View Full Version : Golf 2 ombouwen naar g60
bigmarco
09-05-2011, 08:39
Hallo,
Ik heb een golf 2 gti 8v uit 84 en zou graag willen weten wat er allemaal nodig is om deze om te bouwen tot een g60.
Ik kan ergens wel een compleet g60 blok kopen maar moet ik nog andere onderdelen erbij hebben, zoals remmerij enzo?
ik heb het ook gedaan tijd terug, begin met je remmen ja.....
valt wel genoeg te vinden op t forum, even zoek functie gebruiken
bigmarco
09-05-2011, 11:20
Ik heb geprobeerd te zoeken maar er staat zoveel op, en niet echt duidelijk welke onderdelen er nodig zijn om hem goed om te bouwen.
Voor de remmerij zijn schijven en klauwen en naven van de g60 nodig.
Is er verder nog iets nodig?
Ik ben hetzelfde van plan.
Passen mijn originele bak & aandrijfassen tegen de G60 blok?
Wat met de remmen? ook G60 steken?
En wat met electronica?
Alle info is welkom!
Jetta MaNiA
05-07-2012, 10:06
Voor wie interesse heeft:)
Heb een compleet Golf 3 plus onderstel te koop + achteras (incl. abs evt.)
Kan je evt. ook naar 5x100.
Ik heb geprobeerd te zoeken maar er staat zoveel op, en niet echt duidelijk welke onderdelen er nodig zijn om hem goed om te bouwen.
Voor de remmerij zijn schijven en klauwen en naven van de g60 nodig.
Is er verder nog iets nodig?
Blokken zijn geen overbodige luxe xd, nee en als je de complete abs wilt overnemen ben je ook nog wel even bezig, de meeste laten t weg, tis maar wat je zelf wilt.
Boor de fusees en aandrijf assen kun je het beste die van n g60 mee pakken, naar mijn weten zijn g60 en vr6 100mm en alles daaronder 90mm, anders kun je de fusees ook ompersen maar waarom.
Brandstoftank met bijbehorende pomp zal je nodig hebben en nieuwe benzine leidingen.
Subframe van een vr6, g60 of elke willekeurige golf 3.
Stuurstang van n nieuwer type golf 2, hoeft niet per se n g60 te wezen.
Pedalenbox van een corrado g60/vr6, 2 hydraulische cylinders, schakeltoren, schakelkabels, hydraulische olie reservoir.
Tellerbak van een golf 2 g60 of 16v, dan worden je toeren en snelheid ook correct aan gegeven, 50 in ze 5 met 3200 toeren ziet er niet uit natuurlijk.
(:
t gaat hier over ombouw 8V -> G60, ik neem aan dat de fusees & brandstoftank hetzelfde zijn? Klauwen passen zo?
en ivm elec, past alles in de ori zekeringskast?
Grt
ik heb een complete corrado voor je staan. motor compleet. alles is nog aanwezig.
evt complete auto mee te nemen en alles rustig overbouwen.
is rijdend aan de kant gezet. staat nu al een jaar stil.
tegen elk aannemelijk bod.
rondekker1983
05-07-2012, 15:23
Subframe van een vr6
(:
Dit past niet hoor
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.