETEN ook nog eens voor 5 oktober binnen zijn!
evilnyntje
28-09-2004, 10:44
zie je wel dat ik gelijk had :-)
kwam net nog een paar vette type IIIs tegen op fast freddy zijn weblog
(als je op je werk zit, zet effe je geluid uit) http://vw1500s.skynetblogs.be/
http://blogsimages.skynet.be/images/000/550/201_a6184bc5d62db9a50323fe2a9862e377.jpg
http://blogsimages.skynet.be/images/000/539/042_a1cb4ed45f3f483d1a408739dd8fff41.jpg
Moondiscs zijn cool!
volksaddiction
28-09-2004, 10:58
@ Bien:
is die notch van jou nou 4-gaats ?!
WICKED :confused:
Hoort officieel een 5-gaats model te zijn !
Hebbie trommels voor, of schijven ?
Weet iemand toevallig waar ik de juiste adapter platen kan bestellen? Ze MOETEN ook nog eens voor 5 oktober binnen zijn!
die hebben ze bij bbt of paruzzi toch wel ??
Beetlefreak
28-09-2004, 11:29
@splitje; TNX
Das binnen een week!!! :eek: :eek:
Die groene 6 cyl. is zoooo stoer. Vorig jaar nog in grijs met rode en blauwe reesstreep en geblokt dak!! Check:
http://www.veedub.nu/gallery/albums/userpics/normal_pic61.JPG
http://www.veedub.nu/gallery/albums/userpics/normal_pic60.JPG
Beetlefreak
28-09-2004, 11:32
@ Bien:
is die notch van jou nou 4-gaats ?!
WICKED :confused:
Hoort officieel een 5-gaats model te zijn !
Hebbie trommels voor, of schijven ?
Dat viel mij ook al op toen ik de velgen zag en ze over adapters begon :confused::confused:
Misschien alles aangepast naar 4*130 met de toenmalige resto...
SplitBien
28-09-2004, 12:01
Het is inderdaad een 4x130 steek... met trommels, vond ik ook al raar maar dat verander ik ooit wel!
adapters zijn bij paruzzooi; 89.79 per 2!!!! wordt dus 179.58 euro's om die boxters er ff onder te mikken, nou dat gaat dus niet door, niet binnen een week!
Kijk hier nog ff hoe trots ik ben:
http://www.thevwbarn.com/assets/images/sabine_en_ponton.JPG
Heeft don gemaakt vanuit de golf, die wees met de goede kant nog even op op de snelweg.
The new and improved Ponton topic...weer open.
SplitBien
28-09-2004, 16:05
Tnx
bientje, check effe fast freddy zijn type 3 weblog:
"very nice fasty as seen on Spa francorchamps"
http://vw1500s.skynetblogs.be/?date=20041025&number=1&unit=weeks#677960
SplitBien
02-11-2004, 10:02
Very nice fasty, whahaha sta ik er met mijn bolle kop voor! :biggrin:
Zei al tegen bob dat die gasten niet spoorde!
SplitBien
02-11-2004, 10:08
Waarom staat deze eigenlijk bij internationaal???
Bussie komt zo
02-11-2004, 10:35
Je had niks verteld over een fotosjoet!!
http://blogsimages.skynet.be/images/000/605/745_3023fbbb194a0bf3de6fe8f3238ba297.jpg
SplitBien
02-11-2004, 11:11
Uhhh nee komt omdat die gozers die foto "stiekem" hebben gemaakt.....
Je had niks verteld over een fotosjoet!!
http://blogsimages.skynet.be/images/000/605/745_3023fbbb194a0bf3de6fe8f3238ba297.jpg
My guess that Jaap would hit it :D
En ik geef m deze keer geen ongelijk ...
nu heeft fred zelfs een linkje gemaakt naar dit mooie forum
http://vw1500s.skynetblogs.be/
SplitBien
04-11-2004, 10:36
whaha ik wordt nog een keer beroemd!
Wie is fred eigenlijk? Was dat diegene in spa met die vette notch?
http://www.vwshows.info/2004/ninove/thirsty%20fa.jpg
fred is die gozer aan de linker kant.
hij heeft een paar type's 3 (bv een zwarte rally uitvoering met 'parfumerie peters' reclame). hij heb ook nog een erg mooi cal-look kever, is dan ook een DAS-member.
verder is het een maat van 'den kobus'
SplitBien
04-11-2004, 14:40
Zegt me nix..... :)
fastfred
04-11-2004, 15:25
beste bientje,
ik moet me eigenlijk een beetje excuseren, maardie foto van jou vond ik TE MOOI om hem niet te posten op mijn blogje. ik heb hem echter niet zelf genomen, laat dat duidelijk zijn aan je vriendje. :cool: ik heb de foto gevonden op het forum van www.buggysfromholland.nl . daar stond niet alleen deze hele leuke foto van jou, maar ook nog andere leuke fotos ... bv een echt leuke foto van het achterste van Linda, de vriendin van Bob van BBT... :biggrin: anyway, ik heb hier blijkbaar een leuk forum gevonden waar ik naar hartelust kan praten over T3... ik beloof van af en toe eens te komen kijken...
BTW... pim, vond je nu echt geen betere foto van mij ?
http://www.buggysfromholland.nl/fotospa/images/Francochamps%20BUG-SHOW%202004%20222.jpg
fastfred
04-11-2004, 15:49
:biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:
SplitBien
04-11-2004, 15:52
beste bientje,
ik moet me eigenlijk een beetje excuseren, maardie foto van jou vond ik TE MOOI om hem niet te posten op mijn blogje. ik heb hem echter niet zelf genomen, laat dat duidelijk zijn aan je vriendje. :cool: ik heb de foto gevonden op het forum van www.buggysfromholland.nl . daar stond niet alleen deze hele leuke foto van jou, maar ook nog andere leuke fotos ... bv een echt leuke foto van het achterste van Linda, de vriendin van Bob van BBT... :biggrin: anyway, ik heb hier blijkbaar een leuk forum gevonden waar ik naar hartelust kan praten over T3... ik beloof van af en toe eens te komen kijken...
Beste Fred,
Ik maak me niet druk over die foto, niks om voor te schamen toch?
Leuk dat je dit forum gevonden hebt, hoop dat je het naar je zin zult hebben op de momenten dat je er zit!
Post anders ff wat foto's van je auto('s), ben nu wel een klein beetje benieuwd.......
Gr. Bien
SplitBien
04-11-2004, 15:53
http://www.buggysfromholland.nl/fotospa/images/Francochamps%20BUG-SHOW%202004%20222.jpg
Toen was ik ff bruin he! Nu moet ik dagelijks onder de zonnebank om dat tintje te behouden.... :mad:
kijk nou, fast freddy in da house!
ik vond hem wel geslaagd :-)
nog een paar dan:
http://www.vwshows.info/2004/spa/dsc02211.jpg
http://www.vwshows.info/2004/super_vw/dsc01787.jpg
http://www.vwshows.nl/2003/ninove/dsc00547.jpg
op die zwarte spijlbus na is het hele rijtje op de onderste foto toch van jouw ?
fastfred
05-11-2004, 15:38
yep, de spijlbus of lijkwagen is niet van mij ...
hier nog een pic van zwarte 1500s, in full action op een rally, tesamen met mijn vrouwtje, een pic van zwarte en witte 1500S (witte gevonden in nederland!) en een pic van rond het jaar 1999-2000 (iets magerder-iets minder buikje ;-)), met mijn witte kever met 135pk 2007cc engine.
have fun!
fastfred
05-11-2004, 15:39
btw, hoe posten julie die pics rechtstreeks ?
kies je voor "go advanced". vervolgens kan je de foto plaatsen.
moet hij al wel ergens op het net staan, maar desnoods gooi je hem eerst effe in de gallery op deze site (zie menu boven aan)
"desnoods"?? daar is die gallery voor hoor ;)
Oh ja; en ik MOET echt pop outs hebben voor de kever, rijdt zo relaxd!!!
Gisteren heel de dag in de ponton gereden met pop outs open, perfect gewoon!
Ik stond vandaag nog naast twee deuren met pop-outs erin. Kosten waarschijnlijk niet al te veel. De deuren zijn wel beige, maar je kan alles natuurlijk gewoon overzetten. Ik heb bij hem mijn stoelen gehaald. PM ff als je z'n nummer wilt hebben.
Arne
volksaddiction
05-11-2004, 23:44
In de deuren zijn tochtraampjes !
Wat sabien bedoelt zijn de ramen die achterin open kunnen......
Whooops... sorry, verkeerd begrepen... foutje!
volksaddiction
05-11-2004, 23:58
Whooops... sorry, verkeerd begrepen... foutje!
Maakt niet uit !
Ze bedoelt i.i.g. deze, de achterste raampjes in de kever:
http://www.volksaddiction.nl/leon/klaar/DSCF0130.JPG
En die had hij niet...
Arne
the hanz
08-11-2004, 19:14
als bientje gaat kijken voor chromen onderdelen voor de ponton moet ze dit ook gelijk maar eens aan henny (van kranen) vragen, zal er vast wel hebben
volksaddiction
10-11-2004, 17:00
als bientje gaat kijken voor chromen onderdelen voor de ponton moet ze dit ook gelijk maar eens aan henny (van kranen) vragen, zal er vast wel hebben
Er heeft een tijd een slopertje op het erf gestaan met pop outs er in....
Ik weet dat Henny ze heeft iig
We gaan binnenkort wel een x naar Henny op zaterdag, ben jij er dan ook ?
the hanz
10-11-2004, 20:01
bijna elke zaterdagmorgen aanwezig (klussen aan de ponton die staat nu daar) tot een uur of een a twee dan gaat hij meestal dicht, ik weet zeker dat hij nog een set of drie pop outs heeft zelfs..
O.Z racing
10-11-2004, 20:17
welke alain? van caroline uit uden?
die maakt namelijk ook stickers voor verkeersborden (bewegwijzering).caroline bedoel ik dus die maakt ze.
Alain uit Rijswijk/Den Haag = Krukab -> zijn vrouw = Lorraine (Miss L)
SplitBien
11-11-2004, 11:35
bijna elke zaterdagmorgen aanwezig (klussen aan de ponton die staat nu daar) tot een uur of een a twee dan gaat hij meestal dicht, ik weet zeker dat hij nog een set of drie pop outs heeft zelfs..
The hanz, aha, nu weet ik wie dat is!
Zal wel een keer met leon en cle op zaterdag ochtend naar henny rijden, wil die pop outs toch wel graag hebben voor de vliegroestkever. :D
the hanz
11-11-2004, 16:31
ah voor de kever ??? dan weet ik het niet zeker maar zal alvast eens ff kijken zaterdag ik weet wel dat hij nog een set of drie voor een ponton heeft maar daar heb je die heerlijke ervaring opgedaan natuurlijk :biggrin:
SplitBien
11-11-2004, 16:42
haha de ponton had ze al, de kever nog niet....
Baalde dat ik ze op euro niet gekocht had voor die 75 euro! :mad:
En de popouts zijn inderdaad heerlijk! tochtraampjes open, pop outs open,
25 graden buiten (dan heb je eigenlijk alle ramen open maar okee), echt goddelijk!
Ik hoor het wel of henny ze nog heeft voor de kever!
the hanz
18-01-2005, 07:18
al een foto update met chrome bumpers ??? :cool:
volksaddiction
18-01-2005, 07:36
http://www.volksaddiction.nl/lvwcn1601/DSCF0007.JPG
http://www.volksaddiction.nl/lvwcn1601/DSCF0006.JPG
http://www.volksaddiction.nl/lvwcn1601/DSCF0005.JPG
Ja, das waar! De Ponton rijdt weer! Beter! Ziet er ook een stuk beter uit, zo met die chromen bumper. Cool!
the hanz
18-01-2005, 08:39
kijk dat knapt al weer aardig op, nu de wielen inderdaad en dan staat er al weer een heel andere auto.....ziet er goed uit...greoon doorgaan zo :biggrin:
SplitBien
18-01-2005, 10:00
Nog bedankt voor de bumper hans!! Hij is echt super mooi en het staat hem goed!
Einde van de maand ga ik vast porsche 356 wielen halen om hem snel te kunnen verlagen... Dan ga ik op mijn gemak verder sparen voor BRM's, trommels in 5x205 en chrome bouten...
Hey Bien, op www.bugsandbusses.tk bieden ze brm's aan voor 500 euro per set!! :eek: Check 'parts for sale'
Beetlefreak
18-01-2005, 10:14
Einde van de maand ga ik vast porsche 356 wielen halen om hem snel te kunnen verlagen... Dan ga ik op mijn gemak verder sparen voor BRM's, trommels in 5x205 en chrome bouten...
HUH???? Er zouden toch koekjesnijders onder komen??? :confused:
Daar had je nog op zitten polijsten en al!
En waarom kun je em nu niet verlagen met 4*130, en dan later trommels ombouwen met BRM's erop..
Nu moet je alsnog een tussenstop maken.
SplitBien
18-01-2005, 10:18
@beetlefreak; dat is ook wat ik ga doen, ik verlaag hem nu met 4x130 met chrome porsche 356 wielen (is er ook in steek 4x130) En later ga ik opzoek naar brm's in 5x205...
De cookiesnijders gingen me teveel kosten als ik ze eronder wilde voor tijdelijk... Dan moest ik nog adapters hebben en die kostte 178 euro voor 4 platen, of ik moest trommels hebben in porsche steek, en dat allemaal voor tijdelijk.... Dus de cookiecutters staan bij deze te koop, ik moet nog wel 2,5 velg afmaken maar als ik klaar ben zet ik ze hier te koop. Je bent de eerste die het hoort!
@bobje: TNX!! Ik kom telkens uit op een eurootje tussen de 600 en 700....
500 is het goedkoopste tot nu toe!
Hey Bien, you're welcome, maar pas dan wel effe je onderschrift aan :wink:
SplitBien
18-01-2005, 10:24
haha ik was je voor! Heb hem al aangepast!
the hanz
18-01-2005, 12:05
De cookiesnijders gingen me teveel kosten als ik ze eronder wilde voor tijdelijk... Dan moest ik nog adapters hebben en die kostte 178 euro voor 4 platen, of ik moest trommels hebben in porsche steek, en dat allemaal voor tijdelijk....
als je je trommels een week of twee kan missen maak ik ze zo dat je die cookiecutters er zo onder kan zetten zonder adapters...ofwel ik boor ze om naar 5 x130....heb ik al meerdere keren gedaan...maar alleen omdat het voor een ponton is.... :D :biggrin:
SplitBien
18-01-2005, 12:19
als je je trommels een week of twee kan missen maak ik ze zo dat je die cookiecutters er zo onder kan zetten zonder adapters...ofwel ik boor ze om naar 5 x130....heb ik al meerdere keren gedaan...maar alleen omdat het voor een ponton is.... :D :biggrin:
Die trommels kan ik nooit zolang missen, de 30ste wordt hij aan de voorkant al verlaagd...... Wel lief dat je het aanbiedt! Bedankt!
Weet ook niet of de 7j cookiecutters passen als hij echt plat op zijn buik ligt...... Dus ik verkoop ze wel, levert me nog een hoop geld op ook...
the hanz
18-01-2005, 12:29
oke dan ...wel ff foto van de verlaging en ff erbij zetten hoeveel tandjes hij gezakt is en of dat binnen of buitenkant is....dan weet ik of dat ik ook op de goeie weg ben...
SplitBien
18-01-2005, 12:30
Zal foto's posten!!
Als er niks tussen komt gaat hij de 30ste voor zakken en de week erna
de achterkant.... Misschien valt alles zo mee dat hij rondom kan maar
daar ga ik niet vanuit. Ik hou je op de hoogte!
Ben blij voor je Bien!
Ziet er idd stukken beter uit.
Strakke bak. Als ik hem nu zo weer een keer zie staan.....................................
SplitBien
18-01-2005, 12:53
Wat een verschil al he? En dat alleen met bumpers...
Als je hem de volgende keer ziet staan staat hij ook laag
met chrome porsche wielen!
Niels - AirMighty.com
18-01-2005, 13:18
lekker bezig Bientje! :D
Beetlefreak
18-01-2005, 13:44
Dus ik verkoop ze wel, levert me nog een hoop geld op ook...
Hmmz, nix voor mij dus!
SplitBien
18-01-2005, 13:51
Je weet wat ik ervoor betaal heb, heb per velg 3 dagen geschuurd, een hoop polijst spul en schuurpapier gebruikt, naafkapjes gekocht en staan spuiten...
Dus als ze niet genoeg opleveren hou ik ze als winter wielen voor de kever.
danielle
18-01-2005, 18:32
Ziet er super uit zo! Wat een verbetering. Succes!
Beetlefreak
18-01-2005, 23:59
Je weet wat ik ervoor betaal heb, heb per velg 3 dagen geschuurd, een hoop polijst spul en schuurpapier gebruikt, naafkapjes gekocht en staan spuiten...
Kan ik dan beter zelf gaan doen, en scheelt me ws. aanzienlijk in de aanschafprijs!!
the hanz
19-01-2005, 16:01
Sabine...als je nog dat spatbord wilt moet je ff mycha contacten, het staat op zijn verkooplijstje voor 175 euro.....ik heb het vandaag door gekregen
Mychatype3
19-01-2005, 17:08
Sabine...als je nog dat spatbord wilt moet je ff mycha contacten, het staat op zijn verkooplijstje voor 175 euro.....ik heb het vandaag door gekregen
ze heeft de lijst zojuist per mail gekregen :p
Mycha
kammetje
20-01-2005, 20:22
donders stil kan ik zeggen :mad:
volksaddiction
20-01-2005, 21:11
donders stil kan ik zeggen :mad:
Waar ?
Mychatype3
20-01-2005, 21:48
ja waar stil?
the hanz
21-01-2005, 07:13
ja waar stil?
Had kammetje geen lijstje gehad...... :)
wassie boos.....strafpunten Mycha
volksaddiction
21-01-2005, 07:36
Originally Posted by kammetje
okee,
kokertjes mycha!!!! die wil ik wel.... en porsch remmetjes met bijbehorende arm zodat ron die er onder kan gooien voor me...
quote Mycha:Ja ja......wensen genoeg, Je hebt mijn lijst ontvangen
Nee Hans.......ook Jeroen heeft de lijst van Mycha ontvangen !
SplitBien
21-01-2005, 09:51
haha ik had de lijst gehad, denk dat ik mijn poly scherm hou, mijn pa knapt hem ff op en maakt hem wat beter op maat, voordeel is gewoon dat dat ding niet roest! Ennuh, niemand die op mijn linkerscherm gaat kloppen.. (hoop ik)
Straks is hij hopelijk zo mooi dat niemand er aan durft te zitten, haha! (10 jaren plan)
Mycha; nog bedankt voor de lijst! Heb hem al zitten te bestuderen!
SplitBien
07-02-2005, 23:13
UPDATE!
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=11660&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=11657&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=11661&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=11659&mode=normal
Wat bling bling gemonteerd, morgen de wielen!
Beetlefreak
07-02-2005, 23:19
Zier er allemaal toppie uit zo. Bumpertjes staan em goed!
Wanneer gaatie op z'n reet? ;):)
SplitBien
07-02-2005, 23:31
TNX! Ben er ook wel blij mee! Hoop hem zaterdag toch echt wel een keer op zijn reet te gooien! Kan hij zijn winterslaap afmaken plat tegen de grond en op de 356 wielen, zou wel leuk zijn! Kan hij er van de zomer zo uit! Ik blijf posten dus hou het in de gaten! (ben zelf zo zenuwachtig als een klein kind!)
Beetlefreak
07-02-2005, 23:39
...Kan hij zijn winterslaap afmaken plat tegen de grond en op de 356 wielen, zou wel leuk zijn!...
Hou die chromewieltjes maar in huis of op de slaapkamer, dan blijven ze mooi ;)
Kun je em beter op deze hoepels laten staan!
Jasper Ovaal
07-02-2005, 23:39
TNX! (ben zelf een klein kind!)
heb hem ff aangepast :biggrin:
ziet er wel weer netjes uit :cool:
SplitBien
07-02-2005, 23:43
@beetul; verwarme en droge schuur..... ;)
Mister Cool
08-02-2005, 00:10
Ziet er goed uit :)
volksaddiction
08-02-2005, 00:10
heb hem ff aangepast :biggrin:
ziet er wel weer netjes uit :cool:
LOL, very funny Jasper !!
Hoest met de kubus bumper ?
eindelijk gelukt ?
the hanz
08-02-2005, 07:19
hee Sabine
gaat er steeds beter uitzien met al die glimmende onderdelen zo al weer een heel verschil met al dat wite spul, ben benieuwd hoe het is met wielen en verlaging....keep on going.. :)
volksaddiction
08-02-2005, 07:37
hee Sabine
gaat er steeds beter uitzien met al die glimmende onderdelen zo al weer een heel verschil met al dat wite spul, ben benieuwd hoe het is met wielen en verlaging....keep on going.. :)
De planning staat voor a.s. zaterdag Hanz :D
iig de voorkant. ik denk dat rondom te veel werk is op 1 dag :rolleyes:
Er kan altijd wat tegenzitten......ask Keverpech!
:o
the hanz
08-02-2005, 07:42
Er kan altijd wat tegenzitten......ask Keverpech!
:o
Is het oranje monster ook het asfalt dichter genaderd....picture's..!!!!!
volksaddiction
08-02-2005, 07:46
Is het oranje monster ook het asfalt dichter genaderd....picture's..!!!!!
Zo ver ik weet niet !
Hij is veel te druk met zijn boessie :biggrin:
Moet eerst een nieuwe spindel hebben, omdat gelijk de eerste bout al afbrak.......
Jasper Ovaal
08-02-2005, 08:34
LOL, very funny Jasper !!
Hoest met de kubus bumper ?
eindelijk gelukt ?
ja hoor, hij is bijna binne, ga hem vanavond om 8 uur ophalen.
moet goedkomen...
zo en nu weer on topic.
............
danielle
08-02-2005, 08:44
Ziet er goed uit Bien! Echt toppie! Wat een verbetering. Hij ziet er nu al super uit, kan je na gaan als hij op z'n reet ligt.
SplitBien
08-02-2005, 09:28
@daan; tnx!
@hanz; hoop vanavond ff de wielen erop te mikken (met de tijdelijke bandjes tot ik de juiste maat binnen heb) dan kan ik ff een paar foto's schieten!
AMAI !!
Zeer schoon !!
Ben wel blij voor je !!! :D
SplitBien
08-02-2005, 10:09
Dank je Don!
Hoop dat ik na volgende week zaterdag iedereen pas versteld kan laten staan, als alles meezit ligt hij dan tegen de grond op de 356 wielen!
Niels - AirMighty.com
08-02-2005, 16:22
Dank je Don!
Hoop dat ik na volgende week zaterdag iedereen pas versteld kan laten staan, als alles meezit ligt hij dan tegen de grond op de 356 wielen!
Hey Bientje, super man! Ziet er top uit!! :D
SplitBien
08-02-2005, 16:25
TNX! Kreeg net een belletje van bob dat de banden op de chrome 356 wielen zitten dus ik kan vanavond (hopelijk) wat pics schieten! Mis helaas alleen de wieldoppen nog maar die komen eind van de maand wel!
indien je ook 4 gaats 356 wielen hebt genomen, kun je de wieldoppen gebruiken die er nu opzitten. Heb ik van een set 356 afgenomen !!
dat wordt helemaal super zo!!
benieuwd naar de pics!!
:biggrin:
volksaddiction
08-02-2005, 17:48
indien je ook 4 gaats 356 wielen hebt genomen, kun je de wieldoppen gebruiken die er nu opzitten. Heb ik van een set 356 afgenomen !!
"Nippel" wieldoppen met stuttgart logo zijn al onderweg !!
Wieldoppen die er nu onderzitten zijn echt niet mooi http://www.volksaddiction.nl/gif/puke.gif
(Sorry bien ;) )
volksaddiction
09-02-2005, 07:34
Ok
hahaha, t begint er op te lijken dat iedereen wat tegen jouw wieldoppen heeft Don :tongue:
the hanz
09-02-2005, 07:42
Don helaas ben het met de rest eens de ouwe wieldoppen zijn niet mooi, maar misschien wil je er een leuk bod opdoen voor Sabientje....kan ze dat weer verder investeren in het blauwe monsterje.... :biggrin: :biggrin:
volksaddiction
09-02-2005, 07:52
Don helaas ben het met de rest eens de ouwe wieldoppen zijn niet mooi, maar misschien wil je er een leuk bod opdoen voor Sabientje....kan ze dat weer verder investeren in het blauwe monsterje.... :biggrin: :biggrin:
Kan Don ze weer verkopen aan Rico, voor onder de T2 :D
Iedereen blij :tongue:
(oke...ff on-topic maar weer ? :wink: )
SplitBien
09-02-2005, 09:49
haha gekheid!! Maaruh, die wieldoppen zijn al behoorlijk verroest, 1 regenbui is er overheen gegaan.. Konden ze niet tegen...
Maar ze functioneren nu heel goed als asbak! :D Kan een hoop as in! :)
Wielen staan VET!! Voor vallen ze heel ver naar binnen (4,5j) en achter staan ze iets verder naar buiten (5,5j), ligt nu tijdelijk 175-55-15 op totdat ik 145-55-15 en 185-50-15 binnen heb... Ja ik heb foto's maar nee ik heb geen tijd gehad om ze te posten, helaas! Misschien dat ik donderdag avond daar de kans nog voor zie!
Mychatype3
09-02-2005, 13:31
haha gekheid!! Maaruh, die wieldoppen zijn al behoorlijk verroest, 1 regenbui is er overheen gegaan.. Konden ze niet tegen...
Maar ze functioneren nu heel goed als asbak! :D Kan een hoop as in! :)
Wielen staan VET!! Voor vallen ze heel ver naar binnen (4,5j) en achter staan ze iets verder naar buiten (5,5j), ligt nu tijdelijk 175-55-15 op totdat ik 145-55-15 en 185-50-15 binnen heb... Ja ik heb foto's maar nee ik heb geen tijd gehad om ze te posten, helaas! Misschien dat ik donderdag avond daar de kans nog voor zie!
Ben je niet bang dat ie te veel toeren gaat lopen met 185/50 achter?
Greetz mycha
SplitBien
09-02-2005, 13:45
Wat raadt jij me aan mycha? Ik heb nu 175-55-15, staat niet verkeerd maar misschien net iets TE plat voor het mooie?? Geef je advies want ik kan nu nog wisselen van banden!
Mychatype3
09-02-2005, 14:35
Wat raadt jij me aan mycha? Ik heb nu 175-55-15, staat niet verkeerd maar misschien net iets TE plat voor het mooie?? Geef je advies want ik kan nu nog wisselen van banden!
als je nu al 175/55 te plat vind dan moet je zeker niet naar 185/50 gaan!!
175/55 = 96.25mm en 185/50 = 92.5mm
Al die platte bandjes achter zijn wel leuk maar denk ook aan je omtrek = toeren. je wil niet te veel toeren maken als je 100/110 of zelfs 120 km per uur tuft. Ik heb zelf achter 175/70 = 122,5mm en dat smoelt goed (lekker dik achter) en is ook vergelijkbaar met de originele omtrek van de standaard 165er. Mijn notch is één binnentandje verzet achter, voorzijde één binnentandje en twee buitentandjes. Voor rij ik 175/55.
Greetz mycha
SplitBien
09-02-2005, 14:46
Okee, nou voor wil ik wel andere bandjes, die staat nu bol namelijk terwijl ze achter plat staan... Wel een goeie tip trouwens!! Toch maar kiezen voor een andere banden maat dan!! Achter moeten ze niet TE dik want het is nu al kielekiele met de wielen en de wielkasten... Nu staan ze ook "verkeerd" scheef, dus als je hem verlaagd vallen ze dieper naar binnen maar heel veel kan ik niet hebben achter.....
Aan de voorkant daarentegen wel weer! Daar kan hij helemaal op de grond want de wielen vallen er compleet in..
SplitBien
09-02-2005, 14:47
ps hoeveel j zijn jou velgen? En de et waarde??
lopen jou wielen niet aan als jij stuurt dan? Of gebeurd dat
alleen als je helemaal in stuurt met parkeren?
SplitBien
09-02-2005, 14:48
Sorry voor al die vragen hoor maar ik begin nu wel heel erg te twijfelen over alles, haha!!
Mychatype3
09-02-2005, 14:58
Okee, nou voor wil ik wel andere bandjes, die staat nu bol namelijk terwijl ze achter plat staan... Wel een goeie tip trouwens!! Toch maar kiezen voor een andere banden maat dan!! Achter moeten ze niet TE dik want het is nu al kielekiele met de wielen en de wielkasten... Nu staan ze ook "verkeerd" scheef, dus als je hem verlaagd vallen ze dieper naar binnen maar heel veel kan ik niet hebben achter.....
Aan de voorkant daarentegen wel weer! Daar kan hij helemaal op de grond want de wielen vallen er compleet in..
door de pendel-as achter gaat ie straks een beetje "negatief" naar binnenstaan dus 175 achter is top. (max. kun je achter 175 breed kwijt met pendelas met irs kan je tot 205 breed gaan!!!)
Voor moet je hem flink laten zakken met die "smart bandjes" om je wielkast weer op te vullen. Ik heb daarom ook gekozen voor de 175/55 ipv de 145/55 scheelt toch 96,25-79,75 = 16,5mm.
Voorzijde verlagen = binnenzijde 1 tandje ca. 5cm. Buitenzijde 1 tandje ca. 2,5cm Met die 145 bandjes moet je zeker 10 cm naar beneden om het er goed uit te laten zien. Als je 10cm of meer gaat verlagen monteer dan korte schokbrekers (rijden alleen K.T) beter is om je onderste schokbreker punt te verzetten (foefje van www.deboxer.nl) rijd hij nog steed oke, omdat je een normale veerweg hebt.
Mychatype3
09-02-2005, 15:01
ps hoeveel j zijn jou velgen? En de et waarde??
lopen jou wielen niet aan als jij stuurt dan? Of gebeurd dat
alleen als je helemaal in stuurt met parkeren?
voorzijde 5,5J fuchs (et weet ik zo niet uit mijn hoofd)
Achterzijde 6J fuchs
Voorzijde loopt hij net niet aan met volledig sturen (mm werk hoor!!!)
Mychatype3
09-02-2005, 15:02
Sorry voor al die vragen hoor maar ik begin nu wel heel erg te twijfelen over alles, haha!!
Geeft niks, daar is een forum voor :wink:
volksaddiction
09-02-2005, 17:04
@Mycha:
Op de FB kon ik max 195x65 kwijt, maar heb later toch 185x60 gemonteerd....staat super !!!
Onder Bien d'r ponton komen 4,5J's voor en 5,5J's achter....dus voorop breder dan 155 zal niet mooi staan ben ik bang, vandaar de keuze van 145's voor (op de FB ligt zelfs 135x70 op een 5,5J ;))
ff over de verlaging...........dacht altijd dat 2 tandjes buiten al laag was.......maar jij zegt 2 buiten en 1 binnentand ??
Dat zou 10 cm zijn......en die van jouw is errug laag....is 3 tandjes buiten een uitkomt ?!
Hij moet goed laag komen, en het liefst voor "iets" lager dan achter
Achter gaat ie 1 binnentand omlaag is de planning !
Ik hoor het wel !
Mychatype3
09-02-2005, 18:28
@Mycha:
Op de FB kon ik max 195x65 kwijt, maar heb later toch 185x60 gemonteerd....staat super !!!
Onder Bien d'r ponton komen 4,5J's voor en 5,5J's achter....dus voorop breder dan 155 zal niet mooi staan ben ik bang, vandaar de keuze van 145's voor (op de FB ligt zelfs 135x70 op een 5,5J ;))
ff over de verlaging...........dacht altijd dat 2 tandjes buiten al laag was.......maar jij zegt 2 buiten en 1 binnentand ??
Dat zou 10 cm zijn......en die van jouw is errug laag....is 3 tandjes buiten een uitkomt ?!
Hij moet goed laag komen, en het liefst voor "iets" lager dan achter
Achter gaat ie 1 binnentand omlaag is de planning !
Ik hoor het wel !
195/65 heb ik ook gehad op mijn 64er maar die drukte de spatborden naar buiten!! vandaar dat ik naar 175/70 ben gegaan, 185/60 is ook een mooi bandje, lekker vol en toch hoog genoeg voor je toeren.
Klopt twee buitentandjes is "redelijk" laag 2x2,5 cm =5. We hebben overig al veel type3's verlaagd en de eene keer is een tandje 2,5 en soms 3 een beetje afhankelijk van de torsie kwaliteiten. Ik had mijn notch eerst 1 binnentand = 5 cm, toch vond ik het gat tussen de velg en de smartband te hoog!! heb toen 1 buitentandje gedaan 7,5 cm en toen stond mijn auto recht...........(met het verlagen van achter!!) Ik vind ook dat ie voor lager moet zijn dan achter, vandaar nog een tandje extra. (Ik heb wel mijn schokbrekerpunten verzet en rijdt rondom spaxs dempers 14 standen verstelbaar)
Greetz Mycha
Begin achter en kijk wat ie zakt pas de voorkant er op aan, zo heb ik het gedaan........drie dagen werk voordat ik tevreden was :mad: maar nu staat ie mega cool op zijn wielen.
the hanz
09-02-2005, 19:01
die van mij is voor twee binnentandjes gezakt en achter een buitentandje...
hoe het uitkomt ?? zie ik over een maand of drie wel :biggrin:
of hij blijft zo of hij gaat 1 buitentandje omhoog aan de voorkant..ff zien bij volle bebouwing...al dat chroom weegt zo veel
volksaddiction
09-02-2005, 23:09
185/60 is ook een mooi bandje, lekker vol en toch hoog genoeg voor je toeren.
BIEN.....je hoort het, 185/60/15 (of 185x65x15....die je net aan je pa heb gegeven :o :D)
Klopt twee buitentandjes is "redelijk" laag 2x2,5 cm =5. ene keer is een tandje 2,5 en soms 3 een beetje afhankelijk van de torsie kwaliteiten. Ik had mijn notch eerst 1 binnentand = 5 cm, heb toen 1 buitentandje gedaan 7,5 cm en toen stond mijn auto recht...........(met het verlagen van achter!!)
Zou 1 binnen en 1 buitentand dus de beste optie zijn ??
Zou jij voor zaterdagochtend kunnen meten hoe ver jouw schutbord (dus achter het voorwiel) van de grond hangt ??
We hebben vanavond gemeten bij cle zijn ponton en de FB, en de ponton hangt zonder schermen 19cm hoog en de FB 17 cm hoog.....dat is met 2 tanden buiten...
Begin achter en kijk wat ie zakt pas de voorkant er op aan, zo heb ik het gedaan........drie dagen werk voordat ik tevreden was :mad: maar nu staat ie mega cool op zijn wielen.
We beginnen helaas voor, we doen het in 2 zaterdagen, ene zaterdag de voor en de andere zaterdag de achterkant.
Om nou eerst de achterkant te verlagen dan kom je de weg niet meer over !
volksaddiction
09-02-2005, 23:16
die van mij is voor twee binnentandjes gezakt en achter een buitentandje...
hoe het uitkomt ?? zie ik over een maand of drie wel :biggrin:
of hij blijft zo of hij gaat 1 buitentandje omhoog aan de voorkant..ff zien bij volle bebouwing...al dat chroom weegt zo veel
Hans, wil jij het binnenscherm eens meten achter het voorwiel !!!
(neem aan dat je momenteel elke dag even gaat kijken :rolleyes: )
Ben wel benieuwd hoe laag dat is i.t.t. cle zijn ponton (ook kaal)
THNX !
the hanz
10-02-2005, 07:25
word dan waarschijnlijk vanavond of op zijn laatst morgenavond...maar dan hoor je het uiteraard....
volksaddiction
10-02-2005, 07:27
word dan waarschijnlijk vanavond of op zijn laatst morgenavond...maar dan hoor je het uiteraard....Als het maar voor zaterdagochtend is......dan moet ie omlaag !
Thnx !!
SplitBien
10-02-2005, 10:37
BIEN.....je hoort het, 185/60/15 (of 185x65x15....die je net aan je pa heb gegeven :o :D)
hahhaa K*T! Ach, die ouwe was er blij mee, en als hij blij is ben ik ook blij! Koop ik wel weer nieuwe, ga ze hem niet meer afhandig maken! :)
@mycha; alvast bedankt voor alle info!
@hans; FOTO'S??? :) Ben nieuwschierig! Wanneer wordt ie gespoten?!!?
the hanz
10-02-2005, 10:51
@hans; FOTO'S??? :) Ben nieuwschierig! Wanneer wordt ie gespoten?!!?[/QUOTE]
DIT WEEKEND SPUITEN EN MISSCHIEN VANAVOND EEN WEER UPDATE.....
INTERIEUR IS NU OOK BINNEN VAN TMI....FF ZIEN OF HET MOOI IS...KAN IK OOK WEER EEN PAAR STOELEN IN ELKAAR GAAN ZETTEN, ALS IK ZE BIJ MYCHA OPGEHAALD HEB.... :biggrin:
SplitBien
10-02-2005, 11:15
Ben heel benieuwd!! Jij zal denk ik ook wel kapot gaan van de zenuwen??
Als ik er alleen al aan denk dat de ponton omlaag gaat zaterdag krijg ik het al benauwd!! :D
Niels - AirMighty.com
10-02-2005, 11:22
Ben heel benieuwd!! Jij zal denk ik ook wel kapot gaan van de zenuwen??
Als ik er alleen al aan denk dat de ponton omlaag gaat zaterdag krijg ik het al benauwd!! :D
Ik ben ook benieuwd Bientje hoe je slammed ponton eruit zal zien, maar ik heb zo'n vermoedden dat het wel bruut zal staan! :D
Mychatype3
10-02-2005, 11:48
Zou 1 binnen en 1 buitentand dus de beste optie zijn ??
Zou jij voor zaterdagochtend kunnen meten hoe ver jouw schutbord (dus achter het voorwiel) van de grond hangt ??
We hebben vanavond gemeten bij cle zijn ponton en de FB, en de ponton hangt zonder schermen 19cm hoog en de FB 17 cm hoog.....dat is met 2 tanden buiten...
Ga vanavond ff meten voor je (hou ook rekening met de omtrek van je band he? daar zit zo ook een 1/2 tot 1 cm verschil in)
Mycha
SplitBien
10-02-2005, 11:53
@niels; volgende week zaterdag is het echt verschil pas goed te zien omdat dan de achterkant ook zakt... :) Ach, alleen de voorkant doet al wonderen!
@mycha; ik denk dat een hobbelpaard inderdaad een houtenpik heeft! :p :p :p
the hanz
10-02-2005, 12:09
@mycha; ik denk dat een hobbelpaard inderdaad een houtenpik heeft! :p :p :p[/QUOTE]
als het een hengst is wel als het een merrie is heeft ze last van houtworm
SplitBien
10-02-2005, 12:20
whahahahahaahaha :D :D LOL!
Mychatype3
10-02-2005, 13:26
@mycha; ik denk dat een hobbelpaard inderdaad een houtenpik heeft! :p :p :p
als het een hengst is wel als het een merrie is heeft ze last van houtworm[/QUOTE]
Gij bent goe bezig............ als ie maar geen knot rot krijgt dan!!!! :tongue:
zo nu maar weer volkswagens!!!
SplitBien
10-02-2005, 13:41
Ja volkswagens ja, daar waren we mee begonnen......
Net mijn pa ff gebeld, hij regelt vandaag ff een pipetje zodat ik vanavond (of morgen avond nog ff) de randen van de wielen met xtra blanke lak kan voorzien tegen het roesten.... Vrijdag avond de accu ook ff onder lading zetten want tot mijn verbazing was mijn spiksplinternieuwe accu na 2 dagen in de garage stilstaan, alweer leeg...... :mad: Zaterdag ochtend rond een uurtje of 6 mijn nest uit (althans; ik probeer het), naar de garage toe, wielen er weer op mikken, accu van de lading afhalen, startten, ponton eruit rijden, kever erin, en dan begin ik rond 8.00 uur aan de heen reis naar 7huizen... Pffff als ik eraan denk wordt ik al moe maar het is de moeite waard!!
SplitBien
10-02-2005, 18:28
Door een hoop ongeduldige mensen dan hier toch nog ff een kleine update:
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=11754&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=11753&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=11752&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=11751&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=11750&mode=normal
Buiten was het te donker om foto's te maken, en omdat mijn camera niet 1 van de beste is lijken de wielen zwart vandaar dat ik hem weer lekker heb terug gezet in de schuur.
volksaddiction
10-02-2005, 18:52
SUPER, nou nog ff omlaag !! :rolleyes:
@Mycha:
Wat heb jij precies met de schokbrekerpunten gedaan ?!
Hoe en waarheen heb je die verzet ? (foto ervan ??)
Mychatype3
10-02-2005, 19:13
SUPER, nou nog ff omlaag !! :rolleyes:
@Mycha:
Wat heb jij precies met de schokbrekerpunten gedaan ?!
Hoe en waarheen heb je die verzet ? (foto ervan ??)
He sabine/Leon,
Ik hen net ff mijn ponton gemeten, onderkant ponton voorspatbord/achterzijde = 14 cm......................
Schokbrekerpunten verzetten ????? ja das een foefje van de boxer.......
Ik heb er geen piq's van maar mischien kom ik zaterdag wel ff kijken bij jullie als "het blauwe gevaarte" met zijn bek op de grond gaat......... neem ik mijn notch ff mee kan je het zien.
mail ff het adres als je wil :)
Greetz mycha
the hanz
10-02-2005, 19:47
hee mycha als je dan toch deze kant uit komt....nog plaats voor twee stoelen in de auto ???
the hanz
10-02-2005, 19:49
oh ja leon....ik had graag willen meten maarre auto is al naar de spuiter dus ik zie hem maandag ofzo pas weer....kan helaas dus niet de meter ernaast houden...
Mychatype3
10-02-2005, 19:49
hee mycha als je dan toch deze kant uit komt....nog plaats voor twee stoelen in de auto ???
oke........... :biggrin:
volksaddiction
10-02-2005, 19:50
oh ja leon....ik had graag willen meten maarre auto is al naar de spuiter dus ik zie hem maandag ofzo pas weer....kan helaas dus niet de meter ernaast houden...
Kan wel wat met mych zijn info
is idd 3 cm lager dan de FB, dus 1 buitentand
thnx anyway !
@ mych:
Bij 1 binnen en 1 buitentand gaat het wel goed met de shocks ??
mooi hoor sabine!!
super wielen!!
enne... was hij nu al verlaagd?? kan lager heh ;)
TOP!
Mychatype3
10-02-2005, 20:18
Kan wel wat met mych zijn info
is idd 3 cm lager dan de FB, dus 1 buitentand
thnx anyway !
@ mych:
Bij 1 binnen en 1 buitentand gaat het wel goed met de shocks ??
1 binnen + 1 buiten = ca. 7,5/8cm denk dat je schokbrekers redelijk weinig veerweg hebben!!! Heeft ze speciale dempers of originele? Weinig veerweg betekend lekker hobbelen :tongue: Het hobbelen vond ik niet zo erg maar als er een gat of een flinke kuil in de weg ligt wordt je bijna gelanceerd :confused: .........en das niet zo tof. Kijk zaterdag maar ff naar mijn schokbrekerpunten, Hans heeft deze ook al gezien werkt erg oke.
Jip kom zaterdag ff een bakkie doen +/- 10.00. greetz mycha
Neem stoelen voor hans mee, raamlijsten voor cle.
TypeIII aan huis services :biggrin:
vwfreaks.nl
11-02-2005, 02:16
Is dit niks voor jou Sabine? Een Airride kit speciaal voor een type3 :biggrin:
http://www.kustomcoachwerks.com/blog/blog2-10.jpg
http://www.kustomcoachwerks.com/index2.php :biggrin:
SplitBien
11-02-2005, 09:50
hmmmm als die airride ff kan... maar zo groot is mijn geldboompje helaas niet.... :(
@mycha; tof dat je ff komt! Heb geen speciale schokbrekers voor zover ik weet, en voorzover ik weet zijn de schokbrekers nog wel heel goed omdat ze met de restauratie zijn vervangen toen......
@rene; nee het blauwe gevaarte moet nog zakken!
@leon; vanaaf ff de wielen van een xtra beetje blanke lak voorzien en de accu onder lading zetten zodat ik morgen gelijk kan startten en rijden, aanduwen in je eentje is best een karwei.... :p
volksaddiction
11-02-2005, 13:37
@leon; vanaaf ff de wielen van een xtra beetje blanke lak voorzien en de accu onder lading zetten zodat ik morgen gelijk kan startten en rijden, aanduwen in je eentje is best een karwei.... :p
Strak plan !!
Als het slecht weer wordt zit het gelijk vocht tussen het naadje :(
En aandouwen, Ach.....als de garage afloopt kan je m naar buiten laten rollen en in zijn achterruit starten ;)
nee hoor, zet maar op de lader, komt wel goed !
Mychatype3
11-02-2005, 14:30
[QUOTE=volksaddiction]Strak plan !!
DUS DAN KAN JE SPREKEN VAN "EEN NATTE NAAD"!!!! :tongue:
SplitBien
11-02-2005, 14:43
hehehehe net zo bijdehand, echt goed!!
volksaddiction
11-02-2005, 15:38
[QUOTE=volksaddiction]Strak plan !!
hahaha, dat heb je goed :D
Ik wist gewoon toen ik het typte dat daar reaktie op zou komen !!
Mister Cool
11-02-2005, 16:56
Tsjah, was een inkoppertje... :D
volksaddiction
12-02-2005, 20:59
Eindelijk ligt de ponton op zijn buik !!
Na veel meten en vergelijken bleek de ponton al enigszins verlaagt te zijn..(we gokken op 1 innerspline, dus ± 5cm.)
Dus besloten om m voorlopig alleen buiten 1 tandje te geven en kijk wat dat op levert :D :rolleyes:
Eerst alles losmaken en demonteren....makkie!!
http://www.volksaddiction.nl/bien/notch%20(10).JPG
http://www.volksaddiction.nl/bien/notch%20(11).JPG
Toen alles eenmaal uit elkaar lag zag Bien het niet meer zo zitten :D :wink:
http://www.volksaddiction.nl/bien/notch%20(13).JPG
Maar, eenmaal alles weer in elkaar kwam het spannende moment.....hoeveel is tie gezakt ?!
http://www.volksaddiction.nl/bien/notch%20(1).JPG
Gezakt van 18 naar 15 cm :D :D
(fastback en '62 notch zitten beide op 17cm, Mycha's notch op 14cm)
http://www.volksaddiction.nl/bien/notch%20(2).JPG
http://www.volksaddiction.nl/bien/notch%20(5).JPG
En het eindresultaat:
http://www.volksaddiction.nl/bien/notch%20(7).JPG
http://www.volksaddiction.nl/bien/notch%20(8).JPG
Mooi man!!
he Bien!
Maak je morgen fftjes een paar foto`s van `t geheel?
volksaddiction
12-02-2005, 21:38
Mooi man!!
he Bien!
Maak je morgen fftjes een paar foto`s van `t geheel?
Was jammergenoeg al te donker buiten om vandaag nog foto's van het geheel te maken....
't "smoelt" ook nog niet echt........volgende week ook de achterkant "op z'n reet" :biggrin:
ghehehehe..ik dacht dat jullie zo snel waren....
;)
volksaddiction
12-02-2005, 21:51
ghehehehe..ik dacht dat jullie zo snel waren....
;)
Met verlagen, of met foto's maken ??
:)
volksaddiction
12-02-2005, 22:02
verlagen..... :p
hahaha......alles op zijn tijd !
Achterkant is iets meer werk.....trommels eraf, handremkabels e.d moeten los, beetje te veel om op 1 dag te doen, voor en achter.
Moesten tussendoor nog nieuwe fuseehoesjes halen, die overleven het meestal niet met het losslaan van de fusees :(
leuk heh zo`n hobby! ;)
succes heh!:D:D
NICE, very nice.
Ziet er super uit.
Was daar ook regelmatig te vinden, onder de wielkasten van de Ponton.......
Kheb hem 3 keer in de tectyl gezet op dik een jaar.
Is nog wel wat te zien.
TOCH NU.......................................................................
Maar ik ben blij dat ie naar een echte freak is gegaan.
Leuk dat je alles zo bijhoudt en laat zien op het net Bien!
En natuurlijk Leon!
Ben benieuwd wat het gaat worden met een totaalplaatje!
volksaddiction
12-02-2005, 23:35
NICE, very nice.
Ziet er super uit.
Was daar ook regelmatig te vinden, onder de wielkasten van de Ponton.......
Kheb hem 3 keer in de tectyl gezet op dik een jaar.
Is nog wel wat te zien.
Maar ik ben blij dat ie naar een echte freak is gegaan.
Leuk dat je alles zo bijhoudt en laat zien op het net Bien!
En natuurlijk Leon!
Ben benieuwd wat het gaat worden met een totaalplaatje!
Heb jij die meuk er op gesmeerd ?! :)
ZONDE man :(
Moest om de splines op de torsie te markeren met wasbenzine de tectyl weghalen....zit de vooras in supermooie blauwe lak !!
Moet wel zeggen, ponton is echt in superstaat, elk boutje gaat zo los, en alles ziet er even netjes uit!!
Fuseetje LO moet alleen wel op kort termijn vervangen worden...die heeft te veel speling :(
staat ook een verslagje van het verlagen op www.volksaddiction.nl, met meer foto's !
Ga gelijk effe koekeloeren Leon!!
Ik heb idd die muk derop gesmeerd.
Ter preventie! Een auto die zo hard is, moet hard blijven.
Maarja, ik weet dat het een kut-werkje is om dat spulleken deraf te hakken.
Blijven proberen....... ;)
volksaddiction
13-02-2005, 23:06
Ga gelijk effe koekeloeren Leon!!
Ik heb idd die muk derop gesmeerd.
Ter preventie! Een auto die zo hard is, moet hard blijven.
Maarja, ik weet dat het een kut-werkje is om dat spulleken deraf te hakken.
Blijven proberen....... ;)
Tis gelukkig van die Plaktectyl!
Lap wasbenzine en het is er vanaf.....
Maar ik geloof dat Bien het wel best vind zitten, klotekarwei ook om het er allemaal af te halen !
SplitBien
14-02-2005, 10:43
Tectyl blijft zitten idd! T'is lelijk maar het roest minder snel....
Dat zwarte aan de voorkant bij de banden bak en schermen wordt wel weer babyblauw... door dat zwarte lijkt hij ook hoger dan dat hij is...
Aan de voorkant gaat ie toch nog 3 cm dichter tegen de grond, en aan de achterkant maar 1 tikkie, moet denk ik genoeg zijn.... Achter krijg ik nog hogere banden maar daar moet ik ff op w88.. Al met al ben ik al heel tevreden met dit resultaat! Heb zondag hele mooie totaal foto's gemaakt, zal die vanaaf ff posten!!!!
MOOI MAN!!
en we willen eigenlijk die foto`s nu al zien :D
SplitBien
14-02-2005, 11:28
Ja ik zou ze nu wel willen posten maar ik zit op mijn werk... :(
zit 1 vette foto bij, als die zwart/wit was had ie zo uit de jaren '60 kunnen komen!
zit ons ff lekker te maken!!!!!!! ;)
G.I._BOB
14-02-2005, 18:54
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=11877&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=11879&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=11881&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=11878&mode=normal
WOOOW!!! :eek:
ziet er goed uit man!!! euh...vrouw :D:D:D
SplitBien
14-02-2005, 18:57
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8204&mode=normal
Al stukken beter dan dit toch en dat in een half jaar tijd?? Moet je eens over een half jaar kijken hoe hij er dan bij staat!!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.