PDA

View Full Version : schakelstang keerring


gravety
12-05-2011, 12:19
Heey,

onze Lupo (1.0) lekt al een tijdje olie.
Na even gevoeld en geroken te hebben was ik er al snel achter dat het bakolie was.

vanmorgen even snel langs de dealer gereden en die constateerde dat de schakelstang keerring lekt.

is dit iets wat makkelijk zelf te repareren is (zonder brug)? of beter laten doen door de dealer?

Als ik het zelf zou doen, hoe moet dat dan?
Als de dealer dat doet, wat mag zoiets kosten?

hoop dat jullie me kunnen helpen.

gr Arno

Spierings
12-05-2011, 14:08
Schakelaskeering vervangen is niet moeilijk, je moet er echter wel opletten dat je bij het demonteren van de keering de schakelas niet beschadigt.

Als je moet vragen hoe je zo'n keering moet vervang zou ik er persoonlijk niet aan beginnen.

Maar hier is een simpele beschrijving.
-Mechanisme op schakelstang demonteren.
-Keering demonteren
-Nieuwe keering monteren
-Olie bijvullen

Als je deze beschadigt moet je bak dus wel uit elkaar, en gaat de kosten een heel stuk omhoog..

gravety
12-05-2011, 14:11
wat zou zoiets kosten bij een garage?

Als het niet het duur is kan ik het beter laten doen ;)

De Limburger
12-05-2011, 14:48
Mag niet meer dan een uur duren in een garage, stelt echt niets voor, ik zou het gewoon zelf doen, als je een kleine gebogen priemetje hebt en een setje lange doppen, dan kun je dat mooi zelf doen. Duurt als je een beetje plaats hebt onder de wagen een 20min.
Tenminste als je een beetje handig bent zelf.
Gr Ronnie

gravety
12-05-2011, 14:59
handig is het probleem niet zo maar plaats onder de auto wel ;)

het zou mooi zijn als er iemand in de buurt van Dronten/omgeving is die dit voor een kleine vergoeding zou willen doen, die bijv een brug heeft ;)

gravety
14-05-2011, 06:32
ik heb aanstaande dinsdag de beschikking over een brug, dus dan moet het gaan gebeuren ;)

kan ik er tot die tijd gewoon mee rijden? ong 25 km per dag

Spierings
14-05-2011, 14:38
kan ik er tot die tijd gewoon mee rijden? ong 25 km per dag
Is niet het slimste, je weet niet hoeveel olie er nog in zit ;)

Je zal niet de eerste zijn die hierdoor een kapotte bak krijgt

gravety
15-05-2011, 19:05
ik heb net een stukje gereden 1 km ongeveer, het lupo'tje schakelt nog steeds heerlijk soepel!

is er als ik het voorwiel er af haal een mogelijkheid makkelijk die olie te peilen van de bak?

gr

Spierings
15-05-2011, 19:37
Hoeft het wiel niet voor af, zit meen ik aan voorzijde van de bak als ik me het goed herinner.