Log in

View Full Version : Inspuiting k-jetronic

vw4-ever
03-03-2005, 21:46
Heb ff een vraagje..over een kr motor (1.8 16v)
-Hoe kan ik de brandstof druk verhogen zodat er meer ingespoten wordt?
-Op het luchtfilter zit de luchtweger met spinnekop/brandstof verdeler naast elke leiding naar de cilinder zit een klein inbus schroefje om de inspuithoeveelheid af te stellen hoeveel moet dit zijn?
Iemand hier ervaring mee?

Fred
04-03-2005, 09:58
Heb ff een vraagje..over een kr motor (1.8 16v)
-Hoe kan ik de brandstof druk verhogen zodat er meer ingespoten wordt?
-Op het luchtfilter zit de luchtweger met spinnekop/brandstof verdeler naast elke leiding naar de cilinder zit een klein inbus schroefje om de inspuithoeveelheid af te stellen hoeveel moet dit zijn?
Iemand hier ervaring mee?

Verhogen van de brandstof druk haal NIKS uit....integendeel, als je geen andere injectoren gaat plaatsen met een andere openingsdruk zal er alleen lekkage ontstaan etc.

De hoeveelheid brandstof word bij de K-jetronic geregeld door de regelschuif in de spinnnekop, en daar kun je niks aan veranderen

Hetzelfde geld voor de inbus boutjes, daar verstel je de hoeveelheid brandstof absoluut niet mee. Het gaat nu even te ver om uit te leggen waar die voor zijn.

Je kan uiteraard wel gaan rommelen met de brandstof druk, dat kan met de afstelling van de systeem druk regelaar voor op de spinnenkop, herkenbaar aan een borgmoer om eeen stift met schroevendraaier gleuf. Weet wel dat je de bol behoorlijk kan ontregelen als je zomaar aan dingen gaat draaien zonder te weten wat het gevolg is.

Nogmaals; het verhogen van de brandstof druk heeft totaal geen zin als je verder niks aanpast aan o.a de luchtweger en de regelschuif IN de spinnekop

Johan-dtc
04-03-2005, 10:36
als je een spinnekop, gasklephuis en dat blokje voorop je blok waar de bezineslangen vanaf komen, pakt van een audi 5 cilinder, + een benzinedrukregelaar, merk je wel wat verschil

Henk_Pigo
04-03-2005, 10:53
Audi injectie dat hoor je vaker ja.
ik meen dat je dan die jaren '80 audi 80/100 moet hebben (hoekige modellen), die werken met precies hetzelfde injectiesysteem van Bosch.
Die 5e benzineleiding kan je afdoppen, maar ik heb ook eens gelezen van iemand die die 5e leiding aan het inlaatspruitstuk had vastgemaakt om zo een rijker mengsel te krijgen.

vw4-ever
04-03-2005, 18:59
oke weet ik dat ook weer!! Bedankt