View Full Version : Omgebouwde NL'er invoeren in BE?
Hoi
Heb een vraagje waar ik nog niet direct een antwoord heb op gevonden.
Ik zie hier enorm veel leuke projectjes lopen gaande van een 1.9 TDI in een Golf1/2 of een 20vt enz.
Jullie gaan dan naar een speciale keuring dacht ik en die word dan op papier zo gezet?
Kan ik deze zo invoeren in Belgie want hier is dat totaal niet mogelijk om zo om te bouwen qua keuring :shake:
enkel origineel in Belgie ook al is het een oldtimer
je moet ze (oldtimer) origineel keuren als oldtimer en dan mag je doen wat je wilt
maar vergeet niet als je van plan zijt om die later te verkopen moet het terug in de originele staat verkocht worden
that's Belgium
theoretisch zou je aan de hand van de europese regelgeving gewoon een omgebouwde golf moeten kunnen invoeren bij jullie. Dat is precies hetzelfde als een nederlander die een omgebouwde auto in duitsland koopt.
sander_beer
21-04-2011, 19:05
als het allemaal aangegeven staat op de papieren van de auto dan mag het
enkel origineel in Belgie ook al is het een oldtimer
je moet ze (oldtimer) origineel keuren als oldtimer en dan mag je doen wat je wilt
maar vergeet niet als je van plan zijt om die later te verkopen moet het terug in de originele staat verkocht worden
that's Belgium
Is ook niet meer juist.
Je kan hem origineel laten keuren als oldtimer en daarna veranderen, maar het mag nog altijd wettelijk gezien niet.
Dus stel als dat je een ongeval krijgt, of de politie doet controle ben je genaaid.
Bij een ongeval trekt de verzekering zich terug aangezien de auto niet conform is. Als de politie het ziet bij een controle hetzelfde liedje: auto is niet met originele motor dus meer vermogen. Dan klopt uw tax niet en uw verzekering niet.
Jelle-Mk1G60
21-04-2011, 20:51
Is ook niet meer juist.
Je kan hem origineel laten keuren als oldtimer en daarna veranderen, maar het mag nog altijd wettelijk gezien niet.
Dus stel als dat je een ongeval krijgt, of de politie doet controle ben je genaaid.
Bij een ongeval trekt de verzekering zich terug aangezien de auto niet conform is. Als de politie het ziet bij een controle hetzelfde liedje: auto is niet met originele motor dus meer vermogen. Dan klopt uw tax niet en uw verzekering niet.
volledig correct dit!
edit: wat dan wel raar is is dat je via via het wel kan met handje contantje en dat je zoals ik bv je golf 1 wel kan verzekeren als G60 motor ;)
tsja das belgië he! :screwy:
Jel Golf 2 GTI
21-04-2011, 22:54
het vervelende is zoals een MK1 met een 1.8 20VT nooit geleverd is als orgineel en dus ook niet kan bestaan in belgie.
Ach ja, ik lig er niet meer wakker van, maar het is wel klote dat wij zo een dingen niet kunnen (lees mogen ) doen.
Ik doe het ook zoals hierboven gezegd, oldtimer orgineel laten keuren en dan ombouwen, risico met accident is dan wel wat meer maja...
bij invoer moet je ook een invoer attest van de auto hebben.
wobaddict
22-04-2011, 18:57
het is wel allemaal te doen wrs maar gaat met een berg werk samen.Rijden hier toch enkele golf 2's rond met vr6.
Was het niet workz die een vr6 golf 2 legaal op de baan heeft gekregen in belgie,Had ook een grijze golf 1 20vt.
Jelle-Mk1G60
22-04-2011, 19:26
Ik rijd ook een golf 1 met g60 in die dagelijks gekeurd staat. Maar inderdaad je moet de rusico's erbij nemen.
edit: wat dan wel raar is is dat je via via het wel kan met handje contantje en dat je zoals ik bv je golf 1 wel kan verzekeren als G60 motor ;)
tsja das belgië he! :screwy:
Dat noemen ze afzetterij van de verzekering!
De verzekering laat u betalen voor bv. een G60, dit terwijl ze maar al te goed weten dat ze zich terug trekken als er zich iets voordoet!
Er is een manier om het legaal te krijgen en dit is een eenmalige goedkeuring van de invoerder krijgen (d'ieteren voor België), maar reken maar op zeeeeeer weinig kans dat ze u dit zullen geven!
Jelle-Mk1G60
23-04-2011, 11:34
Dat noemen ze afzetterij van de verzekering!
De verzekering laat u betalen voor bv. een G60, dit terwijl ze maar al te goed weten dat ze zich terug trekken als er zich iets voordoet!
Er is een manier om het legaal te krijgen en dit is een eenmalige goedkeuring van de invoerder krijgen (d'ieteren voor België), maar reken maar op zeeeeeer weinig kans dat ze u dit zullen geven!
ik weet wel iemand die hier in belgie een golf 2 vr6 op zijn kenteken heeft staan. hij heeft hem volledig omgebouwd, uitgevoerd naar England en dan via d'iteren terug ingevoerd in belgië. maar heeft hem wel om en bij de €2500 gekost...
Jel Golf 2 GTI
23-04-2011, 11:47
ik weet wel iemand die hier in belgie een golf 2 vr6 op zijn kenteken heeft staan. hij heeft hem volledig omgebouwd, uitgevoerd naar England en dan via d'iteren terug ingevoerd in belgië. maar heeft hem wel om en bij de €2500 gekost...
Die verhalen lrijg ik ook van de meeste restauratuers te horen.
Ik heb een maat in Belgie die een vriendin in engeland heeft.
Die kan dit eventueel wel regelen aangezien hij zelf dragracet in engeland met auto's van hier en hij toch regelmatig met wagens van en naar engeland moet.
Maar het kost idd een aardige cent.
Eerst auto naar engeland voeren, daar inschrijven zoals ombouw (bv VR6 MK2), dan terug naar belgie voeren en hier laten inschrijven met type keuring van d'leteren. Als het niet naar hun zin is dan is al het vorige voor niets geweest want dan krijg je het niet klaar.
Kan je terug gaan ombouwen naar orgineel.
Dit is ook de reden waarom ik indertijd zo lang gezocht heb naar een MK2 GTI en een MK1 cabrio GTI, orgineel op papier, je kan hier al zeik krijgen als je een 1.8 carb ombouwt naar een 1.8 GTI als het niet orgineel op je papieren staat.
The Green
23-04-2011, 21:52
die omweg kan niet meer
het enigste wat goedgekeurd wordt is als de auto nooit een belg geweest is, plus de ombouw moet dan met een motor zijn die origineel in dat type is geleverd (dus g60 omgebouwde golf2 zou kunnen, 1.8T niet)
die vr6en zijn uitzonderingen, zijn er maar een paar die ermee zijn weggeraakt en dan op basis dat er ooit eentje is gekeurd geraakt, heb je daar de referenties van dan zou het kunnen (paar jaar terug iig, nog voor bovenstaande regel gold, hoe het nu zit weet ik niet)
oldtimer keuring zal vrees ik ook nog veranderen, al hoop ik stiekem dat ze daar nog 4j mee wachten
The_Maxx
23-04-2011, 23:34
belgische regeltjes zijn een beetje te streng en omslagtig. Tevens slaat het bijvoorbeeld nergens op dat er maar een paar keuringsplaatsen zijn, en je een halve dag in de rij kan staan voor je keuring.
enigste wat goed is aan die regels is keuring voor verkoop. Voor de rest: kom gewoon naar nederland als je wat leuks wilt. of ga in baarle-nassau wonen. En dan wel de in woning op nederlands grondgebied. Veel minder gezeik.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.