View Full Version : Problemen versnellingsbak golf gti 2.0 8v
Na het gisteren proberen om de auto in zijn achteruit te zetten, viel er een stuk uit de bak en lag er een achteruitrij tandwiel op de grond. :confused:
Leuk detail: auto zaterdag gekocht. :eek:
is dit een voorkomend probleem? Hoorde ergens iets over klinknagels die los gaan zitten?
Waar kan ik terecht voor een andere (gereviseerde) bak, en wat zijn een beetje gangbare prijzen voor een andere bak? Code is CHE.
MauSeR35
25-04-2011, 11:30
Waar heb je de auto gekocht? particulier of bij een bedrijf? want dan zou ik die eerst eens ff proberen voor minimaal coulance.
Klinknagels zitten in je differentieel en die gaan wel eens los/er uit als de km standen oplopen en er is wat ruiger mee gereden. Maar als dat het is moet je mee problemen hebben denk ik. vwmk2dirver hier op t forum doet volgens mij in gereviseerde bakken, dus misschien dat die je wat verder op weg kan helpen.
Hebben de auto particulier gekocht, en niets gemerkt bij proefrit.
Verkopende partij weet er van, en gaat morgen zijn garage bellen wat de oorzaak kan zijn, en doet dan eventueel mee betalen.
MauSeR35
25-04-2011, 11:44
Je kunt ook een gokje wagen op de sloop, is voordelig maar dan heb je nog geen 100% zekerheid en het is toch wel redelijk wat werk om een bak te wisselen. Weet niet of je zelf de mogelijkheid hebt om het te doen maar anders zou ik het er niet op wagen want dan kan het wel eens duurder uitpakken dan met een revisie bak. Als je de bak er af haalt zou je ook mee kunnen nemen om gelijk je koppeling te vervangen, de boel is dan toch open en het bespaart je werk/arbeidsloon.
Monteren zal geen probleem zijn, dat lukt me wel.
Maar het schijnt dus vaker voor te komen hoor ik. Welke kosten kan ik verwachten voor een revisiebak?
Spierings
25-04-2011, 16:33
Welke kosten kan ik verwachten voor een revisiebak?
Gewoon een kwestie van rondbellen, zit nogal verschil in prijs/garantie.
Bij mij ligt nog een CHE in de garage,die moet nog gereviseerd worden.
Mtdi
Wat kost deze, en wat kost reviseren?
Waar kan ik dat laten doen?
Mtdi
Wat kost deze, en wat kost reviseren?
Waar kan ik dat laten doen?
Doe ik zelf,doe dit al meer dan 15 jaar.
Pm me er maar over.
Jan
Jan, helemaal geweldig dat je hem helemaal kwam brengen! Helemaal top, zodra hij er in zit laat ik je meer weten!
Geen Probleem als jij straks maar weer lekker kunt rijden.
Bak is er uit, nieuwe koppeling en drukgroep erin, en gelijk nieuw homokineet hoesje gehaald voor l.as.
Morgen of zaterdag bak erin, vastbouten en rijden! :thumbup:
Bak zit er in, rijdt als een zonnetje!
tnx Jan!! :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.