PDA

View Full Version : Vaste verlaging voor GTI

Basil
02-05-2011, 17:36
Ik zoek dus een vast verlagings set te kopen voor mijn GTI, welk merk/set lijkt jullie het beste
- Bilsein ; 30 a 40mm verlaagd
- Weitec 60/40 verlaagd ofwel 60/60 verlaagd
- KW 60/40 ofwel 60/60

Bedankt voor de info!

Spierings
02-05-2011, 18:04
Zou eerst kijken hoeveel je hem wilt verlagen, kun je er meteen 1 weg strepen.
Misschien gele koni's een 4e optie.

Basil
02-05-2011, 18:19
30-40mm verlagen (de bilstein set dus) lijkt me wat weinig maar kwaliteit en rijeigenschappen tellen ook mee niet alleen de "look"

roverd
04-05-2011, 08:33
Ik heb mijn GTI Weitec 60-60 verlaagd en ben daar heel tevreden over, zowel qua rijeigenschappen als looks.

PuttenMKII
11-11-2011, 09:57
om deze even omhoog te schoppen, is dat nog comfortabel?
heb nu een schroefsetje van tec tuning maar vind dat te stug..

en een foto'tje ervan? :)
( 60-60 )

Christiaan
11-11-2011, 10:43
om deze even omhoog te schoppen, is dat nog comfortabel?
heb nu een schroefsetje van tec tuning maar vind dat te stug..

en een foto'tje ervan? :)
( 60-60 )

Comfortabeler als de set die je nu hebt (zit ook wel "iets' kwaliteits verschil in)

PuttenMKII
11-11-2011, 11:33
bedankt voor je reactie, mooi. :thumbup:

ik zat eerst te denken om een AP set te nemen, of een KW / Weitec maar dat is me net iets te duur ( student)

toen bedacht ik me opeens dat ik ook voor een vaste set kan gaan aangezienik mijn auto toch niet zo plat leg!

Enige suggesties voor merken? Ik heb de originele veerpoten enzo nog wel, maar dat is allemaal redelijk oud dus denk dat ik dan alles nieuw moet aanschaffen toch?

Matheo
11-11-2011, 11:46
bedankt voor je reactie, mooi. :thumbup:

ik zat eerst te denken om een AP set te nemen, of een KW / Weitec maar dat is me net iets te duur ( student)

toen bedacht ik me opeens dat ik ook voor een vaste set kan gaan aangezienik mijn auto toch niet zo plat leg!

Enige suggesties voor merken? Ik heb de originele veerpoten enzo nog wel, maar dat is allemaal redelijk oud dus denk dat ik dan alles nieuw moet aanschaffen toch?

Zou alles wel nieuw aanschaffen inderdaad. Vaste set van weitec rijdt goed, ik heb er destijds (voor schroefsets betaalbaar werden) met mijn golf 2 mee gereden. 60/60 verlaging, was ik erg tevreden over.

PuttenMKII
11-11-2011, 11:57
oké, thanks :D

daar toevallig nog een foto van ? ik heb geen idee hoe laag ( of hoog :screwy: ) mijn auto nu is namelijk!

Basil
11-11-2011, 12:41
pffff

Koni vaste verlaging moet je al niet kopen voor een GTI :mad:

In België moeten de verlagingsveren "speciaal" gekeurd worden met attesten van de producent.

Op die papieren bleek dat de Koni set maar toegelaten is tot een vermogen van 63Kw (1.8 GTI = 82Kw) en de veren op de vooras zijn maar tot 660kg asgewicht terwijl mijn typeplaatje 710Kg zegt.

Nu hoop ik dus op een oplossing van Koni :rolleyes:

PuttenMKII
11-11-2011, 12:58
ja, das wel lekker inderdaad ..

welke merken raad jij me wel aan dan?

Matheo
11-11-2011, 13:00
oké, thanks :D

daar toevallig nog een foto van ? ik heb geen idee hoe laag ( of hoog :screwy: ) mijn auto nu is namelijk!

Dat was deze, wel met heel hoge banden (ook vrij weinig betaalbare alternatieven in die tijd).

http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/file.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/DSCF1065.JPG

PuttenMKII
11-11-2011, 13:17
zo heb ik mijn auto ook ongeveer nu, das wel ideaal.
en ook niet stug?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-K4P446OV.jpg

Matheo
11-11-2011, 13:27
Wel wat stugger dan standaard natuurlijk, maar was absoluut geen stuiterbak. Stuk comfortabeler dan de gemiddelde schroefset.

PuttenMKII
11-11-2011, 13:29
oké, top :)

dus weitec is een mogelijkheid, verder nog dingen waar ik op moet letten, of andere merken? :)

PuttenMKII
11-11-2011, 19:59
even een hele simpele vraag: gele koni's of een vaste kw set ..

guusvandevenne
12-11-2011, 00:13
Ik heb onder m'n mk1 gele koni's gehad. Dit waren originele, dus geen verkorte zuigerstang. Die werken in ieder geval niet echt met een 6cm verlaging, of je moet ze goed stug zetten. Comfortabel en goed sportief waren ze wel.

Ik ga zelf nu sparen voor een vaste KW set, omdat ik toch 60/40 wil.

Michaelknight
12-11-2011, 08:19
ik heb nog wel een vaste verlagings set in de verkoop merk weet ik niet maar nog in prima staat als je intresse hebt hoor ik het wel !

PuttenMKII
12-11-2011, 10:04
@guusvandevenne
thanks, ik zoek wel comfortabel :)

@michaelknight
ik kan aan een vaste kw set komen of gele koni's.

van de kw's weet ik de geschiedenis niet, van de koni's wel.. zijn van een maatje dus denk dat ik voor de koni's ga :)

Michaelknight
12-11-2011, 10:05
@michaelknight
ik kan aan een vaste kw set komen of gele koni's.

van de kw's weet ik de geschiedenis niet, van de koni's wel.. zijn van een maatje dus denk dat ik voor de koni's ga :)

oke geen probleem :thumbup:

M1974
12-11-2011, 15:28
Ik heb ook met gele Koni' s en 60/40 gereden. Goed comfortabel. En de voorste kon je nog verstellen in hardheid ook.
Later heb ik hier toen nog andere veren opgezet en andere bovenste veerschotels om lager te kunnen. Maar dat kan ik je niet aanraden.

Tegenwoordig heb je voor 200 euro een leuk schroefsetje. Ben ik zelf zeer over te spreken. Voor een lowbudget is dat een meer flexibel oplossing.

PuttenMKII
12-11-2011, 22:28
Ik heb ook met gele Koni' s en 60/40 gereden. Goed comfortabel. En de voorste kon je nog verstellen in hardheid ook.
Later heb ik hier toen nog andere veren opgezet en andere bovenste veerschotels om lager te kunnen. Maar dat kan ik je niet aanraden.

Tegenwoordig heb je voor 200 euro een leuk schroefsetje. Ben ik zelf zeer over te spreken. Voor een lowbudget is dat een meer flexibel oplossing.

ik heb nu ook een lowbudget schroefset, maar die vind ik juist te stug ...
alles trilt, doet de auto geen eer aan naar mijn gevoel.

zit een bepaalde sentimentele waarde aan voor m'n ouders ( is van m'n opa geweest) dus moet gewoon ook lekker goed blijven rijden

mk1pocketrocket
13-12-2011, 13:48
oke geen probleem :thumbup:

Ik heb een golf 1 gti die wil ik gaan verlagen maar gewoon minimaal zodat ik overal nog gewoon kan rijden zonder men gti lip eraf te rijden of uit moet kijken voor verkeer drempels.
wat is dan beetje redelijk zit te twijfelen tussen weitec vaste set of schroefset.
hoeveel moet je hem dan verlagen wat is een beetje acceptabel zowel de looks als het comfort/ rijgedrag.

PuttenMKII
13-12-2011, 16:48
60 - 40 dan, helaas haal ik zondag pas de set op dus ik kan je nog niet aan foto's helpen.

Op de vorige pagina is de bovenste rode golf ook zo verlaagd, dit geeft je wel een idee.

guusvandevenne
13-12-2011, 19:55
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/P7200154.JPG

Deze is 60/40 verlaagd. Dit zijn wel 13" wieltjes, maar het gaat natuurlijk om de diameter van de band. het betreft 175-60-13 bandjes. Hiermee (http://www.1010tires.com/TireSizeCalculator.asp?action=submit) kan je uitrekenen met welke maat 15" dat overeen komt.

Basil
22-12-2011, 15:31
eindelijk, alle problemen (met de belgische keuring) zouden opgelost moeten zijn

de koni dempers zijn gebleven maar de koni blauwe veren zijn ingeruild voor KW's

de koni veren waren niet geschikt voor de vooras; ze mochten slechts 660kg dragen terwijl een GTI 710kg voorschrijft :rolleyes:
"spijtig genoeg" hebben ze dat pas op de technische keuring gezien en ik kon dus gaan zagen bij mijn erkend installateur die op zijn beurt weer bij koni kan gaan zagen ... eind goed al goed (keuring moet nog gebeuren)

het ene probleem opgelost en een ander doet zich voor, meer in eigen topic daarover :rolleyes: