View Full Version : niet lopen na ditrubutie wissel tdi .
gooigolf
06-05-2011, 20:25
hallo ,
ben bezig meet golf 4 tdi bouwjaar 99 .
heb daar de riem van verwisseld .nu alles weer zit loopt hij niet
heb alle punten nagelopen krukas nokkenas b,pomp maar staan volges mij keurig optijd ,,mijn idee zegt dat de pomp niet goed staat .
kan het zijn dat mijn pomp 180 graden verkeerd staat ?
wie heeft de oplossing ,,
vrgr gooigolf ..
de pomp zit gewoon met een 6mm pin toch? en de nokkenas achterin met het platte vlak boven de cilkoprand.kraukas in de bak op 0.
als dat klopt moet ie gewoon lopen willen.wel de 3 boutjes m8 van het pompwiel losgehad om het inspuittijdstip exact te krijgen?
gooigolf
06-05-2011, 20:42
hallo
het is in begin beetje verkeert gegaan ,,
colega was al aan het losmaken maar had wel op bdp gezet ..
maar geen 6mm boortje in gatje pomp gedaan ,,
heb alle merken opgezocht nokkenas krukas idd kerf vliegwiel ..
6mm pen in b pomp ..maar doet geen slag ,
nu ik de zaak wat bekeken heb , kan pomp op 2 manieren volges mij
onderstu en boventu slag . of heb ik dat fout .
boutjes niet losgehad ,paspen past perfekt ,
vrgr gooigolf
heb je voor de nokkenas het blokkeerijzer gebruikt of gewoon op het oog?want dat kan ook maar dan moet je er wel acht op geven dat de hele inkeping boven de cilinderkoprand uitsteekt.br pomp kan maar op 1 manier,met de pin.maar diue 3 boutjes moeten echt los,want die mag je pas aandraaien nadat je de riem hebt gespannen en de motor [als die evt iets is verdraait door het spannen]exact terug op 0 hebt gezet.
gooigolf
06-05-2011, 21:05
heb je voor de nokkenas het blokkeerijzer gebruikt of gewoon op het oog?want dat kan ook maar dan moet je er wel acht op geven dat de hele inkeping boven de cilinderkoprand uitsteekt.br pomp kan maar op 1 manier,met de pin.maar diue 3 boutjes moeten echt los,want die mag je pas aandraaien nadat je de riem hebt gespannen en de motor [als die evt iets is verdraait door het spannen]exact terug op 0 hebt gezet.
hallo ...
de inkeping van de nokkenas .. zit precies in de midden
dus kon ook op 2 manieren maar die zit goed
de nokkenas drait 2 keer en de krukas 1 keer per slag ..dus dat zou inhouden dat de pomp ook op 2 manieren op tijd kan worden gezet ..
die controle wil ik eigenlijk proberen maar hoe ..
ja idd de boutjes ga ik even beetje losdraaien .. riem spannen bdp controleren en vast zetten ,, maar er klopt iets niet volges mij ..
hij geeft geen kik das heel apart ..
vrgr gooigolf .
de pomp kan echt maar op 1 manier;)
heb je anders al wel gekeken of de nokken van cil 1 boven staan als je de klepdeksel erafschroeft?
[vind het een vreemd verhaal:confused: ]
Heb je de leidingen ook los gehad van de pomp, want brandstof aanzuigen als ze leeg zijn doen ze niet.
Ook zit er bij de type 4 motoren geen spie in de poelie. Als je die los hebt gehad kan hij willekeurig terug worden gezet. Dan loopt hij natuurlijk nooit.
gooigolf
07-05-2011, 15:22
hallo ..
klopt idd zit geen spie in ..
maar hij loopt weer .ben alle punten eens na gelopen ..
ook nokkenas in zicht gehad ,,spoot dus op verkeerde tijdstip in
iedereen bedankt voor het meedenken ,,
vrgr gooigolf .
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.